globalmoto_duben_nolan





Téma: Jezdci na ČS strojích
1.11.2012 v 17:05
*******************************************************************************************************************************
*********************************************** JEZDCI NA ČS STROJÍCH ***********************************************
*******************************************************************************************************************************
Fichtljízda za svatomartinskou husou 12.11.2022

10:00 setkání v Týnci nad Sázavou u fabriky Jawa
přesun do Neveklova do restaurace Heřmanka na husu
https://www.rbhermanka.cz/

Akce i pro nefichtl jezdce, avšak s trpělivosti k cestovnímu tempu malých padesátek

Ověřeno u obsluhy v Neveklově, svatomartinské husí menu tento rok bude. Týden před akci bude zamluveno místo podle počtu zájemců.

*******************************************************************************************************************************
PREAMBULE

Obnovené vlákno původně "Jawaři a čezeťáci z Vlašimi a okolí". Původní vlákno bylo založeno v roce 2012 a po asi dvouletém fungování se komunita přelila do sousedního vlákna Jawablázni. To se však v posledních letech po odchodu moderátora a s novými uživateli vydalo jiným, svérázným směrem …

Cílem tohoto vlákna je diskuze o československých strojích ačkoliv o nich již bylo napsáno a prodiskutováno mnoho.. To vše v mezích slušnosti mezi diskutujícími a s respektem k národním motocyklovým značkám bez urážení jejich zakladatelů, konstruktérů, stávajících majitelů apod.

Diskuze mimo téma omezte na minimum a případné rozjeté off topic dialogy přesuňte do osobních zpráv.

Moderátor si vyhrazuje právo mazat hanlivé, urážlivé nebo off topic příspěvky. A to i bez předchozího upozornění.

Uživatelé nerespektující základní pravidla slušnosti budou zablokování.

Elevator
***********************************************************************************************************************************************************************


Naposledy editováno 12.10.2022 08:25:30

3 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

7.2.2023 v 17:12 | Nahoru | #271
Tak jsem ji poprvé po go motoru vyvětral.Jen tak kolem vsi,na zasolenou hlavní se mi nechtělo.Jsem na ní zvědavý, hlavně jak se na ní budu kroutit po padesáti km. Po boji se zapalovacími cívkami dostala vape s kondenzátorem,tak snad bude klid.


Naposledy editováno 07.02.2023 17:37:18

Jezdci na ČS strojích

7.2.2023 v 17:15 | Nahoru | #272
Seriál o renovaci Jawy 250/559 panelky

1. Jak vybrat kus na renovaci
2. Jak motorku pečlivě rozebrat
3. Opravy jednotlivých dílů
4. Rozborka a sborka motoru
5. Lakování
6. Kompletace složitých dílů
7. Kola
8. První skládání

Naposledy editováno 07.02.2023 17:20:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

7.2.2023 v 17:17 | Nahoru | #273

Béďa17 píše: Tak jsem ji poprvé po go motoru vyvětral.Jen tak kolem vsi,na zasolenou hlavní se mi nechtělo.Jsem na ní zvědavý, hlavně jak se na ní budu kroutit po padesáti km. Po boji se zapalovacími cívkami dostala vape s kondenzátorem,tak snad bude klid.

Pěkný původní a funkční stav! Řádně v duchu iniciativy "STOP zbytečným renovacím"

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

7.2.2023 v 17:35 | Nahoru | #274
elevator> Jo jo,mě se to takhle líbí.Byla celá rozdělaná,není to z jednoho motocyklu.Kluzáky a vidle zrepasované,nová elektrika,plechy vzané odrezovačem,že by měla proběhnout nějaká ta pasivace rzi.Blatníky a kaslíky jsem zevnitř vzal barvou.Ještě musím dát delší zrcátko,poněvadž takhle si koukám akorát na ruce. a dát dokupy nějaký funkční klakson.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

7.2.2023 v 17:53 | Nahoru | #275

Béďa17 píše: elevator> Jo jo,mě se to takhle líbí.Byla celá rozdělaná,není to z jednoho motocyklu.Kluzáky a vidle zrepasované,nová elektrika,plechy vzané odrezovačem,že by měla proběhnout nějaká ta pasivace rzi.Blatníky a kaslíky jsem zevnitř vzal barvou.Ještě musím dát delší zrcátko,poněvadž takhle si koukám akorát na ruce. a dát dokupy nějaký funkční klakson.

O konzervaci rzi a celkově o citlivém restaurování je pěkně psáno tady http://motorestaurovani.cz/index.html

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

7.2.2023 v 18:31 | Nahoru | #276
Béďa17> Pelešák jak má bejt!!!

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

7.2.2023 v 18:55 | Nahoru | #277
Béďa17> pěkná

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

7.2.2023 v 19:38 | Nahoru | #278
Béďa17> libovost .

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

7.2.2023 v 20:45 | Nahoru | #279
Béďo, kdyžs tam dával to Vapeto, tak se to dá spáchat tak, že vysokonapěťový kábl leze z bloku? Tak, jak origo?
Páč ten prístroj, co mám doma, má vysokonapěťovů špulku extra a asi ju budu muset namontit na rám, neb pod dekl nevleze...
Ptám se proto, že na tvé dokumentární fotografii ze zkušební jízdy teho moc vidět néni...

Naposledy editováno 07.02.2023 20:46:23

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

7.2.2023 v 21:16 | Nahoru | #280
Zdenalbenal> CML jsem nacpal do bateriového kaslíku na ALplech který je přidělán na šrouby kaslíku.Regulátor a cívku jsem podmazal tmelem na lepší převod tepla.VN kábl s ostatními dráty jde pod zapalováním,provrtal jsem příčku k sekundáru a pak hned díru dolu a kabely jdou pod motorem do kaslíku.Ty káble v bužírkách není žádná velká paráda,ale taky jsem si s tím moc nehrál,mě to stačí. Jo a zachoval jsem na zhasínání původní zkratovač.


Naposledy editováno 07.02.2023 21:23:39

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

7.2.2023 v 23:15 | Nahoru | #281
Béda17> pěkná patinovka . Já sem na podzim dával na Aukro ČZ 125 T , vydražila se na 49200 kč . CHybělo jí akorát zadní kolo , jinak byla komplet .

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

8.2.2023 v 05:20 | Nahoru | #282
oldajawa500> Ahoj.Pěkné Téčko,ty jsou hezčí než C.Z toho by byla pěkná patinovka.

Jezdci na ČS strojích

8.2.2023 v 10:07 | Nahoru | #283

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

8.2.2023 v 10:14 | Nahoru | #284
Hm, 28 kusů. Po 2 mega.
To si to užijeme

Další "midalu".

Jezdci na ČS strojích

8.2.2023 v 14:08 | Nahoru | #285
Motorka pekná,něco jako indickej pérák,teď už jenom sehnat těch 28 milionářů,co si to koupí,ale to mají asi zajištěné spolu s pohádkou o jedinečnosti, omezené sérii a exkluzivitě,takže proč ne jen na silnici to asi nepotkáme, takže vcelku zbytečný unikat pro vyvolené.

Jezdci na ČS strojích

8.2.2023 v 14:13 | Nahoru | #286
Béďo, mám ten motór v malé kývačce.
Sem špekuloval o tom, že bych VN kábl, nefunkční, vytahl pod nádrž tak, aby nebyl vidět konec a zpoza nadršťky bych od špulky ke svíci vedl kabel funkční.
Že aby to jako vypadalo originálně, ale VN kábl by nebyl tak na raně...pod motorem.
Páč, jak víš, su zatížený na endrjů stroje a na malých kývačkách se závodilo ostopéro...měl ju aj náš jezdecký vzor, jeden místní soutěžácký matador.
Jo, s tým zapalkem bývaly problémy aj na závodech, páč jak se zahřál rotor, tak to mnohdy přestalo jet. Páč to moc nemagnetovalo.
Skuteční majstři na to našli recept - poscali to, schládlo to a tradá, jedééém!
Na dobových fotkách (třeba ze 6D ve Zlíně) sů viděd na motorkách odmontované pravé dekle, aby se to chladilo.
Závěrečná hodinovka se jela na silnici, tam nebylo nebezpečí poškození či zašpinění, aj když chlapi jeli trap...

Jezdci na ČS strojích

8.2.2023 v 14:17 | Nahoru | #287
Vlasťáku, takové stroje nejsů pro nás, páč my jezdíme pro radost z toho, že jedem, s větrem ve vlasech (jak kdo teda) a s hubů od ucha k uchu.
Né že jedem a koukáme se, jestli se lidi koukaj .

Jezdci na ČS strojích

8.2.2023 v 15:56 | Nahoru | #288
Zdenál -- už aby to šlo a snad to bude lepší než loni,to jsem toho větru přes plešku moc nezažil.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

8.2.2023 v 17:35 | Nahoru | #289
Béďa17> Zapalovací cívky...tak po 30 letech asi vím...
Kolem roku 1990 ale spíš ještě dřív jsem měl ČZ 125 T a 150 C. To Céčko jezdilo slušně, ale jednou se v převodovce sekla dvojka s trojkou nějak pohromadě a byl konec. Nevěděl jsem co s tím, takže - za tuším 2000 kčs koupeno - posléze za stejné peníze prodáno. Ale jiskru to celkem dávalo, pokud se nepletu. SPZ samozřejmě byla.
Zato Téčko - tam jiskra byla jen občas. Vyjel jsem na tom peklostoji jen jednou a domů dotlačil. Spolehlivost ? Žádná, jak sázka do loterie. Měnil jsem VN kabely, fajfky, svíčky...a ted' vidím, že to asi bylo cívkami. Tehdy jsemsi VAPE nekoupil. A motorku odhlásil a prodal. Na díly...protože veterán ? Haha,ani náhodou. A na ježdění ? Taky ne.
Elektrika pro mně byla vždycky tabu. A v podstatě je dodnes...
Dnes bych to dělal jinak.

Naposledy editováno 08.02.2023 17:38:29

Jezdci na ČS strojích

8.2.2023 v 20:09 | Nahoru | #290
Tak zapalovací/indukční špulka je tam enom jedna...akorát to musí fungovat .
Mladej resuscitoval - no - cosi se vrtal v zapalování na předválečné Zetce.
Hoši, to nešlo.
Kdybyste viděli, jak to bylo domrvené...rotor veleblbě nanýtovaný k náboji, utopené, že to štrejchalo o přerušovač...ale naštěstí se kdesi objevil jiný skoromotor, kde bylo pro změnu dokurvené všecko ostatní. Ale jak...na to musí byt talent.
Taky nejsu eklektikář, umím akorát změřat cívky (když eště vím, co naměřat mám, že, jinak su mimoň), ale když máš aspoň základní tušení a sem tam nejaké šémátko...tak to zkusím.
To origo zapalko mělo skoro sto roků, ale jiskru to dává taků, že benzínu snáď netřeba.
Stačilo vypucovat a dat to do polohy, kde to má fungovat.
A ono jo .
Na druhéj straně možeš mladému říkat andělsky ďábelsky, že dyž dává dohromady motór, je dobré si všecko změřat a než tam dám kliku, tak vyzkůšat převodovku...no a včíl má sešrůbovaný motor, kde klika má vůli jak kolek v gumáku a s převodovků nehne.
Takovým věcem se říká "zkušenosti" ...on jich zatím sbírá, ale sám jich teda mám, jéje .

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

9.2.2023 v 00:20 | Nahoru | #291
jo zkušenosti jsou zkušenosti dodnes pamatuju jak jako dorostenec tak dvanáctiletý chytrej jako rádio jsem se dal do skládání motoru na 05 po výbrusu,kterou jsem měl na cross,zámek nezámek, táta musel asi kousat vzteky do násady od kladiva,ale nechal mne bejt a pak s trpkym úsměvem povídá copak nechytá to

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

9.2.2023 v 07:54 | Nahoru | #292
PetrL3> jen my mame nejake vyrobené (asi i prodane) a nejede to z dotaci…

Naposledy editováno 09.02.2023 07:55:25

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

9.2.2023 v 08:02 | Nahoru | #293
Vlasťák1973> Ale dnes je z tebe zkušený motorkář. Zdenál má svatou pravdu. Zkušenost je nenahraditelná.
A můžu jen dodat - co bych za to dneska dal, kdybych ve dvanácti směl dělat něco jako opravovat motor. Mně otec ve dvanácti ( a ještě v patnácti ) od jakékoliv podobné práce hnal co nejdál. A to sám na motorce jezdil ( a stále jezdí, i ve skoro 90 letech ) - celý život. Dnes mně to trochu mrzí, ale což - zkušenosti se dohnat věkem nedají.
V jednom měl ale pravdu - strojař z tebe nebude, to je špinavé řemeslo. A stejně mně vždycky bavily jazyky, dějepis, letopočty, ale ke strojařině jsem měl a mám velký respekt.

Naposledy editováno 09.02.2023 08:06:04

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

9.2.2023 v 08:39 | Nahoru | #294

assassin píše: PetrL3> jen my mame nejake vyrobené (asi i prodane) a nejede to z dotaci…


Co v tom máte za motor? Kawu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

9.2.2023 v 09:18 | Nahoru | #295

assassin píše: PetrL3> jen my mame nejake vyrobené (asi i prodane) a nejede to z dotaci…



To je sice sympatické ale z motorkářského hlediska stejně k ničemu. Nikde to na ulici nepotkám ani to neuvidím v televizi jak to někde závodí. Bude to jen sběratelská rarita, nic víc.

E: Což netvrdím, že je snad špatně. Jen, že nevidím důvod, aby se z toho někdo tady radoval. Narozdíl od těch dotovaných jaw, o tomhle si tu těžko pokecáme s majiteli, jak že to vlastně jezdí a jak je to náročnmý na provoz atd.

Naposledy editováno 09.02.2023 09:26:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

9.2.2023 v 10:19 | Nahoru | #296
PetrL3> osobně to vidím tak, že to je motorka pro specifickou cílovku, kterou já nejsem.
Je to projekt, risk na sebe bere investor, já tomu fandím. Pokud to pomůže financovat další projekty Praga, tak tím tuplem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

9.2.2023 v 10:28 | Nahoru | #297
PetrXX> jo, to souhlasím.

Ale třeba Porsche si taky nikdy nekoupím, ale "něco" z něj mám. Můžu se pokochat pohledem na něj, můžu si ho půjčit, není to jen o vlastnictví. Můžu se projet ve Ferrari. Není to jako obraz v galerií, což ta motorka obávám se bude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

9.2.2023 v 11:46 | Nahoru | #298

PetrL3 píše: To je sice sympatické ale z motorkářského hlediska stejně k ničemu. Nikde to na ulici nepotkám ani to neuvidím v televizi jak to někde závodí. Bude to jen sběratelská rarita, nic víc.

E: Což netvrdím, že je snad špatně. Jen, že nevidím důvod, aby se z toho někdo tady radoval. Narozdíl od těch dotovaných jaw, o tomhle si tu těžko pokecáme s majiteli, jak že to vlastně jezdí a jak je to náročnmý na provoz atd.

Jelikož nejsi očividně cílová skupina, tak nechápu tvoji okamžité odsouzení. Argumenty, že to nikde nepotkám nebo neuvidím jsou právě pro tu cílovou skupinu jedním z kritérií nákupu. Pokud chceš motocykl z velkosérie a jsi solventní máš na dnešním trhu široký výběr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

9.2.2023 v 11:48 | Nahoru | #299

PetrL3 píše: PetrXX> jo, to souhlasím.

Ale třeba Porsche si taky nikdy nekoupím, ale "něco" z něj mám. Můžu se pokochat pohledem na něj, můžu si ho půjčit, není to jen o vlastnictví. Můžu se projet ve Ferrari. Není to jako obraz v galerií, což ta motorka obávám se bude.

Proto už Porsche a Ferrari není žádná exkluzivita. Může si to půjčit každý a na cestách to potkáváš běžně. Jak jsem zmínil, jsou lidé, kteří právě exkluzivitu vyhledávají. Pro zbytek je tu mainstream.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

9.2.2023 v 12:10 | Nahoru | #300
elevator> Vrat'o, když jsme u toho a jedná se o naše domácí motocykly, tak přemýšlím jak brát Jawu 650 / 660. Vyrobeno cca 500 kusů 650 a 180 kusů 660. Dnes je 90 % ve sbírkách. Je to exkluzivita, nebo ne ?
Upřesňuju, že finančně určitě ne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist