paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.11.2014 v 14:32 | Nahoru | #1

Rischwon píše: Dovi> Takže jestli to dobře chápu, rozdílné výšky jsou čistě a pouze zásluhou jiných rozměrů kol, když si odmyslím odchylku zadní kyvky -5mm na rozdíl od erka.


Ano, ty výškové rozdíly udávané výrobcem (osobně jsem je nepřeměřoval, i když k tomu byla příležitost v době, když jsem měl současně X i R) jsou plně v souladu i s těmi výpočty zde v diskusi 18.11.2014 v 10:44.

Dotaz: odchylkou -5 mm na kyvce máš na mysli co?

 

Rischwon píše: Předpokládám, že tlumiče na Xku budou více tvrdé


Jistotu sice nemám (nepátral jsem v tomto směru), ale domnívám se, že vzhledem k prakticky shodným hmotnostem, shodnému velkému užitečnému zatížení a velkým zdvihům vepředu i vzadu jsou pružiny i tlumiče stejné.

 

Rischwon píše: No uvidíme, každopádně nejspíš koupím nějaké to Xko místo vysněného eRka. Věřím tomu že budu spokojený.


Osobně znám lidi spokojené jak s WR 250R, tak s WR 250X. A nakonec i já jsem si taky tehdy Xko ponechal a Rko jsem prodal, a i přímo tady na foru je pár lidí s Xkem, a taky velmi spokojených. Ale zase Rko je už bez dalších úprav připraveno do středně těžkého terénu, takže to dilema, a zvlášť pro terénně založeného jezdce, zde stále je...

 

Rischwon píše: Dát za ojetou motorku 130tis je mi nejevý jako dobrý nápad,...to už radši novou, ale na tu nemám momentálně kasu a od lichvářů z banky si pučovat nechci,..


Aniž bych věděl, o jaký konkrétní stroj jde, taky by mi nějakých plus minus 130 tisíc za ojetinu připadlo jako vysoká cena. A kór u Rka ježděného a obouchávaného v terénu - a event. ještě dotaženého na kšeft z ciziny?
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.11.2014 v 16:08 | Nahoru | #2
Dovi>
1)Tu odchylku (slovo rozdíl by bylo vic na místě) jsem měl na mysli tak že R má zdvih kyvky 270mm a X 265mm, takže 5mm rozdíl.

2)Já jsem lehce pátral ale popsané rozdíly jsem nikde nenašel takže předpokládám že žádné nejsou.

3) Jak říkáš to dilema tu stále je, ale už jsem se víceméně rozhodl že vezmu to Xko.
Jako ještě nevyhraněný motorkář, který brázdil rozbahněné lesní cesty a stezky plné bahna a kaluží na Hondě XR 125L a na univerzálních gumách Pirelli, si myslím že i kdybych měl zrovna obuté motard kola tak se v lehkém terénu neztratím. Navíc motardy se mi odjakživa líbili a minimálně přes to léto je budu mít osazené když budu jezdit na moto do práce a také na delší silniční výlety s manželkou v tandemu. A čas ukáže,... Jediná věc co mi momentálně šrubuje v hlavě je ta větší přední brzda jestli třeba nebude v terénu víc náchylná na poškození,...uvidíme co mi odepíše uživat r.ricci....

4) http://www.tipmoto....272865-wr-250-r.html

Podle fotek je to krásný skoro nový stroj a se zárukou od výrobce na další rok, jenže aj s papírama to vyjde na 130. Sice člověk dá zálohu "jen" 20 ale pak by následovali bezesné noci jestli bude vše v pořádku.
V itálii je ta motorka za cca 105tis, ale náklady na dovoz a marže dovozce udělají svoje, a to už jsme cenově kousek od úplně nového stroje. Moje první slovo bylo že strop je 100tis nebo rovnou koupit fungl nový stroj.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8347 17.6.2024 v 20:44 mRKEF
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist