globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motorový olej navždy
 
5.4.2013 v 06:12
Tak to jsem zvědav co na to místní odborníci a profesionálové přes veškerý servis všeho na této planetě. Plus samozřejmě inteligentní anketka.


Uzavřeno 09.04.2013 v 07:44 uživatelem vech.ales


Naposledy editováno 05.04.2013 06:14:23
Anketa: Jak často měníte olej ?
Jednou za rok
39%
108
Dvakrát za rok
2%
6
Neměním olej
3%
7
Dle návodu výrobce
48%
133
Nemám v motoru olej
8%
21
Mám elektrokolo
2%
5

motorový olej navždy

5.4.2013 v 14:59 | Nahoru | #91
Jop, ted mel tata na dilne dobry auto. Opel Astra, dizlak, napln snad 6 litru oleje. Volali mu z dalnice ze to nejede. A ze s rozsvicenym mazanim ujel JEN 20 KILOMETRU.

Kdyz to dotahli, tak prej jestli to muzou natocit aby si to tata poslech. A olej v tom mate ? JOOOO litr jsem tam ted nalil. Tata vytahne merku ... sucho :) On si mysli ze kdyz tam nalil do suchyho motoru, po buuuh vi jak dlouhy jizde po dalnici bez oleje litr, ze to spasi !

No, zadreny na klice, ojnicni saly byli ZBOUCHANY do sebe a cep mel o 2 mm mensi prumer ... ja nechapu ze ty motory nekdy tem majitelum nenarvou ty ojnice az do drzky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 15:03 | Nahoru | #92

MaraVFR píše: ty kokos

zaprvé v těchto dvouch větách je diametrální rozdíl

zadruhé to mám podle tebe jet 1 pak 2 vyřadit na N, pustit spojku , přidat plyn a potom (bez spojky) řadit jedna ..... ty jsi hodně na kaši

PS: až někdy budeš měnit spojkový lamely na motce, nenamáčej je do oleje, ale dej je tam suchý



Priste to pro ty mene chapave rozepisu dopodrobna. Chapu ze potrebujete navod jak radit do nejmensich detailu, tedy musi tam byt napsano opet zmacknu spojku a zaradim za jedna.

Ja se bavil s Assasinem a u toho predpokladam jakozto u nekoho kdo ma inteligenci ze pochopi co to je kopni tam jednicku.

Pripomen mi to priste az zacnem o necem opet debatovat, ze zde chodi i uplne mentolky ktere to potrebuji nejlepe i s navodem jak zmacknout spojku

Staci omluva ?

Omlouvam se vsem chovancum jedlickova ustavu, je to ma chyba

Naposledy editováno 05.04.2013 15:17:24

motorový olej navždy

5.4.2013 v 15:19 | Nahoru | #93
Olejář Křeček, se pos.ru

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 15:22 | Nahoru | #94
Lion> ano vím, nahoru dělám to poměrně často

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 15:24 | Nahoru | #95
Creck> čoveče svalovat svoji neschopnost napsat větu logicky správně na inteligenci místního osazenstva je přinejmenším ubohé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 15:28 | Nahoru | #96

Creck píše: Ozzy_> Nechapu proc, menis olej v prevodovce ?

V prevodovce kupodivu olej vydrzi po celou zivotnost auta a nezadre se, divne ze ?

Jediny, a to opravdu jediny duvod proc menit olej v motoru je, ze ho mas zajebany od carbonu.

Jinak je to porad ten samy olej co jsi tam nalil, jen smiseny s carbonem. Mozna ze kdyby byly filtry o neco kvalitnejsi tak se olej vazne menit nemusi.



Menil si olej nekdy v prevodovce u auta kde ja jakoze psana doziv napln?
Ja ANO a pak az to uvidis i jak to potom radi jinak bys takovou HOVADINU nenapsal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 15:38 | Nahoru | #97

Creck píše: Ja si vazne pripadam ... jak idiot ...



poprve v zivote se blizis realite ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 15:51 | Nahoru | #98

z-x-r píše: Menil si olej nekdy v prevodovce u auta kde ja jakoze psana doziv napln?
Ja ANO a pak az to uvidis i jak to potom radi jinak bys takovou HOVADINU nenapsal



U auta kde je napsana dozivotni napln jsme menili s kamosem na fordu cca pred rokem. Nevim co ho to napadlo, protoze prevodka nijak nehucela a radit slo krasne. Po naliti oleje noveho pomalu neslo radit, po mesici olej vylil a vratil tam stary, opet v pohode.

Co jako si vylil za humus ? To ze je olej cerny neznamena ze nemaze.

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 15:53 | Nahoru | #99

Medved píše: poprve v zivote se blizis realite ...



Mas neco k debate ? Chces nam popsat jak dochazi v prevodovce k jevu synchronizace, pri vymacknute spojce ?

Nebo opet jen jsou v ustavu hodiny pristupu na net ?

Pis , jsem jedno velke ucho, pekne po bodech at neumru hloupy.

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 15:56 | Nahoru | #100

t_freedom píše: Crecku, ty seš neskutečnej vocas promiň ale to jinak nejde...
Najdi si konec tý diskuse (na základě níž si mě právě na předešlý stránce nazval magorem) kde jsi nakonec postupně začal otáčet k tomu, že "čistě hypoteticky a za předpokladu konjunkce neptuna se saturnem, by eventuálně ve vyschlý, vícelamelový spojce něco takovýho šlo...ale ale...ale...bla bla..." ...ty si opravdu nevidíš do papulky pane, fakt ne. A nezačínej zase, nebo tě budu muset na stejný téma opět deklasovat...s tvým "počkáním si na nízké otáčky"



Pokud si ja matne vzpominam na konec toho vlakna, nasel jsem ti tvou starou debatu ve ktere jsi ty horecne presvedcoval lidi ze k zadne synchronizaci nedochazi, mam si dat tu praci a hledat ji znovu ???

Sice nevim co te od tohoto spravneho nazoru odradilo, ale je to tvuj boj.

motorový olej navždy

5.4.2013 v 15:59 | Nahoru | #101
Kurňa to se čovek, po celým dni podívá k čemu jste zde došli a nestačí se divit. Ale stále nejsem přesvědčen zda-li je to možné.

Naposledy editováno 05.04.2013 16:01:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 16:00 | Nahoru | #102

Creck píše: U auta kde je napsana dozivotni napln jsme menili s kamosem na fordu cca pred rokem. Nevim co ho to napadlo, protoze prevodka nijak nehucela a radit slo krasne. Po naliti oleje noveho pomalu neslo radit, po mesici olej vylil a vratil tam stary, opet v pohode.

Co jako si vylil za humus ? To ze je olej cerny neznamena ze nemaze.



No nesmis tam take nalit co kde uvidis
Proto vam to mechosi neradilo.
A co znaci opotrebeni oleje nez barvu konzistenci? Ze by mluvil?

Ja po naliti origo olej radim o pulku lepe...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 16:04 | Nahoru | #103

t_freedom píše: assassin> hele, moderátore, neuděláme nový vlákno "CRECK's deklasing II" ...nebo tak něco?



Prozreli jsme halelujaaa

t_freedom 28.03.2011 12:55:42 Jádro? ...meziplyn na motocyklu nemá význam pro ulehčení synchronizace převodky. Jen pro odbourání brzdného efektu motoru při podřazování... toť význam v kostce ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 16:07 | Nahoru | #104
z-x-r> No koukni mam v druhem aute v prevodce olej 12 let, radi to porad perfektne a nehuci.

Ted jsem ho dal synovi na nauceni, tak az klekne prevodka tak ti reknu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 16:09 | Nahoru | #105
Creck> sefe u tebe to neni o oleji..ale jen o tom ze na to seres u auta a auto mas vis kde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 16:15 | Nahoru | #106

z-x-r píše: Creck> sefe u tebe to neni o oleji..ale jen o tom ze na to seres u auta a auto mas vis kde



No ja jen ze uz to 12 let funguje v naproste pohode, tudiz proc neco menit kdyz to funguje ? V navodu je napsano celozivotni, jestli mysli zivotnost 15 let uvidim

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 16:16 | Nahoru | #107

Creck píše: enusim2> Samozrejme, protoze pokud mas neco dodrbane tak ti raz ktery dostane prevodka z rozdilnych hodnot otacek motoru a zadniho kola vykopne rychlost.

To same se dela kdyz nechces pri podrazeni dostat na mokru smyk, to jsou samozrejme hrozne mrdy .

O tomhle hadka ale nebyla, zkus vymacknout spojku, zaradit a pridat plyn az pak, ten samy efekt



Vůbec tomu nerozumím, tak se nechci hádat, o teorii, ale když jedu na neutrál, třeba z kopce 50km/h a šoupnu tam dvojku tak to dostane docela ránu, aby se tak nestalo tak musím nejdřív zvýšit otáčky a pak až zařadit. Tedy musím přidat plyn před zařazením.

3 reakcí na tento příspěvek motorový olej navždy

5.4.2013 v 16:29 | Nahoru | #108
Mě to přijde jako blbost neměnit olej. Možná že jsou výměnný intervaly nastavený hodně krátce, ale každej výrobce se prostě sychruje. U starý LIAZky byl tzv. odstředivej filtr oleje (kromě klasický vložky) - tlakovej olej šel do otočně uloženýho ramínka a to mělo na koncích dvě trysky - jak z nich tryskal ven tak se ramínko roztočilo a olej se odstředivou silou rozprašoval na vnitřní válcovou plochu filtru. Tou odstředivou silou se z oleje odloučil karbon a nalepil se na stěnu. Vždycky při výměně se to rozebralo a ten nalepenej bordel se musel ze stěny oškrabat - a bylo tam toho vždycky dost - takovej jako asfalt. To mi jako argument PRO výměnu stačí. Každej motor trochu podfukuje do skříně, takže se do oleje dostávají spaliny, který jsou kyselý (NOx, SOx z nafty, CO2), obsahujou různý organický sloučeniny z nedokonalýho spalování paliva, saze atd. a to vše se v oleji rozpouští, váže vodu a různě reaguje. Čím víc jízd s nezahřátým motorem tím hůř. A olejovej filtr ne všechno zachytí. Na dodávkách maj motory 300-500 tkm, na kamionu i přes 1000 tkm a furt šlapou jak hodinky - pochybuju, že by to daly bez výměn oleje.

motorový olej navždy

5.4.2013 v 16:35 | Nahoru | #109
Měli jsme doma Renault Clio benzín 1.2 koupili jsme ho když mělo najeto cca 80k km při cca 150k km začala svítit kontrolka mazání(v náklonech) a tak se tam dolil olej, pak(cca po 5k km) tam začalo něco zvonit a mechanik zjistil, že je vydřená vačková hřídel. Pak jsme tak nějak zjistili, že celých 70k km nikdo olej neměnil. Z motoru vytekla taková hustá hmota(teklo to ale bylo to dost hustý) takže přetáhnout interval výměny oleje se dá, ale při velkých extrémech to nebude moc zdravé ...

Naposledy editováno 05.04.2013 16:35:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 18:10 | Nahoru | #110

charlie.vtx1800 píše: Mě to přijde jako blbost neměnit olej. Možná že jsou výměnný intervaly nastavený hodně krátce, ale každej výrobce se prostě sychruje. U starý LIAZky byl tzv. odstředivej filtr oleje (kromě klasický vložky) - tlakovej olej šel do otočně uloženýho ramínka a to mělo na koncích dvě trysky - jak z nich tryskal ven tak se ramínko roztočilo a olej se odstředivou silou rozprašoval na vnitřní válcovou plochu filtru. Tou odstředivou silou se z oleje odloučil karbon a nalepil se na stěnu. Vždycky při výměně se to rozebralo a ten nalepenej bordel se musel ze stěny oškrabat - a bylo tam toho vždycky dost - takovej jako asfalt. To mi jako argument PRO výměnu stačí. Každej motor trochu podfukuje do skříně, takže se do oleje dostávají spaliny, který jsou kyselý (NOx, SOx z nafty, CO2), obsahujou různý organický sloučeniny z nedokonalýho spalování paliva, saze atd. a to vše se v oleji rozpouští, váže vodu a různě reaguje. Čím víc jízd s nezahřátým motorem tím hůř. A olejovej filtr ne všechno zachytí. Na dodávkách maj motory 300-500 tkm, na kamionu i přes 1000 tkm a furt šlapou jak hodinky - pochybuju, že by to daly bez výměn oleje.



konečně rozumný názor....

a já ještě doplním,že vysoká životnost motoru např. u kamiónu není dána použitím nějakých kosmických materiálů,ale převážně-velice propracovaným systémem mazání a filtrace oleje.

prostě životnost něčeho co je poskládané z mnoha částí které o sebe třou je přímo úměrná tomu jak moc se podaří to tření snížit.
vždyď je to tak jednoduché-stačí jen trošku logicky přemýšlet.

s toho myslím i logicky výplývá,že kdo mění častěji olej a udržuje tak jeho co nejlepší mazací schopnosti,tak tomu ten motor vydrží déle,než tomu,co jezdí na olej starý a opotřebovaný...

je doufám stejně logické,že nový olej má určitou mazací schopnost a tím že je provozem opotřebováván,tak klesá postupně i jeho mazací shopnost a tím se plochy o sebe třoucí i více opotřebovávají...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 18:27 | Nahoru | #111

charlie.vtx1800 píše: Mě to přijde jako blbost neměnit olej. Možná že jsou výměnný intervaly nastavený hodně krátce, ale každej výrobce se prostě sychruje. U starý LIAZky byl tzv. odstředivej filtr oleje (kromě klasický vložky) - tlakovej olej šel do otočně uloženýho ramínka a to mělo na koncích dvě trysky - jak z nich tryskal ven tak se ramínko roztočilo a olej se odstředivou silou rozprašoval na vnitřní válcovou plochu filtru. Tou odstředivou silou se z oleje odloučil karbon a nalepil se na stěnu. Vždycky při výměně se to rozebralo a ten nalepenej bordel se musel ze stěny oškrabat - a bylo tam toho vždycky dost - takovej jako asfalt. To mi jako argument PRO výměnu stačí. Každej motor trochu podfukuje do skříně, takže se do oleje dostávají spaliny, který jsou kyselý (NOx, SOx z nafty, CO2), obsahujou různý organický sloučeniny z nedokonalýho spalování paliva, saze atd. a to vše se v oleji rozpouští, váže vodu a různě reaguje. Čím víc jízd s nezahřátým motorem tím hůř. A olejovej filtr ne všechno zachytí. Na dodávkách maj motory 300-500 tkm, na kamionu i přes 1000 tkm a furt šlapou jak hodinky - pochybuju, že by to daly bez výměn oleje.



Samozrejme, nechapu proc se tady nektere vypatlane mozky smeji kdyz jim reknes ze hlavni pricina proc menit olej je karbon.
Zadnou jinou pricinu to nema.

Olej ma pouze dve hlavni funkce, mazat a rozpoustet karbon. Nic vic a nic min.

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 18:39 | Nahoru | #112

Creck píše: Samozrejme, nechapu proc se tady nektere vypatlane mozky smeji kdyz jim reknes ze hlavni pricina proc menit olej je karbon.
Zadnou jinou pricinu to nema.

Olej ma pouze dve hlavni funkce, mazat a rozpoustet karbon. Nic vic a nic min.



ježiš vždyť plácáš fakt nesmysly...proč bych tedy ve strojích, kde není zdroj tepelné energie vyjma tření v převodech, měnil olej co dva roky. Olej prostě po čase nemaže tak dobře...ztrácí některé svoje vlastnosti. Co se to tu opět snažíš vymyslet Crecku ? ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 18:41 | Nahoru | #113

Creck píše: Prozreli jsme halelujaaa

t_freedom 28.03.2011 12:55:42 Jádro? ...meziplyn na motocyklu nemá význam pro ulehčení synchronizace převodky. Jen pro odbourání brzdného efektu motoru při podřazování... toť význam v kostce ...



ale tím jsme si už prošli...Crecku...a já uznal, že jsem si to v hlavě srovnal... a i jsem ti tenkrát napsal, že jen blb nemění svoje názory ...
Jo a ty taky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 18:47 | Nahoru | #114

Creck píše: No ja jen ze uz to 12 let funguje v naproste pohode, tudiz proc neco menit kdyz to funguje ? V navodu je napsano celozivotni, jestli mysli zivotnost 15 let uvidim


Milej zlatej, tak si zavolej do autorizáku, nebo spíš přímo výrobci a zeptej se jich, co znamená doživotní. Třeba u Renaultu je to jejich "doživotní" cca 200tkm. Jenže to dneska najednou auta za 3 roky. Po tobě bych fakt chtěl auto.
Pro příklad, abys neřekl že lžu - výměna oleje ve skříni u Clia II 1.2 ve 180tkm, jéje, ono to najednou řadí kurevsky líp, jak je to možný?
To samý u Laguny II, 240tkm, jéje, pročpak mi najednou přestala čtyřka chytat o zuby, jak je to možný?

A to, že jste při výměně oleje nedodrželi specifikaci/množství oleje/doporučenou značku výrobce, je vaše blbost, jinak by to nemohlo přestat řadit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 18:48 | Nahoru | #115
Krovak> u renaultu to fakt chapu

Ty mas renaulta ? Jak dlouho ho mas, jezdi to jeste ? Kupoval jsi ho novy ?

Znas ten for o cem uvazoval konstrukter kdyz vymyslel znak , ze jo ?

Naposledy editováno 05.04.2013 18:51:47

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 18:50 | Nahoru | #116

t_freedom píše: ale tím jsme si už prošli...Crecku...a já uznal, že jsem si to v hlavě srovnal... a i jsem ti tenkrát napsal, že jen blb nemění svoje názory ...
Jo a ty taky



ty je menis nejak casto, koupis motorku, za rok je z tebe profik a po dalsim roce opet vsechny nazory zmenis.

Tudiz jestli mam verit cloveku co jezdi par roku na motorce a kazdy rok tlacha neco jineho, diky, radsi budu verit lidem co sve nazory nemeni podle pocasi

Sice chapu ze chces me co rozebral svoji prvni prevodovku nekdy ve dvanacti letech naucit tvym nazorum, diky ja si budu mlit to svoje

Naposledy editováno 05.04.2013 18:52:57

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 18:56 | Nahoru | #117

Krovak píše: Milej zlatej, tak si zavolej do autorizáku, nebo spíš přímo výrobci a zeptej se jich, co znamená doživotní. Třeba u Renaultu je to jejich "doživotní" cca 200tkm. Jenže to dneska najednou auta za 3 roky. Po tobě bych fakt chtěl auto.
Pro příklad, abys neřekl že lžu - výměna oleje ve skříni u Clia II 1.2 ve 180tkm, jéje, ono to najednou řadí kurevsky líp, jak je to možný?
To samý u Laguny II, 240tkm, jéje, pročpak mi najednou přestala čtyřka chytat o zuby, jak je to možný?

A to, že jste při výměně oleje nedodrželi specifikaci/množství oleje/doporučenou značku výrobce, je vaše blbost, jinak by to nemohlo přestat řadit.



ty jsi zavoval do aitorizáku a v renaultu ti řekli že cca 2OO:OOO takoou kravinu nikdy tam nevolej třeba ti to veme uklizečka napiš jim pak zjistíš o co go

motorový olej navždy

5.4.2013 v 18:57 | Nahoru | #118
Jenom vul by to tam nechal do skonani masky..:)

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 19:00 | Nahoru | #119
felixxx>

čech je hlopý ten má svoje teorie olěj se musí měnit.

bojužel pokud výrobce vyrobí motor nebo převodovk kde se olej nemní tak se prostě nemění a tím to končí

motorový olej navždy

5.4.2013 v 19:41 | Nahoru | #120
Životnost auta je dnes počítána na 6 let a 200 000 km. To je ta doživotní nápň.
Téma je zamknuto


TOPlist