Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 13.01.2016 12:03:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Rischwon>
Hliník (jen čistý hliník) to nebude, ten je příliš měkký a má malou tuhost v ohybu a krutu (ale zase bys ho snadno narovnal). Proto se v praxi používají nejrůznější hliníkové slitiny, kterou jsou o hodně pevnější, i když zase křehčí. Ale není pravda, že by se ta trošku ohnutá páka musela nezbytně při narovnávání zlomit, zvlášť když jde podle fotky jenom o pár milimetrů.
Páku bych nenarovnával na hulváta přímo na motorce. Takže sundal bych ji a před narovnáním bych ji preventivně pro zmenšení rizika lomu při ohýbání důkladně (je to kus materiálu) prohřál horkovzduškou nebo alespoň i jen doma v kuchyňské troubě nastavené na co nejvyšší teplotu (lepší něco než nic). Pak neprodleně, aby co nejmíň zchladla, ji zkusit narovnat do původního tvaru. Ne rázem (kladivem na podložce), ale plynulým zvyšujícím se zatížením (ve svěráku apod.). S největší pravděpodobností uspěješ. Horší by bylo, kdyby ta páka "duralově" pružila, to už by pak byl větší oříšek. Ale pokud se to s tím ohřátím přežene, může to mít v budoucnu vliv na pevnost v místě toho ohybu - nesprávně "překrystalizovaný" materiál už nemusí mít původní vlastnosti a vzniklé "bláto" by bylo náchylnější na další ohnutí při dalších pádech.
Jinak kdyby přesto páka při ohýbání praskla, pak holt ty dva kusy zafixované ve správné poloze necháš odborně (typicky metodou TIG nebo MIG) svařit tam, kde to umí a jsou na to zařízeni. Ale na 99% tipuju, že tohoto krajního řešení nebude třeba a že se Ti to i v amatérských podmínkách podaří nezlomit.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 288, 289] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8661 | Dnes v 11:11 Palomoto |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 17 | Dnes v 10:25 Deadman |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |