globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Protékající přední vidlice
20.11.2012 v 21:14
zdravím
Zdědil jsem jawu 350/634 a trápí mě při tlumení předních tlumičů únik oleje.
Vidlice neni originál 634, měla by to být z modelu 640, každopádně olej uńiká v místě kde vrchní díl zajíždí do spodního, odtamdut olej stéká až na kolo.
Skusil sem vyměnit olej, dal sem tam tlumičový protože tam děda nalil to co měl po ruce, ale utiká to stejně.Po cca 300 kilometrech v tlumičích zbyla sotva čtvrtina náplně.
Prosím o radu co s tím a popřípadě jak.
Díky moc

Protékající přední vidlice

20.11.2012 v 21:17 | Nahoru | #1
Tak pokud při výměně oleje nebyly měněný gufera tak je to k ničemu. Přes ty to uniká.

Naposledy editováno 20.11.2012 21:17:45

Protékající přední vidlice

20.11.2012 v 21:24 | Nahoru | #2
jj,gufera už budou asi v tahu

Protékající přední vidlice

20.11.2012 v 21:39 | Nahoru | #3
Hlavne tam ale nedavej obycejna gufera, ty tam dlouho nevydrzi.
Musi to byt gufera na axialni pohyb.

Protékající přední vidlice

21.11.2012 v 11:21 | Nahoru | #4
A nemůže být příčina úniku oleje právě ten tlumičový olej? Podle mě je řidší, než ten co tam doporučujou - myslím že podle manuálu se tam má lít motorák M6AD. A gufera, které se dají sehnat v mototechně za pár korun jsou podle mě dostačující. Já mám na 634 vidle z 638 - to je to samé jak na 640 akorát bez kotouče a bez povrchové úpravy šavle a mám už je tak dodrápaný a neukápne mi nic. Dávám do každe vidle cca 200ml oleje a jednou za 2-3 roky to preventivně při jarní údržbě měnim a přetěsňuju.

Protékající přední vidlice

21.11.2012 v 12:09 | Nahoru | #5
Do každého ramene dvě deci motoráku 15W-40, API SC/CB nebo SF/CC.
Já používám na vidlích gumové manžety (harmoniky) a po ptákách.
Jednak to nepomlátí nosníky a druhak nic ven neteče. Teda - není to vidět .
A M6AD má viskozitní třídu tuším SAE 30 a výkonnostní index radši nevědět...

Protékající přední vidlice

21.11.2012 v 12:26 | Nahoru | #6
On se původně dokonce míchal ten M6AD s tlumičovým v poměru 2:1.

Protékající přední vidlice

21.11.2012 v 12:35 | Nahoru | #7
Já míchám motorák z hydraulikou v poměru 2:1 a fértich.

Protékající přední vidlice

21.11.2012 v 14:36 | Nahoru | #8
vyměnit gufera je ale stejně dobrej nápad - ať už tam naleješ cokoliv. dají se koupit třeba na www.fichtlkramek.cz

sundáš kolo a blatník, povolíš vidle v brejlích a vysuneš ven. sundáš prachovky, vydloubneš gufero a nasadíš nový. při nasazování by měl být břit (vnitřní kroužek gufera) natřený olejem a na trubce by neměly být žádný ostrý zuby (jinak se gufero hned zničí).

chce to pečlivost,ale je to snadný.

jinak do ankety: já tam lil M2T Mogul (SAE 40) a fungovalo to dobře.

Protékající přední vidlice

21.11.2012 v 15:29 | Nahoru | #9
Já bich ty vydlyce zavařyl a máž pokoj na co budež rozdělavat a cpat do toho prachi normalce cočkem to obvař okolo já to udělal na svy rjedničce a nemužu sy to vinachvalyt

1 reakcí na tento příspěvek Protékající přední vidlice

24.11.2012 v 18:43 | Nahoru | #10
díky moc všem za rady, vyměním ty gufera a koupim i prachovky ještě bych měl jeden dotaz, při ohřátí klouže spojka, šteloval sem to tim šroubkem vlevo na motoru a i na lanku a klouže pořád, šteluje se to ještě nekde a nebo je spojka K.O?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Protékající přední vidlice

24.11.2012 v 18:44 | Nahoru | #11
Kachňák1> oprava , v pravo na motoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Protékající přední vidlice

24.11.2012 v 21:29 | Nahoru | #12
Kachňák1> Vypadá to, že máš po spojce. Dej nové lamely a bude jako nová.

(reakce na) Protékající přední vidlice

25.11.2012 v 10:10 | Nahoru | #13
milan1963> A jak je ta výměna náročná? Kdysi sem vyndaval spojku ze simsona ale lamely sem nikdy neměnil.Díky moc za radu.

Protékající přední vidlice

26.11.2012 v 09:00 | Nahoru | #14
Na třindě se spojka mění docela dobře. Ale tam to taky někdy bývá docela alchymie s olejem. Mě se osvědčil olej 80W90. Takže bych začal tim. Je možný, že už budeš mít u nějakejch lamel vypadanej korek, tak to jsou pak jasně na výměnu. Ale mě třeba klouzala spojka protože tam ten přede mnou nedal pod ty šteftíky podložky a tim pádem něměla pružina dostatečněj přítlak.










Naposledy editováno 26.11.2012 09:01:31

Protékající přední vidlice

3.1.2013 v 22:28 | Nahoru | #15
Jak ma vypadat JAWA 634-4 r.v. 78? Zdar borci. Nevite nekdo jak presne by mela vypadat JAWA 634-4 r.v. 78 ? Dnes jsem ji dovezl po zasahu domaciho kutila, a chtel bych se pustit do renovace. Tak at vim co mam vubec shanet. Take jake oznaceni by mel mit original motor. Diky moc Petr

Naposledy editováno 03.01.2013 22:38:05

Protékající přední vidlice

4.1.2013 v 12:29 | Nahoru | #16
Bimbam + bimbo - tyhle opičí kapky se lély do železných vidlí a taky do krosových, kde se změnou viskozity tím dal v určitých mezích regulovat útlum.
Do hliněných made by Zbrojovka Březnice patří to, co sem napsal.
A taky to, že lze změnou viskozity použitého omastku měnit mírně charakteristiku odpružení.
Mírně myslím tak, že to 99,99% uživatelů vlastně ani nepozná...o využití této změny pak ani nemluvě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 krystofvelecky 38 20.5.2024 v 11:13 JAVR
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.


TOPlist