globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prosím názory - porovnání zarovnání kol
 
6.1.2013 v 21:47
Zde je krátký článek popisující postup měření rámu motocyklu pomocí provázku. Je to volně přeložené mnou, jako práce do školy. zdroj je zde http://www.framestr...%20Frame%20Check.htm a mě jen zajímá, jak se vám to líbí a jestli nějaký šťoural najde nějaký nedostatek nebo nedomyšlenost v postupu. Budu rád. Osobně mi tam něco nehraje ale nevím co.

Ještě další věc, na kterou jsem nepřišel. Jak se odborně nazývá tato součást motocyklu:

vím že brýle, jenže se to skládá ze dvou částí a jako brýle vypadá spíše ta horní (menší) část. V dílně říkáme dolní a horní brýle, ale nevím jak se nazývají v literatuře. Anglicky je to triple tree, ale to se těžko přeloží. Díky!

Zjištění nesouososti rámu porovnáním zarovnání kol
K této kontrolní informativní metodě není zapotřebí speciální vybavení a lze provést v každé průměrné dílně s průměrnou šikovností mechanika.
Kroky:
Důležité předpoklady:
1. Kola motocyklu jsou rovná bez poškození.
2. Osa zadního kola je kolmá ke kyvné vidlici (rovnoměrně dopnutý řetěz).
3. Vidlice a jejich uložení jsou rovné bez deformací.
Motocykl umístěte na rovnou zem a postavte ho na centrální stojan, pokud ho nemá použijte kolébkový stojan pod ramena zadná kyvné vidlice. Zařaďte rychlostní stupěň, aby se zabránilo otáčení zadního kola. Přední kolo stojí na zemi a je v přímém směru. Uvažte provázek, nejlépe červený aby byl dobře viditelný, k zadní části zadního kola okolo pneumatiky a na délce asi metr před motocyklem provázek přivažte k závaží. Místo závaží se dá jednoduše použít láhev s vodou sloužící jako závaží. Pak závažím posunujte po zemi tak, aby byl provázek napnutý a sotva se dotkl předního okraje zadní pneumatiky. Přičemž se nesmí dotknout ničeho jiného! Stejně napneme provázek mezi zadní částí zadního kola a závažím i z druhé strany motocyklu tak, aby se sotva dotýkal přední části zadní pneumatiky. Provázky by měly být uvázaný k zadní pneumatice ve stejné výšce a k závažím také ve stejné výšce. Výška by měla být zvolena tak, aby provázku nebránilo nic v cestě a vzniklé body „protnutím“ kol byly dostatečně vzdálené. Tímto jsme vytvořili „pravítka“ umístěná po obou stranách motocyklu. Obě tato pravítka jsou vzájemně rovnoběžná.
Nastavení provázků je hotové a další postup se bude týkat hlavně předního kola. To by mělo být srovnáno do přímého směru a nacházet se mezi provázky uprostřed. Budeme měřit 4 hlavní vzdálenosti. Vzdálenost přední části přední pneumatiky od jednoho a z druhé strany druhého provázku a vzdálenost zadní části přední pneumatiky od provázků také na obou stranách motocyklu. V případě, že rám motocyklu je bez defektu a zadní kolo, respektive nastavení mechanismu napínání řetězu sekundárního převodu je správně a rovnoměrně nastavené jsou tyto vzdálenosti stejné. Pokud tyto vzdálenosti stejné nejsou, provedem kontrolu nastavení dopnutí řetězu a rovnoměrnosti dopnutí na obou stranách osy kola. Znovu nastavíme provázky a měření opakujeme. Pokud vyloučíme chybu v napnutí řetězu a rozměry se nebudou shodovat je pravděpodobná deformace rámu, předních teleskopických vidlic, uložení předních teleskopických vidlic, nebo zadní kyvné vidlice.

Naposledy editováno 06.01.2013 21:50:00

1 reakcí na tento příspěvek Prosím názory - porovnání zarovnání kol

7.1.2013 v 11:27 | Nahoru | #1
Moc se mi to nelíbí, ale je to horní a dolní nosník.

(reakce na) Prosím názory - porovnání zarovnání kol

7.1.2013 v 11:48 | Nahoru | #2

KedaR_K píše: Moc se mi to nelíbí, ale je to horní a dolní nosník.



Mě se to taky moc nelíbí, ale třeba MV Agusta to má docela hezký...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist