Proto mě zajímá co jsem udělal blbě, že se mi ta motorka začala chvět. Jel se na té mé. Díky moc za rady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
Tot moje zkusenost. Doufam ze je to aspon trochu stravitelny nejsem zrovna ucitel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
phobos píše: No, celý 4 stránky pročítat nebudu, ale měl bych taky jedno moudro - dost možný, že už zazlělo.
Každá motorka brzdí jinak.
Brzdit na chooperu jenom předkem je blbost - ať Sršeň říká co chce. Většina sportů a naháčů potřebuje jenom předek - a při pokusu použít zadní brzdu většinou pošleš zadek do smyku. Například SM-T se sice postaví na předek, ale dost snadno blokneš přední kolo - takže buď jenom předekem a hodně s citem, nebo obě brzdy - to jsem zatím ještě úplně nerozseknul - mám SM-T jenom pár týdnů.
Co si z toho vzít? Neposlouchat Sršně a jít si to zkusit na letiště. Udělej si čáru a zkus ze stovky zastavit na co nejkratší vzdálenosti. A zkoušej různý varianty. To je jedinej způsob, jak se na učit brzdit na svojí motorce.
To máš recht, a bude to nejrozumější řešení.
Flisker píše: Tak jsem se tu docetl par veci :
"musis brzdit s napnutyma rukama" - tohle si myslim ze je absolutni nesmysl riditka jsou na rizeni ne na prenaseni vahy tela pri brzdeni od toho je nadrz.
"pouzivej zadni brzdu, pred brzdeni, behem a kdo vi kdy" - tez nevidim vyhodu ,kdyz uz jsem v krizi tak nebudu mrhat cas nejdriv slapanim lehce na zadni brzdu ... proste predni ve stylu - uplne na zacatku lehce aby sly dolu vydlice a pak uplne na tvrdo.
"vymackni spojku" - to vidim jako neco co by se za jizdy nemelo delat snad nikdy, letet jako raketa s vymacklou spojkou, nejlepe do zatacky
V takovy situaci bych to videl - pevne se chytit nohama nadrze aby jsi mel stabilitu, coz by mel ridic celou dobu kdyz si pripada ze to "žhaví" a pak jednoduse predni brzda lehce nasledne tvrde(total) pokud jsi jel rovne ,ze uz brzdis moc poznas ze se ti zveda zadek.
Jestli neco z toho co jsem napsal nesouhlasi s realitou tak jsem otevrenej kritice
Asi se to zadní kolo zvedlo. Nevím jistě nemám to zažitý.
Flisker píše: trins> To je prave ten problem, zkousel jsi to ? Kdyz pojedes treba to kilo a zacnes prudce brzdit a nohy budes mit tak nak tadada na volno a drzet se moto rukama tak je dost pravdepodobny ze nebude motorka uplne stabilni a nepojede presne rovne pri extremnim brzdeni => ze se ti zablokuje predek a bud se leknes a povolis brzdu nebo to slozis, kdezto kdyz mas stabilitu spodni casti tela - nohama na nadrzi tak se muzes soustredit na brzdeni a netlacis ani na jedno riditko jako tomu je kdyz zacnes rvat za brzdu, letis rozkrokem na nadrz a pak jeste zadni kolo do vzduchu, hruza v ocich .... to bych nechtel videt.
Tot moje zkusenost. Doufam ze je to aspon trochu stravitelny nejsem zrovna ucitel.
řídítka mám trochu ohlé po podzimní pádu (ocelové), takže je možné že jak sem promnul ruce a začal se o řidítka opírat že jsem to mohl tím také rozkmitat. Koulema sem se sjel po sedle a zapřel se o nádrž. Nohy jsem měl jen tak položené na stupačkách.
3 reakcí na tento příspěvek Co jsem udělal blbě?
A to se mýlíš, děkoval jsem mu hned, jak jsem napodruhé předjel tu blbou babetu a pak několikrát ještě cestou než jsem dojel dom.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
Flisker píše: Tak jsem se tu docetl par veci :
"musis brzdit s napnutyma rukama" - tohle si myslim ze je absolutni nesmysl riditka jsou na rizeni ne na prenaseni vahy tela pri brzdeni od toho je nadrz.
"pouzivej zadni brzdu, pred brzdeni, behem a kdo vi kdy" - tez nevidim vyhodu ,kdyz uz jsem v krizi tak nebudu mrhat cas nejdriv slapanim lehce na zadni brzdu ... proste predni ve stylu - uplne na zacatku lehce aby sly dolu vydlice a pak uplne na tvrdo.
"vymackni spojku" - to vidim jako neco co by se za jizdy nemelo delat snad nikdy, letet jako raketa s vymacklou spojkou, nejlepe do zatacky
V takovy situaci bych to videl - pevne se chytit nohama nadrze aby jsi mel stabilitu, coz by mel ridic celou dobu kdyz si pripada ze to "žhaví" a pak jednoduse predni brzda lehce nasledne tvrde(total) pokud jsi jel rovne ,ze uz brzdis moc poznas ze se ti zveda zadek.
Jestli neco z toho co jsem napsal nesouhlasi s realitou tak jsem otevrenej kritice
To že se nemá opírat do řidítek je sice pěkná teorie, nicméně při opravdu tvrdém brždění o kterém se zde mluvím si dovolím tvrdit, že 99% se neudrží jen stehny a hodně váhy přenese na řidítka a pak je lepší mít natažené ruce aby tolik váhy nešlo na přední kolo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
Firecracker píše: To že se nemá opírat do řidítek je sice pěkná teorie, nicméně při opravdu tvrdém brždění o kterém se zde mluvím si dovolím tvrdit, že 99% se neudrží jen stehny a hodně váhy přenese na řidítka a pak je lepší mít natažené ruce aby tolik váhy nešlo na přední kolo.
No, ruce je lepší mít mírně pokrčený - máš pak lepší cit pro to, co ti dělá přední kolo.
Jinak si taky myslím, že není možný udržet všechno zádama a kolenama, ale od té doby, co se snažím si na ty kolena myslet, mě nebolí po 20-ti minutách na okruhu ruce. Furt těma rukama něco držím, ale držím toho míň.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
Dodo_Terra píše: To máš recht, a bude to nejrozumější řešení.
Akorát si mysli na to, že pokud se při tom zkoušení začne dít něco divnýho (=pravděpodobně sis zablokoval kolo nebo jsi zvednul zadek), tak obě brzdy hned pusť. Přebržděný přední kolo se dá ustát jedině pokud brzdu pustíš - a máš na to odhadem tak max 2 vteřiny.
Jinak není potřeba se toho bát - při trénování stoppie jsem si bloknul předek už mockrát a vždycky jsem to ustál bez problémů.
phobos píše: Akorát si mysli na to, že pokud se při tom zkoušení začne dít něco divnýho (=pravděpodobně sis zablokoval kolo nebo jsi zvednul zadek), tak obě brzdy hned pusť. Přebržděný přední kolo se dá ustát jedině pokud brzdu pustíš - a máš na to odhadem tak max 2 vteřiny.
Jinak není potřeba se toho bát - při trénování stoppie jsem si bloknul předek už mockrát a vždycky jsem to ustál bez problémů.
Tohle je dobrý, určitě se budu snažit to vyzkoušet.
Jawamaha píše: tak špatně jsi udělal už to, že jsi nejel podle předpisů..(Předpokládám, že to nebylo na dálnici, protože tam nemá babeta dle konstrukční rychlosti co dělat a pak druhá věc - ten autobus by byl v protisměru..) Za další neznám konstrukční rychlost derbiny ale určitě to bylo na hranici..a takové prudké brždění je pak nic moc. A za další jsi nepoděkoval všem svatým za to, že tu ještě jsï..
okey, tak největší mirek dušín tu nejsem já, ale ty ty určitě jezdíš 50/90/130
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
phobos píše: No, ruce je lepší mít mírně pokrčený - máš pak lepší cit pro to, co ti dělá přední kolo.
jakej je rozdíl mezi tím, že mám při krizovce napnutý ruce a zatlý svaly, abych nešel držkou na řídítka, a mezi tím, že mám pokrčený ruce a zatlý svaly, abych zase nešel držkou na řídítka ? to si myslím, že už bude cit úplně stejnej, protože se budu jen soustředit, abych nepřelít přes řídítka...
mně se to s těma nohama držícíma se nádrže pořád nějak nezdá. budu to muset zkusit
Flisker píše: Tak jsem se tu docetl par veci :
"musis brzdit s napnutyma rukama" - tohle si myslim ze je absolutni nesmysl riditka jsou na rizeni ne na prenaseni vahy tela pri brzdeni od toho je nadrz.
jak říkám já, zatím jsem dycky brzdil s napnutejma rukama zapřenej o řídítka a nikdy jsem problém s rozkmitáním neměl.
selkie píše: já teda žádnou radou nepřispěju, ale rozsekala mě ta první věta "žhavím si to tak kilo, kilo deset a předemnou babeta, tak že je předjedu, ještě trochu jsem zabral plynem, jenže proti se řítil autobus a ja si říkám, to stihnu, ale těsně před babetou sem si to rozmyslel" ...
žhavit = kilo,kilo deset
řítit = 80, 90
a babetta asi taky letěla tak 70, hm?
...to potom večer v hospodě vznikaj hustokrutý (sorry, Cíbo) historky
To je vuuuul
2 reakcí na tento příspěvek Co jsem udělal blbě?
Pri me nedavne tezke krizovce me frajer vybozil z rady a musel jsem brzdit i koulema.
Nejdrive sel tezkej zadek tim se motorka dost zpomalila a pridrepla si pak sel hnedka jen predek a i tak slo zadni nahoru motorka gumovala a tancovala co to slo musel jsem davkovat jak ABS aby se to nesmeklo a zaroven ji ridit od auta. Tohle myslim je dostacujici ukazka ze vim co je to brzdit vsim ale rozhodne bych si nedovolil tvrdit ze jen predni staci. Dobre to vysvetloval Dawe a ten si myslim ma kurva zkusenosti :) Kde zadni je dobra jen do te doby nez se ti zvedne kolo pak ji pustit at to nepadne na blokle kolo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
e: ale je jistý, že myslet v tý chvíli na zadní brzdu, nebo posouvání těla na nádrž, by akorát oddálilo brzdění a podíval bych se do kufru toho červenýho auta
Naposledy editováno 21.08.2012 22:18:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
Forty píše: jakej je rozdíl mezi tím, že mám při krizovce napnutý ruce a zatlý svaly, abych nešel držkou na řídítka, a mezi tím, že mám pokrčený ruce a zatlý svaly, abych zase nešel držkou na řídítka ? to si myslím, že už bude cit úplně stejnej, protože se budu jen soustředit, abych nepřelít přes řídítka...
mně se to s těma nohama držícíma se nádrže pořád nějak nezdá. budu to muset zkusit
Kdyz budes mit stabilni spodni cast tela - drzenim se nadrze tak aspon me se nikdy nestalo ze bych "sel na drzku". Kdyz mas pokrceny ruce a drzis riditka volne tak si moto najde samo stabilitu, kdezto kdyz je drzis krecovite s narovnanejma rukama a jeste se o ne opiras pri brzdeni tak se muzou riditka rozkmitat nebo s nima trosku vic hnout na jednu stranu a uz to nebude pri prebrzdeni stoppie ale crash. Nevim jestli jsem schopnej to pochopitelne popsat
Kazdopadne to zkus a dej vedet
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
Forty píše: mfence> já jsem třeba při poslední krizovce postavil motorku 3x na přední a vím zcela jistě, že za celou dobu byla zadní brzda zcela zbytečná, a že by mi akorát oddálila brzdnej účinek předku, kterej jsem potřeboval. zadní kolo 3x nahoře tak v úhlu cca 30°, 2x z toho se mi trochu podlomily řídítka, že jsem smýkal gumu po jejím kraji (velký díky zahřátejm lepivejm pirellkám), což mě donutilo zpátky pustit přední brzdu a jít znova na plný brzdy, znova podlomení a smyk. byl jsem hodně rád, že jsem to auto dobrzdil. v první zatáčce jsem si sed na asfalt a jen jsem to vydejchával s klepajícíma se kolenama a mlátil jsem se do palice, protože důvod proč to celý vzniklo je celkem komickej
e: ale je jistý, že myslet v tý chvíli na zadní brzdu, nebo posouvání těla na nádrž, by akorát oddálilo brzdění a podíval bych se do kufru toho červenýho auta
No, já když jsem naposledy v Brně udělal tu chybu, že jsem si zvedl zadní kolo, tak jsem sice brzdu taky pustil (a kolo vrátil na asfalt), ale ztratil jsem tím tolik metrů, že z toho byl výlet do kačera. Jestli jsi měl čas na tři pokusy, tak tam muselo být docela dost místa
Pro mě je to důvod se vrátit na to letiště a cvičit - ideálně bys měl mít takovej cit v brzdový páčce, že ti bude zadní kolo levitovat těsně nad asfaltem. Na záběrech z "velkejch" závodů je někdy vidět, jak jim zadni kolo nadskakuje pár cm nad asfalt. Jsou to démoni a takto asi nikdo z nás brzdit nebude - ale takto vypadá ideál.
Flisker píše: Kdyz budes mit stabilni spodni cast tela - drzenim se nadrze tak aspon me se nikdy nestalo ze bych "sel na drzku". Kdyz mas pokrceny ruce a drzis riditka volne tak si moto najde samo stabilitu, kdezto kdyz je drzis krecovite s narovnanejma rukama a jeste se o ne opiras pri brzdeni tak se muzou riditka rozkmitat nebo s nima trosku vic hnout na jednu stranu a uz to nebude pri prebrzdeni stoppie ale crash. Nevim jestli jsem schopnej to pochopitelne popsat
Kazdopadne to zkus a dej vedet
no phobos tím reagoval na firecrackera, kdy šlo o případ, že už pilot neudrží váhu nohama za nádrží, ale jde na ruce. proto jsem psal, že už nezáleží jestli má ruce pokrčený nebo narovnaný, protože tu váhu prostě nima musí přenýst, takže zatne svaly naplno do křeče a cit je fuč...
s tím vaším nachystaným posezem "zaklíněným" v nádrži to už smysl má. jak říkám, musím to zkusit a pak budu chytřejší
phobos píše: No, já když jsem naposledy v Brně udělal tu chybu, že jsem si zvedl zadní kolo, tak jsem sice brzdu taky pustil (a kolo vrátil na asfalt), ale ztratil jsem tím tolik metrů, že z toho byl výlet do kačera. Jestli jsi měl čas na tři pokusy, tak tam muselo být docela dost místa
s tím místem si to můžeš tak akorát myslet ono je to relativní. je jasný, že ideál je u jezdců motoGP, jak jsi psal sám. ale zas já 3x přebrzdil předek, takže jsem jakoby zabrzdil na tý vzdálenosti víc, že jsem "měl čas" pustit na chvíli páčku, aby se mi zase narovnalo přední kolo a hned zase brzdil... v motoGP to držej pěkně přesně jak potřebujou, aby si nerozhodili motorku a mohli zatáčet, což já jsem v tý krizi moc neřešil a radši mačkal co to de, protože jsem měl krev ve vočích a blato na hřišti...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
mfence píše: Nejdrive sel tezkej zadek tim se motorka dost zpomalila a pridrepla si pak sel hnedka jen predek...zadni je dobra jen do te doby nez se ti zvedne kolo pak ji pustit at to nepadne na blokle kolo.
Tak tohle je prave blbost, protoze tvoje hrani se zadni brzdou ti prida nekolik metru brzdne drahy, oproti krizovemu brzdeni predni. Kazdej metr pak vic nez dobrej..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co jsem udělal blbě?
Chapadlo píše: Tak tohle je prave blbost, protoze tvoje hrani se zadni brzdou ti prida nekolik metru brzdne drahy, oproti krizovemu brzdeni predni. Kazdej metr pak vic nez dobrej..
Nebudu se tu hadat ale uz jsem videl tolik prebrzdenejch predku a opusteni motorky ze zadek je pro me zaklad. Ne nadarmo se to takhle uci v motoskole sic tam nebyl zadnej Smrz atd ale lidi co jezdi zavody a nebo Dakar tak asi uplne hovinko vedet nebudou ze?
1 reakcí na tento příspěvek Co jsem udělal blbě?
Ja si tak pro sebe premyslel, jestli je lepsi "do zdi" vletet vytuhlej na brzdach nebo prebrzdit, nechat predni kolo ustrelit / hubou pres riditka a do zdi vletet, ale bez motorky. Co si o tom myslite? Nevim, jestli nebude lepsi se "do zdi" doklouzat nez vletet...hm?hm?
mfence píše: Nebudu se tu hadat ale uz jsem videl tolik prebrzdenejch predku a opusteni motorky ze zadek je pro me zaklad. Ne nadarmo se to takhle uci v motoskole sic tam nebyl zadnej Smrz atd ale lidi co jezdi zavody a nebo Dakar tak asi uplne hovinko vedet nebudou ze?
Můj názor na motoškoly je ten, že se tam učí to, s čím by měl každej začátečník začít a co více-méně platí pro všechny motorky. Bržděním oběma brzdama nic nezkazíš skoro nikdy. Od toho přebržděnýho předku tě to teda nezachrání.
Stejně tak si ale věřím, že platí, co už jsem tady jednou řek - že každá motorka se chová jinak a pokud se chceš naučit zacházet s tou svojí, tak si to prostě musíš vyzkoušet. Třeba skončíš u toho, co ti radili v motoškole a třeba přijdeš na to, že něco trochu jinýho funguje líp. Já už jsem měl choopera, naháče, sporta a teď velkej motard a na každé z těch motorek brzdím jinak (na naháči a sportovi teda stejně).
Jinak pokud někdo jezdí Dakar nebo byl mistr republiky v trialu, tak to ještě neznamená, že má zkušenosti se supersportem nebo motardem.
Chapadlo píše: No, ja ti rikam, ze dost lidi, co uci v autoskole na motorku, vi uplne hovinko! Co pro tebe znamena prebrzdeny predek?
Ja si tak pro sebe premyslel, jestli je lepsi "do zdi" vletet vytuhlej na brzdach nebo prebrzdit, nechat predni kolo ustrelit / hubou pres riditka a do zdi vletet, ale bez motorky. Co si o tom myslite? Nevim, jestli nebude lepsi se "do zdi" doklouzat nez vletet...hm?hm?
Přebržděnej předek se většinou myslí zablokovaný přední kolo.
Do zdi je vždycky lepší dojet po dvou kolech, protože dokud máš kola na silnici, tak s nima můžeš brzdit a tím pádem do té zdi vletíš menší rychlostí. Komboška o asfalt moc nebrzdí. Rozhodně míň než guma. Málo kdo si ale v takové situaci zachová natolik chladnou hlavu, aby si mohl z těchto možností vybrat. Proto jsem na SM-T rád za ABS.