bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
10.6.2013 v 21:59
Zdravím,občas mám problémy odhadnout,jakou rychlost mám zařazenou(hlavně mezi 4/5 5/6-od 6 bych řadila stále výš a výš,jenže už mi občas nedocvakne,že tam tu 6tku mám),když jedu štreku,tak je to pohoda,ale v Praze ve městě mi to dělá občas problém.Potřebovala bych recenzi od někoho,kdo má univerzálního ukazatele rychlosti.Koukala jsem ,že se dají pořídit za 500kč,máte s tím někdo zkušenost?A je lepší hledat spešl na svůj typ motorky nebo opravdu stačí jen ten univerzál?Díky
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

10.6.2013 v 22:20 | Nahoru | #1
sakra,to ho fakt nikdo nemá

1 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

10.6.2013 v 22:22 | Nahoru | #2
Vyzkoušíš leccos a nakonec si stejnak ráda připlatíš za Gipro

1 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

Skvělá odpověď, děkuji! 10.6.2013 v 22:26 | Nahoru | #3
Osobně nemám, ale...

Ty levnější modely jsou spíše takové domácí vychytávky, které jsou založené na principu dvou magnetů, které zaznamenávají polohu řadičky (jde-li nahoru, proběhne, řekněmě inkrementace čísla na displayi - zkráktka +1 případně jde-li řadička dolů - číslo se dekrementuje - zkrátka -1) Což je spíše pro domácí kutily (určitě se dají najít nějaké návody, jak na to...)

Případně druhá volba - třeba GiPro které to tuším počítá s poměru otáček a rychlosti - je to dělané přímo na model moto. Dražší, ale při montáži zřejmě jednodušší a ve finále záruka, že by to mělo fungovat...

Toť moje teorie ;) Třeba mají ostatní zkušenosti jiné ;) Snad napíšou ;)

Edit: Seikos trochu rychlejší ;)

Naposledy editováno 10.06.2013 22:27:42

(reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

Skvělá odpověď, děkuji! 10.6.2013 v 22:57 | Nahoru | #4
Jak bylo napsano: Případně druhá volba - třeba GiPro které to tuším počítá s poměru otáček a rychlosti - je to dělané přímo na model moto. Dražší, ale při montáži zřejmě jednodušší a ve finále záruka, že by to mělo fungovat...

Tak osobne bych neexperimentoval a sel bych do GiPro na konkretne Tvuj model motky. Bude to fungovat... Ja si tedy bez ukazatele kvaltu jizdu uz vubec neumim predstavit GiPro - mel jsem a muzu doporucit.

Naposledy editováno 10.06.2013 23:00:36

(reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

10.6.2013 v 23:03 | Nahoru | #5

seikos píše: Vyzkoušíš leccos a nakonec si stejnak ráda připlatíš za Gipro



asi tak bych to videl

2 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

10.6.2013 v 23:07 | Nahoru | #6
Jak bylo napsáno tušení, že GiPro počítá z poměru otáček a rychlosti...je trochu divné, když je připojené na kabel ke snímači GPS (gear position sensor - snímač zařazené rychlosti) a tedy přímo vyhodnocuje tenhle snímač...tuším

poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

Skvělá odpověď, děkuji! 10.6.2013 v 23:26 | Nahoru | #7
Řešil jsem to samý. Taky jsem měl doma ten levnější a vybodnul jsem se nato - je potřeba vymyslet uchycení těch dvou magnetů mezi kterýma chodí taková tyčinka u řadící páky(laicky řečeno, ať mě někdo nekamenuje). Mno, na VTR jsem nebyl schopnej přijít na to, jak to uchytit a zárověn aby to nevypadalo jako neskutečnej bastl. Nakonec jsem tady na bazaru koupil Engeara a vše jak má, takže moje doporučení - nedělej experimenty, a kup Engear/Gipro - stejnak by jsi k tomu došla, jen si ušetříš a vyhozenou pětistovku

(reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

10.6.2013 v 23:31 | Nahoru | #8

karf píše: Jak bylo napsáno tušení, že GiPro počítá z poměru otáček a rychlosti...je trochu divné, když je připojené na kabel ke snímači GPS (gear position sensor - snímač zařazené rychlosti) a tedy přímo vyhodnocuje tenhle snímač...tuším



primo z ofi stranek: ...."Na rozdíl od GIpro ATRE a Gipro DS, se GIpro X-Type připojuje na signál rychlosti a signál otáček..."

zalezi na modelu GiPra, ktery se voly dle moto, ja napr. mam X-TYPE jelikoz zadny gear position sensor nemam...

poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

10.6.2013 v 23:49 | Nahoru | #9
GiPro!
Ostatní je ztráta času a jen nervy!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

10.6.2013 v 23:56 | Nahoru | #10
karf> Ale která motorka má v kvaltkysně spínač pro každou polohu řadicího bubnu/kulisy, takže je možné detekovat kteroukoliv polohu? Já to zatím viděl jen na pár čínských "chopperech" s okopírovanými motory Honda. Ty mají vyveden svazek pěti drátů, pro každý kvalt jeden a celý ten svazek vede do budíku, kde je buď pro každý kvalt jedna LED, nebo v lepším případě je v něm dekodér 1 z 5 -> 7-segment a ukazatel pak tvoří segmentovka, jako u Gipra.

SimonaSima> Jak už tu vesměs zaznělo, na všelijaké experimenty se vybodni. A hlavně uveď o jakou motorku jde, pak bude možné poradit konkrétní typ ukazatele Gipro, který je osvědčený a praxí dlouho prověřený. Nejsnazší je, pokud máš jak tachometr, tak otáčkoměr elektronický. Pak jen napojíš adekvátní dráty od ukazatele na dráty vedoucí impulsy od snímačů (drát od snímače na kole nebo převodovce pro tacho a drát vedoucí impulsy z řídicí jednotky pro otáčkoměr, možná ještě jeden na drát vedoucí na spínač neutrálu a tím je ukazatel připojen. Pochopitelně nezapomenout na připojení jeho napájení a to nepřepólovat. Pak jen podle návodu ukazatel "zkalibruješ" a už potom funguje sám.

Nejhorší je to v případě, kdy jsou oba přístroje čistě mechanické - pak se signál otáček bere z primáru jedné ze zapalovacích cívek a pro snímání rychlosti je holt třeba namontovat na vidli snímač a na kolo magnetický protikus, jako u cyklotachometrů.
Některé motorky mají v tachometru jazýčkový kontakt, vesměs buď pro "německý" omezovač na 80km/h (a na takovou motorku montovat ukazatel rychlosti je celkem nesmysl), nebo pro automatické vypínání blinkrů (po ujetí určité vzdálenosti - mají to některé starší Yamahy, třeba řada Virago, nebo XS400), tak jde využít i ten.

1 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

Skvělá odpověď, děkuji! 11.6.2013 v 00:09 | Nahoru | #11
Viděl jsem namontovaný ukazatel od jednoho zdejšího kluka, co to vyráběl a prodával - kupodivu vše fungovalo jak mělo, ale ta instalace byla poněkud složitější

Je potom na uvážení, jestli ušetřit 2 tisíce a trochu si s tim pohrát, nebo mít klid a koupit ověřenou kvalitu Osobně bych do tak drahýho ukazatele nešel, to si raději zapamatuju pár otáček a rychlostí

Příklad: vím, že když jedu mých standardních 110km/h tachometrových, tak tam mám na 6ku rovnejch 5 tisíc otáček

Atd... Nejlevnější a přitom velice spolehlivej způsob

poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 00:20 | Nahoru | #12
A přesně tak to dělá GiPro .
GiPro má jen jednu vadu. S vymáčklou spojkou ti neukazuje.

1 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 00:31 | Nahoru | #13
Někomu, kdo nemá přípojku na zapojení, je GiPro stejně k hovnu (alespoň pro mě)

poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 00:45 | Nahoru | #14
Také se mi stávalo.. Pak jsem si vysledoval poměr otáček vs. rychlost v rozmezí cca 70 - 130km/h na 4., 5., a 6. kvalt a nepotřebuju žádný ukazatel

(reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 00:53 | Nahoru | #15

Dekker.dave píše: Někomu, kdo nemá přípojku na zapojení, je GiPro stejně k hovnu (alespoň pro mě)


Univerzál přípojku nemá nikdy, ale gipro zapojíš vpodstatě i na fichtla..
Proč ti to nejde?

poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 07:41 | Nahoru | #16
Mel jsem Engear a fungoval. Pracoval na systemu rychlost/otacky, zapojeni bylo trochu slozitejsi, ale dalo se. Pak jsem zkusil Gipro a fungovalo to taky,jen to zapojeni bylo daleko jednodussi. Gipro pracuje na systemu bud rychlost/otacky, kdyz moto nema GPS senzor, nebo bere primo signal z toho senzoru, pokud ho ta motka ma.

poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 07:42 | Nahoru | #17
GiPro

poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 08:00 | Nahoru | #18
Mám GiPro a jsem spokojenej

poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 08:11 | Nahoru | #19
prvně jsem chtěl taky ukazatel zařazené rychosti, ale jak již napsal dva_hrnce, stačí chvilku sledovat otáčkověr a tachoměr a pak už víš, jakou rychlost tam máš, na 6-stku jedu 90 při 3 tis otáčkách, při 4 tis otáčkách tam mám 120

(reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 08:50 | Nahoru | #20
sharkis> ta instalace přece zas tak složitá není

poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 09:24 | Nahoru | #21
Určitě je nějaký ukazatel užitečný.
Ale dá se i bez něj.
Taky se občas ztratím a hledám 7 kvalt, případně nevím, co tam mám.
Ale to je tak dvakrát, třikrát na 100 km.
Častěji se mi to stane, když jedu kochačku.
Když "sportuju", tak se mi to nestává skoro vůbec.

poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 09:59 | Nahoru | #22
Není důležité co máš zařazeno, ale co tam chceš mít....já sice ukazatel mám, ale moc na něj nekoukám, spíš na okruhu, když chci upravit průjezd zatáčkou zařazením lepšího kvaltu.

2 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 10:06 | Nahoru | #23
chápu ukazatel zařazené rychlosti pro okruhové střelce, ale pro normálního člověka...mám malé otáčky - podřadím, vysoké - řadím nahoru. a při kochačce ve 120 hledám sedmičku, jasný.

nejlepší je návod á la dva hrnce o pár příspěvků nahoře.

poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 10:19 | Nahoru | #24
Já to naprosto chápu,měl jsem 6ti kvalt,teď mam 5ti a tu 6. lovim furt,furt,furt...furt!Debilní šikmovoký dementi nemohli spočítat převodku na 6 rychlostí...

poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 10:47 | Nahoru | #25
Super,moc díky,koukám,že tady je tak 80% lidí pro GiPro.Já to samozřejmě sama zapojovat nebudu,možná na to ledatak budu koukat.....mám ale starou motorku. Kawasaki ZXR rok 95.Takže nemám tušáka,co koupit.Každopádně,kdyby to mělo stát přes 1500kč,tak to zatím nechám na tom,že budu štrachat prostě 7mičku,ikdyž tam není.A pak do budoucna bych šla do něčeho dražšího.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 10:47 | Nahoru | #26
mariano> a teď si představ, že nemáš otáčkoměr nebo jsi dobastlil aspoň digitální co se blbě odečítá. To se pak takovej ukazatel docela hodí.

(reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 10:48 | Nahoru | #27
J.M.K.> díky,je to kawasaki ZXR,95rok

2 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 11:12 | Nahoru | #28
tak mám smůlu.....na mojí to asi nedělaj je prostě stará.Všude ,když píšou kawasaki,tak to je cca od roku 2003....nebo prostě blbě hledám a blbě chápu,což je asi větší pravděpodobnost

poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

Skvělá odpověď, děkuji! 11.6.2013 v 11:55 | Nahoru | #29
Však říkám, že na to nemáš přípojku od toho čehosi, co snímá otáčky a rychlost. Viděl jsem i sady ke GiPru na motorky bez těhlech přípojek. Tam to řešej právě snímačema na řadičce, takže ve výsledku to bude stejný, jako ty krámy za 500,- akorát tam budeš mít holt nápis GiPro.

(reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

11.6.2013 v 12:25 | Nahoru | #30
SimonaSima> Tak zrovna takhle motorka mně zatím rukama neprošla, ale záleží jen na tom, jak jsou řešené tachec a otáčkoměr. Která to je, 750ka? Jestli máš tu starou "tříbudíkvou" přístrojovku, tak tam tachec je mechanický a holt by záleželo na tom, jestli Gipro dovede pracovat s impulsy od magnetického sensoru domontovaného na přední kolo.
Otáčkoměr je elektronický, takže drát ukazatele pro snímání otáček stačí červenou zlodějkou (její barva určuje rozsah průřezu drátu, na jaký je určena) napojit na drát vedoucí z TCI jednotky impulsy do otáčkoměru. Měl by to být černošedý drát, každopádně vede ze zapalovací jednotky do otáčkoměru. Další dva dráty vedoucí do otáčkomětu jsou jeho napájení (hnědý) a kostra (černobílý), na ty jest šikovné připojit napájení ukazatele. Ten tak bude zapnutý jen při zapnuté spínačce, kdy jest pod napětím otáčkoměr a kontrolky.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist