1 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
Ty levnější modely jsou spíše takové domácí vychytávky, které jsou založené na principu dvou magnetů, které zaznamenávají polohu řadičky (jde-li nahoru, proběhne, řekněmě inkrementace čísla na displayi - zkráktka +1 případně jde-li řadička dolů - číslo se dekrementuje - zkrátka -1) Což je spíše pro domácí kutily (určitě se dají najít nějaké návody, jak na to...)
Případně druhá volba - třeba GiPro které to tuším počítá s poměru otáček a rychlosti - je to dělané přímo na model moto. Dražší, ale při montáži zřejmě jednodušší a ve finále záruka, že by to mělo fungovat...
Toť moje teorie ;) Třeba mají ostatní zkušenosti jiné ;) Snad napíšou ;)
Edit: Seikos trochu rychlejší ;)
Naposledy editováno 10.06.2013 22:27:42
(reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
Tak osobne bych neexperimentoval a sel bych do GiPro na konkretne Tvuj model motky. Bude to fungovat... Ja si tedy bez ukazatele kvaltu jizdu uz vubec neumim predstavit GiPro - mel jsem a muzu doporucit.
Naposledy editováno 10.06.2013 23:00:36
2 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
karf píše: Jak bylo napsáno tušení, že GiPro počítá z poměru otáček a rychlosti...je trochu divné, když je připojené na kabel ke snímači GPS (gear position sensor - snímač zařazené rychlosti) a tedy přímo vyhodnocuje tenhle snímač...tuším
primo z ofi stranek: ...."Na rozdíl od GIpro ATRE a Gipro DS, se GIpro X-Type připojuje na signál rychlosti a signál otáček..."
zalezi na modelu GiPra, ktery se voly dle moto, ja napr. mam X-TYPE jelikoz zadny gear position sensor nemam...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
SimonaSima> Jak už tu vesměs zaznělo, na všelijaké experimenty se vybodni. A hlavně uveď o jakou motorku jde, pak bude možné poradit konkrétní typ ukazatele Gipro, který je osvědčený a praxí dlouho prověřený. Nejsnazší je, pokud máš jak tachometr, tak otáčkoměr elektronický. Pak jen napojíš adekvátní dráty od ukazatele na dráty vedoucí impulsy od snímačů (drát od snímače na kole nebo převodovce pro tacho a drát vedoucí impulsy z řídicí jednotky pro otáčkoměr, možná ještě jeden na drát vedoucí na spínač neutrálu a tím je ukazatel připojen. Pochopitelně nezapomenout na připojení jeho napájení a to nepřepólovat. Pak jen podle návodu ukazatel "zkalibruješ" a už potom funguje sám.
Nejhorší je to v případě, kdy jsou oba přístroje čistě mechanické - pak se signál otáček bere z primáru jedné ze zapalovacích cívek a pro snímání rychlosti je holt třeba namontovat na vidli snímač a na kolo magnetický protikus, jako u cyklotachometrů.
Některé motorky mají v tachometru jazýčkový kontakt, vesměs buď pro "německý" omezovač na 80km/h (a na takovou motorku montovat ukazatel rychlosti je celkem nesmysl), nebo pro automatické vypínání blinkrů (po ujetí určité vzdálenosti - mají to některé starší Yamahy, třeba řada Virago, nebo XS400), tak jde využít i ten.
1 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
Je potom na uvážení, jestli ušetřit 2 tisíce a trochu si s tim pohrát, nebo mít klid a koupit ověřenou kvalitu Osobně bych do tak drahýho ukazatele nešel, to si raději zapamatuju pár otáček a rychlostí
Příklad: vím, že když jedu mých standardních 110km/h tachometrových, tak tam mám na 6ku rovnejch 5 tisíc otáček
Atd... Nejlevnější a přitom velice spolehlivej způsob
1 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
Ale dá se i bez něj.
Taky se občas ztratím a hledám 7 kvalt, případně nevím, co tam mám.
Ale to je tak dvakrát, třikrát na 100 km.
Častěji se mi to stane, když jedu kochačku.
Když "sportuju", tak se mi to nestává skoro vůbec.
2 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
nejlepší je návod á la dva hrnce o pár příspěvků nahoře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
2 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
Otáčkoměr je elektronický, takže drát ukazatele pro snímání otáček stačí červenou zlodějkou (její barva určuje rozsah průřezu drátu, na jaký je určena) napojit na drát vedoucí z TCI jednotky impulsy do otáčkoměru. Měl by to být černošedý drát, každopádně vede ze zapalovací jednotky do otáčkoměru. Další dva dráty vedoucí do otáčkomětu jsou jeho napájení (hnědý) a kostra (černobílý), na ty jest šikovné připojit napájení ukazatele. Ten tak bude zapnutý jen při zapnuté spínačce, kdy jest pod napětím otáčkoměr a kontrolky.