paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.4.2014 v 09:41 | Nahoru | #1
 

r.ricci píše: Bez jakéhokoli upozornění odešla baterka. Udělal jsem si asi tříhodinový výlet, s několika foto zastávkami. Takže jsem za tu dobu i několikrát startoval. Bez sebemenšího náznaku, že by něco mělo být v nepořádku, jsem se vrátil domů. Asi po dvou hodinách jsem chtěl opět vyjet a když jsem startoval, kontrolky ani nemrkly. Překvapilo mě to, tak jsem zkusil motorku nastartovat rozjetím z kopce. Po chvilce to chytlo, ale jet se nedalo. Nešlo přidat plyn, motor měl divný zvuk a rozsvítila se kontrolka čerpadla oleje. Dotlačil jsem to domů a hned jsem dal baterku na nabíječku. Po chvilce nabíjení nabíječka hlásí plný stav. Zkouším otočit klíčkem a kontrolky po chviličce úplně zhasly. Už jsem si myslel, že je něco na motorce v háji.
Ale díky tomuto vláknu, popisu problému "dydzejem", jsem hned objednal baterii novou.
A po výměně se jezdí jako dříve.


U klasické údržbové (dolévací) baterky se to tak často nestává, ale bohužel gelovky i běžnější nepravé tzv. "gelovky" (AGM) na tuto náhlou smrt trpí mnohem víc - nejvíce načnutý článek se nečekaně rozsype a je konec.

Počítám, žes měl tu původní baterku v provozu necelé 3 roky (začínáš teď čtvrtou sezónu), tak to je dost smůla. Ale jsou i horší případy, kdy to tímto způsobem odejde ještě dřív.

 
EDIT:

P.S.
Mimochodem, byla to originální (všeobecně velmi dobře kvalitativně hodnocená) Yuasa?

Já ji tam totiž měl taky (z výroby), ale zřejmě proto, že spolu s motorkou byla (samozřejmě nezapojená, jen nainstalovaná) nějakou dobu ve skladu, tak její napětí naprázdno bylo za tu dobu už pod 12 Voltů - nevím teď už přesně kolik, ale bylo to tuším něco mezi 11.75 V a 12.0 V.

Naštěstí jsem byl v rámci předprodejního servisu přítomen při "oživování" nové motorky (viz třeba i to video na začátku vlákna) a aniž jsem do toho nějak aktivně zasahoval, nebyl ze strany prodejce resp. servisního mechanika učiněn pokus takto zanedbanou baterku jenom dobít a nechat mi ji v mašině. Naopak bez řečí přede mnou zprovoznili zcela novou značkovou baterku a osadili mi ji do WRka. Nová baterka si pak po první zimě i bez jakéhokoliv dobíjení v rámci zimní odstávky držela napětí naprázdno stále přes 13 V, a letos po druhé zimě měla napětí naprázdno těsně pod 13 V.

Naposledy editováno 07.04.2014 10:02:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.4.2014 v 15:51 | Nahoru | #2
Byla to Varta(AGM). Byla nová, dle dokladu koupena 2 dny před předáním motorky. Když jsem ji měřil koncem února, tak napětí bylo 12,6 V. Po dobití si pak 13,2 V držela. 12,6 V byla i hodnota po loňské dlouhé zimě. A tuto zimu motorka minimálně jednou za 14 dní byla v provozu. Dlouhým odstavením netrpěla. Představa, že by mě zdechla někde v lese, daleko od civilizace, je přímo děsivá.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8343 Včera v 21:12 Fic6
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist