globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jen tak s Jawou Sportard... :)
5.11.2012 v 20:20
Dlouho se zde nepropíralo to moje jednoválcové Jawí vrkátko a abych to napravil, tak sem dávám alespoň jedno z mála videí, kde mám svoji 660-ku natočenou... Jen mě mrzí, že se někomu z mých rodičů, podařilo nechtěně snazat ještě v kameře video, kde nás natáčeli v Drahanském kopci, aniž bych o tom věděl. To mohlo vypadat daleko zajímavěji...

Uzavřeno 13.11.2012 v 06:23 uživatelem Shark660

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 16:15 | Nahoru | #331

memphis.unv píše: Londoner> nikdy jsem si nehrál na internetovýho hrdiny. pokud kdokoliv chce a domluvíme se na nějakou vyjižďku, klidně cokoliv řeknu nebo zopakuju do očí. vím že su nekorektní člověk ale je to tak.
ta má druhá projižďka na jawě 660 sportard byla u brněnské přehrady kdy jsem vyjel po štěrkové cestě (!opravdu odmítám pro některý překrucovače že by ta trojka ustřelila na štěrku!) na hlavní kolem přehrady (po brňák kolem Pryglu), když jsem vyjížděl do střechy na hlavní tak mně ta mašina dvakrát zdechla. možná je to mým zvykem na gumové motor jawy 350 na které jsem přijel, možná je to tim že neumím na motorce jezdit, možná to bylo motorkou.... přece jenom je to jednoválec a to naladěné do daleko vyšších otáček než na xt.
můj dojem odpředtim? do 4500 otáček jako jawa 350 jedoucí na jeden válec od 4500 nahoru?
vypadalo to přesně takhle
prostě kladivo který je do určité chvíle přiškrcený aby pak začlo bouchat o to víc.
nikdy mně nezáleželo na papírovéch parametrech, jde o to jak se ten motor projevuje a ten motor ve sportardovi z ničeho nic když ho nutíš chytne překvapivou a neprosto vyrážející dech chuť k životu. to co do té doby bylo utlumený tak pak bouchnou saze. říkali borci z jawy že ten motor pokud je surové tak je tohle výraznější, pak že je to trochu plynulejší.
takže jsem vyjel na tu hlavní.... je pravda že bylo asi 15°C a zrovna začínalo mrholit.
jenomže v místě kde já jsem vyjel na hlavní, dal jsem za jedna- opatrně, za dva amírné náklon dopředu ať se nezvedá, napůl opatrně ale už do otáček a pak za tři.... narychlo puštěná spojka a plyn okamžitě na doraz, otáčky poklesly na něco nad 5 tisíc, v tu chvílu jsem byl v aleji která byla zastíněná a kde byl asfalt suché. opravdu jsem se leknul když mně ta prdel ustřelila a bylo to v otáčkách kdy ten motor kope nejvíc. kdo ví jak se chová jednoválec naladěné do otáček ví o čem mluvím při tom samozřejmě přední šavle natažený a nádherná zvuková kulisa.
konkrétně to byl jawácké prototyp jawy 660 s bíléma plastama pokreslené fixou
john-mcclane na ní jel přede mnou a pamatoval si aji ten můj odjezd na tu hlavní
takže je to pravda. bylo to sice za zhoršenéch podmínek, ale furt to bylo na čistým a nemokrým asfaltu.
kdo mě zná, ví co su zač, že su možná blázen ale ne pohádkář a te´d mám upřimnou náladu po těch pár páterech. ale ani tak si nevyméšlím.
lákal by mě ten calif. takovýhle hrubý chování v retropodání
a prosím nesrovnávat s řadovéma čtyřválcama. aji když to bude mít 4x tolik koní a bude se to zvedat na prdel aji na šestku plynem, furt to chování nebude tak surový.
konec konců, věřím že druhé ročník jawadnů nebyl určitě ten poslední takže pokud má někdo nějaký pochybnosti nebo si chce sportarda "recenznout" na vlastní kůžu, nic mu nebrání se s nim na jaře nebo v letě osobně projet.
rád si s nim pak povykládám o tom jaký byly jeho dojmy



no koukam zes tu projizdku prozival

hele, ta jawa neni nejakej kosmickej zazrak co jede vyrazne jinak nez podobny motky.....sam jezdim na dvouvalu s vic nez dvojnasobnym vykonem (vaha motorek podobna) a nikdy se mi nestalo, ze by mi to na trojku pri jizde v primym smeru ustrelilo.....na rovine umi dat plnej kazda lama, tudiz i ja takze vliv pilota bych nebral moc do uvahy:)

je mi to celkem jedno, ale prijde mi usmevny tohle demonizovani "surovyho jednobuchu".....kdybys napsal ze ti to ustelilo na vyjezdu a jel si na bergu FS650E tak nikdo nerekne ani popel.... :)

1 reakcí na tento příspěvek Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 16:33 | Nahoru | #332
tradiční výrobce jednoduchých laciných a oblíbených dvoutaktů (a nasekal jich hromady) se po koketování s jednoválcem 650 vydá cestou litru ve vyšší cenové hladině...

...ééé, je to o MZtě, nebo o Jawě (která od ní v žádném případě nebude mít motor )?

vypadá to jako už odhalená slepá ulička...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 16:34 | Nahoru | #333

Londoner píše: hurrican> nevim o tom, ze by Triumph prodaval maly objemy/skutry.....

celkove je jedno jestli firma děla velky/maly motky, dulezity je nabidnout dobrej pomer cena/uzitek (at uz pod tim je cokoliv) a tohle Jawa nabidnout neumi....



Triumph drží nějaký miliardář a sype do něj peníze a proto nepotřebuje základnu výroby maloobjemových motorek. Proto je Triumph vyjímka. Ale až to toho filantropa přestane bavit ...

BSA, Norton, Matcheless - všichni výrobci spoléhající jen na drahé vysokoobjemové motocykly jsou pryč a já ti řeknu i proč:
Výkyvy hospodářství je prostě položily. Když došlo ke stagnaci a recesi, nemohli se tito výrobci luxusních motocyklů opřít o další segment své výroby - nízkoobjemové levné modely svého výrobního programu.

Jawa je u spotřebitelů zaškatulkovaná jako výrobce levných motocyklů a místo aby dodávala to, co jsou spotřebitelé od ní ochotni kupovat, napálí nesmyslně vysokou cenu navíc na exota jakým je 660 Motard, jednobuch dražší než 2 a 4 válce renomovaných výrobců vysoobjemových motocyklů se širokou základnou výroby maloobjemových modelů. (Honda 700S a Suzuki 650 Bandit)

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 16:36 | Nahoru | #334

callowsick píše: tradiční výrobce jednoduchých laciných a oblíbených dvoutaktů (a nasekal jich hromady) se po koketování s jednoválcem 650 vydá cestou litru ve vyšší cenové hladině...

...ééé, je to o MZtě, nebo o Jawě (která od ní v žádném případě nebude mít motor )?

vypadá to jako už odhalená slepá ulička...



Přesně tak

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 16:47 | Nahoru | #335

hurrican píše: Triumph drží nějaký miliardář a sype do něj peníze a proto nepotřebuje základnu výroby maloobjemových motorek. Proto je Triumph vyjímka. Ale až to toho filantropa přestane bavit ...

BSA, Norton, Matcheless - všichni výrobci spoléhající jen na drahé vysokoobjemové motocykly jsou pryč a já ti řeknu i proč:
Výkyvy hospodářství je prostě položily. Když došlo ke stagnaci a recesi, nemohli se tito výrobci luxusních motocyklů opřít o další segment své výroby - nízkoobjemové levné modely svého výrobního programu.

Jawa je u spotřebitelů zaškatulkovaná jako výrobce levných motocyklů a místo aby dodávala to, co jsou spotřebitelé od ní ochotni kupovat, napálí nesmyslně vysokou cenu navíc na exota jakým je 660 Motard, jednobuch dražší než 2 a 4 válce renomovaných výrobců vysoobjemových motocyklů se širokou základnou výroby maloobjemových modelů. (Honda 700S a Suzuki 650 Bandit)



az na to, ze triumph je uz v cernech cislech.....takze zacina vydelavat - jasne je to beh na dlouhou trat a jen pro investory srdcare, ale jde to...

norton se teprve rozbehl, ale skutra od nich taky necekam

1 reakcí na tento příspěvek Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 17:15 | Nahoru | #336
já sám su zastáncem toho když se švec drží svýho kopyta. tzn ať si harley dělá to svý, rákosníci ať se naopak neserou do chopperů a podobně.
na druhou stranu bohužel třeba nejčastější porsche co je poslední dobou vidět jsou ty dvě zrůdnosti cayenne a panamera evidentně to vydělává víc než ty opravdový.

co se týká jawy, největším problémem je nulová prezentace, tzn že když se někdo rozhoduje co si koupit, chybí mu ta tažná sila "chtěl bych jawu" tak jako když si jde pro ducnu, hondu nebo bmw. jenomže s reklamou a výdělkama je to další začarované kruh.
druhým problémem je to že stejnou negativní reklamu jako ten nespokojené/nasrané zákazník dělají jawě lidi, kteří ju v životě ani neviděli.

každopádně si počkáme na litra, su na něho strašně zvědavé
motorka to jako sportard vysoká nebude, paskvil mezi kévačkou a chopperem jako 650 classic to taky nebude takže myslim že to bude pěkný, nebo teda aspoň doufám.
a na litrovým motoru se dá stavět slušně protože to určitě nemusí byt sportovec. aji kdyby měl 60kw tak by to stačilo
konec konců se dá velké motor poddimenzovat což je pak pozitivní jak na výdrži, tak na ceně materiálu a techniky, tak na takovéch volovinách jako spotřeba.
a co je nejdůležitější....
pokud pokrok mezi sportardem a litrem bude stejné jako mezi 650 a 660, nebude si moc na co stěžovat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 17:24 | Nahoru | #337
memphis.unv> Já si počkám na Jawu 250. Když bude vypadat alespoň jako tato, bude stát jako 350ka (52 000 Kč), tak to bude prodejní hit:




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:14 | Nahoru | #338

hurrican píše: memphis.unv> Já si počkám na Jawu 250. Když bude vypadat alespoň jako tato, bude stát jako 350ka (52 000 Kč), tak to bude prodejní hit:






Toho se dočkáme. Ale až konečně Jawu koupí nějaká čínská firma. Dřív ne.

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:15 | Nahoru | #339
hurrican> tobě se líbí tahle ''čínská'' 250? A víš že Jawa nic takového nechystá?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:28 | Nahoru | #340
Horten> Jak to myslíš ? Pan Ing.Gerle Jawu prodává ? Tak ji koupíme před číňany a začneme konečně vyrábět motocykly. Tak já mu napíšu a zeptám se ho na to. Kolik myslíš že by za Jawu chtěl ?

tomas.s: No jestli nechystá Jawa motocykly, které by se prodávaly, jako je třeba tahle 250ka, tak to vidím s Jawou černě Nabízet exoty za fantasmagorické ceny 250 000 je flop od samého počátku a neprodejnost 660ky za stejně přemrštěných 170 000 to dokazuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:38 | Nahoru | #341
hurrican> Jenže tahle 250tka se zatím neprodává. Koupil by sis jí? Přesně tuhle? Kdybys byl třeba ital?

1 reakcí na tento příspěvek Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:41 | Nahoru | #342
ja bych teda rekl ze by se jawa chytla s nejakym retrem ve stylu kawy w 650
ale kdo vi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:41 | Nahoru | #343
WHTRDR> protože nejsi sjetej jako Hurikán!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:42 | Nahoru | #344

tomas.s. píše: hurrican> Jenže tahle 250tka se zatím neprodává. Koupil by sis jí? Přesně tuhle? Kdybys byl třeba ital?



Já bych si koupil tuhle:






Naposledy editováno 12.11.2012 18:43:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:42 | Nahoru | #345

tomas.s. píše: WHTRDR> protože nejsi sjetej jako Hurikán!


bohuzel!

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:48 | Nahoru | #346
WHTRDR> Myslíte, že tuhle diskuzi někdo z vedení Jawy čte ? Pokud ano, tak by bylo skvělé, kdyby se Jawa vyjádřila a napsala sem, co si o návrzích zákazníků Jawakú myslí a co s tím chce dělat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:48 | Nahoru | #347
hurrican> Odpovídej někdy na to na co se zeptám, ty na to totiž patrně odpověď nemáš. Vlastně si jen meleš neustále svoje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:51 | Nahoru | #348

hurrican píše: V roce 2010 se prodalo 800 ks 4T motocyklů a v roce 2011 chtěli prodat 1400-1600 Sportardů 660.
Nový litr bude stát více jak 250 000,- Kč !!!

Majitel Jawy Ing.Gerle říká:
»V Česku chceme do budoucna vyrábět výhradně motocykly luxusní a speciální, tedy policejní či vojenské.« A chce ukončit výrobu menších kubatur.

Nevím který "schopný" manager to majiteli Jawy panu Ing.Gerlemu nakukal, ale tohle je cesta do pekel. Tímhle způsobem Jawu zlikviduje a je bezpočet příkladů, že tato strategie nefunguje.

Ať se v Jawě laskavě podívají, jaké kubatury se ve světě prodávají a v jakých cenách. Jsou to malé motocykly s malými kubaturami do 300ccm a nejnovější hit skůtry. Moto Guzzi skrachovalo, Ducati skrachovalo, Norton skrachoval, Triuph drží nad vodou jen nějaký miliardář atd. Ať se pan Gerle podívá na historii Maybach, Lamborghini, ale třeba i Nixdorf. U Nixdorfa taky tvrdili, jak kvalitní (a drahé) výrobky oni prodávají a že ostatní prodávají jen levné plečky, ale výrobci levnějšího zboží prosperovali a Nixdorf krachl. Naopak Ford a VW se svými levnými vozy uspěli. Motocykly kupují mladí lidé a ti nechtějí litra a nedají za motorku přes 1/4 milionu Kč. Naopak, chtějí nějakou 125 - 250ku za poměrně malý peníz.

Naopak Honda otevírá nové továrny pro maloobjemové motocykly, které bude chrlit z Vietnamu do světa a bude vydělávat. Ale třeba si manažeři v Jawě myslí, že tomu v Hondě nerozumí

Není tu někdo z Jawy, kdo by nám tuhle současnou paranoidní a proti všem historickým zkušenostem a analýzám trhu příčíčím se strategii Jawy osvětlil ? Proč chystají ukončení maloobjemových motocyklů v době krize ?

http://ekonom.ihned....ednoho-litru [/quote] Co vy jste stím mephisem za provokatéři ??? Jeden píše cipoviny tady a druhý do diskuzí ve článku ......sianská jawčata

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:57 | Nahoru | #349
tomas.s.> Jak ti můžu odpovědět, když nejsem Ital ? Byl jsi někdy v Itálii ? Jestli jo, tak znáš jak to tam vypadá. Ti tam drandí na maloobjemových skůtrech a mopedech pořád sem-tam v takových bzučících rojích jako vosy. To je požitek je pozorovat

Pak jsou Italové velcí patrioti a co není italské, to pro ně neexistuje. Takže tahle evidentní (ale ne nejhorší) čína by tam asi neměla příliš velký úspěch.

Kdyby to ale byl výrobek Jawy a byl by vyrobený tady a trochu upravený "do Jawy", tak bych si ji já koupil.

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:59 | Nahoru | #350
Prajsak> Chceme koupit od Ing.Gerleho Jawu Chceš se přidat ?

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 18:59 | Nahoru | #351
hurrican> v tom případě tahle Benellka nemá šanci uspět dle tvých teorií, protože Benelli patří už poměrně dlouho čínskému strojařskému konsorciu, který ho zachránilo před krachem

2 reakcí na tento příspěvek Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 19:10 | Nahoru | #352
osobně by se mi nejvíce líbila od jawy motorka něco ve stylu 640,zlepšený rám,motor dvouvál čtyřtakt,obsah tak 400ccm,výkon by stačil 25kw.Ale nevím,kolik lidí by to ocenilo,já třeba jo.

Naposledy editováno 12.11.2012 19:19:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 19:20 | Nahoru | #353
dostal94> Proč 25 kW ? Snad 35 kW ne ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 19:28 | Nahoru | #354
hurrican> no sorry,35kw,sem si neuvědomil,že to zvýšili.Takovou motorku kdyby stála kolem 60tis,bych si rád koupil.

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 19:33 | Nahoru | #355

dostal94 píše: osobně by se mi nejvíce líbila od jawy motorka něco ve stylu 640,zlepšený rám,motor dvouvál čtyřtakt,obsah tak 400ccm,výkon by stačil 25kw.Ale nevím,kolik lidí by to ocenilo,já třeba jo.


já ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 19:36 | Nahoru | #356
dostal94> To tvoje rád ,má jednu chybu ,nemáš prostě ted love a až je budeš mít (60000kč)tak si tu hrůzu nekoupíš ,bo zjistíš , že za ty prachy můžeš mít oproti české zrůdě ,japonského krasavce

Naposledy editováno 12.11.2012 19:36:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 19:40 | Nahoru | #357
dostal94> Já bych chtěl ale raději teď klasickou Jawu 350 2T.

Edit: Ví někdo jak ta nejnovější Jawa 350 jezdí a jak působí na jezdce ? Jel na ní někdo ?

Naposledy editováno 12.11.2012 19:47:22

1 reakcí na tento příspěvek Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 19:43 | Nahoru | #358
Ten hurrican je veselá kopa, asi nějakej šprýmař

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 19:53 | Nahoru | #359

strakon píše: Ten hurrican je veselá kopa, asi nějakej šprýmař



Já to myslím naprosto vážně. Nebo proč si myslíš, že si dělám legraci ?

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

12.11.2012 v 20:02 | Nahoru | #360

hurrican píše: dostal94> Já bych chtěl ale raději teď klasickou Jawu 350 2T.

Edit: Ví někdo jak ta nejnovější Jawa 350 jezdí a jak působí na jezdce ? Jel na ní někdo ?



je to úplně klasická 640,není na ní nic změněno.Akorát novější tachometry,a lepší spínačka.Potom ještě oilmaster a startér.Jinak motor,podvozek,vše zůstalo stejné.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist