globalmoto_duben_nolan





Téma: Okruhová sezóna 2024
Ahoj. Rád bych se tu domlouval s lidma co už jsem na okruhu poznal (nebo třeba poznal nové) kdo kdy a kam pojede, abych věděl s kým se dá, zvlášť v případě zahraničních okruhů utvořit kempovací uskupení, a pokecat v mateřském jazyce.

Takže se tu pokusím držet plán svých akcí, ale pište sem prosím i ostatní kdo kdy kam jedete, zajímavé akce a ceny, nabídky spoludopravy atd. Prostě vše co patří k okruhové sezóně a chcete vyřešit přes net. Vypadl Vám parťák a máte volno v dodávce, potřebujete prodat jízdy protože mašina stávkuje, atd. atd. všechno sem !

TABULKA CASŮ - ZNOVU ZPROVOZNĚNO !
Pokud zapomenete heslo, dá se snadno zresetovat přes webové rozhraní. Pokud zadáte špatně nějaký čas, není problém mi poslat PM, a já Vám to odmáznu z databáze. Pokud potřebujete přidat nějakou trať, taky není problém. Zapisujte, je to potom skvělá reference za pár let. Nad svýma časama z roku 2010 se fakt bavím. A zároveň je fajn si vzpomenout že to tenkrát byla stejná palba jako dnes.

Kdo by neznal, německý server na plánování co kdy kde Gaskrank.tv nebo Racing4Fun .
Kalendar okruhovych dni ve Francii a okoli

Návod jak na zelené peklo aka Nurburgring najdete tady.

Doporučené tlaky v gumách (je třeba vybrat příslušnou gumu/rozměr/směs a pak se dole na stránce ukážou parametry včetně doporučeného tlaku http://www.gp503.de/

Oboard videa co máte, klidně už na Youtube linkujte pres onboard-video.com. Umožníte tím ostatním jednoduše najít a vyhledat video ze závodu který s Vámi třeba jeli, a třeba na Vašich záběreh i jsou.

Krátkodobé cestovní pojišttění na rizikové sporty či úrazové pojištění lze snadno sjednat a zaplatit online.

Odkazy na nastaveni podvozku:
Stev, Ohlins, Racetech

Nějaké čtení anebo zápisky z akcí které se obvzláště vyvedli, nebo naopak
LE-Most 2013 - osmihodinová endurance (c) Ozzy
Misano velikonoční výlet (c) Kamikaze-Ace

užitečné odkazy
Slovenská dálniční známka - nákup online
Maďarská dálniční známka - online nákup. Je potřeba registrace.
Rakouska dalnicni znamka a tunely online.

Termíny kdy někdo někam jede, pokud se chce někdo přidat tak ať ví:
===========================================

Duben 2024
1.-3.4 Rijeka Motoriders
Účast: Stepos

12.-14.4 Pannonka BTR
Účast: Kopyta RC SBK (Ozzy, Alobalista)

14.4 Most volné jízdy
Účast: Pepino

17.4. Brno Dafit
Účast: Psena&spol

24.4 Most volné jízdy
Účast: Pepino, Ozzy

27.4 Brno volné jízdy
Účast: Kubik19

Květen 2024

1.5.2024 Most Motoriders
Účast: Aleš + bracha, LukynO17, Ozzy?

8.5.-9.5.2024 Most Dafit
Účast: vahy777, Psena

20.-21.5. Most Bikes4life
Účast: Veverčák, Aleš, vahy777, fireblader_puvodni, Ozzy, Alobalista?, Kubik19, LukynO17, Roumen, SWENSON83

31.5-2.6 Rijeka Actionbike
Účast: Ozzy?

Červen 2024

15.6 Brno Okruhari
Účast: vahy777?

19.-20.6. SlovakiaRing Bikes4life
Účast: Veverčák, Aleš, vahy777, Ozzy, Alobalista?, Kubik19, Roumen

Červenec 2024

10.-11.7. Most Bikes4life
Účast: Veverčák, Aleš, vahy777, Ozzy, Alobalista?, Kubik19, LukynO17, Roumen, Andy66

22.-23.7 Brno CR Moto
Účast: Toncek

29-30.7. Most Motoriders
Účast: Aleš, pitland.cz (12 kusů)

Srpen 2024

12.-13.8. Brno Bikes4life
Účast: Veverčák, Aleš, vahy777, Ozzy, Alobalista?, Kubik19, LukynO17

30.-31.8.2024 Sosnová Bikes4life
Účast: vahy777

Září 2024

9.-10.9. Balaton CR Moto
Účast: Toncek

27-28.9. Sosnová RoadLeague
Účast: vahy777

Naposledy editováno 23.04.2024 21:06:13
Anketa: Dojede ve dvaceti ctyr hodinovem endurance BolDOr Ducati do cile ?
Jasne
69%
11
Nema sanci, cervena picovina to neda :-)
31%
5

3 reakcí na tento příspěvek Okruhová sezóna 2024

1.2.2023 v 11:10 | Nahoru | #1
Zdar borci. Jak sleduju debatu o olejích ve smyslu "Jaký, Za kolik a Kdy měnit? " tak taky trochu přispěju do mlýna trochou zbytečných informací. Předem podotýkám, že nejsem olejář. Jen profesí postiženej leteckej technik ,se zájmem o ty věci okolo (nejen) motorek. Začnu trocha daty pro porovnání. Turbohřídelový motor lehkého vrtulníku (má celkem dva) má volnoběžné otáčky turbíny 32470 za minutu. Trvalé otáčky při normálním letu 53564. Na hřídeli, kterou se pohání reduktor nosného rotoru je 5898 otáček. Výkon motoru cca 580 koní podle verze. Může tam být v nouzi i víc a to i včetně otáček. To už se ale sleduje čas strávený v kritickém pásmu. Olej kterým se motor a jeho převodovka maže má o dost horší parametry než zmiňovaný 300V ,nebo ještě lepší (ano lepší) Motorex 10w60. Nepoužívají se nijak zvlášť odlišné oleje. Jsou tu víceméně stejné požadavky na funkci oleje v motoru jako u motorky. Mazat, chladit, čistit, popřípadě těsnit. Je to full syntetika pro JET motory. Pokud se používá polo syntetika, jsou někde jen kratší lhůty pro výměnu. Délky výměn pro pobavení 500+50 hodin respektive 12+3 měsíce. Podle toho co dřív. A teď provozní teploty! To už je zajímavější na srovnání s motorkou! Na nahození potřebujete aspoň -5 stupňů. Na akceleraci už aspoň +10 stupňů (na oleji, vodou to nechladíme). Rozsah pracovní teploty je těch 10-110 stupňů, přičemž od 85 to už teče přes chladič oleje. Pro zajímavost sledované tlaky oleje 1,3-5 bar. 13 max. Všechno je to motor+ jeho převodovka. V reduktoru nosného rotoru, který není součástí motoru je olej do převodovek. Normálně Castrol Transmax jako do auta. Sledovaná teplota max. 115 stupňů. Olej z motoru vždy vypouštíme relativně čistý, ale jsou povolené celkem vysoké hodinové spotřeby. Musí se doplňovat. Z reduktoru se berou vzorky na otěr. Kdyby náhodou končilo nějáký ozubený kolo, tak ať se o tom ví dřív než se to rozletí pod plným plynem. V laborce u výrobce vám podle toho vzorku řeknou co se uvnitř děje. Jinak jakékoliv špony nebo větší otěr chytne magnetická zátka s indikací. To už je horší a vždy je dán postup co dál.Průplachy, výměna oleje,výměna motoru.
No a co z toho vyplývá pro naší motozábavu? Motorky jsou prostě větší zábava s řešením podobných problémů v údržbě. Víc se s nima ale mazlíme a o moc víc jim dáváme.
Častá výměna, třeba ony zmiňované dva dny upozorní, že je třeba něco špatně dřív, než to bude "za novej motor". Dále, čím lepší olej ,tím víc zaplatím ,ale vliv na funkci je značně diskutabilní. Ano oleje s "širokým rozsahem teplot" (10w60, 10w50 atd) rychleji degradují (vliv na to má provozní teplota motoru) kvůli přísadám v nich. Hodně obecně vyjádřeno. Přejetí běžného intervalu u motorky (auta, vrtulníku, letadla) nemá vliv na to jak olej maže. Problém je ale vždy "bordel" obsažený v oleji (určitě měňte aspoň jednou za sezonu filtr) a jeho nasycení palivem, karbonem nebo nedej Bože chladící kapalinou. Může to jednak ucpávat kanály a pak taky oxidace oleje = uvnitř motoru korozivní účinky. Další důležitá věc. Možná nejdůležitější ve vztahu k fungování motoru je tlak oleje v systému (dbejte na výkon vaší olejové pumpy) a teplota oleje. Prostě když můžete olej uchladit přídavným chladičem, tak si ho pořiďte. Nebo větší chladič vody. Nebo oboje. Fakt to má smysl. Ty motory držíme u držky 6x20 minut ikskrát za sezonu. Stojíme ve vedru v boxovce, na roštu, motor má klidně kilo na teploměru. Po jízdě většinou nikdo moc nedochlazuje fukarem. Nechá to zabublat, bouchne heftem a zhroutí se do křesla kantáre. Nic oddechového ani pro nás, natož pro motor. Nás to baví....motor ne.
No a jakej teda olej do motorky na okruhy když tahám, jsem tam furt, ale často měním?
Určitě syntetiku. Určitě olej pro motorky. Určitě tu nejvyšší specifikaci dle výrobce, určitě MA2 (ty s mokrou spojkou :D) a docela dobrý údaj jako vodítko může být číslo Viscosity HTHS (dynamická viskozita při vysoké teplotě). Čím vyšší číslo, tím silnější mazací film. Bohužel údaj HTHS v technických listech k olejům neudávají všichni výrobci. Motorex ho udává a Motul myslím taky. Repsol udává, že HTHS je v celé jejich racing řadě více než 3,5 mPa.s. Rozdíl mezi 300V všech rozsahů, Motorex Power Synth 4T všech rozsahů, Repsol Racing všech rozsahů, Elf Moto4 Race a Moto 4 Road ,nebo olejů dalších výrobců je hlavně v ceně. Kvalitu budou mít velmi podobnou a pro naše účely okruhaření budou plně dostačující všechny. Obvzlášť když někdo mění olej po 2 dnech.
Nájezd na dvoudenní akci většinou bývá myslím okolo, nebo spíš do, 700km. Pokud věříte, že v motoru nehejkne tak měnit po 4 dnech (dvou akcích) mě přijde uplně v pohodě. Pokud je v oleji už nějáký obsah viditelného svinstva, je to spíš na úvahu co dál s motorem, než že by to bylo olejem.
Tak užívejte, laďte, připravujte. Ta Česká sezóna je už za dveřmi.

Naposledy editováno 01.02.2023 11:19:20

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

1.2.2023 v 11:32 | Nahoru | #2
Helitechnic> Hezky ses rozepsal
Podepisuji v plném rozsahu

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

1.2.2023 v 11:53 | Nahoru | #3
Helitechnic> diky, dobre pocteni

Naposledy editováno 01.02.2023 11:54:03

(reakce na) Okruhová sezóna 2024

2.2.2023 v 00:27 | Nahoru | #4
Helitechnic> to jsou super informace - díky za tu práci, co sis s nimi dal!
.. taky proto, že i těch mejch 1200-1400km potvrzuješ, že by mělo býti v pohodě
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 Dnes v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist