*********************************************** JEZDCI NA ČS STROJÍCH ***********************************************
*******************************************************************************************************************************
Fichtljízda za svatomartinskou husou 12.11.2022
10:00 setkání v Týnci nad Sázavou u fabriky Jawa
přesun do Neveklova do restaurace Heřmanka na husu
https://www.rbhermanka.cz/
Akce i pro nefichtl jezdce, avšak s trpělivosti k cestovnímu tempu malých padesátek
Ověřeno u obsluhy v Neveklově, svatomartinské husí menu tento rok bude. Týden před akci bude zamluveno místo podle počtu zájemců.
*******************************************************************************************************************************
PREAMBULE
Obnovené vlákno původně "Jawaři a čezeťáci z Vlašimi a okolí". Původní vlákno bylo založeno v roce 2012 a po asi dvouletém fungování se komunita přelila do sousedního vlákna Jawablázni. To se však v posledních letech po odchodu moderátora a s novými uživateli vydalo jiným, svérázným směrem …
Cílem tohoto vlákna je diskuze o československých strojích ačkoliv o nich již bylo napsáno a prodiskutováno mnoho.. To vše v mezích slušnosti mezi diskutujícími a s respektem k národním motocyklovým značkám bez urážení jejich zakladatelů, konstruktérů, stávajících majitelů apod.
Diskuze mimo téma omezte na minimum a případné rozjeté off topic dialogy přesuňte do osobních zpráv.
Moderátor si vyhrazuje právo mazat hanlivé, urážlivé nebo off topic příspěvky. A to i bez předchozího upozornění.
Uživatelé nerespektující základní pravidla slušnosti budou zablokování.
Elevator
***********************************************************************************************************************************************************************
Naposledy editováno 12.10.2022 08:25:30
3 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
1. Jak vybrat kus na renovaci
2. Jak motorku pečlivě rozebrat
3. Opravy jednotlivých dílů
4. Rozborka a sborka motoru
5. Lakování
6. Kompletace složitých dílů
7. Kola
8. První skládání
Naposledy editováno 07.02.2023 17:20:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Béďa17 píše: Tak jsem ji poprvé po go motoru vyvětral.Jen tak kolem vsi,na zasolenou hlavní se mi nechtělo.Jsem na ní zvědavý, hlavně jak se na ní budu kroutit po padesáti km. Po boji se zapalovacími cívkami dostala vape s kondenzátorem,tak snad bude klid.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Béďa17 píše: elevator> Jo jo,mě se to takhle líbí.Byla celá rozdělaná,není to z jednoho motocyklu.Kluzáky a vidle zrepasované,nová elektrika,plechy vzané odrezovačem,že by měla proběhnout nějaká ta pasivace rzi.Blatníky a kaslíky jsem zevnitř vzal barvou.Ještě musím dát delší zrcátko,poněvadž takhle si koukám akorát na ruce. a dát dokupy nějaký funkční klakson.
O konzervaci rzi a celkově o citlivém restaurování je pěkně psáno tady http://motorestaurovani.cz/index.html1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Páč ten prístroj, co mám doma, má vysokonapěťovů špulku extra a asi ju budu muset namontit na rám, neb pod dekl nevleze...
Ptám se proto, že na tvé dokumentární fotografii ze zkušební jízdy teho moc vidět néni...
Naposledy editováno 07.02.2023 20:46:23
Naposledy editováno 07.02.2023 21:23:39
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
https://www.idnes.cz/auto/motorky/praga-luxusni-motocykl-zs-800.A230127_084058_automoto_mom
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
To si to užijeme
Další "midalu".
Sem špekuloval o tom, že bych VN kábl, nefunkční, vytahl pod nádrž tak, aby nebyl vidět konec a zpoza nadršťky bych od špulky ke svíci vedl kabel funkční.
Že aby to jako vypadalo originálně, ale VN kábl by nebyl tak na raně...pod motorem.
Páč, jak víš, su zatížený na endrjů stroje a na malých kývačkách se závodilo ostopéro...měl ju aj náš jezdecký vzor, jeden místní soutěžácký matador.
Jo, s tým zapalkem bývaly problémy aj na závodech, páč jak se zahřál rotor, tak to mnohdy přestalo jet. Páč to moc nemagnetovalo.
Skuteční majstři na to našli recept - poscali to, schládlo to a tradá, jedééém!
Na dobových fotkách (třeba ze 6D ve Zlíně) sů viděd na motorkách odmontované pravé dekle, aby se to chladilo.
Závěrečná hodinovka se jela na silnici, tam nebylo nebezpečí poškození či zašpinění, aj když chlapi jeli trap...
Kolem roku 1990 ale spíš ještě dřív jsem měl ČZ 125 T a 150 C. To Céčko jezdilo slušně, ale jednou se v převodovce sekla dvojka s trojkou nějak pohromadě a byl konec. Nevěděl jsem co s tím, takže - za tuším 2000 kčs koupeno - posléze za stejné peníze prodáno. Ale jiskru to celkem dávalo, pokud se nepletu. SPZ samozřejmě byla.
Zato Téčko - tam jiskra byla jen občas. Vyjel jsem na tom peklostoji jen jednou a domů dotlačil. Spolehlivost ? Žádná, jak sázka do loterie. Měnil jsem VN kabely, fajfky, svíčky...a ted' vidím, že to asi bylo cívkami. Tehdy jsemsi VAPE nekoupil. A motorku odhlásil a prodal. Na díly...protože veterán ? Haha,ani náhodou. A na ježdění ? Taky ne.
Elektrika pro mně byla vždycky tabu. A v podstatě je dodnes...
Dnes bych to dělal jinak.
Naposledy editováno 08.02.2023 17:38:29
Mladej resuscitoval - no - cosi se vrtal v zapalování na předválečné Zetce.
Hoši, to nešlo.
Kdybyste viděli, jak to bylo domrvené...rotor veleblbě nanýtovaný k náboji, utopené, že to štrejchalo o přerušovač...ale naštěstí se kdesi objevil jiný skoromotor, kde bylo pro změnu dokurvené všecko ostatní. Ale jak...na to musí byt talent.
Taky nejsu eklektikář, umím akorát změřat cívky (když eště vím, co naměřat mám, že, jinak su mimoň), ale když máš aspoň základní tušení a sem tam nejaké šémátko...tak to zkusím.
To origo zapalko mělo skoro sto roků, ale jiskru to dává taků, že benzínu snáď netřeba.
Stačilo vypucovat a dat to do polohy, kde to má fungovat.
A ono jo .
Na druhéj straně možeš mladému říkat andělsky ďábelsky, že dyž dává dohromady motór, je dobré si všecko změřat a než tam dám kliku, tak vyzkůšat převodovku...no a včíl má sešrůbovaný motor, kde klika má vůli jak kolek v gumáku a s převodovků nehne.
Takovým věcem se říká "zkušenosti" ...on jich zatím sbírá, ale sám jich teda mám, jéje .
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Naposledy editováno 09.02.2023 07:55:25
A můžu jen dodat - co bych za to dneska dal, kdybych ve dvanácti směl dělat něco jako opravovat motor. Mně otec ve dvanácti ( a ještě v patnácti ) od jakékoliv podobné práce hnal co nejdál. A to sám na motorce jezdil ( a stále jezdí, i ve skoro 90 letech ) - celý život. Dnes mně to trochu mrzí, ale což - zkušenosti se dohnat věkem nedají.
V jednom měl ale pravdu - strojař z tebe nebude, to je špinavé řemeslo. A stejně mně vždycky bavily jazyky, dějepis, letopočty, ale ke strojařině jsem měl a mám velký respekt.
Naposledy editováno 09.02.2023 08:06:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
assassin píše: PetrL3> jen my mame nejake vyrobené (asi i prodane) a nejede to z dotaci…
To je sice sympatické ale z motorkářského hlediska stejně k ničemu. Nikde to na ulici nepotkám ani to neuvidím v televizi jak to někde závodí. Bude to jen sběratelská rarita, nic víc.
E: Což netvrdím, že je snad špatně. Jen, že nevidím důvod, aby se z toho někdo tady radoval. Narozdíl od těch dotovaných jaw, o tomhle si tu těžko pokecáme s majiteli, jak že to vlastně jezdí a jak je to náročnmý na provoz atd.
Naposledy editováno 09.02.2023 09:26:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Je to projekt, risk na sebe bere investor, já tomu fandím. Pokud to pomůže financovat další projekty Praga, tak tím tuplem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Ale třeba Porsche si taky nikdy nekoupím, ale "něco" z něj mám. Můžu se pokochat pohledem na něj, můžu si ho půjčit, není to jen o vlastnictví. Můžu se projet ve Ferrari. Není to jako obraz v galerií, což ta motorka obávám se bude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
PetrL3 píše: To je sice sympatické ale z motorkářského hlediska stejně k ničemu. Nikde to na ulici nepotkám ani to neuvidím v televizi jak to někde závodí. Bude to jen sběratelská rarita, nic víc.
E: Což netvrdím, že je snad špatně. Jen, že nevidím důvod, aby se z toho někdo tady radoval. Narozdíl od těch dotovaných jaw, o tomhle si tu těžko pokecáme s majiteli, jak že to vlastně jezdí a jak je to náročnmý na provoz atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
PetrL3 píše: PetrXX> jo, to souhlasím.
Ale třeba Porsche si taky nikdy nekoupím, ale "něco" z něj mám. Můžu se pokochat pohledem na něj, můžu si ho půjčit, není to jen o vlastnictví. Můžu se projet ve Ferrari. Není to jako obraz v galerií, což ta motorka obávám se bude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Upřesňuju, že finančně určitě ne.