globalmoto_kveten





Téma: MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí
9.12.2012 v 12:00
V MGP je dané vrtání a objem, čímž je v podstatě dané, že nejvhodnější jsou 4 válce. Uvítali byste změnu?
Ať už by to použili pro specifikaci MGP, nebo CRT!!!!, bylo by pěkné vidět velkoobjemový tripl, nebo 1200 ccm twin, (nebo i ostrý pětiválec) bojovat o umístění ve světové čtyřválcové konkurenci.
Hm?
Edit: Krpa

Naposledy editováno 09.12.2012 21:37:25
Anketa: Uvítali byste změnu, vedoucí k rozšíření koncepcí v MGP?
Ano. Bylo by to super.
75%
24
Bylo by to dobré pro CRT
9%
3
Nevím
3%
1
Ne. Prodražilo by to závodění.
13%
4

1 reakcí na tento příspěvek MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 12:11 | Nahoru | #1
Omezil bych pouze objem a hmotnost.... Zbytek ať se každý stará, jak umí.... Jsou to přece prototypy, takže čím míň regulace, tím lépe... regulace a restrikce nikdy nevedly k ničemu dobrému

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 12:15 | Nahoru | #2

Rado_ píše: Omezil bych pouze objem a hmotnost.... Zbytek ať se každý stará, jak umí.... Jsou to přece prototypy, takže čím míň regulace, tím lépe... regulace a restrikce nikdy nevedly k ničemu dobrému



Tak nějak, jen by ještě nebylo špatné nějak určit cenu, za jakou by byli schopní ten stroj nabídnout jiným týmům, aby se ty náklady nevyšponovali někam do výšin, což se vlastně stalo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 12:17 | Nahoru | #3
Mr.Dreamer> Určit cenu? To snad nemyslíš vážne! Tržní prostředí, konkurence ve sportu, motivace být nejlepší... to vše by takovým diktátem bylo pohřbeno.

(reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 12:18 | Nahoru | #4

Mr.Dreamer píše: Tak nějak, jen by ještě nebylo špatné nějak určit cenu, za jakou by byli schopní ten stroj nabídnout jiným týmům, aby se ty náklady nevyšponovali někam do výšin, což se vlastně stalo...



Použít tak pro CRT motor z Panigale. áááách Klidně bych to namontoval i do prototypu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 12:24 | Nahoru | #5

Rado_ píše: Mr.Dreamer> Určit cenu? To snad nemyslíš vážne! Tržní prostředí, konkurence ve sportu, motivace být nejlepší... to vše by takovým diktátem bylo pohřbeno.



Vůbec ne, jen dáš horní strop, za jaký to musí nabídnout. Oni mohou mít klidně motorku ceny našeho deficitu, jen musí být schopní nabídnout ji za nějakou cenu. A jaká motivace být lepší, však snižování nákladů je ta nejnáročnější věc při vývoji a žádná značka se mu nevyhne, tak proč neukázat jak dobré v tom jsou už v rámci šampionátu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 12:26 | Nahoru | #6
Mr.Dreamer> A proč by někdo měl nějakému privátnímu subjektu nařizovat maximální cenu, za kterou prodat svůj produkt? Snižování nákladů jsou jen bláboly.... prachů maj všichni dost, nebýt každý rok nových pravidel, jezdí 30 motorek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 12:36 | Nahoru | #7

Rado_ píše: Mr.Dreamer> A proč by někdo měl nějakému privátnímu subjektu nařizovat maximální cenu, za kterou prodat svůj produkt? Snižování nákladů jsou jen bláboly.... prachů maj všichni dost, nebýt každý rok nových pravidel, jezdí 30 motorek



Vzhledem k tomu, jak se vyjadřuješ, zjevně argumentací s tebou ztrácím čas. Jen, abych to uzavřel, nejedná se o nařízení prodejní ceny privátním subjektům, ale o určení, jaké motocykly smí v dané soutěži jezdit. Nikdo by té značce nebránil produkovat motocykl, který nabízí např. za 100 mil. USD, jen by prostě takový motocykl nesplňoval pravidla a nemohl se proto šampionátu účastnit...

(reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 12:39 | Nahoru | #8

Mr.Dreamer píše: Vzhledem k tomu, jak se vyjadřuješ, zjevně argumentací s tebou ztrácím čas. Jen, abych to uzavřel, nejedná se o nařízení prodejní ceny privátním subjektům, ale o určení, jaké motocykly smí v dané soutěži jezdit. Nikdo by té značce nebránil produkovat motocykl, který nabízí např. za 100 mil. USD, jen by prostě takový motocykl nesplňoval pravidla a nemohl se proto šampionátu účastnit...

Odporuješ sám sobě, takže ty bys nenařídil výkupní ceny, jen bys ukotvil v pravidlech, jak drahé motorky smějí jezdit.... Úsměvné, když zde popíráš sám sebe....

To jako myslíš vážně, že bys zakotvil, jak drahé motorky smějí jezdit? Hmm, to by bylo fakt královské závodění a soutěživý duch by opravdu byl vynesen, tam by se těch týmů nahrnulo

Naposledy editováno 09.12.2012 12:43:09

2 reakcí na tento příspěvek MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 14:17 | Nahoru | #9
Zajimava by byla trida bez jakychkoliv omezeni. Jaka motorka by podle vas byla na okruhu nejrychlejsi?

(reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 15:00 | Nahoru | #10
SirIndy> Jawa 660 Sportard

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 15:26 | Nahoru | #11

SirIndy píše: Zajimava by byla trida bez jakychkoliv omezeni. Jaka motorka by podle vas byla na okruhu nejrychlejsi?


1200ccm twin Ducati- prototyp....
Třeba by jim to jelo líp, než všechny ty specifikace Zero a dál.... možná by to nakonec vyšlo i levněji, než celá sága posledních dvou let, kdy se nehnuli z místa a stále je to kopec zlata, ostudu pro ně i pro Rossiho.

MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 15:36 | Nahoru | #12
já bych omezení zrušil jakýkoliv.
pokud by někdo postavil motorku s objemem 3 litry tak by stejně uzavíral startovní pole protože by s tim nedokázal nikdo nic udělat.
a nechápu logiku toho když zakážem za tisíce koupit motor abysme museli za miliony vyvijet lepší. nějak v tom ty úspory nevidím

1 reakcí na tento příspěvek MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 15:46 | Nahoru | #13
Já bych jako jediné omezení dal 2 kola, jednotné pneumatiky, obsah dejme tomu 1 litr atmosféry a dejme tomu 5 Mil euro za rok.

To by se pak rozjela lidská vynalézavost

(reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 16:02 | Nahoru | #14

seikos píše: Já bych jako jediné omezení dal 2 kola, jednotné pneumatiky, obsah dejme tomu 1 litr atmosféry a dejme tomu 5 Mil euro za rok.

To by se pak rozjela lidská vynalézavost



S tím se dá souhlasit
XXXlet tvrdím, že jediné správné řešení, aspoň pro třidu královskou jsou technické předpisy A+B o dvou řádcích,...vše ostatní povoleno a bylo by to super a hlavně levné

A) - motocykl je jednostopé motorové vozidlo
B) - mtocykly soutěží ve třídách dle objemu motoru

1 reakcí na tento příspěvek MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 16:20 | Nahoru | #15
Seikosi! 5 mega éček na rok!!!??? Kájova Zero stála kolem 3 mega euro. Teda pokud by jsi to bral jako prodej, nikoliv pronájem.... ale stejně je ta cifra děsná. ART stojí kolem 1 mega Euro a jede prakticky stejně.

1 reakcí na tento příspěvek MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 16:31 | Nahoru | #16
Kdyby nebyly žádná omezení, tak je to ježdění tak drahé, že by si "to nejlepší" mohlo dovolit jen pár týmů...viz dřívější 125 např...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 16:42 | Nahoru | #17

Marex píše: Seikosi! 5 mega éček na rok!!!??? Kájova Zero stála kolem 3 mega euro. Teda pokud by jsi to bral jako prodej, nikoliv pronájem.... ale stejně je ta cifra děsná. ART stojí kolem 1 mega Euro a jede prakticky stejně.



v zásadě je to fuk, jesti 1 nebo 5, ale byl by prostě limit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 16:44 | Nahoru | #18

RomanSS píše: Kdyby nebyly žádná omezení, tak je to ježdění tak drahé, že by si "to nejlepší" mohlo dovolit jen pár týmů...viz dřívější 125 např...


Souhlas! Ale některá omezení (například omezení objemu na 800ccm), bylo drahé nehorázně. Kdyby tohle omezení nevzniklo, nemuselo se to dostat tam, kde to je nyní.
Nyní vešlo v platnost omezení paliva pro speciály o 1 litr. Co to způsobí? Borci, jako je Hayden, Rossi....prostě borci s postavami 180cm a 70 Kg, budou muset jet slabší palivovou mapu a ve výhodě budou postavy ala Pedrosa a Marquez. Druhou možností, je nasypat zase pytel zlata do úspornějšího agregátu, který nepřijde o výkon a bude mu stačit těch 20 litrů, což bylo problematické již vloni s 21 litry.
Já v tom necítím snahu o snižování nákladů. Spíše naopak.

(reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 16:45 | Nahoru | #19

seikos píše: v zásadě je to fuk, jesti 1 nebo 5, ale byl by prostě limit


On tam nějaký cenový limit byl v řešení. Nemůžu si ale vzpomenout, jaké to mělo znění.

(reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 16:48 | Nahoru | #20

Marex píše: Souhlas! Ale některá omezení (například omezení objemu na 800ccm), bylo drahé nehorázně. Kdyby tohle omezení nevzniklo, nemuselo se to dostat tam, kde to je nyní.
Nyní vešlo v platnost omezení paliva pro speciály o 1 litr. Co to způsobí? Borci, jako je Hayden, Rossi....prostě borci s postavami 180cm a 70 Kg, budou muset jet slabší palivovou mapu a ve výhodě budou postavy ala Pedrosa a Marquez. Druhou možností, je nasypat zase pytel zlata do úspornějšího agregátu, který nepřijde o výkon a bude mu stačit těch 20 litrů, což bylo problematické již vloni s 21 litry.
Já v tom necítím snahu o snižování nákladů. Spíše naopak.


souhlasím. Myslím si, že to omezení paliva není kvůli snížení nákladů, ale kvůli zmenšení rozdílů GP a CRT. I s 800 souhlasím, prostě ne vše se Espeletce povedlo.

(reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

Skvělá odpověď, děkuji! 9.12.2012 v 16:54 | Nahoru | #21

Marex píše: Souhlas! Ale některá omezení (například omezení objemu na 800ccm), bylo drahé nehorázně. Kdyby tohle omezení nevzniklo, nemuselo se to dostat tam, kde to je nyní.
Nyní vešlo v platnost omezení paliva pro speciály o 1 litr. Co to způsobí? Borci, jako je Hayden, Rossi....prostě borci s postavami 180cm a 70 Kg, budou muset jet slabší palivovou mapu a ve výhodě budou postavy ala Pedrosa a Marquez. Druhou možností, je nasypat zase pytel zlata do úspornějšího agregátu, který nepřijde o výkon a bude mu stačit těch 20 litrů, což bylo problematické již vloni s 21 litry.
Já v tom necítím snahu o snižování nákladů. Spíše naopak.



Největší náklady nejsou v tom že by někdo prosadil 800ccm, ale v tom že se předpisy každý 3 roky mění a konstrukce musí vždy vyvíjet nové motory.
Bohužel nikdo nepochopil že největší úspory jsou v neměnných pravidlech, nebo nejlépe v žádných pravidlech

(reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 16:58 | Nahoru | #22

Marex píše: 1200ccm twin Ducati- prototyp....
Třeba by jim to jelo líp, než všechny ty specifikace Zero a dál.... možná by to nakonec vyšlo i levněji, než celá sága posledních dvou let, kdy se nehnuli z místa a stále je to kopec zlata, ostudu pro ně i pro Rossiho.



Imho by zruseni vsech omezeni pomohlo vicevalcum, zajimalo by me kam az by se napriklad vyplatil navysovat objem ctyrvalce. Tak 1400ccm?

2 reakcí na tento příspěvek MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 17:49 | Nahoru | #23
SirIndy: Je pravda, že Honda lítala s pětiválcem.
U těch čtyřválců je asi objem dostatečný. Ono by to bylo moc těžké a v případě řaďáku by to asi brousilo motor v každé zatáčce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 17:52 | Nahoru | #24

Marex píše: SirIndy: Je pravda, že Honda lítala s pětiválcem.
U těch čtyřválců je asi objem dostatečný. Ono by to bylo moc těžké a v případě řaďáku by to asi brousilo motor v každé zatáčce.



Ukaž mi jak s 6V Horexem brousíš v zatáčce motorem. Otevřená pravidla znamenají i mnohem víc možností řešení koncepce.

MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

Skvělá odpověď, děkuji! 9.12.2012 v 18:14 | Nahoru | #25
to je přece jasný, aby mohlo byt víc jezdců, musí byt ježdění pro týmy dostupnější a proto je zcela zřejmý že v rámci úspor si musí vystačit s menším množstvím benzínu

(reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 18:15 | Nahoru | #26

Marex píše: SirIndy: Je pravda, že Honda lítala s pětiválcem.
U těch čtyřválců je asi objem dostatečný. Ono by to bylo moc těžké a v případě řaďáku by to asi brousilo motor v každé zatáčce.



Imho by se pro ty vetsi objemy hodilo V4 nebo V6.

(reakce na) MGP omezení objemu a vrtání= omezení koncepcí

9.12.2012 v 18:38 | Nahoru | #27

seikos píše: Ukaž mi jak s 6V Horexem brousíš v zatáčce motorem. Otevřená pravidla znamenají i mnohem víc možností řešení koncepce.


Není náhodou Horex véčko? Každopádně kdyby jsi poslal do náklonu, ve kterém borci v MGP jezdí, podobnou velkou 4-6-ti válcovou mašinu, ubrousil by jsi motor jistě.
Edit: Ohledně toho 4-válce jsem přece psal, že mám na mysli řaďák. Horex má v řadě 3 válce.

Naposledy editováno 09.12.2012 18:39:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist