globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM exc-f 2009 chlazení+startování
2.4.2024 v 09:12
Ahoj, obracím se tu na forum s prosbou...
KTM exc-f 250 2009 - při jízdě v náročném terénu / pomalé pasáže sepne sahara , (to je v pořádku) 3x nastartuju (když chcípne) .. po 4 už ne ... sahara vypne a baterka vybitá, nabije se trochu až po par km a to pouze při delších přejezdech ... skákat po páce až do vysílení , borce nebaví čekat a nechtějí se mnou jezdit ... Nevím co už .. mám chladící kapalinu motorex pro vyšší teploty.. napadá mě lepší baterie ? jezdím tu co má byt podle parametrů manuálu, před jízdou dobijím do plna .. za každou radu díky :)

KTM exc-f 2009 chlazení+startování

2.4.2024 v 10:49 | Nahoru | #1
Čau, to ako myslíš: 3x nastartuji když chcípne po 4 už ne. Akože tri krát točíš a naskočí? A po štvrtý krát už nie? Alebo jazdíš a zdochne , jazdíš a zdochne , jazdíš a zdochne? Keď to je ten prvý prípad, tak ja to mám podobne, tri, prípadne 4 pokusy a som v riti. A to na rozdiel od teba nemám kick. Pomôže jedna vec, dajú sa kúpiť baterky, čo majú pri rovnakom rozmere vyšší štartovací prúd, baterka je rovnaká rozmerovo aj parametrami, napr: 12 V , 8 AmpH, ale ten štartovací prúd je vyšší ( takú som kúpil ja), alebo potom kúpiť lithiovku a tá je omnoho silnejšia ako olovená, o tej slintám, ale ešte k tomu nedošlo. Tá je aj omnoho ľahšia ako olovená. Ale aj drahšia.
Ak to je ten druhý prípad, tak si kúp merák v Lidli, alebo Tescu, a premeraj baterku. Daj kontakty meráku na baterku a zmeraj koľko má. Má mať min. 12,4 V . Ak má menej je to zle. Potom to nakopni a meraj zas, má to mať cca 14 V. Počkaj až zapne sahara, nemalo by to mať menej ako 13,8V, Trošku pridaj plyn. . Hodnoty som len tipol, presne je to v manuáli. Skontroluj si všetky spoje, či nie sú zaoxidované, stačí jeden studený spoj zaoxidovaný a prúd, čo vyrobí altík sa premení na teplo a nejde do baterky. Ďaľšia vec, čo ma serie u mňa, je to, že mám digi budík a tie blbosti v budíku mi žerú baterku furt. Keď nejazdím cca dva týždne tak potom nenaštartujem. Ja po každej jazde odpájam baterku. A ešte jedna vec, niekedy v praveku, odkiaľ pochádza aj tvoja motorka, bol štartér iba na núdzový štart , normálne sa to štartovalo na kick. Keď je dlhodobo baterka pod 12,4 V tak v nej prebieha proces zvaný sulfatácia článkov. Na článkoch sa vytvára oxid a baterka sa ničí a po pár mesiacoch je v riti. A môžeš ju nabíjať pred jazdou koľko chceš, ona sa už nenabije nikdy do plna.

PS: keď sa zdrbem na trati, pozbieram sa dvihnem motorku , vyleziem na ňu a celý čas sa modlím, aby naštartovala.

KTM exc-f 2009 chlazení+startování

2.4.2024 v 10:52 | Nahoru | #2
Zacal bych tim ze bych zkontroloval baterku nejlepe na zatezaku. I pokud je novsi nemusi byt v poradku. Dale bych urcite zmeril kolik motorka dobiji. Musi dobijet i na volnobeh ne jen na prejezdech ve vysokych tockach. Muzes i zmerit odber sahary muze byt uz pridrena. Pokud nevis jak na to dej to nekomu kdo ti komplet vse promeri.

KTM exc-f 2009 chlazení+startování

2.4.2024 v 11:06 | Nahoru | #3
viz norous, zkontrolovat dobijeni. potom odber sahary a pripadne zkusit vymenit za nejakou co ma mensi odber a pritom chladi dostatecne - trailtech? to chce asi trochu badani po zahranicnich forech... no a jako posledni stripek do skladacky ... dal bych vetsi lithiovou baterku... podle vyrobce je tam tusim nejaka 8-9Ah baterka olovo, ktera se nahrazuje cca 3Ah lithiem... ja bych tam dal 5-6Ah lithium, daval jsem to tak kdysi do sve 300 2t...

KTM exc-f 2009 chlazení+startování

2.4.2024 v 12:42 | Nahoru | #4
Změř baterku zátěžákem jestli není před smrtí, změř kolik to dobíjí

KTM exc-f 2009 chlazení+startování

2.4.2024 v 14:57 | Nahoru | #5
Přibliž nám, jak startuje. Normálně mi (i kámošům) chytne max na třetí otáčku a to já mám ještě 520 - karbec. Jak nechytne hned, nemá cenu točit dál startérem. Nakopávačkou jde většinou napoprvé. Tak jestli náhodou není spíš problém jinde - když píšeš, že skáčeš po nakopávačce, bude něco blbě.

Naposledy editováno 02.04.2024 14:57:51

KTM exc-f 2009 chlazení+startování

2.4.2024 v 20:32 | Nahoru | #6
Tak ještě jednou a lépe... Jsem na řadě a řítím se do kopce, jelikož jedu na tublisu tak se deru do kopce jak kamzík. Přes spojku cukám teren a předjíždím kolegu co se zahrabal, plnej adrenalinu neudržím spojku a motorka chcipne. Zmačknu starter a zaraz dvakrát až třikrát otočim plynem, motorka chytne a deru se opět vzhůru. Přejíždim větev a motorka me nakope, neudrím spojku a motorka zdechne. Sepnou sahary. Mačkám starer. dvakrát až třikrát otočim plynem motorka chytá a jedu vzhůru. Jsem nahoře a sjiždim dolů. Zdechnu motorku, sepne se sahara a bežim pomoct kolegovi co nadává na cele kolo uprostřed kopce. Mezitim sahara vypla.Sedám na motorku a starter trt trt nic. Pátnáct kyláku od baráku mezi ničím .. skákám v nervech po startpáce. Všeci se se posmívaj . Co teď ? ?

Podotýkám že baterka je od podzimku nová, ještě v záruce. Dobíjí se do plna nabíječkou. Abych mohl nastartovat, musim ujet par km a motor musí být v točkách. Nastartuju max 5x ..

KTM exc-f 2009 chlazení+startování

2.4.2024 v 20:44 | Nahoru | #7
Za prve, ta baterka je po nekolika vybitich do smrti uz KO a je fuk jak je stara, tyhle baterky nejsou delane na to, ze se vybiji do okamziku kdy uz neotoci starterem.
Za druhe, je otazka, jestli se nepovedlo tu baterku znicit tim, ze to nenabiji..

Merils dobijeni?

1 reakcí na tento příspěvek KTM exc-f 2009 chlazení+startování

3.4.2024 v 12:45 | Nahoru | #8
Jinak když sjíždíš z kopce s vyplým motorem, třeba na dvojku, tak by ti mělo naskočit zapalování, ať nemusíš skákat na páce.

(reakce na) KTM exc-f 2009 chlazení+startování

3.4.2024 v 12:53 | Nahoru | #9
Pedl> myslim, ze tam slo spis o to, ze mu to vybije ten vetrak… zere vic nez to dobíjí a baterka ma malou kapacitu…

KTM exc-f 2009 chlazení+startování

3.4.2024 v 13:27 | Nahoru | #10
Jo jasně, já jen že si třeba může ušetřit jedno skákání na páce. Ale samozřejmě to dobíjení i vybíjení by si měl zkontrolovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cena za Ktm exc-f 250 KTM EXC 250 F Palucha 8 16.3.2024 v 06:14 Palo-1
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Kolik foukat kola na KTM EXC KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 10 2.6.2022 v 15:44 doktorM
zadní pružina KTM EXC 250 F Peťkooo 2 3.10.2021 v 11:17 assassin


TOPlist