bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr mota na enduro..
Zdravým všechny endůráky,
Chtěl bych požádat každého kdo má zkušenosti s ostrýma endůrama. Jsem začátečník rychle se učím moje první ježdění bylo na fe 550 e husárkovi a ten mi rovnou řekl že tahle kubatůra není pro mě :D Jde mi o pole louky cesty lesy výjezdy kopce řeky bahno občas trať. Poraďtě s výberem mota beru jaký koliv návrh jestli na rok nějaký cr nebo yz a potom enduro jestli 4t nebo 2t investice bude čistě za koupi max 80K chtěl bych vědět jaký budou servisní intervaly a dostupnost dílu.. Předem děkuji

Výběr mota na enduro..

Skvělá odpověď, děkuji! 25.11.2012 v 23:11 | Nahoru | #1
Pro zacatek urcite 250 4T. Bud Yamahu WR, nebo KTM EXC od roku 08 nahoru

Výběr mota na enduro..

Skvělá odpověď, děkuji! 25.11.2012 v 23:37 | Nahoru | #2
Na 250 4T se vyser, je to slabé a zbytečně to musíš nahánět. Ideální 400 4T, neurve ti ruce , jede furt.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr mota na enduro..

Skvělá odpověď, děkuji! 26.11.2012 v 08:57 | Nahoru | #3
Ptáš se na enduro a polovina motorek,co tam máš jsou motocrossy...
Pokud fakt začínáš,tak pro začátek kup něco "tupějšího" alá XR400R,WR400 a pod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr mota na enduro..

Skvělá odpověď, děkuji! 26.11.2012 v 09:04 | Nahoru | #4

prackarr píše: Ptáš se na enduro a polovina motorek,co tam máš jsou motocrossy...
Pokud fakt začínáš,tak pro začátek kup něco "tupějšího" alá XR400R,WR400 a pod.

No ale s tim je na trati druhej. Kamos si koupil taky XR a za pulroku co jezdi ho uz sere jaky je blato, ze se s tim neda na trati normalne jet. Pokud ma na koupi 80 tak proc nevzit ostrou at uz 250 nebo 450 kdyz by chtel spis enduro vyletnicit. Na vyjezdy a trat bude pro zacatek urcite prijemnejsi 250 a aspon se nauci tahat

(reakce na) Výběr mota na enduro..

Skvělá odpověď, děkuji! 26.11.2012 v 09:28 | Nahoru | #5

Uvalak píše: No ale s tim je na trati druhej. Kamos si koupil taky XR a za pulroku co jezdi ho uz sere jaky je blato, ze se s tim neda na trati normalne jet. Pokud ma na koupi 80 tak proc nevzit ostrou at uz 250 nebo 450 kdyz by chtel spis enduro vyletnicit. Na vyjezdy a trat bude pro zacatek urcite prijemnejsi 250 a aspon se nauci tahat


Jde o to,jestli tu trať fakt bude jezdit. Většina z těch,co se takto ptají,tam ve finále bud vůbec nejdou,nebo jen jednou. V tom ostatním máš pravdu.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr mota na enduro..

Skvělá odpověď, děkuji! 26.11.2012 v 09:37 | Nahoru | #6
Jako začátečník (který často leží), bych si už nikdy nekoupil 4T moto bez startéru

Výběr mota na enduro..

Skvělá odpověď, děkuji! 26.11.2012 v 10:27 | Nahoru | #7
Taky jsem letos začínal. Nakonec jsem vybral KTM 400 EXC 2005. Motor je na lesní výjezdy opravdu hodnej, dá se neuvěřitelně podtočit, nechcípne Ti, má trakci a vytáhne Tě všude. Zároveň na CC závodech Tě neutahá, ale jede!! Pokud koupíš zachovalou, vydrží hodně. Určitě na začátek lepší než 450. S 250 zkušenosti nemám....

1 reakcí na tento příspěvek Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 10:42 | Nahoru | #8
Trat je vedle ve vesnici jde me spis o vyjezdy na celi den lesy apod. Nejvic se me zamlouva exc f 250 08 vejs, ale co jsem se tady docetl nevim jestli na les lepsi pro zacatecnika lepsi 2t nebo 4t... Napiste pls nekdo strucne skusenost s ktm exc 250 a honda crf 250r jaka vic vydrzi pomer vykon kvalita. Kazdopadne dekuji za vsechny rady...

(reakce na) Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 10:44 | Nahoru | #9

ondralis píše: Trat je vedle ve vesnici jde me spis o vyjezdy na celi den lesy apod. Nejvic se me zamlouva exc f 250 08 vejs, ale co jsem se tady docetl nevim jestli na les lepsi pro zacatecnika lepsi 2t nebo 4t... Napiste pls nekdo strucne skusenost s ktm exc 250 a honda crf 250r jaka vic vydrzi pomer vykon kvalita. Kazdopadne dekuji za vsechny rady...


Pokud chceš srovnávat CRF a EXC,musíš Vzít CRF250X a ne R. R je cross,a EXC enduro. Mícháš hrušky a jabka.

(reakce na) Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 10:46 | Nahoru | #10
c.j.> jo ono je dost bolestivý zjistit, že po dvouhodivné vyjíždce chce člověk z bláta nebo sněhu domů a nemůže to ani nakopnout.

Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 10:49 | Nahoru | #11
Já měl nakopávačku 4 roky a šlo to. Člověk musí mít 3 věci:
motorku,co chytá a neuchlastává se
umět to startovat
a být chytrý.
Když to v kopci zahodí a pak místo toho,aby to z kopce rozjel,tak to sjede a dole pak startuje,tak je to blbec. Co já se nahučel do borců,aby to nedělali....

2 reakcí na tento příspěvek Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 10:52 | Nahoru | #12
Může mi prosím někdo vysvětlit smysluplnost ostrých 4T 250? To nemyslím ironicky. Tak nějak vstřebávám informace o endurech, ale připadá mi, že jízní styl na tom je dost podobný jako na 2T - točit a spojkovat , ale s náklady na servis to lidi hodnotí jako asi nejdražší stroj. 2T 250, 300 už mají spodek silný jako sviňa, který si asi nijak nezadá se spodkem 250 4T. S ostrou motorkou nemám prakticky žádný zkušenosti, jedinkrát jsem si dal loni pár seznamovacích kol na CC trati na EXC 450. Letos v RO jsem prvně sedl na EXC 300 a hned do výjezdu, který kamarád nemohl opakovaně vyjet. Vyjel jsem to opravdu na bubláka a hrál si trochu se spojkou. Tím chci jen řít, že kdybych se rozhodoval mezi 4T 250 a 250/300 2T, šel bych asi do 2T i když jsem na 4T 250 neseděl. První volba je jasně 4T 400/450 jedině se startérem . Jsem taky začátečník, ale moc rychle se neučím .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 11:07 | Nahoru | #13
Janek> Ja fakt, ze na 250 musis neco delat, ale zase odpusti mnohem vic nez 125. Na 450 ti sice na trati stacej 2 kvalty, ale clovek se spis vozi, 250 te nuti tahat a je mnohem zabavnejsi. Oproti 450 je mnoho lehci priblizne jako ty 300 2T, ale to bych zacatecnikovi spis nedoporucil, prece jenom kdyz se rozmeci, tak to lita Vsechny kubatury jsem mel nebo mam, takze mam srovnani

Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 11:14 | Nahoru | #14
Pokud se rozhodneš pro EXC 250F, přečti si tohle vlákno . Je to modelový rok 2008. Po 1 a 1/2 měsíci radosti je z toho dobrá kasička.
Dočteš i o rozumný radě, co máš udělat po koupi jetýho ostrýho stroje .
Abys nakonec nezjistil, že jsi koupil za 8 pětek motorku, za "pár dnů" ježdění tě repase bude stát 35 - 40 litrů (nikdo ti nezaručí, že se to nestane a těch, co si mysleli, že je to mine, je tu dost a dost) a potom zjistíš, že např. funglovka Gas Gas 250 model 2012 stojí 129000,-

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 11:16 | Nahoru | #15
Janek>

Asi nejzásadnější je, že 250/4t není tak jedovatá a ve finále na tom dáš mnohem víc (enduro) než na ostrým 300/250 2t ....nehledě na to, že to tak moc neutahá....Osobně neznám moc lidí, co by při jízdě na 250/4t byli pomalejší/neco nedali kvůli výkonu.

Jinak jezdím na 300 2t, můžu jenom doporučit, ale je to na tom pekelně těžký a chce to mnohem víc citu jak na 4t

1 reakcí na tento příspěvek Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 11:18 | Nahoru | #16
Mate nekdo skusenosti s exc 300? Chci aby to bylo lehky hravy tahalo to a primerenej servis...

(reakce na) Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 11:22 | Nahoru | #17

Uvalak píše: ...250 te nuti tahat a je mnohem zabavnejsi. Oproti 450 je mnoho lehci priblizne jako ty 300 2T, ale to bych zacatecnikovi spis nedoporucil, prece jenom kdyz se rozmeci, tak to lita Vsechny kubatury jsem mel nebo mam, takze mam srovnani


,dík.
Jen mi přijde, že stejná váha jako u 2T a fun factor je docela "draze vykoupený" v nákladech na servis. v čem je jinak fígl, že 4T a 2T motor váží stejně. Předpokládám, že podvozek bude stejný.

(reakce na) Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 11:26 | Nahoru | #18
ondralis>
Určitě dobrá volba, ale cena dílů je obecně u KTM celkem masakr...bohužel moc dobře vím, o čem mluvím ...zas výhoda je, že seženeš naprosto vše max do týdne...

Koukni např. na Gase 300

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 11:28 | Nahoru | #19

Bobulus píše: Janek>
Asi nejzásadnější je, že 250/4t není tak jedovatá a ve finále na tom dáš mnohem víc (enduro) než na ostrým 300/250 2t ....


Tak proč snad veškerá enduro špička jezdí na 2T? To je, uznávám, blbá otázka nebo spíš argument. Vím, že normální smrtelník využije mnohem víc výhod 4T.

(reakce na) Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 11:43 | Nahoru | #20
Janek>
Protože na tom umí a poznají každý kilo a koně....tudíž celkem jednoduchá rovnice...

Jakože šel jsem do 2t hlavně kvůli cenové nenáročnosti na servis...ostatně na hodně komplikovaný pasáže je 2t(pokud nevrkneš moc a neotevře se prívěra) asi lepší...ale zas na výjezdy je 4t lepší...

Ono to je stejně ale všechno o rukách...

Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 14:14 | Nahoru | #21
Hele ono taky záleží, kolik vážíš.....
Obecně 250 4T tě naučí jezdit, už jen proto, že musíš řadit a toho výkonu tam uplně na rozdávání není. Jestli máš do 75Kg, tak to půjde, ale pokud máš 100kg, už to bude znát.
EXC 250 okolo mě mají trochu větší nároky na servis motoru než třeba WR....
EXC300 s nejslabším natryskováním táhne pěkně odspodu, reakce na plyn je pěkná a jen je potřeba znát místo, kdy se otevře, to pak jede i přidušená....je hodně lehká na předek oproti 4T, takže trochu o zvyk a charakter motoru je uplně jiný...ale je to o zvyk.
Každopádně 250 4T ti opravdu hodně odpustí, je lehká a manévrovatelná...300 2T ti nic moc neodpustí, umí kopnout i přidušená....

Výběr mota na enduro..

26.11.2012 v 18:43 | Nahoru | #22
Jak je to se servisem 250 exc 2t? Nechci zadnou kasicku

Výběr mota na enduro..

27.11.2012 v 22:41 | Nahoru | #23
Kasicka muze byt uplne vsechno, pokud se tyka exc, tak musis u starsich pocitat s PDS (jinde zase s prepakovanim), kotouci + destickami, lozisky v hlave, kyvce, kolech, pozor na chladic v jakem je stavu, pak je otazka co vidle, kdy se menil olej, gufera a prachovky, co baterie (spousta lidi se ke gelovce neumi chovat), mozna nejake brzdove cidlo zanesene, malinko ohla riditka a podobne drobnosti...tohle budes resit vsude.

Motor u 4T je vzdy na repas narocnejsi, ale velke objemy vydrzi hodne, 250 se dost honi a samozrejme se musi delat casteji. Hodne si okolo kluci chvali Yamahy...

2T vydrzi mene, ale financne je to mene narocne, takze i ta 250 bude proti 4T daleko mene narocna na finance. Treba na 450 exc jsem resim repas bez ventilu za nejakych 23tis vc mechanickeho napinaku, u 2T se budes pohybovat tak na polovine cca. Ale pist budes asi menit o neco driv...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda crf 250 problém s nastartován... Honda CRF 250R Danybomber 5 12.4.2024 v 11:51 Danybomber
KTM exc-f 2009 chlazení+startování KTM EXC 250 F Peťkooo 10 3.4.2024 v 13:27 Pedl
Cena za Ktm exc-f 250 KTM EXC 250 F Palucha 8 16.3.2024 v 06:14 Palo-1
Kdy co měnit- Motokrosy Honda CRF 250R, KTM 350 SX-F Anti 8 13.2.2024 v 06:21 MartinkaB
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.


TOPlist