globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motorový olej navždy
 
5.4.2013 v 06:12
Tak to jsem zvědav co na to místní odborníci a profesionálové přes veškerý servis všeho na této planetě. Plus samozřejmě inteligentní anketka.


Uzavřeno 09.04.2013 v 07:44 uživatelem vech.ales

Naposledy editováno 05.04.2013 06:14:23
Anketa: Jak často měníte olej ?
Jednou za rok
39%
108
Dvakrát za rok
2%
6
Neměním olej
3%
7
Dle návodu výrobce
48%
133
Nemám v motoru olej
8%
21
Mám elektrokolo
2%
5

3 reakcí na tento příspěvek motorový olej navždy

5.4.2013 v 16:29 | Nahoru | #1
Mě to přijde jako blbost neměnit olej. Možná že jsou výměnný intervaly nastavený hodně krátce, ale každej výrobce se prostě sychruje. U starý LIAZky byl tzv. odstředivej filtr oleje (kromě klasický vložky) - tlakovej olej šel do otočně uloženýho ramínka a to mělo na koncích dvě trysky - jak z nich tryskal ven tak se ramínko roztočilo a olej se odstředivou silou rozprašoval na vnitřní válcovou plochu filtru. Tou odstředivou silou se z oleje odloučil karbon a nalepil se na stěnu. Vždycky při výměně se to rozebralo a ten nalepenej bordel se musel ze stěny oškrabat - a bylo tam toho vždycky dost - takovej jako asfalt. To mi jako argument PRO výměnu stačí. Každej motor trochu podfukuje do skříně, takže se do oleje dostávají spaliny, který jsou kyselý (NOx, SOx z nafty, CO2), obsahujou různý organický sloučeniny z nedokonalýho spalování paliva, saze atd. a to vše se v oleji rozpouští, váže vodu a různě reaguje. Čím víc jízd s nezahřátým motorem tím hůř. A olejovej filtr ne všechno zachytí. Na dodávkách maj motory 300-500 tkm, na kamionu i přes 1000 tkm a furt šlapou jak hodinky - pochybuju, že by to daly bez výměn oleje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 18:10 | Nahoru | #2

charlie.vtx1800 píše: Mě to přijde jako blbost neměnit olej. Možná že jsou výměnný intervaly nastavený hodně krátce, ale každej výrobce se prostě sychruje. U starý LIAZky byl tzv. odstředivej filtr oleje (kromě klasický vložky) - tlakovej olej šel do otočně uloženýho ramínka a to mělo na koncích dvě trysky - jak z nich tryskal ven tak se ramínko roztočilo a olej se odstředivou silou rozprašoval na vnitřní válcovou plochu filtru. Tou odstředivou silou se z oleje odloučil karbon a nalepil se na stěnu. Vždycky při výměně se to rozebralo a ten nalepenej bordel se musel ze stěny oškrabat - a bylo tam toho vždycky dost - takovej jako asfalt. To mi jako argument PRO výměnu stačí. Každej motor trochu podfukuje do skříně, takže se do oleje dostávají spaliny, který jsou kyselý (NOx, SOx z nafty, CO2), obsahujou různý organický sloučeniny z nedokonalýho spalování paliva, saze atd. a to vše se v oleji rozpouští, váže vodu a různě reaguje. Čím víc jízd s nezahřátým motorem tím hůř. A olejovej filtr ne všechno zachytí. Na dodávkách maj motory 300-500 tkm, na kamionu i přes 1000 tkm a furt šlapou jak hodinky - pochybuju, že by to daly bez výměn oleje.



konečně rozumný názor....

a já ještě doplním,že vysoká životnost motoru např. u kamiónu není dána použitím nějakých kosmických materiálů,ale převážně-velice propracovaným systémem mazání a filtrace oleje.

prostě životnost něčeho co je poskládané z mnoha částí které o sebe třou je přímo úměrná tomu jak moc se podaří to tření snížit.
vždyď je to tak jednoduché-stačí jen trošku logicky přemýšlet.

s toho myslím i logicky výplývá,že kdo mění častěji olej a udržuje tak jeho co nejlepší mazací schopnosti,tak tomu ten motor vydrží déle,než tomu,co jezdí na olej starý a opotřebovaný...

je doufám stejně logické,že nový olej má určitou mazací schopnost a tím že je provozem opotřebováván,tak klesá postupně i jeho mazací shopnost a tím se plochy o sebe třoucí i více opotřebovávají...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 18:27 | Nahoru | #3

charlie.vtx1800 píše: Mě to přijde jako blbost neměnit olej. Možná že jsou výměnný intervaly nastavený hodně krátce, ale každej výrobce se prostě sychruje. U starý LIAZky byl tzv. odstředivej filtr oleje (kromě klasický vložky) - tlakovej olej šel do otočně uloženýho ramínka a to mělo na koncích dvě trysky - jak z nich tryskal ven tak se ramínko roztočilo a olej se odstředivou silou rozprašoval na vnitřní válcovou plochu filtru. Tou odstředivou silou se z oleje odloučil karbon a nalepil se na stěnu. Vždycky při výměně se to rozebralo a ten nalepenej bordel se musel ze stěny oškrabat - a bylo tam toho vždycky dost - takovej jako asfalt. To mi jako argument PRO výměnu stačí. Každej motor trochu podfukuje do skříně, takže se do oleje dostávají spaliny, který jsou kyselý (NOx, SOx z nafty, CO2), obsahujou různý organický sloučeniny z nedokonalýho spalování paliva, saze atd. a to vše se v oleji rozpouští, váže vodu a různě reaguje. Čím víc jízd s nezahřátým motorem tím hůř. A olejovej filtr ne všechno zachytí. Na dodávkách maj motory 300-500 tkm, na kamionu i přes 1000 tkm a furt šlapou jak hodinky - pochybuju, že by to daly bez výměn oleje.



Samozrejme, nechapu proc se tady nektere vypatlane mozky smeji kdyz jim reknes ze hlavni pricina proc menit olej je karbon.
Zadnou jinou pricinu to nema.

Olej ma pouze dve hlavni funkce, mazat a rozpoustet karbon. Nic vic a nic min.

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:20 | Nahoru | #4
charlie.vtx1800> naprostý souhlas
Téma je zamknuto


TOPlist