globalmoto_duben_nolan





Téma: Cestne enduro vs Cestovno sportova moto
10.5.2013 v 21:38
Caute, mam asi celkom hlupu otazku, ale rozmyslam nad tym uz nejaku dobu a neviem si na to odpovedat. Aky je vlastne rozdiel medzi cestnym endurom (bmw gs atd) a cestovnou alebo cestovo sportovou motorkou (kawa gtr 1400, pan european atd)? Myslim samozrejme mimo terenu. Aby som nacrtol ako to myslim. Ked pojdem z CR/SR do Gibraltaru s tym, ze polku cesty pojdem po dialniciach a polku po okreskach nalozeny a budem spat v penzionoch atd. Aky bude rozdiel v pozitku z cesty a v pocite z jazdy? Ochrana pred pocasim atd? Ak mi napadnu nejake dalsie otazky tak to sem doplnim, kazdopadne by ma zaujimali vase postrehy.

1 reakcí na tento příspěvek Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2013 v 21:47 | Nahoru | #1
Na to co píšeš bude asi lepší dálniční parník typu GTR, FJR apod. Cest.endura nemaj rády vyšší rychlosti (jet dlouhodobě 150+ mu úplně nesedí). Ochrana bude na obojím podobná, možnost zavazadel taky.

Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2013 v 21:57 | Nahoru | #2
Enduro by mohlo mit výhodu ze sedíš výš a mas lepsi rozhled.
Také podvozek lépe pochytá horsi povrch..
Na německé dálnici budou zase cestaky ve své kůži a ochrana pred počasím je u nich asi lepší..
Jsem zvedavy na další příspěvky, dobré téma

Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2013 v 22:30 | Nahoru | #3
Téma dobrý Já měl cest. endura:
1) Yamaha XTZ 750 SuperTenere - super, bohužel konstrukčně stará takže to bylo znát hlavně na brzdách, terén zvládala dobře, silnici překvapivě taky a když člověk chtěl "letět", nebyl problém (snad jenom spotřeba)
2) Aprilia ETV 1000 Caponord - terén jsem ani nezkoušel, podle mě nevhodná už jen kvůli tomu, že je "macatá" a subjektivně těžká. Po silnici vynikající. Motor ostrej (měl jsem laďáky), hodně stabilní podvozek, velice dobrý brzdy, z této trojice bezkonkurenční pohodlí a ochrana proti větru a dešti (měl jsem orig., pak i turist. plexi). Vychytaný detaily. Plus 6 kvaltů.
3) Yamaha XT660Z Tenere (2008) - terén a potažmo jakejkoliv off-road výborný, na silnici sice seděla dobře, ale pro běžný ježdění po asfaltu je fakt hrozně vysoká, slabá a celkově ten jednobuch neni to pravý. Je to prostě robustní jednoduchej adventure bike. Rozmlácený okresky jsou na ní naprosto bezproblémový.

Pak jsem koupil choppera, ale kvůli cestování šel pryč. Koupil Jsem Pan Europeana. S výše uvedenýma Yamahama neni srovnání, to nejde. Možná lehce s Caponordem. Ale stejně, co se cestování a delších štrek týče, silniční cesťák cendura suverénně válcuje, ve všem. Je to jiná liga. Daň silničního cesťáku je ta, že jsi v háji pokud bys potřeboval přejet rozmordovanou ne-cestu.

Kupodivu ale i ten Pan se na rozbitý silnici chová poměrně solidně. Ale ochrana před počasím je fakt jinde. Rychlost a dynamika taky. Cenduro je zkrátka takový SUV.

Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

10.5.2013 v 22:32 | Nahoru | #4
Jinak ano, na cendurech sedíš o něco výš a vzpřímeně takže líp vidíš přes auta.

3 reakcí na tento příspěvek Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

10.5.2013 v 23:14 | Nahoru | #5
no a keď pójděš na cestovejsportovej motorke do Ruska, tak si v piči, ak baťa s drevákmi.

Toto je dobré téma na flame, nic víc, nic míň.

Univerzálností vitězí jasně cenduro, pokud víš, že budeš jezdit jen do civilizace a jen po kvalitních silnicích, tak cesťák.

Toť vsjo, co na tom chceš řešit víc?

Naposledy editováno 10.05.2013 23:15:26

(reakce na) Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

10.5.2013 v 23:16 | Nahoru | #6
fockewulf> ty to umíš říct tak hezky za nás za všechny

(reakce na) Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

11.5.2013 v 00:02 | Nahoru | #7
fockewulf> Takže od Bratislavy na západ s parníkem,na východ s cendurem

1 reakcí na tento příspěvek Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

11.5.2013 v 00:21 | Nahoru | #8
no na západ je ale i D1ka, takže opět jen ukázka toho, že tato úloha nemá řešení. btw co sever a jih?

(reakce na) Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

11.5.2013 v 00:49 | Nahoru | #9
fockewulf> od Blavy na jih už je jen východ..

Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

11.5.2013 v 03:20 | Nahoru | #10
jak psalo letadylko...zalezi kam chces jezdit, pokud alpy a spat v penzionech tak si kup klidne cestaka... pokud chces i nekam jinam, kde narazis na spatnou cestu i kdybys nechtel, tak cenduro..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

11.5.2013 v 22:34 | Nahoru | #11
fockewulf> A ked na nej pojdem do francuzska, tak to bude na cestnom endure horsie? Ja viem, ze je tu par ludi co maju vsetko v hlave zrovnane a vedia odpoovede na vsetky otazky, ale ja sa tie odpovede musim este dozvediet. Hovoril som o zapadnej europe, je mi jasne, ze ak pojdem do thajska tak sa tam asi uplne pohodlne s cestakom nedostanem.

Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

11.5.2013 v 22:43 | Nahoru | #12
na takovou cestu ti stačí tohle: BMW K 1600 GTL

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

11.5.2013 v 22:51 | Nahoru | #13
Gretas> No ono i v západní Evropě jsou lesní a polní cesty....vše je jen o úhlu pohledu

Ty se ty odpovědi musíš dozvědět proč? Odpovědi na TVOJE otázky tak všeobecného rázu ti stejně nikdo nedá, tyhle odpovědi si musíš najít sám....

(reakce na) Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

16.5.2013 v 21:13 | Nahoru | #14
fockewulf> Ved hej, ale definoval som v otazke presne typ ciest o ktory mi ide. Ja sa nebavim o tom ci je cestne enduro univerzalnejsie, to je mi jasne. Ide mi o to ci na normalnych nerozbitych cestach poskytuje enduro nejaku vyhodu resp aky bude pocit z jazdy v porovnani s cestakom.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

16.5.2013 v 21:14 | Nahoru | #15
Dave81> Preco maju cestne endura problem s vyssou rychlostou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

17.5.2013 v 06:38 | Nahoru | #16

Gretas píše: Dave81> Preco maju cestne endura problem s vyssou rychlostou?



No protože prostě tak rychle nejezděj, i když to bude motor "přeslitr" tak je to ok tak do 150 km/h, pak už ruší vysoké otáčky a vibrace. No a přes 200 to prostě nejede. Trošku výjimka bude možná nová KTM 1190.

1 reakcí na tento příspěvek Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

Skvělá odpověď, děkuji! 17.5.2013 v 08:30 | Nahoru | #17
Kdyz pominu neohrabanost cestovnich parniku v porovnani treba s gs a hodne omezeny vyuziti na vetsine silnic okresniho charakteru tak proti nim nic nemam ted vazne.. staci okreska a uz ti jsou zmineny vyhody jako je ochrana atd na prd. "Kamos" jezdi fujaru (FJR) a chce nas furt vsude tahat po dalnicich a statovkach kde se mu jede dobre. Kdekoliv jinde je nasranej a horko tezko se pak hleda vhodna trasa. Kouka po GS. Myslim, ze to je nejlepsi mozna volba na cestovani. Vsechny silnice se razem stanou dalnicema

(reakce na) Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

17.5.2013 v 20:33 | Nahoru | #18
Dave81> Aha ok, to som nevedel, pravdupovediac prave po tej ktm pozeram, pripade po multistrade, ale multi je o dost drahsia.

(reakce na) Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

17.5.2013 v 20:50 | Nahoru | #19

mirazciny píše: Myslim, ze to je nejlepsi mozna volba na cestovani. Vsechny silnice se razem stanou dalnicema



Ano, s tím se nedá než souhlasit, něch žijů cestné endura

1 reakcí na tento příspěvek Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

Skvělá odpověď, děkuji! 18.5.2013 v 08:25 | Nahoru | #20
Myslim,že je to uplně jedno.Já zas znam kluky,co dávaj v pohodě i ty okrsky na GTR,RT.Dokonce to jeden kámoš natřel s GW vyvoněnýmu týpkovi na Dubý.To bylo ale jen proto,že ten týpek sice jel na krásný ZX10 a měl k ní krásnou zelenou kombi,ale neuměl jezdit a místo aby trochu jel,tak se snažil o nějaký prapodivný vysedávání.
Vono je všechno strašně relativní a těch příběhů co se k tomu vypráví

(reakce na) Cestne enduro vs Cestovno sportova moto

18.5.2013 v 09:29 | Nahoru | #21

zmulin píše: Myslim,že je to uplně jedno.Já zas znam kluky,co dávaj v pohodě i ty okrsky na GTR,RT.Dokonce to jeden kámoš natřel s GW vyvoněnýmu týpkovi na Dubý.To bylo ale jen proto,že ten týpek sice jel na krásný ZX10 a měl k ní krásnou zelenou kombi,ale neuměl jezdit a místo aby trochu jel,tak se snažil o nějaký prapodivný vysedávání.
Vono je všechno strašně relativní a těch příběhů co se k tomu vypráví



No hlavne je strasne relativni jak jsi pak z ty pohodovy jizdy dobitej.. nekomu to vadi, nekomu ne a nekdo ani nevi jak pohodlna muze rozbita okreska byt na spravne zvolenym stroji me se na nich jezdilo vyborne i na 929rr, ale pak jsem koupil GS a procitnul jsem do reality, ze ty drivejsi krece v rukach nebyly zpusobeny nedostatkem horciku

Duba je ve vetsine pripadu jednom pozerska zalezitost. Kdyz mam chut si dat zmrzlinu tak jedu prave tam
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist