globalmoto_kveten





Téma: EU politbyro naplánovalo spotřebu..
 
27.6.2013 v 08:05
... na 3 litry na sto! Panečku, to jsou pašáci. Tak si ještě ty vaše mašiny užívejte, dokud to jde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EU politbyro naplánovalo spotřebu..

27.6.2013 v 16:59 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: vonZahn> Nejde jen o hmotu vozu, ale především i o výkon motoru. Uvažuj, že dříve byl pro cca 100k třeba dvoulitrový motor. Dnes takový výkon dostaneš z motoru 1400ccm i menšího, ale koukni se na ten rozdíl v konstrukci a hlavně složitosti obou motorů, zejména jejich příslušenství. A pak hlavně vem v potaz jejich spolehlivost a životnost. Ten starší bude mnohem odolnější, vydrží víc a spoustu věcí na něm opravíš na koleně.
A když zajdu ještě dál, tak uvažuj třeba Volhu 21... třílitrový motor 80k, s velkým krouťákem, takže bohatě stačil tříkvalt a co na tom, že spotřeba se pohybovala mezi 12 - 16l/100km, když to auto jelo jako tank, dokud nezačalo reznout, tak bylo nesmrtelné, motor vydržel tolik, o čem se dnešním motorům ani nezdá a hlavně náklady na údržbu a opravy byly směšné proti tomu, co dneska nacpeš jen do "garančních prohlídek". Jaký má nižší spotřeba ve finále význam, když peníze ušetřené na benzinu Ti pak stejně z kapsy vytáhnout prohlídky, opravy a údržba? Žádný.


Tak nižší spotřeba znamená míň nedejchatelnej vzduch ve městech, ale jinak ty náklady na konci nebudou tak rozdílný jak píšeš.
A je fakt, dneska jsou ty motory dělané na daleko vyšší výkon z určitého objemu, což je částečně daný kvalitnějším zpracováním, lepšíma technologiema, lepšíma materiálama. Ale životnost asi nebude tak dobrá, je tam víc věcí co se můžou posrat.

Naposledy editováno 27.06.2013 17:01:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EU politbyro naplánovalo spotřebu..

27.6.2013 v 17:35 | Nahoru | #2
vonZahn> Tak nějak... proč asi ta parta dobrodruhů projela naštorc Afrikou a pak i Jižní Amerikou ve dvou Trabantech? A to ještě předtím jiní nadšenci projeli Afriku v hadraplánech.
Ta vozítka jsou jednoduchá, tím i spolehlivá a stačí vézt s sebou kleště, pár šraubcíglů, klíčů, kladivo, metr vázacího drátu... a opravíš skoro všechno na koleně.
Kdyby to chtěli projet ve švábrlích, nebo chrochtávkách, tak se jim rozsypou už v desetině cesty a potupně se povezou dom na vleku, jelikož v těch odlehlých končinách těžko najdou potřebné vybavení pro opravu.

Ano - menší spotřeba znamená sice menší znečištění vzduchu, ale správně naznačuješ, že pouze v lokálním meřítku. V globálním měřítku jest třeba uvažovat i to, kolik matriálu a hlvně energie se spotřebuje na výrobu takového moderního motoru, spolu s požadavkem na kvalitní materiály a zejména jakou finální ekologickou zátěž obnáší výroba té elektroniky, kterou je motor oplácaný kol dokola... natož pak zátěž při její likvidaci, zatímco "železo" ze samotného motoru jde recyklovat. Enegetická zátěž, včetně s ní spojenými emisemi, se ale holt projevuje v místě výroby, což jsou dnes prakticky vždy rozvojové země, kde se na ekologii nehledí, takže v "místě spotřeby" to nikdo nevnímá.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist