globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přestavba z paprskových kol na drátěné
 
2.11.2012 v 21:59
Zdarec všem, prohledal sem tohle forum, stejně jako cafe-racer.cz ale nic kloudného sem nenašel.
Máte někdo zkušenosti jak na to popřípadě kde kola koupit či nechat vyrobit?
Nešel sem pouze TUHLE nabídku
ale 75tis Kč za kola mi přijde moc, když za cenu 30tis Kč se dá pořídit sada 4ks 17"x7" na auto i s adaptérem na klasické šrouby,100 drátů každý ráfek,centrální křídlovkou a kdoví s čím ještě.

Díky všem za rady, poznatky, odkazy apod.

Naposledy editováno 02.11.2012 22:08:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 20:38 | Nahoru | #1

2stroke píše: Na náboji je celkem jedno, jestli ty prstence budou navařeny třeba s 2 mm tolerancí, jsou to drátová kola, vše se vykompenzuje výpletem a vycentrováním...
Jestli máš přístup k tomu co si psal, tak bych se toho vůbec nebal, fakt že ne...



takže by jsi konal krok po kroku jak?
středy například z ??? a doladit je podle originálních Triumph kol, včetně děr na osu, ložiska, držáky kotoučů atd?
Ale jak zadní letmáč?
Pak koupit ráfky, niple a dráty (např EXCEL) a nechat to naplést?

(reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné

3.11.2012 v 21:49 | Nahoru | #2
Delta> Sehnal bych si přední kolo ze staršího Triumphu - je třeba aby paprsky nebyly duté, tak jak je to na moderních mašinách - když to vztáhnu k tvým kolům, tak když na předním kole ty 3 paprsky odřežeš, tak ten střed pak bude mít v sobě po obvodu 3 díry, navíc to kolo je hodně odlehčené - včetně středů...chce to prostě nějaké bytelnější kolo s masivním středem, pak si to všechno proměř a udělej si výkres v Autocadu, pokud máš k němu přístup a umíš s ním...já ty prstence budu dělat asi z 8 mm leteckého duralu, chtěl jsem je dělat ručně (pílník, stojanovka, flexa), ale brácha se nabídl, že mi to nakreslí v Cadu a zkusíme se poptat tady:alfun.cz - firma ve které děla od nich bere hliník...
Prstence navařit tak, ať ti pak špice nechytají o brzdové třmeny (snad je to k pochopení)...
U toho předního kola jde samozřejmě o to, aby ti na to drátové kolo pasovaly kotouče a měly stejné roztoče, + samozřejmě aby na to nové kolo seděla i původní osa kola...
Díry do prstenců bych navrtal buď až po navaření (musel by sis to rozměřit, nechám na tobě za 36 děr, či 40), anebo bych je nechal vyřezat rovnou už při výrobě, každopádně nezapomeň na to, že díry jsou na levé a pravé straně proti sobě o půl vzdálenosti dvou děr posunuté - koukni se na nějaký náboj z drátového kola - třeba z fekála...
Ráfky třeba Excel, Borranni apod., já zvolím ráfky se zvýšenou patkou - mají průřez ve tvaru písmene M - vypadají lépe a jsou pevnější...pokud si na vypletení těch kol netroufáš, tak to odvez třeba sem: motorafky.cz - tam by ti vyrobili i špice a vypletli to...špice raději z nerezu...

To by bylo to přední kolo, to zadní letmé kolo bude větší oříšek ...vlastní střed toho paprskového zadního kola je posunutý na pravou stranu...budeš muset použit stejné zadní kolo, hlavně ten střed budeš muset použít za každou cenu, jinak to nevidím, frézování nového středu z duralové kostky by bylo mastné...ráfek bych použil původní z toho paprskového kola (potřebuješ nějaký širší ráfek bez navrtaných děr, bez bradavek) - odřezat pryč paprsky a díry na špice navrtat s posunutím na pravou stranu - díry nebudou uprostřed ráfku, ale budou posunuté doprava tak, aby si mohl posunout i střed na pravou stranu - už jsem to takhle viděl a fungovalo to). To, o kolik ty díry posuneš na pravou stranu, si ale budeš muset rozměřit podle původního kola. Ráfky na drátové kola mají vylisované bradavky na niple. Ty bradavky na niple by ti v těch motoráfcích vyrobili a nalisovali (P.S. tím pádem můžeš použit i původní ráfek z předního kola)...ty bradavky tam musí být, jinak by si za chvíli prodřel duši a celkem blbě by se ti na to nahazoval plášť. Jo, ty díry v ráfcích (včetně bradavek) směřují na střed kola pod určitým úhlem, koukni se na cafe-racer.cz fórum na diskusi s názvem: výroba drátových kol z kol comstarových (tak nějak by se to mělo jmenovat), někdo tam přesně popisoval, jak ty díry přesně vrtat...

No, snad je to trochu k pochopení, věřím že ty kola na dráty ale předělat půjdou...jinak inovacím se meze nekladou...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist