globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
 
26.2.2013 v 19:06
Zdar draci.

Po dlouhé době mně padl do oka další článek o neovladatelném vozidle se "zaseknutým" plynem a tentokrát mne už donutil k vážnému zamyšlení.

Jde zejména o v článku zmiňovanou věc, že ani brzdy nefungovaly . Vím, že se dost pravděpodobně jednalo o vůz a hydraulickou převodovkou (dobře víme, jak se spousta "amíků" štítí manuální kvaltkysny) a klidně i se spouštěním a vypínáním motoru tlačítkem, kde spínačka jest nahrazena čipovou kartou, ale i tam přece musí být brzdový systém nezávislý na ostatních systémech , nebo tato podmínka snad dnes neplatí?
Tím spíše mé pochybnosti prohloubil jeden z příspěvků v tamější diskusi pod článkem:

Poraďte mě taky, mám auto s elektornickou ruční brzdou, automatickou převodovkou, startuju tlačítkem a brzda při sešlápnutém elektronickém plynu nereaguje.. Jak byste zastavili??
-----------
Většina moderních aut má pod sedadlem řidiče v jeho dosahu takovou plastovou krabičku a do ní stačí kopnout patou. Je v ní uzavírací ventil na přívod paliva do motoru,který reaguje na náraz určité intenzity,ale i na změnu polohy při převrácení auta. Tohle naopak bývá nejčastěji příčinou nemožnosti nastarovat auto,které je jinak v pořádku, jen si řidič neuvědomil, že do tohoto zařízení nechtěně kopl. Následně pak stačí tlačítkem na horní straně krabičky ventil znovu otevřít a vozidlo zase funguje. Jo a pak ještě jedna maličkost. Každé vozidlo je vybaveno příručkou pro řidiče, kde je urřitě popsána možnost a způsob nouzového vypnutí motoru či zastavení vozidla.



(citace jest doslovně kopírována, bez oprav chyb)

Pokud to znamená, že při sešlápnutém plynu jsou brzdy deaktivovány, tak potom snadno může k takové situaci dojít, ale potom by takové vozidlo nemělo vůbec získat homologaci pro provoz .

Spíš mne tedy napadá, zda nejsou informace v článku překrouceny (známe, co dovedou "novináři" na Blbinkách), nebo zda se kluk s čerstvým řidičákem jen nevymlouval a třeba se nesnažil "maskovat" pravý důvod zběsilé jízdy - třeba, že jej začala stíhat policejní hlídka pro porušení pravidel (a spoléhá na to, že v havarovaném autě ani znalci nic nezjistí).
Kor když i dealer značky vozu byl údajně bezradný. ASám mám Accent r. 2007, který už je elektronikou dost prošpikovaný, ale do brzd krom ABS žádná elektronika nezasahuje a je vyloučené , aby jakákoli porucha elektroniky brzdový okruh vyřadila.

A pokud jde o v diskusi zmíněný nárazový odpojovač čerpadla, tak ten sice má už i Punto 1. generace, ale je umístěn vedle sedačky řidiče pod hranou podlahy a rozhodně není možné do něj kopnout, pouze je na vrchu gumová krytka, jejímž stiskem jde rozpojený odpojovač znovu zapnout.


Tož babo raď... opravdu je možné dnes na silnicích potkávat taková "přeelektronizovaná" a tím pádem i potenciálně nebezpečná "PC na kolech", nebo celý případ jest novinářskou kachnou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

11.3.2013 v 23:03 | Nahoru | #241

Dawe02 píše: Nevim v jakem aute to chce zkouset, ale spis mel na mysli jak vyradit posilovac aniz by skoncil v lip modu. Potom u moderniho auta neda ten plny plyn. Srandovni je si myslet ze to je porad jako u skodovky.



jsem rad, ze se bavis. opet vis vic, nez si ja sam myslim. dekuji prevelice

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

11.3.2013 v 23:05 | Nahoru | #242
Eso_Rimmer> ono se to tyka i starsich preplnovanych aut,melo by to podobne nasledky jako porucha zpetneho ventilu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

11.3.2013 v 23:06 | Nahoru | #243

Eso_Rimmer píše: jsem rad, ze se bavis. opet vis vic, nez si ja sam myslim. dekuji prevelice


Jak se do lesa vola tak se z lesa ozyva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

11.3.2013 v 23:11 | Nahoru | #244

Dawe02 píše: Jak se do lesa vola tak se z lesa ozyva.



neprijemne, vid no, nechybel jsi mi. klidne si tu diskutujte, na vysvetlovani a debatovani s tebou nemam ani chut, ani naladu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

11.3.2013 v 23:17 | Nahoru | #245
Eso_Rimmer>kdyz myslis, mohl ses alespon neco priucit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

11.3.2013 v 23:20 | Nahoru | #246

Dawe02 píše: Eso_Rimmer>kdyz myslis, mohl ses alespon neco priucit



jj, jako v te debate o spojovani dvou kabelu, vid... zij dal blazene obklopen odbornosti az na pudu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

11.3.2013 v 23:34 | Nahoru | #247
Eso_Rimmer> ano, presne tak.
Tam slo zrejme o pajeni ze ano? Zrovna v oblasti kabelovych konektoru mam jeden patent uzivany spol. Sumitomo pro aktuator ktery jezdi ve vice nez milionu aut.
Jak jsi na tom ty? To je jen recnicka otazka, kdybys to nepochopil.

2 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 06:11 | Nahoru | #248
Jaký okrajový model jaké okrajové automobilky že jezdí jen v milionu aut?
Hádat se nechci, jen mě to zajímá. Když jsem před 14 dny měnil kola a našel kabel ABS spojený lustrsvorkou (ze servisu), tak jsem prostě vzal pájku a dřel konce zkrácených kabelů pokaždé 5 minut, než chytil cín. To jsem udělal 4x, mezi zkrácené konce vpájel 7 cm lícny a na každý spoj dal lepicí smršťovačku. Prohřál horkovzduškou a celé to zatáhl vulkanizační páskou, aby to bylo stejně ohebné a těžké jako originál (proto ne další smršťovačkou). Upevnění na kastli jsem vyřešil 2 ks starých o-kroužků 40x4, které mi zbyly z BMW. Vytvoří pružný a přitom dostatečně odolný spoj, který drží a v němž se vodiče neprodřou.
Nemám žádný patent na konektor natož na rozum, ale spravil jsem to a funguje to. Jak dlouho, to se uvidí, protože i senzor, do kterého nateče voda, může a nemusí dál fungovat.
Aniž by mi automobilka platila za patent, vím, že tyto spoje se v servisu výrobce mají opravovat krimpovacími konektory, které vodivě spojí i zoxidovaný drát a automaticky jsou vodotěsné, nicméně to by stejně neřešilo problém chybějící původní silikonové vnější izolace kabelu, která je poměrně silná. Píšu to sem celé proto, aby se kritici rozmysleli, než něco namitnou - protože je obratem vyzvu, co konkrétně na spojování kabelů museli řešit oni a jak :)

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 06:52 | Nahoru | #249

Dawe02 píše: Eso_Rimmer> ano, presne tak.
Tam slo zrejme o pajeni ze ano? Zrovna v oblasti kabelovych konektoru mam jeden patent uzivany spol. Sumitomo pro aktuator ktery jezdi ve vice nez milionu aut.
Jak jsi na tom ty? To je jen recnicka otazka, kdybys to nepochopil.



a nejaka tva fotka s diplomem by nebyla? vyvesil bych si ji do dilny... to byla recnicka otazka, kdybys to nepochopil, na to totiz nebyvaji tabulky a pod. bazinga je mi sumak, kolak mas patentu, jake IQ a pod. nic to nemeni na tom, ze obcas placas prechytrale hlouposti. jako v debate o primazavani nafty benzinem. praxe byva obcas i trosku odlisnejsi (a svete div se - funguje to spolehlive), nekdy stejne, jako tve obcasne postupy, rady, uvahy, nekdy dokonce lepe (viz tve poznamky k benzinu a primazavani). ale na nektere lidi to evidente funguje, budiz ti prano sry za offtopic. mej se.

Naposledy editováno 12.03.2013 06:58:51

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 06:55 | Nahoru | #250

rrss píše: Jaký okrajový model jaké okrajové automobilky že jezdí jen v milionu aut?
Hádat se nechci, jen mě to zajímá. Když jsem před 14 dny měnil kola a našel kabel ABS spojený lustrsvorkou (ze servisu), tak jsem prostě vzal pájku a dřel konce zkrácených kabelů pokaždé 5 minut, než chytil cín. To jsem udělal 4x, mezi zkrácené konce vpájel 7 cm lícny a na každý spoj dal lepicí smršťovačku. Prohřál horkovzduškou a celé to zatáhl vulkanizační páskou, aby to bylo stejně ohebné a těžké jako originál (proto ne další smršťovačkou). Upevnění na kastli jsem vyřešil 2 ks starých o-kroužků 40x4, které mi zbyly z BMW. Vytvoří pružný a přitom dostatečně odolný spoj, který drží a v němž se vodiče neprodřou.
Nemám žádný patent na konektor natož na rozum, ale spravil jsem to a funguje to. Jak dlouho, to se uvidí, protože i senzor, do kterého nateče voda, může a nemusí dál fungovat.
Aniž by mi automobilka platila za patent, vím, že tyto spoje se v servisu výrobce mají opravovat krimpovacími konektory, které vodivě spojí i zoxidovaný drát a automaticky jsou vodotěsné, nicméně to by stejně neřešilo problém chybějící původní silikonové vnější izolace kabelu, která je poměrně silná. Píšu to sem celé proto, aby se kritici rozmysleli, než něco namitnou - protože je obratem vyzvu, co konkrétně na spojování kabelů museli řešit oni a jak :)



a jejej... to jsi sem vuuubec nemel psat, to bude nadlouho... good luck

1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 06:58 | Nahoru | #251
každej asi žije v tom, že si zkusil zabrzdit ze zvýšeným volnoběhem, či při vyšších otáčkách motoru.
Ale superba 2L ropa 4 převodovej stupeň 2500 ot. Vyplej posilovač, neubrzdíš. Desky uvadnou a konec. Vlastní zkušenost. Důkaz dát nemužu-interní.

o posilovači, stačí lehké odvalování kol a utočíš, zafuníš si ale tohle je zvládnutelné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 07:49 | Nahoru | #252
rrss> Ty okrajove automobilky jsou momentalne Nissan a BMW. Milion je rocni produkce.
Posuzovat spolehlivost/ rizka ruznych technologii se musi s odstupem, ne na zaklade jednotlivych zkusenosti. Pro jiste aplikace se opravdu pajeni vubec nehodi.
Eso_Rimmer> Hezka demonstace zasti.

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 07:51 | Nahoru | #253

Dawe02 píše: rrss> Ty okrajove automobilky jsou momentalne Nissan a BMW. Milion je rocni produkce.
Posuzovat spolehlivost/ rizka ruznych technologii se musi s odstupem, ne na zaklade jednotlivych zkusenosti. Pro jiste aplikace se opravdu pajeni vubec nehodi.
Eso_Rimmer> Hezka demonstace zasti.



pletes si zast s fakty nevim, nevim, kdo tu cely nestastny nespravedlivosti sveta "odchazel"...

1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 07:53 | Nahoru | #254
Prosim?? Ty mas asi problem se zorientovat v tom co se kolem tebe odehrava

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 07:56 | Nahoru | #255

Dawe02 píše: Prosim?? Ty mas asi problem se zorientovat v tom co se kolem tebe odehrava



je dost mozne, ze se mylim, mozna te to prekvapi, ale opravdu nesleduji deni kolem tve osoby nijak podrobne. neni pravda, ze sis dal sam ban?

1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 10:07 | Nahoru | #256
Eso_rimmer: jo odpojit podtlak je jasny, myšleno tak ze se mi nechce rozebírat pul auta nez se dopatram mista kde to půjde odpojit. Jednotka by asi nic hlásit nemela, je to stary a atmosfericky...

Milda: aha on je ten test o tom ze se ten plyn drží nohou a v okamžiku kdy zjistíš ze to nejde zbrzdit ho pustis, ja myslel ze se bude simulovat stav kdy to nejde ubrat, vyřadit, vypnout klickem... Auto je totalka takže to neni takova skoda :) na to abych zkoušel brzdit něco co si myslím ze ubrzdit nejde nemám koule, ale tebe tam klidne posadim ... Btw auto byl propadák v ncap crashtestech :)

Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 10:17 | Nahoru | #257
Idealni pripad pro Borice mytu

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 10:26 | Nahoru | #258
assassin> jj, tak to jo.

1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 10:28 | Nahoru | #259
kurva..vy máte starosti a problémy!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 10:29 | Nahoru | #260

2LEKO píše: kurva..vy máte starosti a problémy!!



trosku ekvivalent sedat, nesedat na masinu na vystave, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 10:38 | Nahoru | #261

Eso_Rimmer píše: trosku ekvivalent sedat, nesedat na masinu na vystave, ne?



..tak hlavně já to myslím z prdele,ale vy to myslíte smrtelně vážně! ..a nejlépe to vše vyřešíte na netu!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 10:48 | Nahoru | #262

2LEKO píše: ..tak hlavně já to myslím z prdele,ale vy to myslíte smrtelně vážně! ..a nejlépe to vše vyřešíte na netu!



no, je fakt, ze by to chtelo rovnou udelat nejaky maly motosraz zajemcu o vyzkouseni tohodle experimentu a nezakladat o tom vlakno na netu. mas recht

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 10:53 | Nahoru | #263

Eso_Rimmer píše: no, je fakt, ze by to chtelo rovnou udelat nejaky maly motosraz zajemcu o vyzkouseni tohodle experimentu a nezakladat o tom vlakno na netu. mas recht



..a aby to mělo "adrenalin"..tak zkušební polygon by měl končít zdí a nebo propastí!

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 10:59 | Nahoru | #264

2LEKO píše: ..a aby to mělo "adrenalin"..tak zkušební polygon by měl končít zdí a nebo propastí!



jsem zvedavej, jestli to kluci dotahnou do konce... mozna si nasledujici den koupim Blesk

1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 11:39 | Nahoru | #265
Ano, při selhání posilovače je opravdu potřeba vyvinout mnohem vyšší tlak na pedál než u koncepčního auta. Když nevezmu v potaz asistenci brzd a EBD systémy, které dělají s brzdnou drahou hodně, jsi schopen i bez posilovače zastavit skoro stejně, jen mnohdy pochybuju, že to ty plastové pedálky co se dnes do aut montují vůbec udrží

PS: Ano, kroutící moment se na hnané nápravě násobí převodovým poměrem. Moment je ale moment, musíš z něj spočítat tažnou sílu... Vzhledem k faktu, že u většiny dnešních klasických aut do 120kw vůz zabrzdí 2x-4x rychleji než zrychlí, je už i vzhledem k předpokladu odporů vzduchu akcelerace hodně v nevýhodě. A když vezmeme v potaz jízdu na nejvyšší tedy nejslabší převodový stupeň, nemá cenu polemizovat nad tím, že by nešlo vůz brzdama udusit....

kdo chce hnidopichovat, můžeme si to spočítat

Slavná poučka "čím silnější motor, tím větší potřebuješ brzdy" nevznikla primárně jen od toho, že bys potřeboval víc brzdit, ale právě i proto, abys dokázal přeprat motor.

K tomu experimentu, rád bych to s mojí károu zkusil ale jak říkám, bohužel mám hloupé auto a to mi plyn př brždění vypíná Posilovač deaktivovat jde, ale tuhle pičovinu vypnout neumím :-/

Naposledy editováno 12.03.2013 11:44:47

1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 12:07 | Nahoru | #266
Kamy: při brzdění na nejvyšší stupeň to mas šanci ubrzdit tak možna u volnobehu, kdyz se mluvilo o aute se zaseklym plným plynem nepředpokládám ze by se hovořilo o tom ze se to bude zkoušet při 40ti na pětku, to by to ten plnej tak max zadusil. Hezk pekne v otáčkách max momentu.... Na první tři kvalty bude ten moment na kolech celkem slušnej, na poslední dva uz to zas bude docela velka rychlost, v prvním případe si tipuju ze brzdy bez podíl ovace tolik neuslapnes, v druhým případe si zas myslím ze nez to z te velké rychlosti tím sníženym účinkem zpomalis tak upeces brzdy ze přestanou fungovat. Ona pětka v otáčkách max momentu bude u me tak 220kmh... To uz se na nulu brzdi blbe i s funkčním posilovacem :)

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 15:49 | Nahoru | #267
mikro> o posilovači, stačí lehké odvalování kol a utočíš, zafuníš si ale tohle je zvládnutelné.

Mno o tom vubec nepochybuji, i kdyz ted asi mluvis spise o posilovaci rizeni. Musel jsem jet 15 km mestem s nefunkcnim servem s nalozenym sklapecem Iveco. Takze si troufam rict, ze vim o cem mluvim. Po tech 15 km jsem vystoupil zlitej potem (fyzicka namaha + stres) a s rukama jak Schwarzenegger

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 15:59 | Nahoru | #268
assassin> Ja jsem ti chtel pouze ukazat, ze to pujde bez problemu zastavit i pod plynem. Ale vubec mi neni jasne proc bych se mel okradat o moznost pokus kdykoliv prerusit a uz vubec nevim proc bych to mel zkouset z rychlosti 220 km/h. Ty si to tady pletes se zapisem do Darwin Awards. Tak daleko bych to nenechal v reale nikdy dojit, ale zacal bych brzdit podstatne drive. Chces to zkusit, tak pojd. Nebo chces vymyslet picoviny typu blokovany plyn a takovou silenou rychlost, kde samozrejme brzdy zacinaji vadnout i s funkcnim posilovacem (namhas je sice kratsi dobu, ale o to intenzivneji), tak ukoncime tuto bezpochybi "plodnou" debatu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 16:10 | Nahoru | #269
Kamy> Nemohu nez souhlasit s celym prispevkem takrka bez vyhrad. Jenom tech platovych pedalu bych se asi nejak zasadne nebal. Vypadaji docela bytelne a nezda se, ze by se nechaly jenom tak lehce uslapnout.

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 16:49 | Nahoru | #270
milda_brno> no a jaký podmínky si teda představuješ?? 20 kmh?? kluk jel 180 kmh a tvrdí že to nemohl ubrzdit, já myslel že se tu celou dobu bavíte o tom že kdyby chtěl tak to dá i kdyby měl elektroniku v háji...

že bys začal brzdit podstatně dříve... jako kdy?? vem si že i kdybys jel napohodu 50 kmh, najednou zaseklý plyn a než kdesi cosi máš tam třeba 80 a auto imrvére pod plným... tohle je podle mě ta nejlepší situace, natož kdybys jel mimo obec 90, či se ti to stalo na dálnici při 130 a výš

Naposledy editováno 12.03.2013 16:58:25
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist