globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
 
26.2.2013 v 19:06
Zdar draci.

Po dlouhé době mně padl do oka další článek o neovladatelném vozidle se "zaseknutým" plynem a tentokrát mne už donutil k vážnému zamyšlení.

Jde zejména o v článku zmiňovanou věc, že ani brzdy nefungovaly . Vím, že se dost pravděpodobně jednalo o vůz a hydraulickou převodovkou (dobře víme, jak se spousta "amíků" štítí manuální kvaltkysny) a klidně i se spouštěním a vypínáním motoru tlačítkem, kde spínačka jest nahrazena čipovou kartou, ale i tam přece musí být brzdový systém nezávislý na ostatních systémech , nebo tato podmínka snad dnes neplatí?
Tím spíše mé pochybnosti prohloubil jeden z příspěvků v tamější diskusi pod článkem:

Poraďte mě taky, mám auto s elektornickou ruční brzdou, automatickou převodovkou, startuju tlačítkem a brzda při sešlápnutém elektronickém plynu nereaguje.. Jak byste zastavili??
-----------
Většina moderních aut má pod sedadlem řidiče v jeho dosahu takovou plastovou krabičku a do ní stačí kopnout patou. Je v ní uzavírací ventil na přívod paliva do motoru,který reaguje na náraz určité intenzity,ale i na změnu polohy při převrácení auta. Tohle naopak bývá nejčastěji příčinou nemožnosti nastarovat auto,které je jinak v pořádku, jen si řidič neuvědomil, že do tohoto zařízení nechtěně kopl. Následně pak stačí tlačítkem na horní straně krabičky ventil znovu otevřít a vozidlo zase funguje. Jo a pak ještě jedna maličkost. Každé vozidlo je vybaveno příručkou pro řidiče, kde je urřitě popsána možnost a způsob nouzového vypnutí motoru či zastavení vozidla.



(citace jest doslovně kopírována, bez oprav chyb)

Pokud to znamená, že při sešlápnutém plynu jsou brzdy deaktivovány, tak potom snadno může k takové situaci dojít, ale potom by takové vozidlo nemělo vůbec získat homologaci pro provoz .

Spíš mne tedy napadá, zda nejsou informace v článku překrouceny (známe, co dovedou "novináři" na Blbinkách), nebo zda se kluk s čerstvým řidičákem jen nevymlouval a třeba se nesnažil "maskovat" pravý důvod zběsilé jízdy - třeba, že jej začala stíhat policejní hlídka pro porušení pravidel (a spoléhá na to, že v havarovaném autě ani znalci nic nezjistí).
Kor když i dealer značky vozu byl údajně bezradný. ASám mám Accent r. 2007, který už je elektronikou dost prošpikovaný, ale do brzd krom ABS žádná elektronika nezasahuje a je vyloučené , aby jakákoli porucha elektroniky brzdový okruh vyřadila.

A pokud jde o v diskusi zmíněný nárazový odpojovač čerpadla, tak ten sice má už i Punto 1. generace, ale je umístěn vedle sedačky řidiče pod hranou podlahy a rozhodně není možné do něj kopnout, pouze je na vrchu gumová krytka, jejímž stiskem jde rozpojený odpojovač znovu zapnout.


Tož babo raď... opravdu je možné dnes na silnicích potkávat taková "přeelektronizovaná" a tím pádem i potenciálně nebezpečná "PC na kolech", nebo celý případ jest novinářskou kachnou?

1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 12:07 | Nahoru | #1
Kamy: při brzdění na nejvyšší stupeň to mas šanci ubrzdit tak možna u volnobehu, kdyz se mluvilo o aute se zaseklym plným plynem nepředpokládám ze by se hovořilo o tom ze se to bude zkoušet při 40ti na pětku, to by to ten plnej tak max zadusil. Hezk pekne v otáčkách max momentu.... Na první tři kvalty bude ten moment na kolech celkem slušnej, na poslední dva uz to zas bude docela velka rychlost, v prvním případe si tipuju ze brzdy bez podíl ovace tolik neuslapnes, v druhým případe si zas myslím ze nez to z te velké rychlosti tím sníženym účinkem zpomalis tak upeces brzdy ze přestanou fungovat. Ona pětka v otáčkách max momentu bude u me tak 220kmh... To uz se na nulu brzdi blbe i s funkčním posilovacem :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

12.3.2013 v 15:59 | Nahoru | #2
assassin> Ja jsem ti chtel pouze ukazat, ze to pujde bez problemu zastavit i pod plynem. Ale vubec mi neni jasne proc bych se mel okradat o moznost pokus kdykoliv prerusit a uz vubec nevim proc bych to mel zkouset z rychlosti 220 km/h. Ty si to tady pletes se zapisem do Darwin Awards. Tak daleko bych to nenechal v reale nikdy dojit, ale zacal bych brzdit podstatne drive. Chces to zkusit, tak pojd. Nebo chces vymyslet picoviny typu blokovany plyn a takovou silenou rychlost, kde samozrejme brzdy zacinaji vadnout i s funkcnim posilovacem (namhas je sice kratsi dobu, ale o to intenzivneji), tak ukoncime tuto bezpochybi "plodnou" debatu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist