paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.11.2014 v 23:16 | Nahoru | #1
Rischwon> Byl jsem se na to mrknout, jsou tam nejaky veci navic , upilovany packy, krytky na predni a zadni vidlici a jiny vyfuk, original by mel byt k tomu. Proti WRR je tam rozdil minimalni ,ale bohuzel je problem se zapisem kol do TP a tudiz to muze byt o hubu ,kdyz se neco stane. Myslim ze někde je inzerat primo od majitele ,prodava to o deset tis levneji. Ja uz koukam jen po Rku a pokud se zadny kloudny nekde neobjevi ,tak skocim holt do CRFka.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.11.2014 v 08:13 | Nahoru | #2
 

Kome píše: Rischwon> Byl jsem se na to mrknout, jsou tam nejaky veci navic, upilovany packy, krytky na predni a zadni vidlici a jiny vyfuk, original by mel byt k tomu. Proti WRR je tam rozdil minimalni, ale bohuzel je problem se zapisem kol do TP a tudiz to muze byt o hubu, kdyz se neco stane. Myslim, ze někde je inzerat primo od majitele, prodava to o deset tis levneji. Ja uz koukam jen po Rku a pokud se zadny kloudny nekde neobjevi, tak skocim holt do CRFka.


Ona ale ta případná dočasná (= dle potřeby tam a zpátky) konverze ze "silničního" X na "terénní" R má tu výhodu, že na veřejných komunikacích, kde je legálnost respektive technická způsobilost pod velkými sankcemi vyžadována, je to v pohodě, protože se jezdí právě na těch defaultních legálních (v TP zasaných) silničních 17" kolech.

A na terénních kolech (s libovolnýma ráfkama obutýma třeba i do crossových drapáků, které nejsou homologovány pro jízdu po silnici) ježděných v terénu mimo veřejné komunikace se technická způsobilost k provozu motorového vozidla na veřejných komunikacích (včetně zápisu příslušných ráfků a pneumatik do TP) zase neřeší...

___

Naopak u konverze z R na X nastává v případě změny z terénních 21" + 18" kol na 17" silniční ráfky se silničními pneumatikami legislativně neřešitelný problém s těmi koly. Přestože Rko a Xko jsou po technické stránce (až na velikost bočního stojánku a přední kotoučové brzdy) de facto stejné stroje, de jure se liší právě těmi různě velkými koly zapsanými v TP.

Jiná věc by byla, pokud už má člověk ve volbě X versus R definitivně jasno a to WRko v Rkové enduro verzi si pořizuje dlouhodobě hlavně pro ježdění v terénu a s tím, že občasné silniční přejezdy na velkých terénních kolech s vysokým hrubým vzorkem (rychle se na asfaltu sjíždějícím) bere jen jako nutné zlo a v co nejmenší míře.
 

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.11.2014 v 10:07 | Nahoru | #3
Kome> Já jsem taky koukal víceméně jen po eRku, ale hold člověk musí vybírat z toho co je. U toho Xka bych tu homologaci na enduro kolách v mém případě vůbec neřešil, stejně člověk v terénu tolikrát projede místa kde by neměl co dělat a když si tam člověk nedejbože rozseká hubu, tak si to taky sám odsere se vším všudy,.. ale jestli bydlíš v centru Prahy, tak by to asi nejideálnější nebylo,... chtě nechtě po silnici ujedeš dost km,..

Dovi> Já právě ještě nejsem definitivně rozhodnutý co budu vlastně jezdit. To WR to má u mě rozhodnout na kterou cestu (on/off) se budu v budoucnu vracet častěji. Celkem se mi to začíná líbit to Xko na enduro kolách. Podzim až jaro enduro kola a na léto, kdy jsou výlety po silnici častější a offroad cesty plnější (cyklisti, turisti) tak by se využili i motard kola.

Jen bych se chtěl zeptat,..je přední brzda na Xku o dost silnější, nebylo by to v blátivém terénu nebo v terénu všeobecně na škodu co se týče silnějšího brzdného účinku, nebo velikosti kotouče i celé brzdy???
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8347 17.6.2024 v 20:44 mRKEF
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist