globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Super moto vs cross/enduro
11.1.2013 v 21:01
Zdravím,
měl bych otázku:) Chtěl bych supermoto i crosku, jelikož jsem cross už jezdil a chtěl bych se občas projet a i nějaký ten hobby závod zajet.
Otázka ale zní, nechci si kupovat jak supermoto, tak crosku, tak se chci zeptat, zda by šlo na gase pořídit sm kola a jak se by se to chovalo. Využití chci hlavně, jelikož jezdím po Praze, tak na zábavu
Gas Gas Rko je hodné ostrý enduro, takže se nebojím toho, že by to trat nezvládlo.
Případně i nějakou dobrou variantu ve 4T, jelikož ten je lepší na trat

Díky za rady dopředu

2 reakcí na tento příspěvek Super moto vs cross/enduro

14.1.2013 v 09:23 | Nahoru | #1
 
To prohazování kol, a u záměny 17" za 21" (a naopak) zpravidla bohužel ještě i včetně nábojů a brzd, má smysl asi jedině když si člověk ABSOLUTNĚ NEMŮŽE DOVOLIT DRŽET DVA OPTIMÁLNÍ STROJE - hlavně z prostorových důvodů (málo místa v garáži) nebo kvůli manželce, aby nebyla tichá domácnost atd.

Častá výměna kol je postupem doby čím dál větší opruz, nehledě už ani na to, že málokdy je ta druhá varianta zapsaná v TP, takže v případě nehody si pak člověk koleduje o pořádně velkej průšvih.

A jestli by to měla být původně mašina čistě terénní, nějaká crosska nebo ostrý enduro bez RZ, tak jezdit s tím delší dobu na silničních gumách po silnicích jednak fakt smrdí průserem, protože když to budeš provozovat častěji, tak si buď jistej, že jednou dojde i na Tebe a chytnou Tě, jednak to ani není žádný pěkný povožení, protože je to na silnici hodně špatně zpřevodovaný (jak převodovka, tak sekundár), a i nejvyšší kvalt je hodně pomalej, motor musíš hodně točit a na dlouhou jízda v plnejch točkách není crosska stavěná, a to naladění podvozku a superzdvihy taky nejsou na rovným pevným povrchu (silnice) žádná výhra.

A ta druhá sada kol s nábojema a brzdama taky není zadarmo, takže ta finanční úspora (varianta jedna ojetá motorka plus nová druhá sada) může být oproti variantě dvou starších ojetin poněkud diskutabilní.

Možná jsem hodně konzervativní, ale raději dvě třeba i průměrný mašiny, ale každá pro daný účel, než jeden úzký speciál paradoxně ale provozovaný jako univerzální stroj, jako holka pro všechno - což není.

Naposledy editováno 14.01.2013 10:15:43

(reakce na) Super moto vs cross/enduro

14.1.2013 v 11:29 | Nahoru | #2
Dovi> Souhlas Jinak s tim TP, jedina motorka co me napada je Beta, ta ma v TP asi 10 rozmeru vcetne 17"

(reakce na) Super moto vs cross/enduro

14.1.2013 v 12:56 | Nahoru | #3
Dovi> To ano, ale jak jsem říkal, zase tolik času na to enduro mít nebudu, takže asi je blbost kupovat Enduro, motoráda a crosku, + chci ještě na léto silnici :D Musím hold prostě něco ožulit, takže se musím smířit s tím, že když se půjdu párkrát do roka povozit enduro, tak to přehodím. Možná dojde k tomu, že to ani nebudu potřebovat a budu se věnovat cross. Tam mě, ale štve, že bud to musiš někam dovíst, nebo jezdit na trati.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... jirka-čz 28 26.1.2024 v 09:46 Metric
Gas Gas EC300 zapojeni blinkrů Gas Gas EC 300 R Los.Karlos 0 4.6.2023 v 18:09 Los.Karlos
Gas Gas servis/originální díly Gas Gas EC 300 R Valdemar 2 18.10.2021 v 07:26 Frantas
Ktm exc 300 vs tm en 300 Gas Gas EC 300, KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, KTM E... Crmkar 12 23.2.2021 v 21:06 Beranidlo
Nevypíná spojka na vyplem motoru Gas Gas EC 300 R Mrek 1 27.4.2020 v 21:01 jees


TOPlist