globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motorový olej navždy
 
5.4.2013 v 06:12
Tak to jsem zvědav co na to místní odborníci a profesionálové přes veškerý servis všeho na této planetě. Plus samozřejmě inteligentní anketka.


Uzavřeno 09.04.2013 v 07:44 uživatelem vech.ales

Naposledy editováno 05.04.2013 06:14:23
Anketa: Jak často měníte olej ?
Jednou za rok
39%
108
Dvakrát za rok
2%
6
Neměním olej
3%
7
Dle návodu výrobce
48%
133
Nemám v motoru olej
8%
21
Mám elektrokolo
2%
5

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 18:10 | Nahoru | #1

charlie.vtx1800 píše: Mě to přijde jako blbost neměnit olej. Možná že jsou výměnný intervaly nastavený hodně krátce, ale každej výrobce se prostě sychruje. U starý LIAZky byl tzv. odstředivej filtr oleje (kromě klasický vložky) - tlakovej olej šel do otočně uloženýho ramínka a to mělo na koncích dvě trysky - jak z nich tryskal ven tak se ramínko roztočilo a olej se odstředivou silou rozprašoval na vnitřní válcovou plochu filtru. Tou odstředivou silou se z oleje odloučil karbon a nalepil se na stěnu. Vždycky při výměně se to rozebralo a ten nalepenej bordel se musel ze stěny oškrabat - a bylo tam toho vždycky dost - takovej jako asfalt. To mi jako argument PRO výměnu stačí. Každej motor trochu podfukuje do skříně, takže se do oleje dostávají spaliny, který jsou kyselý (NOx, SOx z nafty, CO2), obsahujou různý organický sloučeniny z nedokonalýho spalování paliva, saze atd. a to vše se v oleji rozpouští, váže vodu a různě reaguje. Čím víc jízd s nezahřátým motorem tím hůř. A olejovej filtr ne všechno zachytí. Na dodávkách maj motory 300-500 tkm, na kamionu i přes 1000 tkm a furt šlapou jak hodinky - pochybuju, že by to daly bez výměn oleje.



konečně rozumný názor....

a já ještě doplním,že vysoká životnost motoru např. u kamiónu není dána použitím nějakých kosmických materiálů,ale převážně-velice propracovaným systémem mazání a filtrace oleje.

prostě životnost něčeho co je poskládané z mnoha částí které o sebe třou je přímo úměrná tomu jak moc se podaří to tření snížit.
vždyď je to tak jednoduché-stačí jen trošku logicky přemýšlet.

s toho myslím i logicky výplývá,že kdo mění častěji olej a udržuje tak jeho co nejlepší mazací schopnosti,tak tomu ten motor vydrží déle,než tomu,co jezdí na olej starý a opotřebovaný...

je doufám stejně logické,že nový olej má určitou mazací schopnost a tím že je provozem opotřebováván,tak klesá postupně i jeho mazací shopnost a tím se plochy o sebe třoucí i více opotřebovávají...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 19:47 | Nahoru | #2

Dolph-cz píše: a já ještě doplním,že vysoká životnost motoru např. u kamiónu není dána použitím nějakých kosmických materiálů,ale převážně-velice propracovaným systémem mazání a filtrace oleje.



zas nadruhou stranu ty kamiony maj o dost větší interval než osobák

u koncernového automatu DSG je výměna co 60 tisíc km, Land Rover píše 200 tisíc km... kolik má bmw, mercedes u svých automatů nevím, ale 60 vs 200 je velký rozdíl
Téma je zamknuto


TOPlist