globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.5.2014 v 09:46 | Nahoru | #391
Dovi> u nás na západě celkem běžně používáno ..

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.5.2014 v 13:39 | Nahoru | #392
U nás je milan taky běžný výraz, i kazan, cemr, cejcha, vampl atd.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.5.2014 v 17:58 | Nahoru | #393
Borci, už jsem ten dotaz dal vedle na příbuzný vlákno o CRF 250L, ale zeptám se pro jistotu i zde, protože WRka se to určitě týká taky. Už jste řešili zaslepení nebo rovnou odejmutí onoho systému přisávání sekundárního vzduchu do výfuku? Chci to odstranit, přijde mi to jako zbytečný eurokurvítko, co prý akorát zvedá teplotu motoru v oblasti hlavy motoru a výfuku. Jedná se vlastně o ventil(malá krabička někde pod nádrží nebo u motoru) a 2 hadice(jedna vede do výfukového kanálu, či výfukového potrubí a druhá do airboxu. Ventil je pak ovládán buď kabelem elektronicky nebo další hadičkou s podtlakem ze sání. Jaký byl výsledek a jak jste zaslepili ty zústavné otvory?

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.5.2014 v 12:00 | Nahoru | #394
 
Dost dobrý studijní materiál... Enduro techniky:
(www.youtube.com/watch?v=HbU43cQiqA0)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.5.2014 v 17:14 | Nahoru | #395
Dovi> Ty si neřešil ten AIS ventil nebo jak se to jmenuje? WRko to určitě taky má ne?

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.5.2014 v 17:43 | Nahoru | #396

SuperSic58 píše: Dovi> Ty si neřešil ten AIS ventil nebo jak se to jmenuje? WRko to určitě taky má ne?


ee, neřešil, ale WRko myslím má ERG ventil.
A taky EXUP přívěru ovládanou tuším servem - jenže to zřejmě není to, o co se zajímáš.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.5.2014 v 18:11 | Nahoru | #397
P.S.
Zkusil jsem ještě štěstí a hodil jsem do vyhledávače "erg wr250r"...

Tak se mrkni a případně poptej např. tady:

YAMAHA WR250R úpravy, typy, triky, skušenosti majiteľov
http://www.offmoto.c....php?id=1525&p=1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.5.2014 v 18:40 | Nahoru | #398
Dovi> ok mrknu tam. Tak to EGR je vlastně to samý, každej výrobce to nazývá jinak, AIS, PAIR, K-CLEAN. Je to vlastně připouštění vzduchu do výfuku kvůli dohoření nespálených uhlovodíků. Pak jsou ještě podobný systémy(hlavně u aut), tzv. recirkulace spalin, kdy se část spalin dostává přes ten systém do airboxu a znova projde motorem. Tenhle je ještě horší, protože zanáší těma spalinama klapky a vstřiky. Nevim, jakej systém je na wrku, očíhnul si to? Přívěra je něco jinýho, ta je tam kvůli průběhu výkonu. A pak se ještě dává další zbytečnost, tzv EVAP, a ten chytá páry z nádrže a vrací je zpět do vstřikovacího systému. To se dělá u aut už přes 20 let. U motorek to dávaj hlavně u US verzí..

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.5.2014 v 19:00 | Nahoru | #399

SuperSic58 píše: Dovi> ok mrknu tam.... Nevim, jakej systém je na wrku, očíhnul si to? Přívěra je něco jinýho, ta je tam kvůli průběhu výkonu.


Jasan, přívěru jsem zmiňoval jen pro úplnost těch případných zásahů - i jí se taky kluci zbavují.

Jinak já do svý mašiny ještě nezasahoval a ani se k tou nechystám - své WRko mám tak, jak ho pan Yamaha stvořil. Ale mrkni na ten můj odkaz; vypadá to tam pro Tebe možná nadějně, a i kdyby nakonec ne, tak by Tě tam snad mohli alespoň vhodně nasměrovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

20.5.2014 v 09:00 | Nahoru | #400

SuperSic58 píše: Borci, už jsem ten dotaz dal vedle na příbuzný vlákno o CRF 250L, ale zeptám se pro jistotu i zde, protože WRka se to určitě týká taky. Už jste řešili zaslepení nebo rovnou odejmutí onoho systému přisávání sekundárního vzduchu do výfuku? Chci to odstranit, přijde mi to jako zbytečný eurokurvítko .. atd



Ciao SuperSic58 .. myslim že nemá cenu ladit něco co je odladěný samotnym výrobcem .. vše je dělaný na životnost, aby tyhle tupý endura vydržely co nejdéle .. proto bych se s tim nepachtil .. výsledek nejednoznačný a nejistý ..

Osobně taky do WRka zasahovat nebudu .. budu-li chtít lepší výkon a lepší jízdní vlastnosti v terénu, pořídim si k WRku ještě ostrý enduro a WR zůstane jen na silnici .. projel sem se na HQV FE450 (až moc silná a divoká, na mojí muskulaturu bude lepší FE350) a musim říct že je to trošku jiný kafe než naše "semi" stroje .. proto vim že němá mnoho smysl dělat z fichtla superbajk

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

20.5.2014 v 13:36 | Nahoru | #401

dydzej píše: Ciao SuperSic58 .. myslim že nemá cenu ladit něco co je odladěný samotnym výrobcem .. vše je dělaný na životnost, aby tyhle tupý endura vydržely co nejdéle .. proto bych se s tim nepachtil .. výsledek nejednoznačný a nejistý ..

Osobně taky do WRka zasahovat nebudu .. budu-li chtít lepší výkon a lepší jízdní vlastnosti v terénu, pořídim si k WRku ještě ostrý enduro a WR zůstane jen na silnici .. projel sem se na HQV FE450 (až moc silná a divoká, na mojí muskulaturu bude lepší FE350) a musim říct že je to trošku jiný kafe než naše "semi" stroje .. proto vim že němá mnoho smysl dělat z fichtla superbajk



Myslíš, že výrobcům jde o co nejdelší životnost? Ale no tak chlape, neni nám už 13, jde jim primárně a hlavně o prachy Právě naopak, třeba známý internetový fenomén a motocestovatel a motomaniak Rick Ramsey tyhle nesmysly ze všech motorek vyndavá, aby prodloužil životnost motoru a umožnil lepší funkci. http://www.rickramsey.net/CRF250Lcccmods.htm Tady nejde o žádný ladění, ale odstranění eurokurvítka, co je na motorce uplně k ničemu a navíc může naopak motoru dlouhodobě "nesvědčit", jak zvedáním teploty motoru, tak zanášením klapek(pokud je u WR ta recirkulace, to nevím, to musíte vědět vy kluci, co máte WRka )

A nebo se zeptám takhle, k čemu kluci myslíte, že tam ten systém je?

Naposledy editováno 20.05.2014 13:37:22

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

20.5.2014 v 14:54 | Nahoru | #402


koukám v tom WRku je těch hejblat jak mravenců. Je tam i nějaká klapka na vstupu do airboxu, ale tomu bych rozuměl, že to má účel, v nízkejch točkách se to přepne na ten úzkej kanál a zlepší se proudění. A americký verze maj ještě ten EVAP kanyster s aktivním uhlím, to je zbytečnost, co by hned letěla do popelnice, jen zbytečná změť hadic a ten bazmek akorát zabírá místo a zvyšuje hmotnost. Z osobáku sem to už taky vyhodil.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

21.5.2014 v 23:59 | Nahoru | #403


Naposledy editováno 22.05.2014 00:05:50

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

22.5.2014 v 09:58 | Nahoru | #404
 

dydzej píše: Dovi> u nás na západě celkem běžně používáno ..


Fešo píše: U nás je milan taky běžný výraz, i kazan, cemr, cejcha, vampl atd.


david147 píše: Dovi> já mít milana znám, opravdu se to používá


Tak jste mě teda kluci společně přemluvili a rozšiřuju si slovní zásobu.
 

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.5.2014 v 18:25 | Nahoru | #405
Ahoj. Jsem odchovaný silnicí, ale na kondici jsem si koupil WR250X. Ale ouha, na polních cestách a v blátě jsou silniční 17" gumy Xka nanic, chce to drapáky 21"/18". Mám v Yamaze rozjednaná náhradní kola a to středy z Xka a ráfky z Rka. Vše OK, ale co v Yamaze neví, tak jestli dráty z Rka budou dost dlouhé na vypletení na Xkové středy. Nebo naopak, jestli nebudou extrémně dlouhé. Z jejich katalogu neumí zjistit délku drátů. Pátral jsem na netu a nevypátral. Mám prosbu na majitele Rka nebo majitele Rka i Xka, zda by mohli změřit délky drátů pro výplet kol (přední/zadní plus levá/pravá strana). Díky moc. Nechce se mi dávat na 17" kola drapáky, na hluboký jámy obzvlášť na předku to není dobrý. Taky se nechci zbavit možnosti povozit se na 17" motardových kolech. Prostě vidím řešení ve dvou sadách kol.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.5.2014 v 07:52 | Nahoru | #406
Koukám že sekundární vzduchový systém je tu tabu, něco jako krucifix mezi satanisty pssst, nejvyšší voldemort nás vidí
No já už sem ten nesmysl vypreparoval, snad se ta motorka teď nerozebere za jízdy nebo nezadřu motor Možná na mě všemohoucí Van Rompey sešle blesk dle EU směrnic a za jízdy uškvaří i se znehodnoceným a poskvrněným crfem

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.5.2014 v 08:29 | Nahoru | #407

SuperSic58 píše: Koukám že sekundární vzduchový systém je tu tabu... No já už sem ten nesmysl vypreparoval, snad se ta motorka teď nerozebere za jízdy nebo nezadřu motor


Napiš pak prosím, jak se Ti to po úpravě celkově jeví. O kolik kg se Ti podařilo snížit hmotnost mašiny, jestli se třeba zlepšil i průběh krouťáku, jak to případně hejblo se spotřebou a maximálkou apod.

Teda samozřejmě pokud to bude evidentně nad hranicí subjektivní rozlišitelnosti - aby to nebyl jen tuningový placebo efekt... Dík.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.5.2014 v 08:42 | Nahoru | #408

JJNN píše: Mám v Yamaze rozjednaná náhradní kola a to středy z Xka a ráfky z Rka. Vše OK, ale co v Yamaze neví, tak jestli dráty z Rka budou dost dlouhé na vypletení na Xkové středy. Nebo naopak, jestli nebudou extrémně dlouhé. Z jejich katalogu neumí zjistit délku drátů. Pátral jsem na netu a nevypátral. Mám prosbu na majitele Rka nebo majitele Rka i Xka, zda by mohli změřit délky drátů pro výplet kol (přední/zadní plus levá/pravá strana). Díky moc.


Býval bych Ti rád pomohl a přesně to změřil - měl jsem současně Rko a Xko, jenže Rko jsem nakonec prodal a ponechal jsem si Xko.

Ale snad se zde najde ochotný majitel Rka, který Ti délku jeho špajchen na obou kolech změří...

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.5.2014 v 08:52 | Nahoru | #409

JJNN píše: Taky se nechci zbavit možnosti povozit se na 17" motardových kolech. Prostě vidím řešení ve dvou sadách kol.


To Ti schvaluju - z více různých důvodů je rozumné si ponechat původní originální silniční kola, zvlášť jestli bys tu druhou alternativní terénní sadu pořídil za slušné peníze.

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.5.2014 v 10:31 | Nahoru | #410
Dovi, dydzej: chlapi, já tu nikde nepsal o nějakým tuningu, či zvyšování výkonu a maximálky, neladím žádnej vstřik, ani nekuchám výfuk Stačí jen pořádně číst text Psal jsem pouze o odstranění zbytečného zařízení, co jen zabírá místo a způsobuje vyšší teplotu spalin, tudíž i motoru To jsou docela rozdílný věci Největší problém bylo sehnat ty záslepky, protože jsou k nesehnání, tak sem prohledal barák a použil prázdnou tubičku od lepidla a starej špunt do nafukovací matrace Jinak ten ventil je docela těžkej, na to, jak je to malý, takovejch půl kila to má. Ale hlavně tam přibyl trochu prostor nad motorem a hned je lepší přístup, hlavně při čištění
















1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.5.2014 v 15:15 | Nahoru | #411
Čau , nechci být nějaký chytrák co je chytřejší než 50 konstruktérů od Yamahy , ale myslím že SuperSic58 má s EGR ventilem pravdu . Je to jen EU sranec . Sám sem na mojem XT 125 ten ventil zaslepil . Od té doby na motorce pociťuji jinný průběh výkonu . Motor se začal chytat i v nižších otáčkách a spotřeba je o něco málo nižší . Navíc mé XT je ještě vzducháč a při vyjíždění delších kopců (v teplém počasí okolo 20C ) mi motorka ztrácela celkem znatelně na výkonu , ale po zaslepení ventilu se tento problém už nevyskytl . Na druhou stranu musel sem hrábnout do směsy a to si u stříkaček nedokažu představit . Konstrukeři u Yamahy mají vstřikování nastavené s funkčním Egr ventilem .

Jinak by mě zajímalo jak to vypadá se životností těchto motorek (přeci jen je to dost lehké moto) . Taky by mě zajímaly spíš u WR X-ka jak fungují brzdy , jak je na tom podvozek ...... protože na forech nacházím 2 tábory které buď WR-ka 250 vychvalej nebo ty co píšou že Drz-400 jsou daleko lepší.

Dík Darth

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.5.2014 v 16:52 | Nahoru | #412
PAIR bazmek jsem mel na Suzuki, jelikoz sem daval jiny vyfuk slo to do hajzlu a tak jak Sic zaslepil, je to jen eko-kram a jeste to hyzdi motorku...

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.5.2014 v 19:28 | Nahoru | #413
Kluci asi mysleli, že hned chci přemapovávat vstřik nebo rovnou montovat turbo

Dnes jsem dal přes 100 km vyjížďku a přijde mi, že ve vyšších otáčkách, třeba v táhlym kopci, to má o trochu víc energie. A spotřeba, dílky na palivoměru mizely tak, jak jsem zvyklej. Ale pokud se hla o drobet buď nahoru nebo dolu, tak to poznám až po delší době při propočtech spotřeby.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.5.2014 v 19:32 | Nahoru | #414
Darth_Vader> Tak ta stříkačka si ten drobnej rozdíl doladí sama pomocí údajů z lambdy. Možná s tim ani nehne.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.5.2014 v 21:29 | Nahoru | #415
Zdravím, tak jsem taky pořídil WR 250 X Musím jí trochu krotit je to dravec

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

26.5.2014 v 00:05 | Nahoru | #416
SuperSic58 > Na to že je tam lambda jsem úplně zapoměl . Lambda by tu směs měla doupravit .
A když přemýšlím nad tím že se u mého Xt snížila spotřeba je to zdřejmě tím že sem ten karburátor poladil . (na 100km jsem šel se spotřebou asi o 0,2 l níž )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

26.5.2014 v 15:50 | Nahoru | #417
 

Kardif píše: Zdravím, tak jsem taky pořídil WR 250 X


Ahoj,
gratuluji Ti k pořízení WRka, a pozdravuj prosím u vás doma mou milovanou Vysočinu!

Je to kraj mého dětství spojený se vzpomínkama na babičku, strejdu, tetu a bratrance, a zrovna hned kousek vedle od vás jsme spolu s rodiči dlouhá leta jezdívali přes Panské Dubenky na vlak do Jihlávky nebo alternativně do Horního Vilímče. To ještě občas i parní lokomotivou s dřevěnýma vagonama - do Počátek nebo do Horní Cerekve jako přípoj na rychlík (Brno - Jihlava - České Budějovice). Ale je to tak dávno, že už to snad ani není pravda, a to jsi zřejmě ještě nebyl ani na světě.

 

Kardif píše: Musím jí trochu krotit, je to dravec


Stroj vyloženě na závodění to sice není, ale na 250ku má síly dost.
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

26.5.2014 v 16:02 | Nahoru | #418
 

SuperSic58 píše: Dovi, dydzej: chlapi, já tu nikde nepsal o nějakým tuningu, či zvyšování výkonu a maximálky, neladím žádnej vstřik, ani nekuchám výfuk Stačí jen pořádně číst text Psal jsem pouze o odstranění zbytečného zařízení, co jen zabírá místo a způsobuje vyšší teplotu spalin, tudíž i motoru To jsou docela rozdílný věci Největší problém bylo sehnat ty záslepky, protože jsou k nesehnání, tak sem prohledal barák a použil prázdnou tubičku od lepidla a starej špunt do nafukovací matrace Jinak ten ventil je docela těžkej, na to, jak je to malý, takovejch půl kila to má. Ale hlavně tam přibyl trochu prostor nad motorem a hned je lepší přístup, hlavně při čištění


 
Píšeš to sice docela kategoricky (jako kdybys žádný vliv absolutně nepřipouštěl), ale následně se pak i kolega Darth_Vader ozval, ež nějaké změny v chování po úpravách tohoto typu zaregistroval:

 

Darth_Vader píše: Sám sem na mojem XT 125 ten ventil zaslepil. Od té doby na motorce pociťuji jinný průběh výkonu. Motor se začal chytat i v nižších otáčkách a spotřeba je o něco málo nižší. Navíc mé XT je ještě vzducháč a při vyjíždění delších kopců (v teplém počasí okolo 20C ) mi motorka ztrácela celkem znatelně na výkonu , ale po zaslepení ventilu se tento problém už nevyskytl. Na druhou stranu musel sem hrábnout do směsy a to si u stříkaček nedokažu představit. Konstrukeři u Yamahy mají vstřikování nastavené s funkčním Egr ventilem.


 
A nakonec i Ty sám připouštíš, že sis něčeho všimnul - a na to jsem se právě ptal...

 

SuperSic58 píše: Dnes jsem dal přes 100 km vyjížďku a přijde mi, že ve vyšších otáčkách, třeba v táhlym kopci, to má o trochu víc energie. A spotřeba, dílky na palivoměru mizely tak, jak jsem zvyklej. Ale pokud se hla o drobet buď nahoru nebo dolu, tak to poznám až po delší době při propočtech spotřeby.


 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

26.5.2014 v 16:09 | Nahoru | #419
 

SuperSic58 píše: Darth_Vader> Tak ta stříkačka si ten drobnej rozdíl doladí sama pomocí údajů z lambdy. Možná s tim ani nehne.



 

Darth_Vader píše: SuperSic58 > Na to že je tam lambda jsem úplně zapoměl . Lambda by tu směs měla doupravit .



No, s tím bych byl trochu opatrný. Třeba tady http://www.motorkar...um-detail/?ft=158370 probíhala nedávno diskuze "Je nutné upravit jednotku když dám laďák?".

Vedly se tam o tom odborné výklady ze strany některých zasvěcených, a kluci tam ty selfadaptační teorie (za pomoci lambda sond) v podstatě rozbili napadrť.
 

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

26.5.2014 v 16:16 | Nahoru | #420
 

Darth_Vader píše: Taky by mě zajímaly spíš u WR X-ka jak fungují brzdy, jak je na tom podvozek...... protože na forech nacházím 2 tábory které buď WR-ka 250 vychvalej nebo ty co píšou že Drz-400 jsou daleko lepší.



WR250R/X má na civilní enduro/motard docela robustní podvozek a i brzdy má myslím dobře dimenzované - a přední brzda je u WR250X ještě silnější (větší) než u komplementárního endurka WR250R. Brzdný účinek lze pěkně plynule dávkovat, brzdy nejsou nějak záludné nebo jedovaté, ale přiměřeně účinné k hmotnosti a rychlosti stroje a ke způsobu jeho využívání.

 
P.S.
Nejsem si ale moc jist, co přesně (konkrétně) bys chtěl slyšet - když tak to pls upřesni.

Naposledy editováno 26.05.2014 16:28:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8280 Dnes v 09:52 shewcza
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist