globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přestavba z paprskových kol na drátěné
 
2.11.2012 v 21:59
Zdarec všem, prohledal sem tohle forum, stejně jako cafe-racer.cz ale nic kloudného sem nenašel.
Máte někdo zkušenosti jak na to popřípadě kde kola koupit či nechat vyrobit?
Nešel sem pouze TUHLE nabídku
ale 75tis Kč za kola mi přijde moc, když za cenu 30tis Kč se dá pořídit sada 4ks 17"x7" na auto i s adaptérem na klasické šrouby,100 drátů každý ráfek,centrální křídlovkou a kdoví s čím ještě.

Díky všem za rady, poznatky, odkazy apod.

Naposledy editováno 02.11.2012 22:08:32
Předchozí
1 2 3
Následující

Přestavba z paprskových kol na drátěné

2.11.2012 v 22:09 | Nahoru | #1
Oměřit všechny důležitý rozměry na středu kola a hledat kolo stejných vlastností. Případně sehnat vhodný náboj a nechat přeplést, nebo upravit třeba stočením na soustruhu/doděláním distančních podložek který by vymezili vůli kola

Přestavba z paprskových kol na drátěné

2.11.2012 v 22:53 | Nahoru | #2
Teď to zrovna řeším...na mé GS 550 E chci předělat paprsková kola na dráty...sehnal jsem si ještě jednu sadu kol, vyřezal středy, ořezal z nich zbytky paprsků...teď už jen musím sehnat vhodný materiál na výrobu prstenců, které se pak na ty středy navaří, pak už jen navrtat díry na špice a všechno ostatní je už brnkačka...zkusím sehnat letecký dural - "plech" o síle cca 8 mm...pokud umíš dělat v Autocadu, tak to budeš mít ještě jednodušší - prstence ti přímo vyřežou do potřebného tvaru...ty to pak jen někomu odneseš na zavaření...ja ty prstence budu asi dělat jen pomocí stojanové vrtačky, flexy a pilníku ...

Počítám, že výroba těch kol mě vyjde tak na 15 tyček, doufám, nejdražší budou samozřejmě ráfky - chci použit Al falcové ráfky, resp. ráfky se zvýšenou patkou...

Jinak další možností je sehnat nějaká comstarová kola - z Hondy CB 750, CX 500, odřezat nýty těch paprsků - tím ti zůstanou jen středy - na ty pak už jen necháš vyrobit prstence, které se na ty středy přišroubují (přes díry po nýtech)...koukni se na Cafe GS 550 od uživatele Mopako, přesně takhle to dělal, vyapdá to luxusně

2 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné

2.11.2012 v 23:23 | Nahoru | #3
Jediný problém je že podle zákonu nemůžešs takovou moto po přestavbě na cestu,nikdo ti totiž nenapíše ty kola do TP a že jsem to zkoušel.
Boužel kdekoli ve světě stačí od výrobce u mně fa.Exceel od AfricanQueens psal jsem o schválení,jejijch certifikát,není problém kdekoli v zahraničí jen s tím certifikátem zajít na úřad a přihlásit,boužel u Nás to nejde.
Psal jsem žádost do Hondy aby mi dali vyjímku že kola jsou originál od výrobce a Honda odepsala že toto u Nás není možné,ale kurňa proč to jinde jde a tady ne??
A jak píšeš není to nic levného 1800 Eur a prostě to nejde,ale ještě mi na to nikdo nic neřek ani policie,ani STK horší by to bylo asi v případě nehody,ale nemalujme čerta na zeď.
Hold bydlíme v Kocourkově

Přestavba z paprskových kol na drátěné

2.11.2012 v 23:24 | Nahoru | #4
2x za sebou

Naposledy editováno 02.11.2012 23:25:36

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 00:21 | Nahoru | #5
druhá strana věci je, že pokud máš něco výkonnějšího, musíš počítat s tím, aby to ty kola bez problémů ustály...

Já bych rád postavil nějakýho kafáče, ale z něčeho " novějšího" aby to mělo alespoň nějakej výkon a nemusel jsem to repasovat od základu.Vyhlídlý mám TRX 850, ale sháněj na to dráťáky, i když líbily by se mi moc...

(reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 00:23 | Nahoru | #6
Cami> STK se dá vždycky nějak udělat ...a navíc proto si ty původní kola nechávám, před STKčkem je prostě přehodím...

Naposledy editováno 03.11.2012 00:26:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 00:25 | Nahoru | #7
mari> Jj, TRX a Cafe ...něco jako ta ZR7, co tady byla nedávno...hele, ať se na mě nikdo nezlobí, ale neocafe fakt ne...

Vůbec bych se nebál toho, že ten velký výkon ty drátové kola nevydrží - resp. ty upravované středy(tak jak jsem to popsal), myslím že materiál středů u drátových kol není taky nic extra...když to člověk trochu předimenzuje, použije na to letecký dural a dobře se to zavaří, tak to musí držet jak helvécká víra...třeba u těch comstarových kol předělaných na drátové drží ty prstence jenom pomocí šroubů - zvláště na zadním kole musí být hodně velké střižné síly, no a Mopakovi ty kola drží jak nic...fakt bych se té "pevnosti" až tak moc nebál...

Naposledy editováno 03.11.2012 00:31:07

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 08:17 | Nahoru | #8
2stroke >Mám přístup k leteckému duralu, frézce i zavaření v atmosféře, v tom problém nevidím, ale něco odsoustružit a pak na to vařit výpalky aby to bylo přesně v ose atd, takovej kaskadér nejsem.
Teorie je mi jasná.

(reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 08:19 | Nahoru | #9

Cami píše: Jediný problém je že podle zákonu nemůžešs takovou moto po přestavbě na cestu,nikdo ti totiž nenapíše ty kola do TP a že jsem to zkoušel.
Boužel kdekoli ve světě stačí od výrobce u mně fa.Exceel od AfricanQueens psal jsem o schválení,jejijch certifikát,není problém kdekoli v zahraničí jen s tím certifikátem zajít na úřad a přihlásit,boužel u Nás to nejde.
Psal jsem žádost do Hondy aby mi dali vyjímku že kola jsou originál od výrobce a Honda odepsala že toto u Nás není možné,ale kurňa proč to jinde jde a tady ne??
A jak píšeš není to nic levného 1800 Eur a prostě to nejde,ale ještě mi na to nikdo nic neřek ani policie,ani STK horší by to bylo asi v případě nehody,ale nemalujme čerta na zeď.
Hold bydlíme v Kocourkově


spíš 2700E u mě ano legislativa je u nás prostě slepá

Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 08:19 | Nahoru | #10

mari píše: druhá strana věci je, že pokud máš něco výkonnějšího, musíš počítat s tím, aby to ty kola bez problémů ustály...


v tom problém nevidím vůbec, myslím že takový BMW R1200GS má hmotnosti, výkonu i krouťáku na dost a jezdí i na drátech z výroby

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 10:21 | Nahoru | #11
mimochodem, v plzni jezdí kafáč z monstra a kola má z Aprilie ETV1000 Caponord, ale nevim jak mu to prochází na STK. Já bych se podíval po nějakejch z jiný moto a prostě bych je upravil aby tam pasovali

(reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 10:24 | Nahoru | #12
2stroke> Ten Café Racer Kawasaki ZR7 je teď v inzerci na prodej

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 11:58 | Nahoru | #13

tomas.s. píše: mimochodem, v plzni jezdí kafáč z monstra a kola má z Aprilie ETV1000 Caponord, ale nevim jak mu to prochází na STK. Já bych se podíval po nějakejch z jiný moto a prostě bych je upravil aby tam pasovali



Jak to udělal s předním kolem? Neříkej, že tam dal 19" Dráťáky na Caponordu jsou nejhezčí z cestovních endur

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 12:57 | Nahoru | #14
Stewe> pokud vím tak jo

(reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 14:42 | Nahoru | #15

Stewe píše: Jak to udělal s předním kolem? Neříkej, že tam dal 19" Dráťáky na Caponordu jsou nejhezčí z cestovních endur


nevim jak je na caponordu sirokej zadni rafek, ale nemohl třeba pouzit zadni rafek a jen tam vyplest predni naboj? ...tedy neni mi jasny kde by ty dily nakoupil...ale ciste teoreticky...

Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 14:50 | Nahoru | #16
předky bejvaj 3,5 palce tudíž zadní 5.5 nebo 6 palců dopředu nedostaneš,to už by chtělo brýle s jinou roztečí pro vidlice
já vidím problém sehnat přední náboj takový, abych na něj uchytil 2 kotouče,motardový náboje jsou pouze na jeden kotouč....

Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 16:37 | Nahoru | #17
ok, díkes za info

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 17:39 | Nahoru | #18
Tady jsou také nějaké přestavby na dráty RAD

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 17:56 | Nahoru | #19

Delta píše: 2stroke >Mám přístup k leteckému duralu, frézce i zavaření v atmosféře, v tom problém nevidím, ale něco odsoustružit a pak na to vařit výpalky aby to bylo přesně v ose atd, takovej kaskadér nejsem.
Teorie je mi jasná.



Na náboji je celkem jedno, jestli ty prstence budou navařeny třeba s 2 mm tolerancí, jsou to drátová kola, vše se vykompenzuje výpletem a vycentrováním...
Jestli máš přístup k tomu co si psal, tak bych se toho vůbec nebal, fakt že ne...

(reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 20:33 | Nahoru | #20

lobo6 píše: Tady jsou také nějaké přestavby na dráty RAD


no přestavby z paprskových kol sem tam nenašel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 20:38 | Nahoru | #21

2stroke píše: Na náboji je celkem jedno, jestli ty prstence budou navařeny třeba s 2 mm tolerancí, jsou to drátová kola, vše se vykompenzuje výpletem a vycentrováním...
Jestli máš přístup k tomu co si psal, tak bych se toho vůbec nebal, fakt že ne...



takže by jsi konal krok po kroku jak?
středy například z ??? a doladit je podle originálních Triumph kol, včetně děr na osu, ložiska, držáky kotoučů atd?
Ale jak zadní letmáč?
Pak koupit ráfky, niple a dráty (např EXCEL) a nechat to naplést?

(reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 21:49 | Nahoru | #22
Delta> Sehnal bych si přední kolo ze staršího Triumphu - je třeba aby paprsky nebyly duté, tak jak je to na moderních mašinách - když to vztáhnu k tvým kolům, tak když na předním kole ty 3 paprsky odřežeš, tak ten střed pak bude mít v sobě po obvodu 3 díry, navíc to kolo je hodně odlehčené - včetně středů...chce to prostě nějaké bytelnější kolo s masivním středem, pak si to všechno proměř a udělej si výkres v Autocadu, pokud máš k němu přístup a umíš s ním...já ty prstence budu dělat asi z 8 mm leteckého duralu, chtěl jsem je dělat ručně (pílník, stojanovka, flexa), ale brácha se nabídl, že mi to nakreslí v Cadu a zkusíme se poptat tady:alfun.cz - firma ve které děla od nich bere hliník...
Prstence navařit tak, ať ti pak špice nechytají o brzdové třmeny (snad je to k pochopení)...
U toho předního kola jde samozřejmě o to, aby ti na to drátové kolo pasovaly kotouče a měly stejné roztoče, + samozřejmě aby na to nové kolo seděla i původní osa kola...
Díry do prstenců bych navrtal buď až po navaření (musel by sis to rozměřit, nechám na tobě za 36 děr, či 40), anebo bych je nechal vyřezat rovnou už při výrobě, každopádně nezapomeň na to, že díry jsou na levé a pravé straně proti sobě o půl vzdálenosti dvou děr posunuté - koukni se na nějaký náboj z drátového kola - třeba z fekála...
Ráfky třeba Excel, Borranni apod., já zvolím ráfky se zvýšenou patkou - mají průřez ve tvaru písmene M - vypadají lépe a jsou pevnější...pokud si na vypletení těch kol netroufáš, tak to odvez třeba sem: motorafky.cz - tam by ti vyrobili i špice a vypletli to...špice raději z nerezu...

To by bylo to přední kolo, to zadní letmé kolo bude větší oříšek ...vlastní střed toho paprskového zadního kola je posunutý na pravou stranu...budeš muset použit stejné zadní kolo, hlavně ten střed budeš muset použít za každou cenu, jinak to nevidím, frézování nového středu z duralové kostky by bylo mastné...ráfek bych použil původní z toho paprskového kola (potřebuješ nějaký širší ráfek bez navrtaných děr, bez bradavek) - odřezat pryč paprsky a díry na špice navrtat s posunutím na pravou stranu - díry nebudou uprostřed ráfku, ale budou posunuté doprava tak, aby si mohl posunout i střed na pravou stranu - už jsem to takhle viděl a fungovalo to). To, o kolik ty díry posuneš na pravou stranu, si ale budeš muset rozměřit podle původního kola. Ráfky na drátové kola mají vylisované bradavky na niple. Ty bradavky na niple by ti v těch motoráfcích vyrobili a nalisovali (P.S. tím pádem můžeš použit i původní ráfek z předního kola)...ty bradavky tam musí být, jinak by si za chvíli prodřel duši a celkem blbě by se ti na to nahazoval plášť. Jo, ty díry v ráfcích (včetně bradavek) směřují na střed kola pod určitým úhlem, koukni se na cafe-racer.cz fórum na diskusi s názvem: výroba drátových kol z kol comstarových (tak nějak by se to mělo jmenovat), někdo tam přesně popisoval, jak ty díry přesně vrtat...

No, snad je to trochu k pochopení, věřím že ty kola na dráty ale předělat půjdou...jinak inovacím se meze nekladou...

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 21:51 | Nahoru | #23
K tomu letmému zadnímu kolu - myslel jsem to takhle...
tady

Naposledy editováno 03.11.2012 21:51:35

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 22:03 | Nahoru | #24
Me teda přijde vysoustruzeni novejch středu min práce ne výroba ze starejch navarovanim kusu hliníku a soustruzenim.
Jo a taky ty prstence z leteckého duralu asi neklapnou, ten je totiž velmi špatně svaritelny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 22:25 | Nahoru | #25
assassin> No, jo, jenže ty si strojař a máš ke spoustě věcí přístup. To já moc ne. Hele, to je fuk, jestli to bude letecký dural, nebo jiná slitina hliníku (svařitelná), čistý hliník na to použít nechci, to je bláto. I když náboje na starších motorkách s drátovými koly z nějakého echt kvalitního materiálu nebudou, tomu bych moc nevěřil...
To navařeni prstenců volím z jednoho prostého důvodu - můžu použít původní kotouče (jak vpředu tak i vzadu) a původní rozetu...a navíc tohle bude levnější...

No uvidím, snad to půjde...

Naposledy editováno 03.11.2012 22:32:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 23:34 | Nahoru | #26
2stroke> Assasin ma recht, to vareni je taky podle me maximalni picovina. Jednak obecne bude problem verit tomu svaru mezi jakymsi odlitkem a nejakym valcovanym duralem(kor na prednim kole, ze to nepraskne nekde v kilu po X stovkach/tisicich km). Svarum na hlinikovych slitinach bych se vyhybal, je to jak lepit zvejkackou, spis to zmekne okolo svaru, nez ze by to pomohlo u takovych nesourodych matrosu. Druha vec je presnost a pracnost aby to nejak vypadalo jak u lidi. Osobne vyhledove uvazuju o dratenych kolech na XS, ktery bych udelal do podoby prvni verze GX750 a tam je nesehnatelnej zadni naboj(priruba na kardan a z druhy strany na kotouc - tuhle kombinaci nema zadna jina Yamaha). No a ten naboj pripada v uvahu jedine soustruzit. Vetsina naboju se bez problemu vejde do beznych soustruhu, i bez CNCcka kdyz si s tim pohrajes, tak mas krasnej vyrobek, obrabi se nadherne a ty dve diry na loziska sfouknes jako nic. A i kdyby si soustruznik rek 3ku za to, tak je to furt lepsi, nez to svarovani.

....jo a taky samozrejme budu chtit pozadovat aby mi novy naboje pasovaly na origo kotouce, to prece jen zalezi jak si to nakreslis.

Naposledy editováno 03.11.2012 23:36:55

Přestavba z paprskových kol na drátěné

4.11.2012 v 01:16 | Nahoru | #27
Mam moznost ti dat kontakt na dobre obrabece jestli chces delajai dost veci a maji obrovskou dilnu a hlavne jsou to vsichni motorkari :)

Přestavba z paprskových kol na drátěné

4.11.2012 v 07:37 | Nahoru | #28
Určitě takovou věc nevař. Rizika jsou příliš velká na to, aby se to vyplatilo. Jak píše assassin. Každá trochu "lepší" (pevnostně) slitina je tepelně zpracovaná a svařováním to akorát "měkne". Druhý problém je volba přídavného materiálu. Materiál náboje neznáš a vybrat dráty tak, aby časem nedocházelo k degradaci spoje (rozdílné el. potenciály legujících prvků, koroze, trhlina)je taky docela věda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

4.11.2012 v 08:22 | Nahoru | #29

2stroke píše: K tomu letmému zadnímu kolu - myslel jsem to takhle...
tady



jj podle tvého návodu jsem to pochopil, ale tuhle možnost celkově asi vypustím z důvodu bezpečnostního a nepřesností při výrobě, stejně tak jako různorodosti materiálů

Přestavba z paprskových kol na drátěné

4.11.2012 v 09:47 | Nahoru | #30
Wunderlich nabízí drátěný kola na R1150R tak si myslím,že by to neměl být problém k schválení si myslím.Jen mít na to peníze.



Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist