Uzavřeno 09.04.2013 v 07:44 uživatelem vech.ales
Naposledy editováno 05.04.2013 06:14:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy
charlie.vtx1800 píše: Mě to přijde jako blbost neměnit olej. Možná že jsou výměnný intervaly nastavený hodně krátce, ale každej výrobce se prostě sychruje. U starý LIAZky byl tzv. odstředivej filtr oleje (kromě klasický vložky) - tlakovej olej šel do otočně uloženýho ramínka a to mělo na koncích dvě trysky - jak z nich tryskal ven tak se ramínko roztočilo a olej se odstředivou silou rozprašoval na vnitřní válcovou plochu filtru. Tou odstředivou silou se z oleje odloučil karbon a nalepil se na stěnu. Vždycky při výměně se to rozebralo a ten nalepenej bordel se musel ze stěny oškrabat - a bylo tam toho vždycky dost - takovej jako asfalt. To mi jako argument PRO výměnu stačí. Každej motor trochu podfukuje do skříně, takže se do oleje dostávají spaliny, který jsou kyselý (NOx, SOx z nafty, CO2), obsahujou různý organický sloučeniny z nedokonalýho spalování paliva, saze atd. a to vše se v oleji rozpouští, váže vodu a různě reaguje. Čím víc jízd s nezahřátým motorem tím hůř. A olejovej filtr ne všechno zachytí. Na dodávkách maj motory 300-500 tkm, na kamionu i přes 1000 tkm a furt šlapou jak hodinky - pochybuju, že by to daly bez výměn oleje.
Samozrejme, nechapu proc se tady nektere vypatlane mozky smeji kdyz jim reknes ze hlavni pricina proc menit olej je karbon.
Zadnou jinou pricinu to nema.
Olej ma pouze dve hlavni funkce, mazat a rozpoustet karbon. Nic vic a nic min.
Creck píše: Samozrejme, nechapu proc se tady nektere vypatlane mozky smeji kdyz jim reknes ze hlavni pricina proc menit olej je karbon.
Zadnou jinou pricinu to nema.
Olej ma pouze dve hlavni funkce, mazat a rozpoustet karbon. Nic vic a nic min.
ježiš vždyť plácáš fakt nesmysly...proč bych tedy ve strojích, kde není zdroj tepelné energie vyjma tření v převodech, měnil olej co dva roky. Olej prostě po čase nemaže tak dobře...ztrácí některé svoje vlastnosti. Co se to tu opět snažíš vymyslet Crecku ? ...