globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jízda na sucho a klapání z motoru
Předem bych chtěl poděkovat všem za odpovědi. Dneska jsem byl na delší projížďce (cca 300km) a po příjezdu jsem kontroloval olej a bylo uplně sucho(přibližne před 1000km jsem kontroloval a bylo vše ok). Kontrolka nesvítila, ale na rysce nebylo nic vidět. Olej+ filtr jsem měnil před 2000km, takže mi je divný kam to všechno zmizelo. Musim se přiznat, že jsem zkoušel dneska na dálnici kolik to jede max, takže sem jí chvíli držel v maximu. Dolil jsem přibližně 1.5l oleje. Chtěl bych se zeptat jestli s tim může souviset pravidelné klapání z motoru po nastartování za studena? Když se motor ohřeje tak to utichne. Potom další problém co jsem objevil je, že mi při vysokých otáčkách a rychlém řazení občas vypadne rychlost, ale ihned sama zaskočí( zatim se mi to stalo asi 3x) nejvíc ten problém se spojkou je znát při rozjíždění , motorka má slabší rozjezd než tomu bylo cca pul roku zpět. Jenom bych chtěl říct, že po zadnim nejezdim ani to nezkoušim a gumovačky taky ne. Neni to žádnej starej křáp, r.v. 2007 a momentálně najeto 50 000km.

Uzavřeno 15.08.2013 v 14:11 uživatelem Stefix
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2013 v 01:21 | Nahoru | #1
Né, že bych z tebe chtěl dělat vola, ale nechal jsi to trošku odstát než jsi tu hladinu kontrolova, žejo ? :) (počkal, až rozstříkaný steče do vany).
[Jestli ne a dolil jsi tam ten litr a půl, tak to vylej a znova nalij kolik tam patří (nastartovat s takhle přelitým olejem teda nevím nevím :))]

Klepání by s tím potom teoreticky mohlo být spojené (se špatným mazáním). Nicméně kolem 50ti tisíc je většina motorek, co jsem tak čítával docela zralá na rozvody, napínáky... (Z tama taky může nějaké řachání jít, otázka je té teloty atd.)

Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 01:36 | Nahoru | #2
kamarád měl taky GSo okolo roku 07 a když se sešla partička zmrzlinářů a jela se kudla tak mu taky mizel pamatuju si to protože jsem se mu smál...ale 1,5L na 300km mi přijde trochu jako úlet...kdyby to bylo 91 FZR 1000 tak neřeknu ani prd

Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 05:56 | Nahoru | #3
Při takovýhle ztrátě oleje to buď musí někde vytejkat, ale to by muselo kapat jak z olejničky, oblemcaný od oleje a pod tebou loužička, nebo ho žrát motor a to by zas muselo kouřit modře jak 2-takt. Neni možná aby sis něčeho z toho nevšim a pak pátrej dál.

Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 08:51 | Nahoru | #4
U vzduchace kdyz je horko a drzis ho pod krkem je dobre pri kazde zastavce podivat se na olej! V takovehle konstelaci si s klidem vezme litr i vic na tisic a nic se nedeje - proste je to vzduchac.

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 10:06 | Nahoru | #5
Legolend> Olej jsem šel kontrolovat asi 3x jestli se někde "nezaseknul" a až po vychladnuti sem ho tam dolil. Asi veškery dalši opravy se budou odvíjet z budouci spotřeby.

1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 10:11 | Nahoru | #6
Myslím že je lepší kontrolovat před jízdou,teda jen myslím

Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 10:11 | Nahoru | #7
Me pomohlo na spotrebu 15w50 je husty a mam tu zkusenost ze se opravdu ztraci mene oleje, ale dyl se zahriva....

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 10:24 | Nahoru | #8
FUNDURAK> Ted uz to vim taky , hlavne by me nenapadlo ze bych mel vsechen olej pryc, kdyz jsem ho kontroloval mesic zpet....jedine ze by me nekdo vycucnul na ulici

2 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2013 v 10:54 | Nahoru | #9
Naposled jsi kontroloval před tisíc km? Čili ten litr a půl zmizel někde v průběhu 1000km - to naprosto není problém takováhle spotřeba na GS, aniž by sis všiml. Třeba častěji kontrolovat. jak začne mizet tak pak už to jde rychle. A ta kontrolka se fakt rozsvítí až když máš prázdno uplně, je jen na tlak. Nelze se na ni spolehnout.

Klepání je snad jen rozvoďák, vypadávací rychlost určitě není spojka, línější na rozjezdu je též spíš vyběhaný motor než něco jiné. Hoď ji do servisu, minimálně rozvoďák se dá poznat když se jen zhodí víko ventilů, na vačkách se podívat jestli to tou jízdou na sucho bylo přidřené hodně nebo ještě víc, a pak zvážit opravy dál.

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2013 v 11:11 | Nahoru | #10
dj_hroch> uz jsem mu to psal: vzduchac, horko, tezka ruka na plynu = pri delsi vyjizdce kontrolovat pri kazde cigarpauze - vlastni zkusenost!

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 12:02 | Nahoru | #11
dj_hroch> Tak to díky, to si mě trochu uklidnil Kdybych ji neměl před týdnem v servisu na synchronizaci karbců a pár drobností okolo, tak sem nepíšu a jedu tam rovnou. Akorát mi teda už trochu začíná vadit kolik sem do toho nacpal, skoro bych to nejradši předchozímu majiteli hodil na hlavu.

1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2013 v 13:18 | Nahoru | #12
Zrovna tento motor je ohledně mazání dost zrádný. Pokud je v dobrém stavu, tak olej skoro neubývá, ale jak pojedeš stylem palba-kudla-brzda-plyn , tak začne žrát olej jako nezavřený a je to u něj normální.
Kontrolka tlaku je tam dobrá leda tak na indikaci zastavení motoru za jízdy (třeba při řazení), jak za jízdy problikne, je už pozdě - při nejmenším už budou v háji vačky. Proto je třeba pořád udržovat hladinu na maximální hodnotě a kontrolovat před každou vyjížďkou a radši i na zastávkách (počkat 10 minut, než olej steče).
Jestli byl motor opravdu na suchu, tak se modli. Ale přidřená klika by nepravidelně kovově klepala, pravidelné klepání udělají ventily, i když tady nejsou vahadla, vačky zabírají přímo do zdvihátek. Nedá se ovšem vyloučit, jestli se podložky chodem na sucho nevydřely.
Šponovák a řetěz bys měl zkontrolovat každopádně, ale jestli bude řetěz na výměnu, tak nezávidím - vede prostředkem motoru, takže jeho výměna není zrovna hračkou.

Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 13:50 | Nahoru | #13
Mně motor za 2000 km nesežral ani kapku a to jsem jedu odčas i se silnějšíma mašinama, jezdim půlku město klidně a půlku výlety docela ostře. Nechápu to, po tom, co jsem se bál, že všechny GSka žerou, tak to asi neni pravda

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 13:52 | Nahoru | #14
J.M.K.> Děkuju za takovou rozsahlou odpověď . Teď akorat nevim jestli s tim mam jet do servisu co nejrychleji, protože to je jenom otázka času a nebo na to nemusim spěchat. Vzhledem k tomu, že jsem na VŠ tak jsou moje finanční možnosti značne omezeny. Jinak jak poznam, žě se mi zadírá motor? Podle zvuku nebo jízdních vlastností?
Je mi záhadou, že před měsícem sem to měl v servisu kde řikali, že ventily jsou ok a řetězovku mi tam nastavili a prej ta je taky ok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 14:01 | Nahoru | #15
Stefix> Pozor nepleť si řetězovku s rozvodovým řetězem

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 14:16 | Nahoru | #16
Packyn> Diky za upozornění Ja jsem na opravování uplně levej, takže to někomu přenecham radši

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2013 v 14:49 | Nahoru | #17
Stefix> Jak poznat zadírající se motor, to nejde popsat jednoznačně. Může v něm zaskřípět, klepat, každopádně, pokud se začíná přidírat při nedostatku oleje, začne ztrácet výkon, může i vibrovat a pokud zjistíš, že třeba při přidání plynu už jede jen jakoby na půl plynu, dost pravděpodobně se po vymáčknutí spojky zastaví a už jej neroztočíš (při puštění spojky zablokuješ kolo). Pak se po vychladnutí uvolní a třeba půjde i natočit, ale bude v něm "mlátit" a bude to drahá oprava (jelikož dost pravděpodobně bude průser na klice).
V nejhorším případě se motor může "hryznout", "zadrbnout", kdy se zadřením během vteřiny zastaví (zadní kolo půjde do smyku). Tehdy se zadře na tvrdo a je zralý na kompletní repasi. Takové "tvrdé kousnutí" se stane spíše u dvoutaktu (kor při prudkém ubrání plynu ve vysokých oáčkách - to bývá pro dvoudobý motor smrtelné), nicméně ani u čtyřtaktu to nejde vyloučit.

Každopádně, pokud se v opravách motoru nevyznáš, tak po takovémto incidentu zavez motorku na dílnu co nejdřív.

1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 16:53 | Nahoru | #18
Co se dívam do tvého profilu, tak je to dotažené z Francie, tj. provoz nejspíš celeoroční, nevím, jak moc věříš těm kilometrům, ale na ten věk to klidně může mít za sebou 100+t. km.

To by vysvětlovalo drobnou rez a hlavně počet najetých km za 5 let(48 000km), pravděpodobně v provozu neustále.



Tady si trochu protiřečíš, za pět let je pro frantíká který s tím jezdí kam ho napadne celý rok 48t nic, chápu, že u nás jsou lidi tak zblbnutý neustálým stáčením, že ať už je motka stará jakkoliv, tak má pořád 30÷50t. km, ale realita je dost jinde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 17:50 | Nahoru | #19
bushman7> Je to z Francie, musel jsem tomu dělat komplet Český papíry. Já se právě snažil si spočítat kolik by tam tak za ten rok mohl najezdit a přišlo mi, že cca 10 000km za sezonu je dost. Samozřejmě sem vycházel z toho co se psalo na motořkářích(průměrně 6000km/rok) Jinak z venku motorka vypada zachovale, až na tu drobnou rez na podvozku.Do nového laku jsem si jí daval sám. Až na opravu prasklého plastu bylo vše v dobrym stavu

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 17:58 | Nahoru | #20

Stefix píše: bushman7> Je to z Francie, musel jsem tomu dělat komplet Český papíry. Já se právě snažil si spočítat kolik by tam tak za ten rok mohl najezdit a přišlo mi, že cca 10 000km za sezonu je dost. Samozřejmě sem vycházel z toho co se psalo na motořkářích(průměrně 6000km/rok) Jinak z venku motorka vypada zachovale, až na tu drobnou rez na podvozku.Do nového laku jsem si jí daval sám. Až na opravu prasklého plastu bylo vše v dobrym stavu



Ve Francii (zvášť jesrtli byl někde dole) bych 10k za rok viděl jako lehký provoz V ČR jsem na Dragstaru dělal 13-15k km za rok a to jsem prakticky nejezdil v zimě.

1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 18:49 | Nahoru | #21
to je normální, když se GS drží pod krkem, tak olej mizí rychle, jsem teď doléval půl litru po 150 km hodně ostré jízdy. Jinak to ale skoro nežere. Lepší je kontrolovat před každou jízdou.

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

12.5.2013 v 18:59 | Nahoru | #22
kubacech> Uff tak to mě docela uklidnil....Teď spíš budu řešit jestli to je přidřený nebo ne

Jízda na sucho a klapání z motoru

13.5.2013 v 15:07 | Nahoru | #23
Tak jsem to dneska nastartoval, že se na chvíli projedu a bylo slyšet opět klapání z motoru,ale tentokrát to bylo o něco hlasitější a rychlejší. Můžou to být ty ventily?? Že by se to takhle po 2 dnech odstavení takhle pokazilo?

1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

13.5.2013 v 17:46 | Nahoru | #24
Pravidelné kovové klepání (podobné zvuku šicího stroje) ukazuje na velkou vůli na ventilech, možná i na ložiskách vaček. Běžně doma to nezjistíš, potřebuješ "hodinky" (úchylkoměr), ty přiložit na vačku a zkusit s ní zahýbat. Tak zjistíš radiální vůli v ložiskách vačky.
Seřídit ventilovou vůli u této motorky je trochu na prkač, jelikož se seřizuje kalibrovanými podložkami ve zdvihátkách, takže musíš lístkovými měrkami ("planžetami") vůli změřit, pak mikrometrem změřit sílu (tloušťku) podložek, z těchto dvou změřených údajů vypočítat potřebnou tloušťku podložky a takovou podložku sehnat. Pokud potřebný rozměr neseženeš, tak sehnat nejbližší větší a zajít někam, kde mají brusku na plocho, aby je zbrousili na potřebný rozměr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

13.5.2013 v 18:49 | Nahoru | #25
J.M.K.> Tak to by mělo být ono..Ve čtvrtek to dam do servisu, tak snad si s tim kluci poraděj...Mam to tam dotlačit nebo můžu jet?

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

13.5.2013 v 22:26 | Nahoru | #26
Stefix> Radši to odvez na káře. Vypadá to sice na ventily, ale nevíš to jistě! Proto je lepší motor nestartovat, ať v něm nedomrvíš ještě něco dalšího, když nevíš, co přesně je v něm v háji.

1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

19.5.2013 v 12:56 | Nahoru | #27
www.youtube.com/watch
Tenhle zvuk mi to dělá přesně. Už sem jí dal do servisu, tak těď jsem zvědavej co všechno tam bude špatně.

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

20.5.2013 v 15:36 | Nahoru | #28

Stefix píše: www.youtube.com/watch
Tenhle zvuk mi to dělá přesně. Už sem jí dal do servisu, tak těď jsem zvědavej co všechno tam bude špatně.



a to jsem myslel, že moje ventily jsou na tom hodně zle když jdou lehce slyšet v záběru

Jízda na sucho a klapání z motoru

22.5.2013 v 11:51 | Nahoru | #29
Tak oprava prej za 15 000,- , zadřený to neni, ale musí se tam toho udělat prej hodně a půlit motor. Nezdá se vám to moc??

1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

22.5.2013 v 13:14 | Nahoru | #30
To není zrovna moc konkretní informace... Jaké úkony a cena komplet i s prací nebo jen materiál?
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
DOT 4 vs DOT 4 LV Suzuki GS 500E Dejwidos 16 12.3.2024 v 11:45 Radek2107
Dekarbonizace motoru - Kit od BG - ... Suzuki GS 500E Phabbyg 21 4.3.2024 v 22:50 KAWAHAB
Teče vidle Suzuki GS 500E Milekk 24 27.2.2024 v 19:39 _Michal
Suzuki GS500e vysoké otáčky na voln... Suzuki GS 500E Phabbyg 4 27.2.2024 v 18:43 krokoš
hledám parťáky Suzuki GS 500E sendler 2 24.2.2024 v 16:01 kokoška.

TOPlist