Neháže to jiskru, pojistky, faja, kabely, kontakty OK. Potřeboval bych nějakým způsobem skontrolovat cívku a spodek zapalování. Pokud to bude jak má, je na vině CDI.
Nechci ho kupovat, abych pak zjistil, že je to něco jiného. Tak stejně nechci kupovat cívku, abych zjistil že je to čidlo otáček, nebo stator, nebo cdi.
A ještě jedna otázka. Když by byl v prd*li snímač otáček, házelo by to jiskru špatně, nebo vůbec?
Díky.
Jestli je v riti CDI nebo civka si asi nejlip zjisti tak, ze z CDI by melo jit do civky napeti, kdyz stim budes tocit, melo by se ti stridat napeti a bez napeti. POkud se ti tam neukaze zdna napeti je v pytli bud CDI nebo snimac otacek.
Snimac otacek se da ale taky zmerit, byva popano v servisnim manualu.
a sekundár (ke svíčce) 9.4 – 17.6 Ω… at 20°C
snímač otáček lze taky přeměřit - ale zase mrkni do servisního anuálu aby věděl ketré kabely mezi sebou proměřit - při starování bys tam měl naměřit cca 4.0 volts +/- 0.5 volts
a vnitřní odpor snímače by měl být 190 - 300 ... at 20°C
Pokud je odpor v pořádku a napětí nesedí může být ještě špatná poloho snímače
1 reakcí na tento příspěvek Jak přeměřit cívku
endstand píše:
Kdyby mi někdo ochotný dokreslil, nebo dopsal co s čím měřit, byl bych mu vděčný.
Na tohle jsem debil....
Meris Modrobilej proti zelenemu - coz by mel byt odpor cele civky.
A potom jeden z tenkych dratu (modrobilej/zelenej) proti vyvodu VN,
A jakejkoliv vyvod proti kostre by mel byt nekonecny odpor.
Ev. muzes zmerit i VN kabel od fajfky toz by mely byt radove MOhmy.
Snímač otáček by měl být v pořádku, naměřil jsem 100ohm, v manualu je 80-120ohm, takže ideální.
Indukční cívka: na sekundáru jsem naměřil 12kohmn, v manualu je 10-16kohm, takže dobrý. Na primáru jsem ale naměřil 2.3ohm, a v manualu je 0,425-0,575ohm. Takže něco špatně.
Dále jsem naměřil na statoru 1,5ohm, v manualu je 0,45-0,56ohm, takže taky špatně...
Otázkou je, je-li cívka v pořádku, když jsem naměřil jednu hodnotu správně, a druhou ne.
Další věc s tím statorem.. jsem z toho zmaten... Co se týče dobíjení, mělo by to být v klidu, pač když náhodou chytne, měřím něco mezi 14-15V, což by mělo být v pořádku...
1 reakcí na tento příspěvek Jak přeměřit cívku
Barevné označení drátů od statoru je jiné, než v manuálu, ale to by problém být neměl, protože se měří všechny mezi sebou, a jsou tam tři. Všechny kombinace dávaly stejnou hodnotu odporu, stejně jako v manuálu. Sice o cca1ohm více, ale je to asi hodně o přesnosti multimetru. Každopádně, pokud jak už jsem psal, všechny kombinace byly stejné, stator by teoreticky mohl být v pořádku. Nebo uvažuju špatně??
Tím pádem je pravděpodobné CDI, podle původního předpokladu. Vzhledem k tomu, že mašina před problémem fes zmokla, a od té doby se děje co se děje(jednou jiskra jde, podruhé zas ne), je pravděpodobné, že se voda dostala do cdi, nebo jinam, kam neměla, a to cdi to odneslo.....
1 reakcí na tento příspěvek Jak přeměřit cívku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prokluzujici volnobezka [1, 2] KTM Duke 640, KTM 640 LC4 Supermoto | gugo | 44 | 6.2.2020 v 19:10 macicekpetr |
Adaptér kotouče KTM Duke 640 | _SHIFT_ | 0 | 18.4.2019 v 17:41 _SHIFT_ |
Nestartuje KTM Duke 640 | Fandi | 6 | 20.1.2018 v 15:20 Fandi |
Presakujuca expanzka KTM Duke 640 | scouser | 2 | 8.8.2017 v 07:34 scouser |
náhon KTM Duke 640 | roky1 | 4 | 10.3.2017 v 13:18 KubaLC8 |