globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Delam neco spatne?
4.5.2013 v 16:16
Prvni video abych videl jakej jsem posranek?



Naposledy editováno 04.05.2013 16:18:49

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 16:39 | Nahoru | #181

Stev píše: Já furt nechápu kam míříš. Buď chceš říct že zatočil technicky bez kontra lze, to se nedá rozporovat. Nebo bys chtěl zatáčení bez kontra aplikovat pro běžnou jízdu na silnici, a to je blbost.



Mířím tam kde začala tato má diskuze, kdy Ozzy napsal,že bez dání kontra nelze zatočit, což já vyvracím, že lze.
Jináč pochopitelně diskuze o hovně, jen tak pro zábavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 16:43 | Nahoru | #182

PEPAFJR píše: Mířím tam kde začala tato má diskuze, kdy Ozzy napsal,že bez dání kontra nelze zatočit, což já vyvracím, že lze.
Jináč pochopitelně diskuze o hovně, jen tak pro zábavu.



aha Ozzy zřejmě nemyslel dělání osmiček u kaskadérů kaskadéry, ale spíš tu normální jízdu. Technicky samozřejmě nejde tvým příspěvků nic vytknout, ale prakticky nejsou k použití.

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 16:48 | Nahoru | #183
Stev> Však já vím vzhledem k tomu,že na motorkách už jezdím přes 43 roků. A mám za sebou několik stovek tisíc kilometrů.

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 16:58 | Nahoru | #184
PEPAFJR> No jo, jenže tady to čtou nováčci a ti se toho chytí a budou "zatáčet" přenášením váhy, vysednutím, šlapáním na stupačku nebo drhnutím nohou...
Vzhledem k tvým zkušenostem tedy víš, že k zatočení použitelnému na silnici a patřícímu ke zvládnuté jízdě kontra nutné je a není tu nutné slovíčkařit...

2 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

7.5.2013 v 17:06 | Nahoru | #185
Franco82> Možná bych svou odpověď našel v příspěvcích minulých, ale ono třeba na "sportu" jinak než přenášením váhy zatočit fakt nejde. Protože jsou na tom řidítka naprd
+ třeba když sundám ruce ze řidítek, nohama v pohodě ovládám motorku a dělám si s ní slalom. Proč by to nemělo jít (mám vyzkoušeno)?
Jinak ještě poprosím o doplňění ke kontra. Když jedu rovně, předemnou silnice, já si najedu na opačný kraj silnice vzhledem k vnitřku zatáčky. Pojedu těsně před ní rovně, pak nakloním motorku, tak já kontra nevykonám ale řidítka ano, ptám se správně ? Nebo kontra mám chápat jako že si najedu vlevo a pak to strhnu doprava? (Nečet sem to tu celý..)
Nevím co je tím kontra pohybem myšleno, protože přece když jedu rovně, začnu přenášt váhu na pravou stranu, tak plynule nakloním motorku doprava, tedy jaký vliv má zde kontra?

Naposledy editováno 07.05.2013 17:11:17

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 17:27 | Nahoru | #186

xBaryk píše: Franco82> Možná bych svou odpověď našel v příspěvcích minulých, ale ono třeba na "sportu" jinak než přenášením váhy zatočit fakt nejde.



Zatáčení na sportu je stejné jako na naháči, pouze má naháč díky větším řidítkám lepší citlivost a je tím paádem mimo jiné i vhodnější pro začátečníka.

xBaryk píše: Třeba když sundám ruce ze řidítek, nohama v pohodě ovládám motorku a dělám si s ní slalom. Proč by to nemělo jít (mám vyzkoušeno)?



Jde to, ale když budeš cíleně používat kontra, tak ten slalom uděláš s radikálně menším poloměrem zatáčení (prostě objedeš na stejné dráze násobně víc kuželů než bez používání řidítek). V tu chvíli si uvědomíš, že ten tvůj původní nožní slalom byl jenom šolich a parodie na slalom.

xBaryk píše: Jinak ještě poprosím o doplňění ke kontra. Když jedu rovně, předemnou silnice, já si najedu na opačný kraj silnice vzhledem k vnitřku zatáčky. Pojedu těsně před ní rovně, pak nakloním motorku, tak já kontra nevykonám ale řidítka ano, ptám se správně ?



Tak jest. Řidítka se ti nevytočí dramaticky ale vzledem k motorce zaujmou na chvíli obrácený směr než zatáčka. Po naklopení se hned obrátí směrem do zatáčky. Koukni se na ty videa, je to tam!

1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

7.5.2013 v 17:51 | Nahoru | #187
Franco82>
ad1]
To souhlas, já jen, že kde zatočíš řidítkama s naháčem tam se sportem nemusíš.
ad2]
Taky souhlasím, já jen, že to jde.
ad3]
Ok, asi budu muset kouknout , takže jde jen o protipohyb předního kola, nebo překlápění a vyvažování motorky za jízdy?

Naposledy editováno 07.05.2013 17:52:37

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 18:00 | Nahoru | #188
xBaryk> Ad1, není tam žádný rozdíl.
ad2, fotbal jde v lodičkách hrát taky, ale výsledek nebude nic moc...
ad3, motorka za jízdy má tendenci jet sama rovně, ale jakékoliv větší korekce se dělají právě řidítky.

To video rozhodně stojí za zkouknutí. Pak si něco vyzkoušet v praxi a zase zkouknout... Dá ti to opravdu hodně! Absolvent autoškoly a tím pádem řidičského oprávnění by tohle měl určitě znát, posune to jeho schopnosti a potenciálně to zabrání nehodě.

1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

7.5.2013 v 18:06 | Nahoru | #189
Franco82> ad3, Já teda nevím, ale já na cebru řidítka používám tak maximálně při otáčení na místě, nebo pro letmou změnu směru. Při jízdě v esíčkách, nebo zatáčkách, slalomu.. držím řidítka rovně a přenáším váhu, s řidítkama bych na cebru třeba nic neovlivnil. Proto sem se právě ptal na spojitost kontra pohybu a náklonu, ale asi jsem do teď dělal podvědomě. Toť můj názor. Tak já na ty videa kouknu

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 18:17 | Nahoru | #190
xBaryk> Už jsem to tu psal. Buď jezdíš jak poleno nebo countersteeringuješ podvědomě, jiná varianta není...
Jestli si myslíš, že řidítkama na cebru nic neovlivníš, tak ti tam měli dát jenom držátka. Koukni na TOTW, odkazy tu byly. Tam jsou krásné ukázky pro nevěřící Tomáše jako jsi ty. Například přidělaná druhá řidítka napevno k motorce a je vidět, jak to bez nich nejde...
Jakmile to začneš používat vědomě, budeš zírat co najednou s tou motorkou zvládneš! A nejde jen o nějakou gymkhanu nebo manévry po městě, aplikovat se to dá kdykoliv a kdekoliv.

1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

7.5.2013 v 18:23 | Nahoru | #191
Copak já jsem někde napsal, že tomu neveřím? Proboha, proč tady na motorkářích musej všichni hned převracet věci

Já jen, že ony jsou řidítka






a řidítka






...
Dobrá tedy, na videa kouknu a milerád se přiučím. Díky.

Naposledy editováno 07.05.2013 18:30:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 18:35 | Nahoru | #192

xBaryk píše: Copak já jsem někde napsal, že tomu neveřím? Proboha, proč tady na motorkářích musej všichni hned převracet věci
Dobrá tedy, na videa kouknu a milerád se přiučím. Díky.



Píšeš, že řidítka jsou na sportu naprd. Píšeš, že na sportu jinak než přenášením váhy zatáčet nejde. Z toho pohledu jsi pro mě pro potřeby countersteeringu nevěřící Tomáš . Nesmíš si to brát zas tak osobně, na rozdíl od ostatních jsi aspoň přístupný diskuzi .
Zážitky po zkouknutí videa a vyzkoušení technik ti vážně přeju a nemyslím to ironicky. Pokud to budeš cíleně používat, dramaticky se na motorce zlepšíš . Sám jsem si tím prošel hned jak jsem začal jezdit. Člověk díky tomu může buď zrychlit, ale hlavně může získat větší jistotu a kontrolu nad motorkou. Tam kde se s použitím technik z videa s přehledem vyhneš otáčejícímu autu bys pouze s přenášením váhy mohl volit tak maximálně jestli trefíš přední nebo zadní dveře.

ËDIT kvůli řidítkům:
Ty řidítka mají jenom jinou ergonomii a vlaštovky na sportu jsou přizpůsobeny stylu jízdy. Na sportu se totiž jezdí povětšinou zalehnuto a máš lepší páku než když jedeš jako svíčka. Detaily taktéž uvidíš ve videu. Naháč a sport od jednoho výrobce bývají dost často skoro identický motorky. Sundají ze sporta kapoty, dají vyšší řidítka a je to.

Naposledy editováno 07.05.2013 18:39:23

1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

7.5.2013 v 18:39 | Nahoru | #193
Zde pouze suchá teorie, pro doplnění Twist of the wrist dobré

Ovladatelnost a stabilita motocyklu

(reakce na) Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2013 v 18:43 | Nahoru | #194

Tippo píše: trins a sherm14:do ty zatacky videt na stesi je....


mnohem líp by sis tu zatáčku dal kdybys ji jel tak jak je a ne si ji stříhat protisměrem. kazí ti to ten hezkej kulatej prujezd.

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 18:43 | Nahoru | #195

Líná_vrána píše: Zde pouze suchá teorie, pro doplnění Twist of the wrist dobré

Ovladatelnost a stabilita motocyklu



Troufnu si říct, že je to pro většinu už moc overkill. Ale znát princip a vyzby do detailu nikdy neuškodí .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 19:33 | Nahoru | #196

Franco82 píše: Píšeš, že řidítka jsou na sportu naprd. Píšeš, že na sportu jinak než přenášením váhy zatáčet nejde. Z toho pohledu jsi pro mě pro potřeby countersteeringu nevěřící Tomáš . Nesmíš si to brát zas tak osobně, na rozdíl od ostatních jsi aspoň přístupný diskuzi .
Zážitky po zkouknutí videa a vyzkoušení technik ti vážně přeju a nemyslím to ironicky. Pokud to budeš cíleně používat, dramaticky se na motorce zlepšíš . Sám jsem si tím prošel hned jak jsem začal jezdit. Člověk díky tomu může buď zrychlit, ale hlavně může získat větší jistotu a kontrolu nad motorkou. Tam kde se s použitím technik z videa s přehledem vyhneš otáčejícímu autu bys pouze s přenášením váhy mohl volit tak maximálně jestli trefíš přední nebo zadní dveře.

ËDIT kvůli řidítkům:
Ty řidítka mají jenom jinou ergonomii a vlaštovky na sportu jsou přizpůsobeny stylu jízdy. Na sportu se totiž jezdí povětšinou zalehnuto a máš lepší páku než když jedeš jako svíčka. Detaily taktéž uvidíš ve videu. Naháč a sport od jednoho výrobce bývají dost často skoro identický motorky. Sundají ze sporta kapoty, dají vyšší řidítka a je to.



Tak jo Beru zpět. Po shlédnutí videií, už to snad chápu. Raděj se zeptám, protože to vypadá velmi přínosně, a hned to půjdu vyzkoušet
Zeptám se dva dotazy:
1) při jízdě na mokru mám countersteering také používat? Já se vždy na mokru snažil ject co nejplynulej.
2) Takže, tím že dám kontra pohyb tak kolo podseknu a motorka mi spadne do zatáčky jak máslo? Oproti tomu, když kontra nedám, tak je vykonají řidítka, ale motorka má mnohem větší odpor jít do náklonu. Chápu to správně??
Já do dneška jezdil (myšleno všude) tak, že z výjezdu jedu naproti vnitřní zatáčce, a hned jak sem u ní do strhnu do ní, abych měl výjezd na široko, a nemusel při další zatáčce měnit směr. Takže možná jsem něco takovýho nevědomě dělal.
Každopádně to vypadá parádně

Naposledy editováno 07.05.2013 19:36:30

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 19:44 | Nahoru | #197
xBaryk> Na mokru taky ale s citem. Je to stejný jako s brzdou. Na mokru musíš víc s citem a nervat to tolik.
Všechno si zkoušej postupně a hlavně plynule. I to podseknutí/strhnutí musí být plynulé. Tu druhou část jsem nějak nepobral. Ale po pár shlédnutí ti bude jasno asi všechno. Ono to dost dobře napoprvé nejde pochopit a ujasnit si všechno a je fajn si to postupně vyzkoušet a zafixovat.

Delam neco spatne?

7.5.2013 v 19:54 | Nahoru | #198
Franco> Jasný, beru na vědomí, praxe je stejně nejlepší učitel, dík

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 20:46 | Nahoru | #199

myty_fakta píše: KTEREJ DEBIL ROZŠÍŘIL TU FÁMU, ŽE SE V ZÁTÁČCE NEBRZDÍ?

Proč by se nebrzdilo? Do 1/3 zatáčky brzda, pak chvilku nic a po zlomení gasovat. Úplně běžná věc. Jediný, co sem si všimnul je, že nedokážeš odhadnout zatáčku - nemáš plynulej náklon, ale furt se hejbeš. No tahle silice je zrovna docela debilní, takže to +- chápu.. Ty poloměry nejsou rovnoměrný..



Nechci Ti do toho moc kecat, ale to Tvoje "...pak chvilku nic..." bych nahradil lehkým přidáním plynu do takové polohy, kdy motorka nezrychluje. Díky tomu se lépe rozloží hmotnost mezi přední a zadní kolo a motorka se zklidní...

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 21:42 | Nahoru | #200

Dolph-cz píše: já nevím,co by jsi chtěl slyšet....

že máš co zlepšovat víš....



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 22:05 | Nahoru | #201

myty_fakta píše: KTEREJ DEBIL ROZŠÍŘIL TU FÁMU, ŽE SE V ZÁTÁČCE NEBRZDÍ?

Proč by se nebrzdilo? Do 1/3 zatáčky brzda, pak chvilku nic a po zlomení gasovat. Úplně běžná věc. Jediný, co sem si všimnul je, že nedokážeš odhadnout zatáčku - nemáš plynulej náklon, ale furt se hejbeš. No tahle silice je zrovna docela debilní, takže to +- chápu.. Ty poloměry nejsou rovnoměrný..



My, co máme 2V litra, brzdit nemusíme, nám to brzdí samo po ubrání plynu Plyn dopředu brzdim, plyn dozadu jedu, jako na elektrokole

(reakce na) Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2013 v 23:20 | Nahoru | #202
Gorby> voe, 95% procent lidí z motorky nevyleze, protože je to naprosto zbytečné a nesmyslené... ano, fyzika, ano, motorka je MOŽNÁ stabilnější (možná, ale spíš mi přijde, že nestabilní je kvůli stylu jízdy: ubrání přidání plynu atd). prostě stačí do zatáčky PLYNULE najíždět, opatrně brzdit obuma brzdama, opatrně a plynule brzdy pustit a OPATRNĚ přidávat plyn a šup ven ze zatáčky...

vysednutí je určitě super, ale tak když jedeš na čas, hodně kvapík nebo když si v nějakém průseru a potřebuješ nutně víc zatočit... když jedeš 500 nebo 1000 km z bodu A do bodu B, tak je to jen unavující tělocvik... xkrát se mi stalo, že přede mnou nějaký ocas mlátí kolenama o zem jak cvok a stejně v lepším případě jede stejně rychle, v horším zavazí...

podle mě učit úplného začátečníka vysedat je úplná blbost... na motorce se jezdí, vyset někde jak opica se může třeba na stěně v nějaké tělocvičně. upozornit na to, že váha na vnitřní straně zatáčky je lepší by se samo mělo..

Delam neco spatne?

7.5.2013 v 23:23 | Nahoru | #203
kde je nějaká definice "kontra"? nějak to nechápu. nebudu se dívat na nějaké videa. něco na 2, 3 řádky

dík

edit: tak sem se díval na ty videa od ozzyho to první je úsměvné. v jednom záběru je borec rád, že jede rovně, protože jede pomalu. takže sotva drží vangla. no a jestli sem to dobře pochopil, je to o fyzice. při řízení motorky "tělem" se řidítka opravdu otočí napřed do protisměru a pak tam, kam chcu, ale tomu se při jízdě snažím zabránit... když chcu doleva, tak chcu doleva a né si nadjíždět a pak to ohnout.. proč dělat zbytečné věci.

jinak, jak to jaké dělají závodníci, kteří letí 100 metrů bokem a pak to hned ohnout na koleno a pryč? ti sice kontra mají, ale protože je do smyku posílá zadní brzda a (snaží se to) plynule položit a fičet dál a né se tam plácat.

Naposledy editováno 08.05.2013 00:02:07

Delam neco spatne?

7.5.2013 v 23:24 | Nahoru | #204
Vnesu do toho trochu fyzikálního zmatku. Dvě točící se kola jsou jako gyroskopy, tzn. když přijíždim do zatáčky, kola jsou kolmo k silnici a mají nějaký moment setrvačnosti ve směru jízdy. Když chci, aby se kolo naklonilo k silnici pod nějakým úhlem, musím nutně tlačit na osu otáčení pro gyro efekt roztočenýho kola, šlapu do stupeček.
Možná je moje úvaha špatná, ale když roztočím kolo a pošlu ho kolmo k silnici, pojede rovně. Když ho roztočím a pošlu ho mírně nakloněný, stáčí se ke straně a skončí ve spirále. Průjezd zatáčkou je tedy součet několika sil a to setrvačný síly celý mašíny, která míří po tečně ven ze zatáčky, gyroefektu roztočených kol a motoru, odstředivý efekt benzínu v nádrži. Konečně tim kormidlem, který koriguje účinek těchto sil, je těch 100kg jezdce, jediná volná masa v celým systému, schopná se přesouvat a pak úhel natočení řídítek a brzdy.
Obecně jakýkoli pohybující se systém nesnáší prudkou změnu podmínek. Když v zatáčce máčknu hodně na brzdu, přenesu moment z roztočenýho kola na celou motorku. Když přitom pojedu rovně, zvednu zadek, když budu v náklonu, letím do strany a na držku. Když hejbnu prudce řídítkama, motorka pokračuje setrvačností rovně, nejvíc síly jde na krk řízení a letím zase na držku ven ze zatáčky. Správně a na pohled nejlepší zatáčka je plynulá změna náklonu, pomalého plynulého brždění/přidání plynu a plynulého přesouvání těla.
Ten, kdo umí jezdit, si uvědomuje vliv každého faktoru a dokáže ho využít ve svůj prospěch ve správný čas. Když přijde krizovka a motorka míří do svodidla, někdo se ještě víc nakloní, protože nemá ještě koleno u země a nebojí se, jinej šáhne na zadní brzdu a vydriftuje to, jinej narovná a brzdí oběma a věří, že dobrzdí a jinej razantně máčkne na předek, přenese váhu na ruku, aby nepřepad a víc tlačí na předek, aby to vybral. Všechno je kupodivu správně, když se z tý zatáčky vyjede v cajku a nic nejede v protisměru.

Spíš by mně vadilo najíždění do protisměru k čáře, když to udělá i ten druhej, tak jste v sobě. Je tam vyházenej bordel z obou směrů. Pak taky nejedeš zatáčku v přirozeným poloměru, ale střihneš na začátku a na výjezdu musíš mnohem víc tlačit a jedeš na vnější straně v bordelu u škarpy. Nevim, jestli se mi to nezdá, ale před každou zatáčkou se ti zavlní zadek, takže do zatáčky se sypeš se zavřeným plynem a s nohou na brzdě.
Hlavní je dojet v pořádku a mít ze sebe dobrej pocit. Lepší říct, nestačim vám, líp a tim rychlejc to neumim, jeďte beze mě, než jet na křeč vzadu a v každý zátáčce šoupat nohama o zem.

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 23:26 | Nahoru | #205

Franco82 píše:
ËDIT kvůli řidítkům:
Ty řidítka mají jenom jinou ergonomii a vlaštovky na sportu jsou přizpůsobeny stylu jízdy. Na sportu se totiž jezdí povětšinou zalehnuto a máš lepší páku než když jedeš jako svíčka. Detaily taktéž uvidíš ve videu. Naháč a sport od jednoho výrobce bývají dost často skoro identický motorky. Sundají ze sporta kapoty, dají vyšší řidítka a je to.



myslíš mille a tuono a daytou a tripla? nikdo jíný nic takového nedělá

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 23:31 | Nahoru | #206
atheris> nepiš V2, bo se tu toho chytnou nějací angihopisti, co ani netuší, co to brzdit motorem je. napiš mám TLS a jak to před zatáčkou poseru, tak mě to chce zahodit.

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 23:48 | Nahoru | #207
Kamy> Takže panáčku to že edituješ příspěvky a upravuješ je k obrazu svému už o něčem napovídá. Ovšem že nepoznáš rozdíl v chování motorky jestli je to enduro nebo chopper,nebo silnice,tak to musím uznat že je jedno na čem ty budeš jezdit.:o) Přeji mnoho kilometrů projetých kontra na vracečkách na vysočině a beskydech.

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.5.2013 v 00:33 | Nahoru | #208
to mira-xj: obávám se, že nemáš pravdu a to co píše kamy je správně. ať už to připustíš nebo ne, tak kontra používáš, prostě to jinak nejde, to káže fyzika. Navíc tvůj argument o tom, že na rychlých motorkách to potřeba není je chybný. čím jedeš rychleji, tím je efekt gyroskopu znatelnější a o to víc potřebuješ k započetí náklonu a zatáčení kontra. akorát při těch vyšších rychlostech není to kontra tak znatelné jak při nižších, ale pořád tam je, přestože ho děláš automaticky a jen si to neuvědomuješ. Jasně, že na zatáčení má vliv i přenesení těžiště, zašlapávání stupačky atd, ale to vše by nefungovalo tak rychle bez toho prvotního impulsu. Děláme to všichni, jen někteří se to snaží si uvědomit. Což je dobře, protože právě na vyhnutí překážce na silnici, nebo přihnutí mašiny při krizovce, je kontra to nejúčinnější co může být. Na rychlou změnu směru by ti jen přenesení váhy nepomohlo. to je to o čem "kult" kontrařízení je. Uvědomit si to, jak to funguje a využít toho.

to Tippo: vše už tu bylo řečeno, udělej si obrázek sám, ale jedna věc by ještě mohla pomoct, když jdeš do náklonu, ser na nějaké velké vysedání, poposedni si na půl prdele na sedačce, vytlač rameno a bok do zatáčky a srovnej hlavu kolmo k horizontální rovině, aby se ti nezkresloval úhel náklonu. Zkus si projet zatáčku tak, že hlavu budeš držet v ose s trupem a pak tak, že hlavu budeš držet kolmo, přestože tělo bude v náklonu. zjistíš, že v prvním případě ti to přijde, že máš náklon jako prase. v druhém případě uvidíš realitu zjistíš rezervy

(reakce na) Delam neco spatne?

8.5.2013 v 07:02 | Nahoru | #209

xBaryk píše: Franco82> třeba když sundám ruce ze řidítek, nohama v pohodě ovládám motorku a dělám si s ní slalom. Proč by to nemělo jít (mám vyzkoušeno)?



Nejjednodušší je si to vyzkoušet. Já se občas třeba v osmdesáti pustím řídítek, a jen tak když se blíží zatáčka tam zkusím motorku nasměrovat tělem. Vždycky to skončí tak že co nejrychleji popadnu řídítka, protože motorka nezatáčí tak abych tu zatáčku projel

Ono obloučky který nemusíš nikam směrovat a v malý rychlosti nemaj nic společnýho s řízením v rychlosti a tam kam potřebuješ. K tomu potřebuješ řídítka. A když se držíš řídítek, používáš kontra, jinak bys nejel tam kam chceš.

Ještě pro ověření, stačí si zkusit udělat na rovince pár vlnek jednou rukou, tam je používání kontra vidět úplně nejlíp.

Delam neco spatne?

8.5.2013 v 07:37 | Nahoru | #210
No ti co si myslí že kontra je k ničemu bych vážně doporučil kouknout na video od Keina.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist