globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou motorku na dlouhé cesty
30.1.2013 v 17:39
Potřebuji se poradit - mám Gileru Nexuse 500 (od r.2005), najeto cca 28000 km,většinou v Alpách (A,CH, I, SLO). Kamarád mi pořád předhazuje, že nejsem motorkář, když neřadím. Tak mu hodlám zatnout tipec a pořídit si nějaké cestovní enduro. Protože nechci dělat moc velký skok, tak moje první volba je Suzuki DL 650. Na druhou stranu, nejsem zvyklý řadit, tak si tak říkám, co třeba Yamaha TDM 900 - velký krouťák,to bych snad nemusel na těch horských serpentinách tak moc šaltovat. Letos se chystáme na francouzskou rivieru (via Alpy), takže celkem slušná porce km - jaképak je pohodlíčko na těchto modelech? A pak ještě jedna věc, měřím jen 173 cm, není to na mě moc vysoký?
Jo, a chci něco staršího, tak do 80 tis.
Díky za názory a rady

Jakou motorku na dlouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 18:14 | Nahoru | #1
z tvého výběru TDM 900, výška sedla ještě půjde, TDM jsem měla a mám 175cm
ale s tím neřazením nepočítej, pod 4tis. na vyšší kvalty je dost nervní

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 18:17 | Nahoru | #2

kokoška. píše: Sem taky pro GSko bo co ALP?



Offtopic: přeloženo do "moravštiny" to nedává smysl: "Sem taky pro GSko protože co ALP?". "Bo" pochází z Ostravska, proto, prosím, používejte toto slovo správně.

K vláknu: GS, Alpík, Afrika, V-Strom, Versys - pro Tvé potřeby vše vhodné a dostatečné.

P.S.: nejsem rýpalista.

(reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 18:17 | Nahoru | #3

Santana píše: Sema> No, onehdá na Šumavě jsme si zkracovali cestu lesem a věru, se skútrem to byla prča. Takže, semtam i do lehčího terénu.

Lehčí terén typu polní a lesní cesta zvládne oboje. Na Stroma se dají sehnat i hrubé nebo univerzální gumy. Někdo navrhoval Alpa, ale tady bych byl opatrný, ten nemá koní na rozdávání.

Jakou motorku na dlouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 18:20 | Nahoru | #4
jdi do TDM.Mimo asfalt to bude stejná drbačka jak s tím V-Stromem na silničních gumách. Ale kámoš už nikdy brblat nebude,myslím že to bude přesně obráceně,bo brzda bude on.

Jakou motorku na dlouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 18:27 | Nahoru | #5
radit se budes muset naucit tak jako tak

klidne bude stacit V-strom, TDM je lepsi, vetsi vykon, sportovnejsi
ucel splni obe

Jakou motorku na dlouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 20:21 | Nahoru | #6
A nebo R1 a kamarada dlouho v zrcatkach neuvidis

Jakou motorku na dlouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 21:14 | Nahoru | #7
když bereš tak moc ohled na kamaráda, resp. chceš jezdit stejně jako on, tak si kup to samé co má on (Strom650) a máš to vyřešené budete mít prostě vyrovnané možnosti.

Strom 650 vs. TDM - chtělo by to zkusit se na obou projet, nejlépe po sobě a serpentyny, jestli není velký rozdíl v ovladelnosti.
Strom 650 vs. BMW 1100GS - tady ten rozdíl v zatáčkách bude myslím větší
Chtělo by to ale aby jsi se na těch motorkách svezl a uvidíš.

Řazení bych asi neřešil.... jestli na jedné člověk na nějakém úseků přeřadí 10x a na druhé 8x, tak to myslím není zas takový rozdíl.
Když je řeč o Alpách, např. výjezd na Stelvio ze severu, tak jsem ty serpentyny jel zatáčky za 2, rovinky za 3 a tak furt dokola a myslím si, že bych takto jel na všech podlitrových mašinách (opravte mě někdo, jestli se pletu).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 21:15 | Nahoru | #8

seikos píše: Jojo, to je taky zásadní argument všech V-stromáků, po mnoho let. Že je V-strom super mašina, když 2x vyhrál Alpen Masters a porazil i 1200GS.
Není špatnej, jen je prostě nudnej k uzývání.



možná ano (pro někoho), ale pokud někdo shání první mašinu, na které se teprve bude učit řadit a pojede s ní do Alp, tak to může být pro něj ta nejlepší volba, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 22:29 | Nahoru | #9

Roman2bk píše: možná ano (pro někoho), ale pokud někdo shání první mašinu, na které se teprve bude učit řadit a pojede s ní do Alp, tak to může být pro něj ta nejlepší volba, ne?



Nejlepší volba neexistuje, protože je všechno relativní. Ale ano, V-strom je všeodpouštějící, spolehlivá, levná motorka, dobrá pro začátečníky. Ale tam to končí. Samozřejmě, že ji ke své spokojenosti používají tisíce lidí co (jako ty) s ní projedou kus světa. Ale kdybych měl já znovu volit mezi V-stromem a TDM, bez přemýšlení šáhnu po TDM.
Jestli se učí řadit na 2V V-stromu nebo na 2V TDM, to je docela fuk.

Santana: obě motorky jsou hodně pohodlný. Obě mají vzpřímený posaz. U TDM máš víc váhy na rukách a je lépe cítit odezva od předku. Stejně tak pokud nemáš ambice lítat po terénu, tak přední kolo u TDM ti dá na silnici lepší pocit než u V-stromu.
V-strom má lepší ochranu proti větru. U TDM je potřeba dát vyšší (turistické) plexi a doplnit deflektorem od MRA (jako je to na níže uvedené fotce, nebo jsem to měl já na TDM v profilu). Pak jsou na tom ty motorky stejně. Spotřeba je íceméně stejná, kolem 4,5-4,7 litru po okresce. Sedla mají obě pohodlný. TDM ho má malinko tvrdší, ale není to nic dramatického. Obě motorky mají dost úzký řídítka. U obou je fajn je vyměnit za nějaký širší, alespoň o 10cm.
Já mám taky cca 173 cm a obě motorky jsou úplně v pohodě.
I s TDM se dá v pohodě do terénu. Jen je malý výběr předních pneu se špuntama. Ale dá se.



Co se týče aktuální nabídky co je nyní tady v Bazaru, na Tipmotu nebo Motoinzerci, zrovna teď je dost mizerná nabídka. Nebýt tolik limitovaný penězi, tak bych šel do tohohle Což je motorka sice drahá, ale na druhou stranu s ABS a je na ní reálně za 25tis. Kč doplňkové výbavy. A rok 2006 a původ ČR se servisní knížkou.
Do 80 tis. třeba tuhle

Naposledy editováno 30.01.2013 22:47:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist