globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vliv hmotnosti pístu
Zdar všichni,
nezná někdo váhu orig. pístu na TL1000S??? Kvůli zvyšování výkonu zvětšením vrtání se budou nakupovat větší kované písty a chceme dosáhnout stejné váhy jako origo píst. Nebo pokud někdo má rozebraný motor z TLS jestli by ho mohl pokoutně zvážit na maminčině či manželčině přesné kuchyňské váze, nejlépe s kroužky i s čepem
Anebo je to jedno a váha pístu nemá vliv???
Díkes za odpovědi
Anketa: Může se to kvůli váze pístu posrat???
Ano
70%
45
Ne
13%
8
Nevím
6%
4
Vys..te se na to (stejně to uděláme)
11%
7

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 21:21 | Nahoru | #121
dakarista> jj, ocel. vložka, jinak Wiseco umí skoro vše, jen se to u nás moc nenabízí

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 21:28 | Nahoru | #122
IvanDvoutakťák> Zatím nevím, zítra se zeptám kolegy jak to vypadá zda už vážil a dám vědět(hodně práce, nestíhám)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 21:33 | Nahoru | #123
dakarista>

doufám že myslíme stejnou věc, černý kluzný lak. Dlouho jsem to různě patlal a Liqui Moly ho mají v pixle i ve spreji.Jestli to nějaký chemik posoudí bude dobré.Do 100ccm 2T bez problémů

KLUZNÝ LAK LM 202 S MoS2
Barva : černošedá matová
Báze : MoS2 dispergovaný v rozpouštědlech
Pojivo : termoplastická pryskyřice
Nosná tekutina : Ethanol
Bod vzplanutí : +14 °C VBF (AI)
Tloušťka vrstvy : 5 – 15 μm
Teplotní rozpětí pro použití : do +300 °C dlouhodobě,
: do +360 °C krátkodobě
Vydatnost : 7 m2/kg při 12,5 μm tloušťce vrstvy
Schnutí : cca 5 minut na omak,
: cca 30 minut plné vytvrzení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 21:44 | Nahoru | #124
MG> toz je na me moc odborne. Jen vim ze jsou tim potazeny pisty do ocelove vlozky. Neco takoveho:



nebo od Spoon Valley Racing ....

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 21:46 | Nahoru | #125

dewwil píše: dakarista> jj, ocel. vložka, jinak Wiseco umí skoro vše, jen se to u nás moc nenabízí



ja prave take zamyslel Wiseco, ale to mi na zakazku pry neudela dva pisty... Proto zatim pada volba na Wossner nebo Albrechta motorsport...

Jen tak nejak premyslim jak se pak ladi smes motoru na brzde, kdyz je surovej a nezajetej...

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 21:59 | Nahoru | #126
jo na stěnách lak a pod ventilama nějaká keramika? blbě se to leskne

no brzdit se to nedá je treba od oka pribohatit a lehce zajet, taky se dá jezdit na brzdě a číst si noviny když je zima

Albrecht má písty docela dobrý, použily sme je v motoru TL1000 pro čtyřkolu na dálkový závody, je povolen objem 800 ccm a písti ve vložce po hodně tisících km závodu a 110 koníků bez chyb

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 22:08 | Nahoru | #127
MG> vse by melo zustat serie, v umyslu je vybrousit komplet pryc vlozky s nikasilem. Pak se tam vrazi ocelove vlozky. A pisty s keramikou... Zbytek zustava seriovej v motoru... Plus nejaka uprava smesi a tak...

Pokud s tim mas zkusenosti, tak bych to klidne rad probral osobne. Zatim lidi na vyrobu mam poschanene, co se tim zivi a maji dobre reference. Ale rad nacerpam dalsi info k tomu

edit: ted jsem na mobilu a az bych byl na PC, tak muzu poslat lepsi a jine foto...

Naposledy editováno 08.10.2012 22:09:57

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 22:34 | Nahoru | #128
dělali sme z dvouválců TL1000 2x 800 a 2x 1000 na výdrž, kde se uvažovalo o Dakaru tak že 15000km v závodním tempu,terénu a ten spodek v serii snese asi všecko.výkon 105´- 115 koní
V-rod na sprint s plynem a taky to ten motůrek vydržel v serii s 220 koni. Nejsem úplnej stavěč velkejch motorů ty upravujeme v serii ale do 100ccm 2T sme jich několik vyrobili. sem přes den normalně na spojení jen nevím jestli můžu radit,hlavní náplň je opravy a prodej

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 22:47 | Nahoru | #129
MG> tak nejake zkusenosti s tim mas a tak bych se rad priucil. Kde a co ma jaka uskali. Popripade kdyz se to povede udelat, musel by ti nekdo odbrzdit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 07:29 | Nahoru | #130
dakarista>
ten píst je s největší pravděpodobností fosfátovaný a to na 2x, jak v místě ventilů tak i na povrchu.... V místě ventilů může být ještě cínovaný... Dneska se používá dost často Eloxování, ale to jen u specifických pístů.... Jde o to z jakého materiálu je píst kován, tady to vypadá na obyč celohliník s fosfátovaným vrškem a cínovanýma ploškama na ventil... Předpokládám kvůli lepšímu vedení jiskry a tedy zápalu.

Naposledy editováno 09.10.2012 07:31:09

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 08:48 | Nahoru | #131
teda na tomhle vláknu už byly zajímavý teorie ale tohle si představuju v barvách

Kamy
"vypadá na obyč celohliník s fosfátovaným vrškem a cínovanýma ploškama na ventil... Předpokládám kvůli lepšímu vedení jiskry a tedy zápalu."

jiskry lítaj po cínovým pístu od ventilu k ventilu a pak výbuch jak v americkým filmu, musím uznat že moje teorie o bludných koních při meziplynu je slabá

MG

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 09:16 | Nahoru | #132
dewwil> Tak změna,po tel. rozhovoru s p.Oulehlou mi bylo vysvetleno,že vložka nemá v "moderním" motoru co dělat,nechávaj si dělat nikasil v zahraničí a tvrdí,že je dokonalej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 10:21 | Nahoru | #133

Jasek píše: dewwil> Tak změna,po tel. rozhovoru s p.Oulehlou mi bylo vysvetleno,že vložka nemá v "moderním" motoru co dělat,nechávaj si dělat nikasil v zahraničí a tvrdí,že je dokonalej.



toz to mas pravdu, jen otazka o kolik chcete prevrtavat a kolik zbude masa na valci. Rotax 990 (serie 97mm) jde vrtat bezpecne do 100mm (1060ccm), na 102mm (1103ccm) uz obcas praskly valce a na 103,2mm (1127ccm) se uz musi dat ocelove vlozky. Toz jsou poznatky z prevrtavani co jsme nejak dal dohromady od lidi co to delaji...

Otazka jak ma silne valce TL

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 10:39 | Nahoru | #134

motocentrum-cb píše: teda na tomhle vláknu už byly zajímavý teorie ale tohle si představuju v barvách

Kamy
"vypadá na obyč celohliník s fosfátovaným vrškem a cínovanýma ploškama na ventil... Předpokládám kvůli lepšímu vedení jiskry a tedy zápalu."

jiskry lítaj po cínovým pístu od ventilu k ventilu a pak výbuch jak v americkým filmu, musím uznat že moje teorie o bludných koních při meziplynu je slabá

MG



původně jsme ti chtěl napsat něco víc, ale je to zbytečné, zůstaneme u tvého scifi a amerického filmu... víc je zbytečné někomu jako ty psát

Naposledy editováno 09.10.2012 10:48:11

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 10:43 | Nahoru | #135
Kamy

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 10:50 | Nahoru | #136

IvanDvoutakťák píše: Kamy



bohužel já už to scifi smazal a přepsal Omlouvám se :)

btw: ten obrázek co zde někdo uvedl má zahloubení pro ventily bez povrchovky (nechal sem si to člověkem v oboru rozmluvit), je to pravděpodobně odlitek a má jen čelní plochu z pozinku.

btw a k upřesnění toho cínování, to se realizuje hlavně po třecích plochách a je to dobrý způsob ke snížení tření (a tudíž jen samá pozitiva)

Naposledy editováno 09.10.2012 11:55:55

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 10:55 | Nahoru | #137
Abych trochu odlehčil téma :
mrkněte do včerejších Přidaných inzerátů - snad se "zapojili" Číňani
Nebo tam už někdy přibylo tolik během jedinýho dne ??

Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 11:03 | Nahoru | #138
90% včerejších inzerátů patří Ivo Červený - Automoto

vypadá to, že tam borec nahrál celý svůj eshop

bazar fakt na hovno...

Naposledy editováno 09.10.2012 11:04:15

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 11:41 | Nahoru | #139
IvanDvoutakťák>
já to beru furt neboli stále lehce, hlavně teď když se blíží zima a hřeje se mi koprovka s hovězím plátkem

MG

Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 14:15 | Nahoru | #140
Asi nebudeš jedinej, Froggy, kdo "ty inzeráty" přestane procházet

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 14:47 | Nahoru | #141

Kamy píše: dakarista>
ten píst je s největší pravděpodobností fosfátovaný a to na 2x, jak v místě ventilů tak i na povrchu.... V místě ventilů může být ještě cínovaný... Dneska se používá dost často Eloxování, ale to jen u specifických pístů.... Jde o to z jakého materiálu je píst kován, tady to vypadá na obyč celohliník s fosfátovaným vrškem a cínovanýma ploškama na ventil... Předpokládám kvůli lepšímu vedení jiskry a tedy zápalu.


No upřímně mi to příjde jako obyčejnej odlitek, možná výkovek, kde je prostě jen obrobený dno do plocha a "důlky" pro ventily zůstaly s původním neobrobeným povrchem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 15:16 | Nahoru | #142
dakarista Origo je snad 98mm na 102mm se běžně vrtá a dá to 1080cc amíci to vrtaj i na 1198cc,ale ovařujou a brousí kyvku v místě uložení ojnic,který jsou taky jiný+plná prdel dalších dílů,to je samozřejmě s vložkou a za spoustu dolaru.Nikde na ty jejich motory nejsou reference a ani nemachrujou s koněma takže zatím odolám.Sam z UK vrtal taky 12ku,ale nevyloudil z ní ani poníka navíc oproti 1080cc.Je to strašnej pocit srát peníze do 1080,když NUTNE potřebuju 1198

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 15:25 | Nahoru | #143
Jasek> Paretův princip funguje, no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 15:45 | Nahoru | #144
Jasek> spatne jsi to po me precetl. Ja tam daval jako priklad Apriliackej V60... Takze 97 je dobre

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 15:50 | Nahoru | #145
dakarista> špatně jsi mě pochopil,já psal o TL.Z rakouska bych si nekoupil ani šunku k svačině

Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 18:13 | Nahoru | #146
spis jsem chtel nastinit, ze je tu problematika sily steny.

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 19:09 | Nahoru | #147

Jasek píše: dewwil> Tak změna,po tel. rozhovoru s p.Oulehlou mi bylo vysvetleno,že vložka nemá v "moderním" motoru co dělat,nechávaj si dělat nikasil v zahraničí a tvrdí,že je dokonalej.



tak, to je gut, když to maj už otestovaný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 19:17 | Nahoru | #148

Jasek píše: dewwil> Tak změna,po tel. rozhovoru s p.Oulehlou mi bylo vysvetleno,že vložka nemá v "moderním" motoru co dělat,nechávaj si dělat nikasil v zahraničí a tvrdí,že je dokonalej.



nebude to proto, že "prodává" nikasil a ne vložky?

pro vložku mluví snazší výroba (bavíme se o malých sériích), vyšší přesnost (při obrábění tvrdost ocel vs nikasil), tepelná výměna (hůř vede teplo, tzn víc odpadního tepla odchází výfukem, nižší nároky na chlazení) a taky životnost. na druhou stranu má jinou tepelnou roztažnost než hliník (píst), tudíž je nutné to mít dobře spočítané z hlediska vůlí, a nechat motor před náloží pořádně zahřát.

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

9.10.2012 v 19:52 | Nahoru | #149
FiZzeR> taky možnost

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

10.10.2012 v 08:11 | Nahoru | #150
Do úprav kecať nejdem, lebo skúsenosti nemám, ale prosím info, že k čomu je zvýšenie objemu o 8%? Nebude lacnejšie vymeniť stroj za niečo silnejšie v sérii? Ak teda stoja piesty toľko čo na moju Yamahu, tak by som sa radšej na 8% nyvýšenie objemu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S pavevyskocil 14 22.7.2023 v 12:01 Martin74
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S Martin74 14 1.5.2023 v 15:58 assassin


TOPlist