globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
10.6.2013 v 21:59
Zdravím,občas mám problémy odhadnout,jakou rychlost mám zařazenou(hlavně mezi 4/5 5/6-od 6 bych řadila stále výš a výš,jenže už mi občas nedocvakne,že tam tu 6tku mám),když jedu štreku,tak je to pohoda,ale v Praze ve městě mi to dělá občas problém.Potřebovala bych recenzi od někoho,kdo má univerzálního ukazatele rychlosti.Koukala jsem ,že se dají pořídit za 500kč,máte s tím někdo zkušenost?A je lepší hledat spešl na svůj typ motorky nebo opravdu stačí jen ten univerzál?Díky

2 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

10.6.2013 v 23:07 | Nahoru | #1
Jak bylo napsáno tušení, že GiPro počítá z poměru otáček a rychlosti...je trochu divné, když je připojené na kabel ke snímači GPS (gear position sensor - snímač zařazené rychlosti) a tedy přímo vyhodnocuje tenhle snímač...tuším

(reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

10.6.2013 v 23:31 | Nahoru | #2

karf píše: Jak bylo napsáno tušení, že GiPro počítá z poměru otáček a rychlosti...je trochu divné, když je připojené na kabel ke snímači GPS (gear position sensor - snímač zařazené rychlosti) a tedy přímo vyhodnocuje tenhle snímač...tuším



primo z ofi stranek: ...."Na rozdíl od GIpro ATRE a Gipro DS, se GIpro X-Type připojuje na signál rychlosti a signál otáček..."

zalezi na modelu GiPra, ktery se voly dle moto, ja napr. mam X-TYPE jelikoz zadny gear position sensor nemam...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti

10.6.2013 v 23:56 | Nahoru | #3
karf> Ale která motorka má v kvaltkysně spínač pro každou polohu řadicího bubnu/kulisy, takže je možné detekovat kteroukoliv polohu? Já to zatím viděl jen na pár čínských "chopperech" s okopírovanými motory Honda. Ty mají vyveden svazek pěti drátů, pro každý kvalt jeden a celý ten svazek vede do budíku, kde je buď pro každý kvalt jedna LED, nebo v lepším případě je v něm dekodér 1 z 5 -> 7-segment a ukazatel pak tvoří segmentovka, jako u Gipra.

SimonaSima> Jak už tu vesměs zaznělo, na všelijaké experimenty se vybodni. A hlavně uveď o jakou motorku jde, pak bude možné poradit konkrétní typ ukazatele Gipro, který je osvědčený a praxí dlouho prověřený. Nejsnazší je, pokud máš jak tachometr, tak otáčkoměr elektronický. Pak jen napojíš adekvátní dráty od ukazatele na dráty vedoucí impulsy od snímačů (drát od snímače na kole nebo převodovce pro tacho a drát vedoucí impulsy z řídicí jednotky pro otáčkoměr, možná ještě jeden na drát vedoucí na spínač neutrálu a tím je ukazatel připojen. Pochopitelně nezapomenout na připojení jeho napájení a to nepřepólovat. Pak jen podle návodu ukazatel "zkalibruješ" a už potom funguje sám.

Nejhorší je to v případě, kdy jsou oba přístroje čistě mechanické - pak se signál otáček bere z primáru jedné ze zapalovacích cívek a pro snímání rychlosti je holt třeba namontovat na vidli snímač a na kolo magnetický protikus, jako u cyklotachometrů.
Některé motorky mají v tachometru jazýčkový kontakt, vesměs buď pro "německý" omezovač na 80km/h (a na takovou motorku montovat ukazatel rychlosti je celkem nesmysl), nebo pro automatické vypínání blinkrů (po ujetí určité vzdálenosti - mají to některé starší Yamahy, třeba řada Virago, nebo XS400), tak jde využít i ten.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist