bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Ahoj všem. Tak jsem si za ty tři dny od registrace tady toho dost přečetl. Stejně bych se chtěl vás zkušenějších na pár věcí zeptat. Co se týče motorky jsem z 90% rozhodnut pro Hondu vt1100 Shadow ještě přichází v uvahu Suzuki Intruder 1400. Chtěl bych se vás zeptat jestli to je dobrej výběr a jestli tuhle krásnou motorku vubec zvládnu jako začátečník? Měřím 175cm vážím 100kg. Před nějakejma 8 letama jsem chvilku dráždil 125 enduro, od té doby jsem na motorce neseděl. Do motorky bych chtěl investovat do 100tis. Rád bych aby byla trošku vybavená abych nemusel nic dokupovat. Ted řeším oblečení dle rad tady na foru. Mám oozkoušeno pár věcí ale ne všechno měli v mé velikosti tak čekám do pátka až to přijde a pojedu si pro to, chtěl bych se vás zeptat jestli jsou ještě in ty třásně na bundách? Každopádně jdu do kuže do které se dávaj ty chrániče. Helmu jsem koupil tuhle http://obleceni---p...0/caberg-v2-407.html v černé barvě. Nejdřív jsem jí koupil a pak si něco přečetl a zjistil že to nebude to pravé ořechové ale co už jí mám a sedí mi. Boty jsem koupil na aukru tyhle http://aukro.cz/sho...php?item=3293659911. Tolik peněz neni abych si všechno koupil nové tak musim řešit i jeté věci a taky jsem bytovkář tak ještě musím sehnat garáž. No je to penez jak želez. Chtěl bych se zeptat jestli víte o nějakém dobrém bazaru motorek a jestli někdo zkušenej kdo motorkám fakt rozumí by se mnou jel se na nějakou podívat. Píšu to depředu s předčasem kupovat bych chtěl cca za měsíc. Určitě si netroufnu něco vybírat sám protože tomu nerozumím tak že si nechám rád poradit. Bydlím kousek od Sokolova tak třeba tu nějakej ochotnej znalec bude. Díky všem za odpověd a za cenné rady do začátku


Naposledy editováno 30.07.2013 15:03:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

20.6.2013 v 11:13 | Nahoru | #61

Dovi píše:  

Sice starší inzeráty, ale možná ještě budou aktuální - pokud sem ještě zakladatel vlákna chodí...


- posezónní nabídka ze září 2012, ročník 2007, 12 tisíc km:

http://www.k1400.cz/...w/detail.php?id=3208



- zimní nabídka z prosince 2012, ročník 2007, 20 tisíc km:

http://www.k1400.cz/...w/detail.php?id=3271


__


A tady pro srovnání čerstvá aktuální nabídka vystrojené funglovky v TOP stavu přímo u Shadowkářů na SHOC, ročník 2008, do provozu 2010, nájezd jenom 6 tisíc km (2 tisíce km ročně), obrovské množství kvalitních, drahých a případně i rozprodatelných doplňků (asi velké oči nebo nevěděli, co s penězi), a paní se zdá být přístupná dohodě:

http://forum.shoc.cz...c.php?f=11&t=211
 



Ta pani je dobra . Bych rekl, ze chtela byt velka holka, nechala si udelat kerku na lopatku, roztahla nohy a nekdo smyslu zbaveny do ni nasypal 200k. Pak zjistila, ze na tom nevypada dost sexy a nema to klimu.
To je sance - rict ji, ze to koupi hole za 120k a pocitam ze se pujde dohodnout na 130k za vsechno - nez by ji to nekdo odstrojil, tak ji to vyjde lacinejc.

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 11:16 | Nahoru | #62
 
lesapan79>

Když tak tady na to máš přímé odkazy:

- posezónní nabídka ze září 2012, ročník 2007, 12 tisíc km:
http://www.k1400.cz/...w/detail.php?id=3208

- zimní nabídka z prosince 2012, ročník 2007, 20 tisíc km:
http://www.k1400.cz/...w/detail.php?id=3271

__

A tady pro srovnání čerstvá aktuální nabídka vystrojené funglovky v TOP stavu přímo u Shadowkářů na SHOC, ročník 2008, do provozu 2010, nájezd jenom 6 tisíc km (2 tisíce km ročně), obrovské množství kvalitních, drahých a případně i rozprodatelných doplňků (asi velké oči nebo nevěděli, co s penězi), a paní se zdá být přístupná dohodě:

http://forum.shoc.cz...c.php?f=11&t=211

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 11:23 | Nahoru | #63
 

Medved píše: Ta pani je dobra . Bych rekl, ze chtela byt velka holka, nechala si udelat kerku na lopatku, roztahla nohy a nekdo smyslu zbaveny do ni nasypal 200k. Pak zjistila, ze na tom nevypada dost sexy a nema to klimu.
To je sance - rict ji, ze to koupi hole za 120k a pocitam ze se pujde dohodnout na 130k za vsechno - nez by ji to nekdo odstrojil, tak ji to vyjde lacinejc.


Spíš bych řekl, že je možná na vině její manžel - asi špatně to celé nebo vlastně ji samotnou a její počáteční nadšení odhadl, když jí chtěl mermomocí udělat radost nebo ji do toho ježdění možná dokonce tlačil...
A jestli ona je střízlík a váží čtvrtinu nebo pětinu co mašina, tak ji celkem chápu.
 

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 11:42 | Nahoru | #64
Ale co jsem tak počítal cenu jen pár vybraných doplňků (namátkou jsou tam např. homologovaný SilverTaily přímo pro VT750 s dvěma dvojicema tlumících vložek a KNko, přepákování i stupačky spolujezdce, opěrka s nosičem a brašny), tak jenom to je za hodně desítek tisíc, a jeví se to všechno prakticky nový.
A je toho tam ještě další spousta kvalitních věcí, a hlavně ta mašina je prakticky funglovka, takže kdo má volný chechtáky, nebyl by to marný kauf.

2 reakcí na tento příspěvek poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

20.6.2013 v 14:01 | Nahoru | #65
Vypadá dobře ale musel bych ji vzít s větší akontací na splátky. Všechny motorky co zatím přicházeli v uvahu byli hrozně daleko. Chtělo by to nejdřív se vubec na nějakou zajet podívat abych viděl jak vypadá ve skutečnosti. Projíždim inzeráty jak divej. tahle vypadá taky dobře http://www.motorkar...c-shadow-511041.html ta spiritka je pěkná ale je to taky dost peněz a řekl bych že se mi víc líbí s tim širším kolem. Jakej je mezi nima teda rozdíl? A taky by mě zajímalo v čem budou ty střiky lepší? Nebude to mít horší zvuk? AA taky je to dost elektroniky. Aby se to časem nesr. Ten karbec zatím všem funguje na jedničku.

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

20.6.2013 v 15:09 | Nahoru | #66

lesapan79 píše: Ten karbec zatím všem funguje na jedničku.



to ti vsichni jenom rikaji ... karburatory maji taky svoje mouchy - membrany, spotreba, serizovani, ... vstrikovani je modernejsi, mene udrzbove, presnejsi.

Ja bych ho ale nikdy nechtel - je to proti memu presvedceni. Radeji se budu srat s karburatory a mit 'klasiku' nez mit vstrikovani. Ale to jsem ja

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 16:09 | Nahoru | #67
 

lesapan79 píše: Vypadá dobře ale musel bych ji vzít s větší akontací na splátky. Všechny motorky co zatím přicházeli v uvahu byli hrozně daleko. Chtělo by to nejdřív se vubec na nějakou zajet podívat abych viděl jak vypadá ve skutečnosti. Projíždim inzeráty jak divej. tahle vypadá taky dobře http://www.motorkar...c-shadow-511041.html ta spiritka je pěkná ale je to taky dost peněz a řekl bych že se mi víc líbí s tim širším kolem. Jakej je mezi nima teda rozdíl? A taky by mě zajímalo v čem budou ty střiky lepší? Nebude to mít horší zvuk? AA taky je to dost elektroniky. Aby se to časem nesr. Ten karbec zatím všem funguje na jedničku.


V čem budou vstřiky lepší?

No, startování je u nich vždycky na brnknutí (i po delší odstávce po zimě, nebo za chladného rána apod.), odpadá sytič, odpadá těcnicky složitější údržba karbecu (jak píše dole Medvěd - čištění, seřizování, membrány, jehla, plovák atd.).
Taky to (na rozdíl od karbecu bez vzduchové váhy a managenentu) jede stále stejně dobře bez ohledu na atmosférický tlak (ten klesá výrazně s nadmořskou výškou), ale to se uplatňuje až při některých zahraničních cestách, u nás v ČR ne.

Taky bývá u vstřiků (obecně) trochu menší spotřeba než s karbecem, ale u Shadowek 750 to nepozoruju - ta spotřeba u nich je skvělá, nejenom u novější verze se vstřikem, ale i u seřízeného karbecu.
Jinak u vstřiků se při brždění motorem úplně zastavuje dodávka paliva (u karbecu si válce pořád sají směs benzínu se vzduchem).

Co se případné ucukanosti týče, tak Shadowky VT 750 nejsou ucukané, krásně plynule reagují u karbecu i u vstřiku (teda aspoň podle mých zkušeností s oběma typy)

Jinak horší zvuk to nemá, zvuk je stejný (karbec nebo vstřiky), je to dáno stejnou konstrukcí Véčkového motoru a jeho stejným objemem, airboxem a vzduchovým filtrem a hlavně taky taky konstrukcí výfuků (svody a koncovky). Jestli se ta směs vzduchu s parami benzínu tvorí ve zplynovači (karburátoru) nebo se vstřikuje benzínová mlha do proudícího vzduchu, má na výsledný zvuk motoru prakticky zanedbatelný vliv.

Vstřiky jsou dneska jedny z nejspolehlivějších prvků, a u Hondy jsou extra spolehlivé - to už se spíš padesátkrát pokazí něco jiného u padesáti různých mašin, než u jedné Hondy vstřiky.
Vezmi si, že u aut máš už dlouhá léta prakticky výhradně vstřikování, a slyšels, že by to při normálnícj nájezdech (100, 200 tisíc km apod.) zlobilo? Trochu problémy mohou občas být u dieselů, ale to je jiná kapitola.
A u těch našich kochacích mašin s nájezdama 2, 5, někdo 10 nebo výjimečně i 15 a víc tisíc km ročně jsou ty vstřiky věčné, spolehlivé a bezúdržbové.
 

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 16:19 | Nahoru | #68
 
P.S.

A jaký že je tedy mezi nimi rozdíl (Shadow versus Shadow Spirit) ?

To jsem Ti přece psal na předchozí straně, 18.6.2013 v 09:29... *)

A pokud bys vyloženě stál o tu vystrojenou funglovku z Útěchova u Brna (v podstatě severní předměstí Brna), tak jestli ještě anebo dokud je k mání, mohl bych se Ti snad případně i zajel s foťákem pokusit se ji (po dohodě) trochu líp zdokumentovat...
 

EDIT:

*)
A ještě i pár dní předtím, 13.6.2013 v 09:34...


Naposledy editováno 23.06.2013 12:16:47

1 reakcí na tento příspěvek poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

20.6.2013 v 21:11 | Nahoru | #69
JJ stál bych ale proběhla debata a cena je ustálená do 100t a to bylo v četně papíru a oblečení, jj je to boj. jenže to co mi tu říká Dovi (každopádně děkuji za názor a taky za posuv dopředu ale mezi náma kámo....asi bych si na konec koupil novou) Rodina je zatím přednější a musím na to brát ohled ....prostě tolik financí neni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 21.6.2013 v 09:17 | Nahoru | #70
 

lesapan79 píše: JJ stál bych ale proběhla debata a cena je ustálená do 100t a to bylo v četně papíru a oblečení, jj je to boj. jenže to co mi tu říká Dovi (každopádně děkuji za názor a taky za posuv dopředu ale mezi náma kámo....asi bych si na konec koupil novou) Rodina je zatím přednější a musím na to brát ohled ....prostě tolik financí neni


Jasně, jsou priority, přes které samozřejmě nejede vlak - třeba ta rodina, bydlení, manželka, atd.

Jinak ale co se koupě nový mašiny týče, tak ta stojí cca 200 tisíc, a s těma inzerovanýma doplňkama tak 260 až 270 tisíc (což se ostatně píše i v tom inzerátu).

Takže mít vystrojený zánovní stroj po nájezdu pouhých 6 tisíc km za 149 (nebo by možná ještě slevila) mi přijde o hodně rozumnější než si to koupit nový. Zvlášť když člověk uváží, za jedno léto by byl zhruba na tom samým nájezdu...

Holt koupě nové motorky má svý pro i proti, ale je vždycky finančně nevýhodná.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

21.6.2013 v 10:35 | Nahoru | #71
Dovi: Pokrok člověk nezastaví a vstřikování je prostě modernější a nemá spoustu neduhů, kterými trpí karburátory.
Ale má zase jiné nepříjemnosti: Stačí aby blbnulo některé z čidel a motorka nemusí být schopná jet. Kámošovi nenastartoval Tiger poté, co se mu šprajcnul plyn v pootevřeném stavu - stříkačka prostě nebyla schopná za takových podmínek startovat. Dalšímu se na CBR600 vyšroubovalo lanko seřizování volnoběhu a jakmile se ohřál motor, chcípnulo to. A vrátit to lanko na místo znamenalo rozebrat půl motorky.
(takže až vás bude někdo s cebrem srát na motosraze, v noci mu to vytočte a ráno neodjede )

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 21.6.2013 v 11:26 | Nahoru | #72
 

1100Virago píše: Pokrok člověk nezastaví a vstřikování je prostě modernější a nemá spoustu neduhů, kterými trpí karburátory.


Souhlas.



1100Virago píše: Ale má zase jiné nepříjemnosti: Stačí aby blbnulo některé z čidel a motorka nemusí být schopná jet.


Souhlas.
 

1 reakcí na tento příspěvek poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

21.6.2013 v 12:30 | Nahoru | #73
Dovi já to taky nemyslel tak že bych chtěl novou ale tak že jsem se rozhodl do investice do 100tis v četně oblečení a řidičáku. Hadry a řidičák=25tis tak že na motorku zbude 75. Podle toho jsem taky za začátku vybíral. Tak že motorka měla mít datumu kolem roku 2000. Pak se přišlo na to že kardan bude lepší ale ten se vyráběl od 2004. Budiž tak teda trochu připlatím a budu mít lepší motorku no ale pak se zjistilo že vstřikování bude lepší a už jsme na ceně dvojnásobné než bylo plánované. Souhlasím s tím že ta motorka co paní prodává je super a za super kačky ale taky je dvkrát tak drahá než jsem plánoval. I přes to jsem v čera obvolával společnost u které jsem měl uvěr na auto. Plán byl akontace 80tis zbytek na splátky jenže oni o uvěru na motorku nechtěj ani slyšet. Tak že jsem zase na začátku. Asi bude lepší svojí první motorku si koupit za své. Každopádně se musim zajet někam podívat v okolí. Tímto se ptám jestli v Karlovarském kraji má někdo Shadovku 750 popřípadě 1100 nebo virago 750 popřípadě 1100 a měl by chvilku čas tak rád bych se přijel podívat. Zatím jsem viděl pouze fotky.

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 21.6.2013 v 12:53 | Nahoru | #74

lesapan79 píše: Dovi já to taky nemyslel tak že bych chtěl novou ale tak že jsem se rozhodl do investice do 100tis v četně oblečení a řidičáku. Hadry a řidičák=25tis tak že na motorku zbude 75. Podle toho jsem taky za začátku vybíral. Tak že motorka měla mít datumu kolem roku 2000. Pak se přišlo na to že kardan bude lepší ale ten se vyráběl od 2004. Budiž tak teda trochu připlatím a budu mít lepší motorku no ale pak se zjistilo že vstřikování bude lepší a už jsme na ceně dvojnásobné než bylo plánované. Souhlasím s tím že ta motorka co paní prodává je super a za super kačky ale taky je dvkrát tak drahá než jsem plánoval. I přes to jsem v čera obvolával společnost u které jsem měl uvěr na auto. Plán byl akontace 80tis zbytek na splátky jenže oni o uvěru na motorku nechtěj ani slyšet. Tak že jsem zase na začátku. Asi bude lepší svojí první motorku si koupit za své. Každopádně se musim zajet někam podívat v okolí. Tímto se ptám jestli v Karlovarském kraji má někdo Shadovku 750 popřípadě 1100 nebo virago 750 popřípadě 1100 a měl by chvilku čas tak rád bych se přijel podívat. Zatím jsem viděl pouze fotky.



Čus chlape,
měl bych 2 poznámky...
1. řidičák a hadry=25 000.....velký Ačko je kolem 5000, pokud se nepletu a hadry na choppera? Leta jezdím v kevlar kalhotech za 3000 a kožené bundě za 4500. Mikinu má každej a vestu mít na začátek nemusíš. Hadry tedy řekněme 8000, i kdyby 10000 tak dohromady je to 15000 a těch 10000 co zbyde vraž do motorky
2. u mě se můžeš podívat na Drag Stara 1100, ale kámoš v Sokolově má Virážku 1100, není problém to s ním domluvit...když tak písni PM, můžeme se domluvit po telefonu.

Co se týká karburátoru.....já mám 2 a nikdy žádný problém.....vždycky na jaře vyčistit, dát nový palivový filtr, práce na sobotní dopoledne. Zkontrolovat synchro je v servisu otázka 0,5 hodiny a 2 stovek. Během sezony jsem nikdy nic nemusel řešit, klepu na dřevo Tím chci říct, že pokud nejsou prachy tak bych karbce vs. vstřiky neřešil

Kuba

Naposledy editováno 21.06.2013 12:54:19

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

21.6.2013 v 17:46 | Nahoru | #75
Ahoj, jestli pak bude potřeba sehnat nějakou tu garáž, tak čas od času se něco objeví tady.

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

21.6.2013 v 18:46 | Nahoru | #76
Dík za info.Garáž už mám ošéfovanou cca100m od baráku už mám vše krom papíru a motorky. V neděli bych měl dělat první jízdy na viragu 750. Tak už se těším. A taky díky ochotě zde přítomným, konečně zejtra se mrknu na první motorku Dragstar 1100. díky kubikula78

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 22.6.2013 v 11:27 | Nahoru | #77
Ještě bych se rád vrátil k tomu žebrování válců u Shadowek.

Musím se totiž omluvit za svoji předchozí mystifikaci, a taky za to, že jsem tak snadno podlehnul poznámce o plastovém žebrování.

Nedalo mi to, a dneska jsem se v zájmu "historické pravdy" ještě jednou a už hodně důkladně podíval na žebrováním konkrétně u mého čopra Honda Shadow Spirit VT 750 (kardan, vstřiky).

Podíval, osahal, poklepal prstama, přejížděl bříškama prstů, nehtama i šroubovákem, nafotil...





1 reakcí na tento příspěvek poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 22.6.2013 v 11:47 | Nahoru | #78
Žebrování se jeví vyrobeno ze stejné kovové slitiny jako karter motoru.

Je to zřejmé jednak ze vzhledu, když se člověk podívá opravdu zblízka, ze zpracování odlitku a jeho povrchové úpravy, ze stop po licí formě, z pevnosti žeber, ze zvuku při poklepu, a myslím, že to potvrzují i přiložené snímky - snažil jsem se o detailní záběry, a i když jsem byl líný vytahovat kvůli tomu stativ a cvaknul jsem to jenom z ruky, i přesto to není tak roztřesené, aby nebyla vidět struktura povrchu kovové slitiny a jejího začištění...


Žebrování předního válce









Detail žebrování předního válce (pro názornost trochu přeostřeno)









Žebrování zadního válce








Detail žebrování zadního válce (pro názornost trochu přeostřeno)









Až se někdy dostanete do blízkosti novější Shadowky (Shadow nebo Shadow Spirit VT750), můžete se o tom sami přesvědčit...


Děkuji za pozornost, konec hlášení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

23.6.2013 v 13:29 | Nahoru | #79
Dovi> ale když jsi byl v tom focení tak si mi ji mohl taky nafotit celou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 23.6.2013 v 16:24 | Nahoru | #80
 

lesapan79 píše: Dovi> ale když jsi byl v tom focení tak si mi ji mohl taky nafotit celou


Těch Shadowek 750tek se vyrábí nebo vyrábělo víc typů, a některé nebyly určeny pro Evropu.
Ale evropské verze od roku výroby 2004 včetně a novější už mají kardan namísto předchozho sekundárního převodu řetězem .
Abych byl přesný - toto výše uvedené platí s malou výjimkou experimentu v podobě "řetězové" VT750S prodávané tuším loni a/nebo předloni v ČR.

Rok výroby jde u Hondy snadno zjistit dle 10. znaku sedmnáctimístného VIN kódu (zapsáno v TP i v ORV, a vyraženo na krku řízení a uvedeno na výrobním štítku na rámu).
Motorky Honda (a i mnohé další značky motocyklů i automobilů - ale pozor, ne úplně všechy značky) od roku 2000 do roku 2009 mají na 10. pozici VIN číslici 0 až 9 udávající rok výroby 2000 až 2009.

Kardan snadno poznáš při pohledu zleva, a to i na malých fotkách v inzerátech.

Když ale nemáš k dispozici VIN, tak i podle fotek v inzerátech lze obvykle spolehlivě zjistit aspoň základní členění - starší verze s karburátorem (r.v. 2004 až 2006) a novější verze se vstřikováním (od r.v. 2007 včetně).
Karbec nebo vstřiky jsou sice "utopeny" ve stínu mezi válci a pod nádrží, takže podle normálních fotek to většinou nejde zjistit, ale dá se to snadno a spolehlivě rozpoznat i podle umístění brzdového kotouče přední brzdy, a to bývá dobře vidět i na menších fotkách v inzerátech.

Konkrétně ty starší Shadowky s karburátorem (od r.v. 2004 do r.v. 2006) mají brzdový kotouč na LEVÉ straně předního kola a novější modely od r.v. 2007 včetně (už se vstřikem místo karbecu) mají brzdový kotouč na PRAVÉ straně předního kola.

Honda Shadow VT750 (r.v. 2004 až 2006)








Honda Shadow VT750 (r.v. 2004 až 2006)








Honda Shadow VT750 (r.v. 2004 až 2006)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)







P.S.

Když shrnu ty roztroušené informace z předchozí stránky diskuze, tak co se těch rozdílů mezi Shadow a Shadow Spirit týče, nepozoruju resp. neuvědomuji si žádnou změnu v ovladatelnosti v režimu typicky čopráckých pohodových kochacích jízd (jakýsi opak nebezpečné riskantní jízdy na hraně nebo už za hranou).

Tím samozřejmě netvrdím, že by se eventuálně při určitých výjimečných situacích nedala nějaká případná změna v chování vysledovat. Možná při nějaké krizovce - napadá mě třeba vynucené brzdění v zatáčce, případně i při co nejenergičtějším brždění v přímém směru.

Ale to je zatím pouze spekulace, protože ještě k tomu nedošlo - čili při normálním ježdění je ovladatelnost, ochota jít do zatáček, schopnost držet zvolenou stopu atd. u těchto dvou typů strojů (a z mého uživatelského pohledu) stejná. Mluvím stále o případných rozdílech mezi cruizerem Honda Shadow VT750 (s kardanem, od r.v. 2004 včetně) a mezi "chopperem" Honda Shadow Spirit VT750 (s kardanem a se vstřikama od r.v. 2007 včetně).

Jízdními vlastnostmi mi to přijde totožný (v rámci kategorie čoprkrujzrů stále ta stejná skvělá ovladatelnost a pohodlí) a vzhledově je ta Spiritka s užším 21" předním kolem snad ještě hezčí - není to tak "hamatný" stroj jako cruiser, protože Shadow Spirit působí celkově takovým lehčím a vzdušnějším dojmem, má decentní zadní blatník (ne tak mohutný a vyvalený ven a dozadu) a decentnější přední blatníček pasující k tomu většímu užšímu přednímu kolu.

Vzhled je samozřejmě čistě subjektivní záležitost, ale jinak motoricky jsou to stejné stroje s osvědčeným robustním a velmi úsporným motorem, s krásným zvukem a se zátahem odspodu, akorát že ty původní Shadowky od r.v. 2004 včetně byly s karburátorem a sytičem, a Spiritky od r.v. 2007 včetně jsou už s honďácky pověstně spolehlivýma vstřikama (mj. o starost míň po zimě, při každém studeném startu, při přechodu na rezervu a dlouhodbě při absenci jakékoliv údržby a dalších výdajů oproti karbecům), a taky Shadow Spirit není až tak moc okoukaný typ jako cruizer Shadowka, což pro někoho hraje roli a někomu druhému na tom třeba zase vůbec nezáleží.

Objektivním faktem a opravdu hodně důležité ale je, že obě tyto mašiny Honda VT750 Shadow a Honda VT750 Shadow Spirit nemají žádnou typickou chybu nebo dokonce vadu, ale naopak hodně předností, kde velkou spolehlivost, levný provoz, velmi dobrou ovladatelnost v rámci kategorie čoprkrujzrů a celkově vyvážené vlastnosti bych asi kladl na první místo.



EDIT:

Když už jsme v té osvětě, tak ať je to tady pohromadě, ještě uvedu další rozpoznávací znak, a tím je typ motoru.

Motory s karburátorem (r.v. 2004 až 2006) mají označení RC50E, motory se vstřikem (od r.v. 2007 včetně) mají označení RC53E. Typové označení je uvedeno i v TP a taky je i součástí VIN kódu (na 4. až 7. pozici).
A samozřejmě je vyraženo i na karteru motoru, na jeho pravé straně - na zadním válci, skoro u styku obou válců.

Honda VT 750 Shadow Spirit - typ a číslo motoru (vyraženo na karteru motoru)









Honda VT 750 Shadow Spirit - detail typu motoru (číslo motoru zakryto)









EDIT:

V údajích uvedených v TP (viz níže) lze porovnat i další rozdíly mezi typy Honda VT750 Shadow a Honda VT750 Shadow Spirit - kromě již diskutovaného typu motoru hlavně 17" přední kolo u Shadow a 21" přední kolo u Shadow Spirit (zadní 15" kola jsou stejná), cca o 10 kg nižší hmotnost čopru Shadow Spirit oproti cruiseru Shadow atd.


TP s klíčovými údaji Hondy VT750 Shadow (r.v. 2004 až 2006)







TP s klíčovými údaji Hondy VT750 Shadow Spirit (od r.v. 2007 včetně)






Naposledy editováno 25.06.2013 11:41:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 24.6.2013 v 09:54 | Nahoru | #81
Dovi> ty vole, to jsou romany -to cist nebudu, tolik casu do konce zivota nemam .

Hezky jsem te tim 'plastakem' nastartoval .

Nejsem Shadow odbornik, VT750 Shadow jsem rozebiral jenom jednou, je to tak 5-6 let, melo to retez, netusim jak to bylo stare a motor byl oblozeny plastem temer cely. Plus tam byla pouzita reseni jakoby od naliteho ruskeho konstruktera raketoplanu, realizovana nevidomoou cinskou domaci monterkou.
Problem (cukani pri vyssich otackach) se nakonec ukazal byt ve spatne fajfce jednoho valce (pravdepodobne vyrobni vada).

Tot jsou veskere moje zkusenosti s timto motocyklem.

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 24.6.2013 v 10:54 | Nahoru | #82
 

Medved píše: Dovi> ty vole, to jsou romany -to cist nebudu, tolik casu do konce zivota nemam .

Hezky jsem te tim 'plastakem' nastartoval .

Nejsem Shadow odbornik, VT750 Shadow jsem rozebiral jenom jednou, je to tak 5-6 let, melo to retez, netusim jak to bylo stare a motor byl oblozeny plastem temer cely. Plus tam byla pouzita reseni jakoby od naliteho ruskeho konstruktera raketoplanu, realizovana nevidomoou cinskou domaci monterkou.
Problem (cukani pri vyssich otackach) se nakonec ukazal byt ve spatne fajfce jednoho valce (pravdepodobne vyrobni vada).

Tot jsou veskere moje zkusenosti s timto motocyklem.



Ahoj,
neboj, to je úplně v pořádku, já to vůbec nebral nikterak konfrontačně, a ani jsem Tě nejmenoval. Neslyšel jsem to totiž poprvé, takže sám jsem taky nechtěl s jistotou tvrdit a hlásat nějakou "nezvratnou pravdu", zda to žebrování opravdu je nebo není nějaký plastový Potěmkin, i když na funkčnost kapalinou chlazeného motoru by to stejně nemělo vliv.
Ale po Tvé poznámce před několika dny mi to přece jenom začalo trochu vrtat hlavou, až nakonec mi to nedalo a znovu, a nyní už pořádně, jsem se na to opravdu důkladně mrknul.

Takže vlastně jsem tomu rád, že se tu o tom mluvilo, a že jsem si na základě té naší debaty osobně ověřil skutečný stav věcí a mohl jsem si tak i opravit svůj dosud mylný názor na to žebrování.

A měl bych Ti vlastně za to celé poděkovat. Což tímto naprosto upřímně a rád činím!



A druhá věc - ono těch Shadowek se dělalo fakt velké množství typů a řekněme teritoriálních nebo i lokálních modifikací, ale je neomluvitelné, že právě v označení těch jednotlivých typů dokázal vytvořit sám výrobce takový brajgl, že to působí až jako nekoordinovaný, živelný a nekoncepční proces v rámci japonských a amerických vývojových týmů, i mezi výrobou a marketingem.
Je i proto klidně možné respektive nemám důvod nevěřit, že dříve mohly být některé typy více oplastovány než dnes, a že právě odtud (z dřívějška) možná pramení i ty tradující se více či méně podložené informace o (některých) více či méně plastových Shadowkách, a že i proto to pak výrobce u posledních generací Shadowek s kardanem přehodnotil...


Takže OK, v pohodě

Naposledy editováno 24.06.2013 11:08:11

2 reakcí na tento příspěvek poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

25.6.2013 v 22:05 | Nahoru | #83
Dovi díky za asi vyčerpávající info. Myslím že jsem rozhodnut. Jsem v kontaktu s tou paní co nabízí za těch 149tis. Ta motorka se mi fakt líbí. Jen ještě sehnat nějakou tu pětku a snad se dohodnem.

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 26.6.2013 v 09:03 | Nahoru | #84
 

lesapan79 píše: Dovi díky za asi vyčerpávající info.



To máš docela pravdu.
Ta osvěta byla svým rozsahem časově opravdu vyčerpávající...

Naposledy editováno 27.06.2013 17:53:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

28.6.2013 v 11:29 | Nahoru | #85
 

lesapan79 píše: Jsem v kontaktu s tou paní co nabízí za těch 149tis. Ta motorka se mi fakt líbí. Jen ještě sehnat nějakou tu pětku a snad se dohodnem.


Prosím Tě, neber to tak, že Ti snad lezu do zelí - opravdu jen dotaz z mé strany, žádné činy.
Jestli se teda můžu zeptat - jste už spolu nějak závazně domluveni, bereš ji? Nechci Tě předbíhat, ale jestli bys ji nebral, měl bych zájem kvůli švárovi. Má jedenáctku Drakouše a dokopali mě nakonec se svojí ženou (mojí ségrou) k tomu, že jsem si kvůli němu koupil čopra abych s ním jezdil (aby se prý cítil bezpečněji a nejezdil sám - aby taky i ségra byla klidnější). Jenže se shlídnul v mé Shadowce, když jsem mu ji neprozřetelně půjčil pro srovnání a na vyzkoušení (ovladatelnost, vzhled, váha, spotřeba atd.). Takže teď mě pro změnu zase přemlouvá, jestli bychom si ty mašiny nemohli vyměnit. Pro něho je prý ten DragStar velkej a těžkej autobus a kdesi cosi. Vím, že mu to i o dost víc žere (o tom ale nemluví) a kvůli výměně oleje a olejového filtru je u Draka nutno shodit výfuky atd. Prostě hledá na tom blechy, protože se shlídnul v něčem jiným. Nejsem blázen a na výměnu rozhodně nepřistupuju, ale řekl jsem mu o té Spiritce, jenže to ať si toho Draka prodá sám když chce Shadowku. Případně že bych tu Spiritku i s těma doplňkama vzal já a švárovi pak přenechal svoji, ale to je teď podružný. Čili prosím Tě, určitě Tě nechci nějak předběhnout nebo jednat s majitelkou za Tvými zády a vyšachovat Tě z asi už rozběhnutého jednání... Ale kdybys ji nebral nebo se k tomu schylovalo (jak píšeš o tom shánění financí), dej mi prosím vědět. Díky.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

29.6.2013 v 02:01 | Nahoru | #86
Dovi> Ahoj, no víš ono je to tak. Já mám cca po hromadě ted 100tis. Paní mi přistoupila na 129tis a 4x5000. Což je super ale já tolik po kupě nemám. Tak že ten zbytek budu muset někde sehnat. Každopádně mě to vyždíme. Mě se ta motorka líbí ale pokud máš hotovost tak nebudu prodejci bránit s výhodnějším a nekomplikovaným prodejem. Prostě je to tak kdo dřív přijde ten dřív mele. Klidně paní kontaktuj a domluvte se. Jen mi dej prosím tě sem vědět jestli jste domluvený at ty kačky nemusím hrotit dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

29.6.2013 v 07:11 | Nahoru | #87

lesapan79 píše: Jen mi dej prosím tě sem vědět jestli jste domluvený at ty kačky nemusím hrotit dík


Ne, nic jsem ještě bez Tvého vědomí nepodnikal, a taky já sám mám naštěstí na čem jezdit...



lesapan79 píše: Já mám cca po hromadě ted 100tis. Paní mi přistoupila na 129tis a 4x5000. Což je super ale já tolik po kupě nemám. Tak že ten zbytek budu muset někde sehnat.


Švára je jako podnikatel dost za vodou (teda myslím si to) - když jsem kvůli němu prodal enduro Yamahu WR250R, tak mě zadotoval koupi čopra na ježdění s ním. A spíš on má cukání vyměnit Drakouše za Spiritku. Ale třeba je to jenom jeho chvilkový nápad, a taky nechtěl jsem Tě obcházet, i když se přiznám, že jsem v pokušení, kdybys ji nebral Ty nebo švára, koupit ji a případne rozprodat některé doplňky a mít tak funglovku za nějakých 105-110. Navíc ještě ke všemu, ony ty vzácnější Spiritky si drží tak asi o 15 až 20 tisíc vyšší hodnotu než srovnatelné Shadowky.

Takže o tom furt tak ňák přemejšlím a zvažuju.
Jenže dvě stejný mašiny by mi doma (manželka) asi ani dočasně neprošly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

29.6.2013 v 14:05 | Nahoru | #88
Dovi> i když se přiznám, že jsem v pokušení, kdybys ji nebral Ty nebo švára, koupit ji a případne rozprodat některé doplňky a mít tak funglovku za nějakých 105-110

Pěknej plán snad seženu kačky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

29.6.2013 v 15:31 | Nahoru | #89

lesapan79 píše: Dovi> i když se přiznám, že jsem v pokušení, kdybys ji nebral Ty nebo švára, koupit ji a případne rozprodat některé doplňky a mít tak funglovku za nějakých 105-110

Pěknej plán snad seženu kačky.


OK, přenechal bych to tedy "osudu", ale zeptám se - vidíš to ze své strany reálně, máš (nebo dali jste si s paní) na to rozhodnutí nějaký rozumný časový horizont?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

29.6.2013 v 20:04 | Nahoru | #90
Dovi> jj cca 3 týdny Paní říkala že je ted na služební cestě a pak že jede na dovolenou a že na to nechvátá
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit peko11 9 31.3.2024 v 08:38 brnzi
Honda Shadow Spirit VT750 [1 ... 6, 7] Honda VT 750C Shadow, Honda VT 750 Shadow Spirit Dovi 209 3.6.2022 v 14:10 Jesse-James
jaky olej do motoru a diferenciálu [1, 2] Honda VT 750 Shadow Spirit venagsxr 32 9.5.2022 v 08:18 Wingfr
honda vt 750 shadow spirit výpadky ... Honda VT 750 Shadow Spirit Kubajs999 2 22.9.2021 v 17:57 Yura
Jaké mazivo do šneku náhonu čidla r... Honda VT 750DC Black Widow, Honda VT 750C Shadow, Ho... iPospa 10 30.12.2020 v 21:30 iPospa


TOPlist