1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...
Jiroun>Může mi někdo vysvětlit jak je to s tím alternátorem?
Vždycky jsem myslel, že ten točí vždy přesně podle převodu přes klínovej řemen a otáček motoru. Co se naindukuje, to vyrobí. Proud jde do všeho zapnutého, přebytkem dobíjí baterku. Když ještě zbyde, tak to nechá přes nějaký odpor vyšumět a energii nějak odchladí. Když náhodou vyrobí málo, naopak musí pomáhat baterka. Nebo se umí přizpůsobit a dokáže při stejných otáčkách vyrobit jednou víc a jednou míň? Jako že by třeba měl víc oddělených vinutí a zapínal si je podle potřeby? Pak bych chápal, že jednou sebere motoru víc a jednou míň výkonu. Nebo je to fakt podle odběru? Nikdy jsem činnost alternátoru do podrobností nezkoumal.
Aby to nebylo podobné, jako když si někdo nezatopí. A nějak mu nedochází, že to teplo se stejně vyrobí a je jedno, jestli si ho pustí do auta nebo přes chladič do vzduchu.
Tak zapátrej na internetu
U motek, kde je altík-"magneto" tak tam se přebytek energie "zkratuje". (buzený permanentním magnetem)
U aut a některých motek je pak altík s cizím buzením a tam regler jednoduše "zesiluje nebo zeslabuje" proud cívkou a tím mění "sílu magnetu" to jest, že altík vyrobí jen to se spotřebuje nic víc to jest rozsvítíš a altík musí dodat dalších 110W.
Tak to potom chápu, že někdo argumentuje neekologičností svícení. Ale je to stejně debilita. Kdyby si radši spočítali, kolik stojí styl jízdy některých "frajerů" - na semaforech se rozjíždí jak o život a na dalších na poslední chvíli brzdí. Už se těším, jak někdo omezuje maximální akceleraci a při prekročení dávaj pokutu.