paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.11.2014 v 10:07 | Nahoru | #1
Kome> Já jsem taky koukal víceméně jen po eRku, ale hold člověk musí vybírat z toho co je. U toho Xka bych tu homologaci na enduro kolách v mém případě vůbec neřešil, stejně člověk v terénu tolikrát projede místa kde by neměl co dělat a když si tam člověk nedejbože rozseká hubu, tak si to taky sám odsere se vším všudy,.. ale jestli bydlíš v centru Prahy, tak by to asi nejideálnější nebylo,... chtě nechtě po silnici ujedeš dost km,..

Dovi> Já právě ještě nejsem definitivně rozhodnutý co budu vlastně jezdit. To WR to má u mě rozhodnout na kterou cestu (on/off) se budu v budoucnu vracet častěji. Celkem se mi to začíná líbit to Xko na enduro kolách. Podzim až jaro enduro kola a na léto, kdy jsou výlety po silnici častější a offroad cesty plnější (cyklisti, turisti) tak by se využili i motard kola.

Jen bych se chtěl zeptat,..je přední brzda na Xku o dost silnější, nebylo by to v blátivém terénu nebo v terénu všeobecně na škodu co se týče silnějšího brzdného účinku, nebo velikosti kotouče i celé brzdy???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.11.2014 v 10:44 | Nahoru | #2
 

Rischwon píše: Chlapy, viděli jste tento kus někdo na živo? http://www.primotor...-wr-250-x-d25822.htm Já nevím jestli se mi to zdá nebo je to jen špatným úhlem, ale ty WR Xka na enduro kolách prostě vypadají jinak než WR R. Jestli je tam vidlice menší, ale těch 5 cm nemože byt takový rozdíl nebo tam klame ten větší kotouč z motardových kol. Viděl někdo vedle sebe Xko na enduro kolách a WR R? Už mi jde z těch ojetin hlava kolem..., jenže nová je taky problém. Yamaha dealer neví, jestli vůbec budou, natož kolik by mohli stát... s dnešním kurzem eura to asi extra akční ceny nebudou...


Pokud nemá už moc unavené pružiny, řekl bych, že to bude nejspíš záběrem (pohled shora dolů)...







 
Co se srovnání R a X týče, hodil jsem v rychlosti na papír pár základních údajů, ze kterých to snad bude zřejmé (výpočty provedeny pro defaultní velikosti kol):

R vepředu: 80/100-21" ==> průměr 693 mm = rozměr A(R)
X vepředu: 110/70-17" ==> průměr 586 mm = rozměr A(X)
rozdíl průměru předních kol = 107 mm
rozdíl výšek středů předních kol (konec přední vidlice) = 53,5 mm

R vzadu: 120/80-18" ==> průměr 649 mm = rozměr B(R)
X vzadu: 140/70-17" ==> průměr 628 mm = rozměr B(X)
rozdíl průměrů zadních kol = 21 mm
rozdíl výšek středů zadních kol (konec zadní vidlice) = 10,5 mm

Rozdíl světlých výšek uprostřed mezi oběma osama kol = (53,5 + 10,5) / 2 = 32 mm







Z těchto rozdílů daných jinými koly by měly vyplývat tyto důsledky u WR 250R oproti WR 250X:

- větší výška řídítek, odhadem asi o 4 až 4,5 cm
- větší výška sedla, odhadem asi o 3 až 3,5 cm
- větší světlá výška, pod motorem odhadem o cca 3 až 3,5 cm
- kvůli tomu delší stojánek (potvrzeno měřením - viz 3. strana této diskuse, 28.12.2012)





(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.11.2014 v 12:12 | Nahoru | #3
Rischwon> Jak říkáš, u mě to není reálný, musím se vždy protáhnout po asfaltce abych se dostal někam na hlínu. Bydlet u lesa a mít čas to přehazovat, tak je to jiná.

Edit: navíc já mám v plány i delší enduro výlety, kde bude kombinace asfalt X terén

Naposledy editováno 18.11.2014 12:24:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8347 17.6.2024 v 20:44 mRKEF
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist