Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Jinak spotřebu můžu zatím vycházet z hodnot, najeto 1226km, natankováno 45l paliva a palivoměr ukazuje jeden dílek, takže je tam palivo počítám tak ještě na 50-60km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
SuperSic58 píše: Jo nádrž uváděj necelých 8l, tipuju ale, že skutečnost bude ještě o litr míň. Myslim ale, že při své úspornosti je na běžné poletování dostačující.
Jinak spotřebu můžu zatím vycházet z hodnot, najeto 1226km, natankováno 45l paliva a palivoměr ukazuje jeden dílek, takže je tam palivo počítám tak ještě na 50-60km.
Pro srovnání - u Yamahy WR 250X se uvádí objem palivové nádrže tuším 7.6 litru, ale zatím jsem nejvíce dotankovával necelých 6.5 litru paliva.
Mimochodem - je to docela příjemný pocit natankovat plnou nádrž za zhruba dvě stovky... ¨
Při mé zatím poslední jízdě mezi dvěma dotankováními se mi kontrolka rezervy rozsvítila po ujetí 178 km od dotankování, a na rezervu jsem pak ujel ještě dalších 50.5 km, než jsem zase "do plné" dotankoval 6.48 litru, takže dojezd na nádrž byl 228 km při spotřebě 2.84 l/100 km.
Ale bylo by možno ujet ještě i o něco delší vzdálenost.
Nádrž jsem nevyjel až do sucha, to nikdy nedělám.
P.S.
Co se klasického palivoměru týče, ať analogového nebo digitálního s "dílky", tak WR 250R/X jím sice nedisponuje (podobně jako jím nedisponuje ani můj čopr Honda Shadow Spirit), ale má i na přímém slunci dobře viditelnou kontrolku rezervy, při jejímž rozsvícení se odometr zároveň automaticky přepne do režimu "ujetá vzdálenost na rezervu". Je ale i dál možno odometr uživatelsky přepínat mezi celkovými najetými kilometry motocyklu od jeho vyrobení, mezi dvěma denními počítači kilometrů (A a B) a mezi tou ujetou vzdáleností na rezerervu (F).
Naposledy editováno 29.07.2013 07:33:11
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 276, 277] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8281 | Včera v 03:14 SuperSic58 |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |