globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: valec
hojte,rozebral jsem hlavu zjistil jsem na valci toto,viz foto,chci se zeptat je nutny vybrus,s motorkou hodlam tuto sezonu tak 1000km,a v zime chci udelat komplet generalku motoru,takze vydrzi to jeste nejake kilometry,motor slape tah ma taky..




Předchozí
1 2
Následující

valec

7.2.2013 v 09:08 | Nahoru | #1
Premyslim jestli je to jenom zkreslena fotografie, nebo je u toho kanalu ustiplej pist. Kazdopadne na vybrus to zraly je :)

valec

7.2.2013 v 09:40 | Nahoru | #2
ja bych neriskoval, pokud máš navíc kousek odštíplého pístu, tak se ti to může následně dosti vymstít

valec

7.2.2013 v 09:55 | Nahoru | #3
neni odstiply pist pist na jawu 559 tak je upraveny takhle vypada ten pist



1 reakcí na tento příspěvek valec

7.2.2013 v 10:47 | Nahoru | #4
No jestli to ještě jede a generálku budeš dělat až v zimě tak doporučuju sundat válec a podívat se na kroužky jestli nejsou zapeklé ,ulámané nebo něco,skontroluj zámky kroužků jestli nejsou vypadané nebo ušoupané,koukni i na ségrovky na čepu.když to bude v cajku do zimy to vydrží.Každopádně z obrázku je jasné že se nekde nějakej kousek něčeho ulomil a rozklepal ten píst na kraji a to samé poškození bude i zevnitř na hlavě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) valec

7.2.2013 v 11:06 | Nahoru | #5
lewisss> ano je to i na hlavě jsem myslel ze to udelal karbon bo tam na te strane byla nejvetši vrstva,ale jasne že by se to tak nevyklepalo tim,no a co udelam v budoucnu stou hlavou musim ji vybrousit nebo se muze nechat tak jak to je...samozrejme jsem to dekarbonizoval a očistil benzinem



(reakce na) valec

7.2.2013 v 11:12 | Nahoru | #6
zxero750> No očisti jí a podívej se důkladně na místou poškození jestli tam někdy není ta ulomená věc zapíchlá,někdy tam zůstane a někdy vyletí do vejfuku nebo zůstane v pístu.když nic nenajdeš mužeš to lehce líznout aby to nemělo ostrý hrany a hlavu můžeš dál normálně používat.

valec

7.2.2013 v 11:14 | Nahoru | #7
Ale jak na to tak koukam ten karbon jak je na jedné straně tam bude průser s kroužkama,ty budou v tomhle místí zapačený nebo zabouchany,fakt se mrkni na ten píst.

valec

7.2.2013 v 14:54 | Nahoru | #8
Ve válci sů vidět pěkné šlice (od ségrovky či kroužků). Tama to fučí.
Pečlivka by to opravil hned. Ale dyž to vrčí a potřebuješ s tím chvilku jet, tak bych s tím normálně jezdil.
Maximálně bych se podíval, jak to bude vypadat, až sundáš válec a pokud s tím nic strašného nebude, dal bych to zpátky.
Dyž bude nejaký kroužek pryč, tak tam nejaký dej, ale je potřeba před tím vyčistit drážku a zkontrolovat pojišťovací kolík.
Těch pár kiláků se to neposere (pokud to dáš dobře dohromady).
Jen bych pilníkem zarovnal poďobaný píst.
Dyž bude šlic aj na pístu a po krajích teho podrání budů stopy po zadírání (materiál pístu nebude matný, ale lesklý), tak to lesklé opiluj pilníkem. Nemusíš se bát zabrat, lesklé (napečené) musí pryč.
Hlava je oukej, enom je špinavá.
Pokud tam sů ďobance od teho, co vyletělo nad píst, tak to taky zarovnej.
Jasně, nejlepší je to vybrůsit, ale nedělejte z teho kovbojku.

valec

7.2.2013 v 16:17 | Nahoru | #9
Jednoznačne vybrousit

1 reakcí na tento příspěvek valec

7.2.2013 v 16:43 | Nahoru | #10
Já nevím, proč všecko hned brůsit a nejlíp tak o dva .
Dyť na začátku píše, že to jede a né špatně. A že s tým potřebuje pár kiláků najet a generálku udělá pozdějc.
Ano,nejlepší oprava je pořádná.
Na druhé straně, pokud tam néni nic tak strašného (a dyž to jede tak není), těch tisíc kiláků to po revizi spolehlivě najede.
Motoru nehrozí fatální porucha a jezdci ublížení na zdraví.
Šikovný mechanik si k temu sedne a za hodinku s vynaložením minimální námahy a prostředků odjede.

(reakce na) valec

7.2.2013 v 21:49 | Nahoru | #11

Zdenalbenal píše: Já nevím, proč všecko hned brůsit a nejlíp tak o dva .
Dyť na začátku píše, že to jede a né špatně. A že s tým potřebuje pár kiláků najet a generálku udělá pozdějc.
Ano,nejlepší oprava je pořádná.
Na druhé straně, pokud tam néni nic tak strašného (a dyž to jede tak není), těch tisíc kiláků to po revizi spolehlivě najede.
Motoru nehrozí fatální porucha a jezdci ublížení na zdraví.
Šikovný mechanik si k temu sedne a za hodinku s vynaložením minimální námahy a prostředků odjede.


souhlas pokud jede a dobře tak bych jenom překroužkoval a nechal dal vrčet.
Muj píst válce v čz 250 vypadal daleko daleko huř před GO to jsem měl i partu permoníku s kladívkama a to byl cinkot,válec vyritej od čepu prasklej přepouštak jak se onej zastavil čep pístu a segrofka si udelala výlet a domrdala vše ostatní,
Tenkrat jsem dal jen nový kroužky a motor jezdil dalších 5 let než jsem dělal renovaci a go motoru

valec

7.2.2013 v 23:55 | Nahoru | #12
Souhlasim s vetsinou kluku tady. Ja mam na 559 jeste horsi ryhy,v hlave a pistu otiskly krouzky, uz jsem to s tím koupil. Najel jsem na to uz 5000km a kdoví kolik ten prede mnou a furt slape jak ma... Jenom zkoukni to co uz bylo vyse jmenovane a max vymenit praskly krouzek,ale na ten bych to netipoval.

valec

8.2.2013 v 08:35 | Nahoru | #13
Jede? Jestli motor jede tak jezdi dokud jede!
Max vyčisti jak ti tu radili karbon a tak a val val! neposere se tam nic...pokud ano tak je komplet generálka za nějaké 2300 (výbrus i s klikou + ložiska a gufera).

1 reakcí na tento příspěvek valec

11.2.2013 v 17:10 | Nahoru | #14
Jéžiš tak udělej generálku ted. A máš klid.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) valec

11.2.2013 v 19:55 | Nahoru | #15
podzemák> nechce se mi letos zajizdet motorka po vybrusu,planuju jen asi 1000km a jezdim ve dvou semtam na vylety,go provedu pristi zimu ....o vikendu jestli bude cas rozeberu ten valec a mrknu na ty pistni krouzky.....

(reakce na) valec

11.2.2013 v 21:24 | Nahoru | #16
zxero750> ...no a dyž to bude zajímavé, tak to fotni .

valec

12.2.2013 v 10:40 | Nahoru | #17
ješte bych se chtel zeptat pokud by me treba prdl pistni krouzek,jaky rozmer koupit,merit podle pistu nebo valce,muze byt treba pist druhy vybrus a pistni krouzek koupi na 3 kdyz uz je vybehanejsi bude me sedet ten pistni krouzek s 3 vybrusu na pistu 2 vybrusu??to je asi blbost nebude sedet v tech zamcich a za druhe ty pistni krouzek bude moc tesny ,,,,takze krouzky na dany pist hmm...myslim si ze pistni krouzky by se meli dat zpatky i v takovem poradi jak byly na tom piste pred rozdelanim,protoze ty pisty uz jsou zajete i stim valcem

1 reakcí na tento příspěvek valec

12.2.2013 v 11:21 | Nahoru | #18
Kukni na to a když se budou kroužky hýbat, tak je nemusíš ani sundávat. Pokud jo, tak je samozřejmě dáš na to samé místo zpátky a v té samé poloze.
Pokud bys seznal, že sů krůžky ojeté do placata a chtěl je vyměnit, tož je vyměň.
Akorát se podívej, jak sů zakarbonované drážky (vyčistit je), aby bylo pod ním místo, jinak bys nemusel dostat válec na píst.
Kruhy se dávajů podle válce, dyž je označení na pístu nečitelné. Výbrusy sů po "čtvrtkách", t.j. po 0,25mm od originálu (66,00-66,25-66,50-66,75-67,00) Na to stačí obyčejná šupléra. Válec se měří navrchu.
V úplné nouzi lze po úpravě vůle v zámku použít kroužek o výbrus větší, ale ten má po zamontování vyšší předpětí a taky "nesedí".
Zaběhne se, ale zároveň se podstatně rychleji opotřebí.
Namontoval bych ho, kdyby nebylo zbytí.
Kroužky by tam měly byt všecky, protože drážka spojuje přefuky s výfukem. Né že by to nejelo, ale...
Krůžků si kup o jeden víc, sů litinové...a náhoda je sviňa.
A nebo dyž ho zlomíš, tak ten poslední možeš dat starý. To je taky nouzovka, dyž se ti nebude chtět jít do krámu pro nový...

(reakce na) valec

12.2.2013 v 15:26 | Nahoru | #19
Zdenalbenal> no na pistu je videt jen pismeno B,ale to neznamena ze je to 2 vybrus ne?nekdo me kdysi rikal ze to oznaceni davali rovnou v Jawe ze od novoty tam byli rozdily,a byli pisty A B C,podle rozmeru pak dali patricny pist??????takze to znamena kdyz se dela vybrus tak je treba B pist a 3 vybrus,nebo A pist 3 vybrus???nebo od novoty se davali a,b,c pisty,a pak se pisty znaci od 1 az 8 podle vybrusu a kdyz budu mit valec dole tak samozrejme ocistim i ty kanalky a jeste jedna otazka muzu ty nove pistni krouzky nahrat a pak je vsunout na pist,,,nebo se pistni krouzky nahratim s deformujou,,,,a ty nove pistni krouzky mam nejak zajizdet???

Naposledy editováno 12.02.2013 15:41:25

2 reakcí na tento příspěvek valec

12.2.2013 v 17:47 | Nahoru | #20
Výbrus se označuje číslicí, třídění pístu písmenem.
Máš-li tam toliko "B", měl bys mít origo vrtání (66 a nějakou setinu), čili šuplérou naměříš 66mm.
Marja, kruhy se montujů zastudena!
Normálně ho prstíčkem či drápkem roztáhneš tak, abys ho nandal na píst a pak s ním dojedeš až k patřičné drážce.
Nekdo si pomáhá aj třema pléškama, ale správní střelci to dělajů aj bez nich .
Existujů na to všelijaké kleštičky (na roztahnůtí a montáž), ale na tyhle malé stačí ručičky, v nejhorším případě příchystek ze závlačky.
Jak to tak čtu, tož si teda odborník .
No nic, aspoň se na tem naučíš.
Až ty kruhy budeš mět na pístu, tož před nasazením válca musí být zámek kroužku u kolíčku v pístu (je to pojistka, aby se kruh neotočil a nevlézl do kanálu), kruh zmáčkneš a po-ma-lu a s citem mírným poklepem ruků (ale u Jawy to de i gravitací, litinový válec je těžký) nasuneš válec na píst - jeden kruh za druhém.
Byla by dobrá asistence nekeho, kdo to už nekdy dělal.
Nové kruhy by se zajet měly, ale néni to žádný problém.
Prostě motorku nastartuješ a pojedeš. Žádný kvalt, oni si za pár kiláků sednů. Pro začátek tam možeš dat aj víc oleja, aby měla dušička klid.
Aby to bylo v cajku, stačí vyjet jednu nádrž.

Naposledy editováno 12.02.2013 17:50:45

(reakce na) valec

12.2.2013 v 21:49 | Nahoru | #21
Zdenalbenal> no kdysi jsem to delal na fichtlu ale uz je to roky........tak to se divim ze ta motorka jeste tak dobre jede,protoze motorka ma najeto 30 tisic km na puvodni pist,ale je mozne ze dal nekdo jiny valec a pist,ale pist s origo valcem bez vybrusu je rarita :) mozna se ti zda ze to az moc resim do podrobna,ale chci to udelat vse dobre,a ne prijit hned to rozebrat udelat to nejak po svem,pak se divit ze jsem nekde zapomel nejakou blbost,mam tam dat rovnou nove tesneni pod valec???zalezi v jakem bude asi stavu a jestli se neposkodi pri demontazi jo jinak diky za rady...jo kolik je norma pokud vlozim pistni krouzek do valce u vrchu,vycetl jsem do 0,8mm pak uz je nutno novy vybrus,doufam jak to rozeberu ze tam budou na pistu ty pojistne kolicky jinak jsem nahrany....no uvidime jak to o vikendu rozhodim,jak se to na me vychrli :)jinak kdyz se podivas na tu fotku vise jak jsem dal tak jde videt to pismeno B na tom pistu.....

(reakce na) valec

12.2.2013 v 22:04 | Nahoru | #22
Zdenalbenal> jo jinak jsem nasel viz obrazek
chci se zeptat jestli kdyz se dela vybrus jestli postupuje podle te tabulky nebo to sjedou i kdyz mam B pist prvni vybrus 65,25 , 2- 65,50,3- 65,75 atd protoze pistni krouzky se nedeli na A B C asi ti uz lezu krkem stema otazkama,ale zajima me to i kdyz nemusi kdyz vybrus me bude delat odbornik ktery snad vi co dela a neprejede me to na 3 vybrus :)



valec

13.2.2013 v 17:47 | Nahoru | #23
Přejde na ten rozměr kterej mu to hned dovolí, záleží jak je ten válec vyjetej většinou je vyjetej v prostředku, do soudečku, tak tam se to ted měří.

1 reakcí na tento příspěvek valec

13.2.2013 v 20:50 | Nahoru | #24
Písty se třídí podle válců - proč?
Protože při výrobě, aby ses nemusel úzkostlivě trefovat do malé tolerance půl setiny, trefuješ se do tolerance skoro stovek dvou.
Né že by nešlo trefit se, ale čím užší tolerance, tím je to dražší.
No a tak se vymyslelo třídění pístů k válcům, podle teho, jak se válec "podaří" trefit, přiřadí se k němu odpovídající píst, aby byly dodrženy předepsané vůle v uložení.
Aj písty nemusíš dělat tím pádem extra přesně.
V sériové výrobě si přibližné množství válců nachází přibližně stejné množství pístů...
Chapišto?
Kruhy se netřídí, ty sů sortírované enom podle výbrusů.
Výbrus se dělá tak, že se zkusí, esli první zakryje opotřebení válce, to je jasně vidět.
Dyž né, dá se další (a nebo ty šlice po krůžku a nebo ségrovce, co tam máš ty).

(reakce na) valec

13.2.2013 v 21:10 | Nahoru | #25
Zdenalbenal> je mi to jasne co si psal,ze kdyz je velke poskozeni udela se rovnou o dva to chapu,ale cemu nerozumi je ta tabulka!chapu ze se davaji pisty A B C pri vyrobe,ale nechapu tu tabulku kdyz prece mam od vyroby valce A B C s rozdilem par setin ,tak proc nemam jednotlivou tabulku vybrusu pro vsechny valce A B C ,kdyz mam stejne pistni krouzky jen vzdy 1 na urcity vybrus???to me vysvetli ...

Naposledy editováno 13.02.2013 21:11:25

1 reakcí na tento příspěvek valec

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2013 v 21:22 | Nahoru | #26
Šak sem ti to vysvětlil...
Třídí se válce i písty - i jednotlivé výbrusy mají třídění A,B,C. Máš to v té tabulce.
Na pístech je třeba označení "3B", což znamená třetí výbrus, píst "B", náležející k válci "B", který má díru 65,755+0,007mm.
K tomu náleží kruhy na třetí výbrus.
V praxi to bývávalo tak, žes dal válec na výbrus, opravna ho udělala a přiřadila k němu odpovídající píst s kruhama.
Zaplatils výbrus+píst+kruhy a šels montovat.
Před montáží se srážely hrany kanálů, přes které přebíhaly kroužky.
Úhel sražení 10-15 stupňů (od oka) na délce tak 1mm (taky od oka).

Naposledy editováno 13.02.2013 21:23:10

(reakce na) valec

13.2.2013 v 21:30 | Nahoru | #27
Zdenalbenal> kurnik uz to chapu ja kokot jsem furt myslel ze pisty se netridi,protoze na netu jsem nasel jen vzdy pisty s oznaceni 1-8 podele vybrusu nikde nemeli pismena A B C,myslel jsem ze jen pri vyrobe motoru davaji pisty A B C,,a pak davaji jen jednotne dik moc :) jo a to srazeni tech kanalu na valci to me udelaji oni ne kdyz budou delat ten vybrus ne..

Naposledy editováno 13.02.2013 21:32:38

valec

13.2.2013 v 23:00 | Nahoru | #28
Sražení hran - to by teda byli první .
Půlkulatý jehlový pilník to jistí.

valec

16.2.2013 v 23:56 | Nahoru | #29
tak prikladam fotky...segrovky tam jsou obe a pistni krouzky byli vsechny 3 a nespecene volne,pojistne kolicky taky ok nevim od ceho ty ryhy muzou byt asi uz to nekdo lecil predemnou.....





Naposledy editováno 16.02.2013 23:57:13

valec

16.2.2013 v 23:59 | Nahoru | #30




Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3876, 3877] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116293 Dnes v 21:30 Jirka4137
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist