2 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
karf píše: Jak bylo napsáno tušení, že GiPro počítá z poměru otáček a rychlosti...je trochu divné, když je připojené na kabel ke snímači GPS (gear position sensor - snímač zařazené rychlosti) a tedy přímo vyhodnocuje tenhle snímač...tuším
primo z ofi stranek: ...."Na rozdíl od GIpro ATRE a Gipro DS, se GIpro X-Type připojuje na signál rychlosti a signál otáček..."
zalezi na modelu GiPra, ktery se voly dle moto, ja napr. mam X-TYPE jelikoz zadny gear position sensor nemam...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
SimonaSima> Jak už tu vesměs zaznělo, na všelijaké experimenty se vybodni. A hlavně uveď o jakou motorku jde, pak bude možné poradit konkrétní typ ukazatele Gipro, který je osvědčený a praxí dlouho prověřený. Nejsnazší je, pokud máš jak tachometr, tak otáčkoměr elektronický. Pak jen napojíš adekvátní dráty od ukazatele na dráty vedoucí impulsy od snímačů (drát od snímače na kole nebo převodovce pro tacho a drát vedoucí impulsy z řídicí jednotky pro otáčkoměr, možná ještě jeden na drát vedoucí na spínač neutrálu a tím je ukazatel připojen. Pochopitelně nezapomenout na připojení jeho napájení a to nepřepólovat. Pak jen podle návodu ukazatel "zkalibruješ" a už potom funguje sám.
Nejhorší je to v případě, kdy jsou oba přístroje čistě mechanické - pak se signál otáček bere z primáru jedné ze zapalovacích cívek a pro snímání rychlosti je holt třeba namontovat na vidli snímač a na kolo magnetický protikus, jako u cyklotachometrů.
Některé motorky mají v tachometru jazýčkový kontakt, vesměs buď pro "německý" omezovač na 80km/h (a na takovou motorku montovat ukazatel rychlosti je celkem nesmysl), nebo pro automatické vypínání blinkrů (po ujetí určité vzdálenosti - mají to některé starší Yamahy, třeba řada Virago, nebo XS400), tak jde využít i ten.