globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Delam neco spatne?
4.5.2013 v 16:16
Prvni video abych videl jakej jsem posranek?



Naposledy editováno 04.05.2013 16:18:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

6.5.2013 v 21:25 | Nahoru | #121
Kamy> V 27 letech a před cca 100 000km na motorce jsem byl taky tak chytrej. Přečti si ještě jednou co jsem napsal.

(reakce na) Delam neco spatne?

6.5.2013 v 22:32 | Nahoru | #122

Kamy píše: a k brždění v zatáčce - kdo ti tvrdí, že je to v poho a že si to můžeš dovolit je destruktivní blázen. brždění v zatáčce a při snaze zůstat v náklonu je nejleší recept jak se krásně vyválet... brzdit v zatáčce si můžeš dovolit opravdu tehdy, pokud máš ezervy prostorové protože to vždy povede k tomu, že tě to bude vyhazovet ven ze zatáčky.... lepší je mít před zatáčkou správně zařazenou rychlost a když tak jemně ubrat plyn a být připraven na úhybný manévr. Nejezdit prostě na limitu....



hele, ale to zase jde... ale určitě by to neměl dělat někdo, kdo není schopný trefit stupidní zatáčku v pomalém tempu.. ale když brzdíš lehce a i dost daleko do zatáčky, tak motorka furt drží stopu. no a kdo už má něco za sebou by se to podle mě měl naučit, bo občas se zadaří a pak čumíš, co gumy vydrží... ale chce to cvik no...

(reakce na) Delam neco spatne?

6.5.2013 v 22:38 | Nahoru | #123

Packyn píše: mě by třeba zajímalo jak nejlíp zvládnout situaci když neodhadnu a přetahnu rychlost při nájezdu do zatáčky(což se mi bohužel stává často)a v průběhu zatáčky už cítim že bych to nemusel dát a začínam ne panikařit,ale chyby s plynem ubrání-lehký přidání a taková ta nejistota



no za mě: začat zatáčet řidítkama i náklonem, ubrat plyn, jít lehce na obě brzdy, víc řídit řidítkama a tlačit motorku do náklonu , jak to každém rozmlouvám, tak i třeba vysednout (prostě čím víc váhy na vnitřek tím líp), brzdit, tlačit...... doma vyhodit slipy s hnědým adidas

Delam neco spatne?

6.5.2013 v 22:44 | Nahoru | #124
Na videu vidím téměř všechny zatáčky s dvojitým nebo trojitým apexem, ať mne opraví, kdo to vidí jinak. Tam potom platí, že zatáčku projíždíš jako 2 nebo 3 samostatné. K pohybům a vedení stroje, toho už padlo dost.

V silničním provozu, jsem zastáncem brzdy nebo podřazení před zatáčkou a celou zatáčku pod plynem od mírného až po maximální na výjezdu.

Naposledy editováno 06.05.2013 22:47:21

(reakce na) Delam neco spatne?

6.5.2013 v 22:49 | Nahoru | #125

marekparek píše: v jeho měřítku ale třeba jako pako nejede ...je to dost neporovnatelný...stejně jako okruh ...někdo zajede brno na 6tce za 2:25 a někdo nejde na litru pod 2:40... takže i na tom okruhu je to dost o tom mít to v ruce......ale bezhlave ježdění přes plnou na rovince 300 není to co bych uznaval...otočit plynem umí každy ale ne každy to ovláda



a patrik vostárek ho dá na skorosériovce 2:06 nebo kolik už se na toho kluka těším do hořic

Delam neco spatne?

6.5.2013 v 23:01 | Nahoru | #126
A nezapomeňte na jednu věc, když znáš terén a poloměry zatáček, tak tudy projedeš mnohem rychleji, než když místem jedeš poprvé, takže hlavně znalost tratě!!!
NIKDY se nesnaž stíhat kamarády, kteří mají trasu najetou a jsou očividně rychlejší..!!!
Mě pomohlo uvolnit ruce a na řídítka je lehce položit, řídit musíš přenášením váhy, né křečovitě řídítkama!!! Koukat do toho bodu, kde se Ti obě krajnice sjíždí do jednoho bodu, tam, kde dál už cestu nevidíš!
Chce to jezdit, jezdit a zkoušet...

1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

6.5.2013 v 23:06 | Nahoru | #127
No tak 2:06 (pokud se bavime o sestce) uz neni uplne seriovka Svetovy stocky (mno maj relativne blizko k seriovce, ale presto je do nich nasypano HODNE) jeli loni brno 2:07 ~ 2:14.

Supersporty (do tech je nasypano jeste o hodne vic) jeli v rozmezi 2:04 ~ 2:08.

Verim ze seriova sestka s dobrym pilotem na urovni svetovejch stocku zajede 2:13-15, ale pak uz to zacne bolet ... podvozek, motor, rychlorazeni, antihop ... AU AU ... kazda sekunda uz stoji moc penez

Nicmene ja muzu bejt zatim v klidu, do toho mi jeste hodne chybi, takze muzu makat na sobe a na motorku moc nesahat :) Jen menit spotrebak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

6.5.2013 v 23:16 | Nahoru | #128
Ozzy_> jasan, mám pocit, že to byl fernet štok to je tak, když se to posere a místo fakt sériovek (které to původně byly) tam jezdí pomalu speciály... ale jak sem psal, na patrika se těším. loni jel na malé daytoně moc hezky

Naposledy editováno 06.05.2013 23:17:18

(reakce na) Delam neco spatne?

6.5.2013 v 23:20 | Nahoru | #129

Dolík.... píše: Ozzy_> jasan, mám pocit, že to byl fernet štok to je tak, když se to posere a místo fakt sériovek (které to původně byly) tam jezdí pomalu speciály... ale jak sem psal, na patrika se těším. loni jel na malé daytoně moc hezky



Jo sikovnej pilot. Ale ja radeji jezdim, nez se na nekoho koukat A kdyz tak ze sedla :)

1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

6.5.2013 v 23:22 | Nahoru | #130
a toš já su takový mrdal, že se občas aj rád podívám.

(reakce na) Delam neco spatne?

6.5.2013 v 23:27 | Nahoru | #131

Dolík.... píše: a toš já su takový mrdal, že se občas aj rád podívám.



Ja su taky mrdal par excelance Ale nic to nemeni na tom, ze kdykoli koukam na nekoho jineho, tak sice super, ale proste mu zavidim ze on jezdi a ja cucim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

6.5.2013 v 23:37 | Nahoru | #132
mira-xj> Kontra je super při malích rychlostech (serpentýnky v alpách)
"- v čem je super? v čem se liší přemáhání těžiště stroje v malých rychlostech oproti vyšší rychlosti kde se mimochodem mašina stává stabilnější a všeobecně těžší k přemlouvání do náklonu? tvrzení proti fyzice.."
twist hned první téma v prvních minutách.

výhybných manévrech, ale na cíleně rychlé projetí zatáčky se moc nehodí.
- proč se to nehodí? aspoň jeden důvod.

To raději přenesu váhu a zatlačím do stupačky,než bych účelně použil kontra - mě osobně to příjde přirozenější a mám lepší kontrolu nad strojem.
- to co přijde tobě osobně lepší je věc jedna, asi tak jako někomu připadá lepší motorku neklopit protože je to nebezpečné. Je ti jasné, že opírání se do stupaček je největší volovina... to že ty se zacpeš do stupačky v sedě a motorka ti začne zatáčet je jen tím, že dáváš kontra aniž bys to tušil.... protože křečovitě držíš řídítka a tím jak se opíráš do nich tlačíš....

takže tady nemluv něco o věku, je to úplně zbytečná poznámka.... prostě motorky (i jízdní kola) zatáčejí kontra řízením nebo uvedením do nestabilizované polohy.... pokud nepoužíváš kontra, tak NEMAS motorku pod kontrolou nebo jezdíš prostě moc pomalu.... co vic k tomu rici...

Naposledy editováno 06.05.2013 23:54:34

2 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

7.5.2013 v 07:55 | Nahoru | #133
Kluci kontrarizeni pouzivame vsichni uz z doby kdy jsme prvne jeli na kole, a sundali nam kolecka. Jen to nekdo dela vedome, a nekdo nevedome ... ale jinak motorka zatocit nejde.

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 08:31 | Nahoru | #134

Ozzy_ píše: Kluci kontrarizeni pouzivame vsichni uz z doby kdy jsme prvne jeli na kole, a sundali nam kolecka. Jen to nekdo dela vedome, a nekdo nevedome ... ale jinak motorka zatocit nejde.



Přesně. Když někdy čtu teorii jízdy, tak si říkám, co to je za pikačovina, prostě se mi to ani nezdá že to jde. Ale potom si uvědomím, že to tak dělám a ani o tom nevím.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 09:13 | Nahoru | #135

Ozzy_ píše: Kluci kontrarizeni pouzivame vsichni uz z doby kdy jsme prvne jeli na kole, a sundali nam kolecka. Jen to nekdo dela vedome, a nekdo nevedome ... ale jinak motorka zatocit nejde.



Ještě k tomu musíš dodat kdy a v jakej situaci. To, že nejde jinak zatočit než s kontra není pravda.

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 09:18 | Nahoru | #136

PEPAFJR píše: Ještě k tomu musíš dodat kdy a v jakej situaci. To, že nejde jinak zatočit než s kontra není pravda.



se sajdou to nefunguje, a pak asi v terénu. Ale na silnici snad u všeho když se jede rychleji než krokem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 09:29 | Nahoru | #137
Kamy> mira-xj> Kontra je super při malích rychlostech (serpentýnky v alpách)
"- v čem je super? v čem se liší přemáhání těžiště stroje v malých rychlostech oproti vyšší rychlosti kde se mimochodem mašina stává stabilnější a všeobecně těžší k přemlouvání do náklonu. Tobě nepřipadá rozdíl pokládat motorku do stejné zatáčky v 60km/h a v 140km/h?
Fyzika ti taky mnoc neříká,když se ptáš na takovou blbost.

výhybných manévrech, ale na cíleně rychlé projetí zatáčky se moc nehodí.
- proč se to nehodí? aspoň jeden důvod.
1, protože když pojedeš rychle a (věř že této rychlosti na ER5 dosáhneš jen těžko),tak na nějaké záměrné kontra zapomeň. Už vidím jak táhneš zatáčku ve 200km/h záměrně na kontra :o)))))

Jak tak čtu tak ty používáš motorku spíš jak kdyby jsi jezdil enduro nebo motarda,tam se kontra jezdí defacto každá zatáčka.Připadá mě jak kdyby jsi trvdošijně zastával to že motorka se řídí řidítkama. Jenže ona to je pravda jen do určité doby.Při malích rychlostech (dejme tomu do 100km/h)dejme tomu,ale při rychlé jízdě se řídí kolenama,nohama a ruce na řidítkách máš defacto položené,uvolněné.
Měl jsem před tím XJ600s což je obdobná motorka co máš ty a ta se na úzkých pneu chovala uplně jinak než to co mám teď. Na xjčku jsem nepotřeboval na projetí zatáčky vysednout a pod.Na současné motorce s širokou pneu se učím stejné zatáčky stejnou rychlostí jezdit uplně jinak.

Neuraž se ,ale až přejdeš z motokol typu XJ,ER5,CB500,GS500 na motorky, která je kontrukčně uplně jiná,tak se budeš učit jezdit znova.

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 09:34 | Nahoru | #138

mira-xj píše: Už vidím jak táhneš zatáčku ve 200km/h záměrně na kontra :o)))))



docela bych se podíval na to jak bys zvládnul rychlejší překlápěčku třeba ve 150 bez toho, abys dal impuls do řídítek.

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 10:06 | Nahoru | #139

PEPAFJR píše: Ještě k tomu musíš dodat kdy a v jakej situaci. To, že nejde jinak zatočit než s kontra není pravda.



Temer vzdy, i kdyz pak otocis riditka do smeru zatacky treba v maly rychlosti na kole napred stouchnes kolo opacne a tim vychylis gyroskop (predni kolo) a posles motorku/kolo do naklonu na spravnou stranu.

At tomu veris nebo ne, at si to uvedomujes nebo ne, pokud jezdis na kole/motorce, tak to proste delas, naprosto automaticky, naucene, a bezmyslenkovite jako mackas spojku v aute.

Pribeh: Kdysi sem dostal dotaz, jestli pri seslapavani spojky v aute mam patu na podlaze, nebo ve vzduchu, a ja NEVEDEL ! Az kdyz jsem se na to soustredil tak jsem zjistil ze jak kdy. Proste mechanicky pohyby.

Na motorce/kole/kolobezce je to STEJNY. Od utlyho veku se naucime to tak delat, a nepremyslime o tom. Ale kdyz clovek VEDOME VI jak to funguje, muze mu to pomoct v situacich, ktery by z bezny nauceny zkusenosti povazoval za neresitelny.

Prestoze tvrdite, ze ve vysokejch rychlostech zatacite naklonem a tlacenim do stupacek, je to NESMYSL. Zavodni riditka jsem 3x dotahoval, protoze pri lamani motorky do zatacky clovek podvedome pusobi na riditka takovejma silama ze se divi ... ale jiny sily z vnimane za jizdy jsou proste vetsi, a tak se to cloveku "nezda".

A opakuju, ze se to zatoceni stane hned na zatcatku pro uvedeni motorky do zatacky/naklonu, pak je naopak idealni na riditka nepusobit vubec, a nechat predni odpruzeni at "maka za Vas" a proveze vas trajektorii na kterou kontrarizenim na "vstupu do vinglu" motorku uvedete.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 10:06 | Nahoru | #140

Kamy píše: tělo ať dává do zatáčky až jako poslední... vdyť to proboha není třeba... mnohem důležitější je se naučit umět motorku klopit,k tomu ti vysednutí nepomůže...



Super rada. Dokážeš ji technicky zdůvodnit? Obávám se, že ne. Tak já ti na následujících řádcích vysvětlím, proč je posunutí těžiště soustavy jezdec-motocykl dovnitř zatáčky pomocí pohybu jezdce (a.k.a. "vysednutí") VŽDY lepším řešením.

Vše vychází z následujícího předpokladu P: pneumatiky motocyklu mají při menším náklodu vždy lepší přilnavost, než při větším náklonu a motocykl je při menším náklonu stabilnější, než při větším náklonu. Tento předpoklad nezpochybníš, takže z něj budeme vycházet.

Jak vlastně z fyzikálního hlediska probíhá průjezd zatáčkou? Zaměřím se jen na tři nejpodstatnější proměnné: Pro projetí zatáčky o poloměru "r" rychlostí "v" existuje právě jeden úhel "alfa", pod kterým musí být těžistě soustavy jezdec-motocykl nakloněno dovnitř zatáčky (od místa, kde se pneumatiky stýkají s vozovkou), tak, aby byla vyrovnána odstředivá síla působící na něj. Opakuji - aby jezdec na motorce projel danou zatáčku určitou rychlostí, musí dostat těžiště soustavy dovnitř zatáčky.

Jak se dá ten posun těžiště soustavy dovnitř zatáčky provést? No různě.

1) Mohu na motorce sedět jako na záchodě a naklonit se i s motocyklem do daného úhlu. Co by ne. V pohodě.
2) Mohu si uvědomit, že se na motocyklu mohu pohybovat a mohu tak manipulovat s těžištěm soustavy. Tedy pokud se na motocyklu pohnu tělem dovnitř zatáčky, tak už jen tímto to těžiště posunu žádoucím směrem. Pro dosažení nutného úhlu "alfa" pak stačí motocykl naklonit méně, než v případě 1).

Ergo v obou případěch projíždím STEJNOU zatáčku STEJNOU rychlostí a v případě 2) mám navíc MENŠÍ náklon, než v případě 1). Ergo podle předpokladu P mám VĚTŠÍ stabilitu, ergo jsem na tom lépe.

Takže prosím vás - rada "není třeba vysedávat, je třeba klopit", je kravina na n-tou. Jakákoliv metoda, která vám zajistí, že motocykl je při průjezdu danou zatáčkou danou rychlostí více vzpřímený, než dosáhnete prostým "klopením", je lepší. Je úplně JEDNO, jestli jste na okruhu nebo na silnici. Nemusíte z toho nutně viset jako Rossi, ale když pomůžete motocyklu svým tělem (třeba jen náklonem torza) a budete tak moci MÉNĚ klopit, budete na tom vždy lépe.

Kamy píše: vysedávej opravdu jen až najedeš do zatáčky opravdu tak blbě, že tě vynáší do škarpy...



Stejně dobrá rada . Manipulovat s těžištěm během průjezdu zatáčkou a destabilizovat motocykl je nejlepší cesta do kačeru okolo trati, nebo do stromu u silnice.

Takže průjezd zatáčkou v kostce:

1) Jedu.
2) Vidím zatáčku.
3) Zrakem hledám brzdný bod a bod manévru.
4) Už před začátkem brzdění zaujímám pozici na motocyklu (vyvěsím se) a příslušně se pevně fixuji pomocí nohou. Horní část těla je uvolněná.
5) V okamžiku dosažení brzdného bodu zahajuji brždění (nebudu rozvádět)
6) Ještě před dosažením bodu manévru už hledím do zatáčky.
7) V bodu manévru přerušuji dobrždění a provádím manévr řídítky (countersteering = kontra). Stále hledím tak daleko do zatáčky, jak je to možné.
8) Tak brzo, jak je to možné (to neznamená že v apexu, před ním, po něm, ale TAK BRZO, jak je to v dané zatáčce možné) začnu plynule přidávám plyn.
9) Zrakem stále hledám výjezd ze zatáčky.
10) Od určitého momentu mohu motocykl začít rovnat progresívním přidáváním plynu.
11) Po opuštění výjedu ze zatáčky se přesunuji z vyvěšení zpět do sedla (ale až jsem opět na rovině, abych motocykl nedestabilizoval).

Je mým vzorem správné techniky jízdy Keith Code? Jistě. Společně se Simonem Craffarem (ač mají na něco odlišné názory).

Odpusťte tento elaborát, ale proti bludům se prostě musí bojovat.

1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

7.5.2013 v 10:36 | Nahoru | #141
Do protisměru raději ne

1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

7.5.2013 v 10:41 | Nahoru | #142
Gorby: nesouhlasim s tebou. Pokud jde o to projet urcitou zatacku co nejrychleji, je spravne vysednuti NAPROSTO NEZBYTNE.

Pokud ale jedes zatacku, co jde ject 200 stovkou, uplne klidne obetuju vysednuti tomu ze zustanu kolmo a zlomim motorku pod sebe, rezervy mam stejne OBROVSKY a ztrata adheze nehrozi ani z leknuti, ale VIDIM daleko drive a dal do zatacky ... coz je na dromu k nicemu, ale na silnici to muze ZACHRANIT ZIVOT.

Naposledy editováno 07.05.2013 10:50:45

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 10:55 | Nahoru | #143
Leon73> No toho mongola z prvniho videa bych nechtel potkat. Co je to za kokota v takovem miste predjizdet, kde notabene vim, ze jezdi motorky...

Tippo> Hlavne porad jezdit, at ziskas lepsi odhad do zatacek, ktere pak budes schopen projet pekne plynule pod plynem a hlavne ve svem pruhu. A vubec bych neresil, "jak u toho vypadam". To je detinske. Hlavne bezpecne

2 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

7.5.2013 v 11:04 | Nahoru | #144
Když pojedu zcela rovně bez držení řídítek . Pojedu prostě rovně. Pokud vykloním tělo do leva a opět nebudu držet řídítka pojedu do leva. Tudíž žádné kontra nepotřebuji. Tímto reaguji na Ozziho, že jinak než kontrem motorka zatočit nejde.

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 11:12 | Nahoru | #145

Ozzy_ píše: Gorby: nesouhlasim s tebou. Pokud jde o to projet urcitou zatacku co nejrychleji, je spravne vysednuti NAPROSTO NEZBYTNE.

Pokud ale jedes zatacku, co jde ject 200 stovkou, uplne klidne obetuju vysednuti tomu ze zustanu kolmo a zlomim motorku pod sebe, rezervy mam stejne OBROVSKY a ztrata adheze nehrozi ani z leknuti, ale VIDIM daleko drive a dal do zatacky ... coz je na dromu k nicemu, ale na silnici to muze ZACHRANIT ZIVOT.



asi tak, další věc je že na silnici je na všechno mnohem míň času oproti okruhu, a tahle gymnastika může někdy znamenat že si ubírám čas na rychlou reakci při nějakym problému.

Delam neco spatne?

7.5.2013 v 11:14 | Nahoru | #146
co bylo dřív ? slepice nebo vejce ?
když se nakloním bez držení, tak ta řídítka vykonají ten kontr sama
když dám kontra, motorka se nakloní
ten pohyb tam vždy je, ať už chceme nebo ne

myslím, že rad bylo pro zakladatele dost, teď musí trénovat

Delam neco spatne?

7.5.2013 v 11:26 | Nahoru | #147
Souhlas s Ozzym,bez kontra bych nezatočil.

Delam neco spatne?

7.5.2013 v 11:30 | Nahoru | #148
Souhlas s Ozzym,bez kontra bych nezatočil.

Delam neco spatne?

7.5.2013 v 11:32 | Nahoru | #149
Souhlas s Ozzym,bez kontra bych nezatočil.

(reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 12:19 | Nahoru | #150
Gorby> Pod to se podepíšu a třikrát podškrtnu. Nemám nervy ani náladu vypracovávat podobné elaboráty a na toto prostě člověk dojde buď jen ježděním a znovu ježděním,nejlíp s někým kdo umí jezdit - ideální alpy (jak já říkám vyšší motorkářská:o) nebo si nechá poradit - což bohužel nebývá častý případ.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist