paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

3 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

5.8.2014 v 14:04 | Nahoru | #1
Chlape,neznám Tě a nechci se trefovat,ale ta spotřeba je nějak neuvěřitelně moc dole,vždyť i Babetta jezdí skoro za 2 l a plouží se 45 km...a nerozumím té tabulce-co je to za číslo za tím"R"-asi km na rezervu? To dojíždíš až do zastavení,že to přičítáš k najetým km???
U řádku 8 se to dá lehce dopočítat-197 km,natankováno 6,63 l- to mi dává průměr 3,31 l na sto-kde jsi vzal 2,57???
Připadá mi tam nejaká metodická chyba ve výpočtu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

5.8.2014 v 14:28 | Nahoru | #2
Petr-Huska> Já to chápu tak, že to R jenom ukazuje, kolik km bylo ujeto na rezervu, ale neznamená to, že se musela nádrž vycucnout až do dna. Je to nájezd km a k tomu se přičtou ještě ty km ujeté na rezervu (takže 197 + 61 km), pak ta spotřeba vychází. Spotřeba mi přijde přiměřená plynulému jízdnímu stylu a dosahovaným rychlostem. Já sám jezdím s YBR podobně, akorát vzhledem k menšímu objemu ještě pomaleji a spotřeba je pak menší než má ta Babetta.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

5.8.2014 v 15:03 | Nahoru | #3
Petr-Huska> Babeta umí za 3 jako nic

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

5.8.2014 v 15:27 | Nahoru | #4
 

Petr-Huska píše: ta spotřeba je nějak neuvěřitelně moc dole,vždyť i Babetta jezdí skoro za 2 l a plouží se 45 km...


Těch 45 km/h u Babetty je ale spíš maximálka když zafouká do zad, ne?
Normálně se na ní po rovině jezdí tak 30 až 40 km/h, a do kopce dvacítkou.

Jako mopeda používám svoji 4T dvácu Honda CBF 125 - s dlouhodobou spotřebou 1.6 l/100 km, a s posledními třemi nádržemi s dojezdem přes 950 km na 14 litrovou nádrž a spotřebou pod 1.5 l/100 (od záběhu spotřeba stále mírně klesá). S tou Hondičkou se pak dá krásně ploužit po městě nebo po zapadlých silničkách jako hodně rychlý moped, ale taky třeba jet 90kou, když na to přijde.







 

Petr-Huska píše: nerozumím té tabulce-co je to za číslo za tím"R"-asi km na rezervu? To dojíždíš až do zastavení,že to přičítáš k najetým km???
U řádku 8 se to dá lehce dopočítat-197 km,natankováno 6,63 l- to mi dává průměr 3,31 l na sto-kde jsi vzal 2,57???
Připadá mi tam nejaká metodická chyba ve výpočtu...


Neboj, není tam žádná metodická chyba. To za tím R jsou kilometry ujeté na rezervu, čili od rozsvícení kontrolky rezervy až po opětovné dotankování "do plné".

Takže konkrétně ten 8. řádek (8. nádrž v pořadí) říká, že 197 km bylo ujeto od předchozího dotankování až do rozsvícení kontrolky rezervy, a to R61 značí, že na rezervu bylo pak následně ujeto ještě dalších 61 km. Celkem tedy bylo ujeto 258 km (197 + 61 = 258), a dotankoval jsem pak (zase jako vždy do plné) 6.63 litru Naturalu 95. Spotřeba tedy byla 2.57 l/100km (663 : 258 = 2.57). OK ?

P.S.
Okamžik přepnutí na rezervu, respektive ujeté km do rezervy a pak ještě na rezervu, lze lehce zjistit (a já si je potom na pumpě poznačím na paragon), protože Yamaha WR 250R/X při přepnutí na rezervu vynuluje svůj čitač vzdálenosti ujeté na rezervu a automaticky začne tento údaj jezdci zobrazovat. Přitom ale pomocí tlačítka "SELECT 2" je stále možno uživatelsky (za jízdy) alternovat všechny dostupné odometrické údaje, čili přepínat se mezi zobrazením celkového nájezdu stroje (od výroby až doposud), dvěma denními počitadly kilometrů a tou vzdáleností ujetou zatím na rezervu.
 
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8347 17.6.2024 v 20:44 mRKEF
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist