globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.4.2016 v 20:39 | Nahoru | #1111




(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.4.2016 v 20:45 | Nahoru | #1112
Rider23> mx11 podle tvaru asi bude do mekkeho terenu, pekne jsi to ulamal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.4.2016 v 22:13 | Nahoru | #1113
trevis-pastrava>
Jo, bych do toho šel, ale s těma našima gumama off jen za sucha, stačí jen vlhká tráva a je to mejdlo



3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.4.2016 v 23:17 | Nahoru | #1114
Rischwon> O změně převodu jsem přemýšlel delší dobu a sbíral jsem názory motorkářů, kteří to udělali přede mnou, nechtěl jsem udělat chybu...chtěl jsem rozetu co největší která by na moto pasovala a ještě nedřela ve vodítku, takže padla volba na 48. Rozeta je duralová odlehčená a na moto vypadá velmi dobře, terénně s odpovídajícími jízdními vlastnostmi.
Gumy rád střídám, ale Mitasky jsem ještě nejel...Jako velice dobré pneu univerzální asfalt/terén doporučuji Pirelli MT 21 Rallycross , sice dražší, ale výborná, nezradí tě ani v blátě, mám ji pořád na předku, na zadku teď testuji Dunlop D 606, zatím se tváří jako výborná univerzálka, bohužel se tady nedá koupit.
Mám ji z USA jako šusplech, kryt chladiče a širší stupačky.
Příští zimu chci vyzkoušet Mitasku kterou všichni chválí na sníh/bláto Mitas XT 754







Naposledy editováno 09.04.2016 23:19:56

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.4.2016 v 10:29 | Nahoru | #1115
sup005> ok není problém já v blátě moc nejezdím jen za sucha jak bude hezky mám to docela kousek bydlím kousek od N J

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.4.2016 v 11:24 | Nahoru | #1116
sup005> Jo super. Jeste to musim postavit na znacky ale doufam ze to bude uz tento tyden. Je dobre ze je nas v blizkem okoli vic Ja jsem sice tak 15 let nejezdil a budu si muset zvykat ale to snad pujde rychle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.4.2016 v 11:29 | Nahoru | #1117
WéeRKáč> Co to mas za stupacky a o kolik jsou vetsi. A jsou jenom sirsi nebo i delsi. Ja si pak nekdy chtel kupovat PivotPegs (nebo tak nejak) co jsou otocne. Pri zmene pozice nebo razeni se stupacka otaci podle uhlu boty.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.4.2016 v 13:20 | Nahoru | #1118
TangoBravo> Stupačky to jsou Fastway Evo 3, délka i šířka viz foto :
oproti origo určitě pohodlnější, ale natáčení nemají, zkus ty natáčecí, myslím že budou lepší...
ještě budu otáčet uchycení stoupaček do rámu, kvůli snížení těžiště, každý cm dobrý.











(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.4.2016 v 19:00 | Nahoru | #1119
sup005> komplikovane to neni..beru to pres 3 osobu ktera si bere tak max 500.poslu penize a nic neresim..jeste bych tam chtel obednat zadni nosice a kryt na svetlo-mrizku, mozna jeste neco vymyslim..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.4.2016 v 19:22 | Nahoru | #1120
WéeRKáč> co to je za dil nad tema stupackama?nepoznavam?

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.4.2016 v 19:59 | Nahoru | #1121
Jawass>to je plotna z KTM , která mi přebývá a rád bych ji použil jako nosič na WR, tvarově pasuje i se mi líbí, teď vymýšlím uchycení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.4.2016 v 11:15 | Nahoru | #1122
WéeRKáč> já mám ve předu maxxisku a vzadu Michelinku a obě dvě jsou perfektní gumy,..na předek si nemůžu stěžovat,..je furt jak nový,..dokonce i ty drážky na štuplech tak furt sou,..bohužel vzadu už nemám ostré štuple,..takže už to víc hrabe než bere,...už chápu na co jsou ty řezačky,..ona má trošku nižší ty štuple ale jak byla nová brala perfektně i v uplném bahně,..tedka přemýšlím že vezmu Maxxis M7314 nebo Mitas EF07,..
o té Mitasce XT 754 jsem taky slyšel samou chválu,..jezdí to kámoš co má 450tku a říkal že to bere všude a všechno,...

jinak pěkný věci sis objednal,..jestli mi nedojde od českého zastoupení kryt kolečka od Zeta do půlky května,..tak to objednám taky z USA + kryt chladiče a o těch stupačkách taky dlouho přemýšlím,..no uvidíme,..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.4.2016 v 13:43 | Nahoru | #1123
Rischwon> u pneu piš nejenom značku, ale i typ...
Rád bych zkusil na zadek Michelin Star Cross 5 mají docela velký výběr rozměrů, nejezdíš ji ?

S krytem řetězového kolečka mám taky problém, jak je bláto, tak se zanese.

To se u nás v Čechách nenajde někdo šikovný s přístupem ke strojnímu vybavení, který by si to vyrobil ? A ostatním prodal ? Ať si na nás ti Amíci nemastí kapsy.

https://sites.google...eedom-case-saver-kit















1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.4.2016 v 14:42 | Nahoru | #1124
WéeRKáč> sorry já tam chtěl ještě dopsat at se kdyžtak kukneš na můj deník kde mám info o všem co jsem pořídil na moto,... ta zadní je Michelin Competition VI, ta Star Cross vypadá dobře,..ale jezdím radši enduro pneu které jsou na všechny tipy povrchu, tudíž při přejezdech nejdou tak rychle dolů,... předek mám Maxxis MaxEnduro M7313,..dřív mě na univezrální pneu dost podjíždělo za mokra,..nebo ještě jsou prej perfektní pneu Metzeler six days,..dávají je na nové endura,..např. Yamaha, KTM,...ale je to už nad dva tisíce za zadek,...a nejsem si jistý jestli bysme na tom našem civilním stroji ocenili její kvality,..

jinak co se týče toho origo krytu,..tak já to musel hned hodit dolů protože jsem to měl jednou tak plné blata že sem citít jak mám přidřený řetaz od toho,..ten na obrázku je taky perfektní ale už těch doplňků od Zetá mám víc,..tak to chci hlavně skrz design,..na léto z toho chci zase leštěnku,..tedka to mám furt zajebané,..

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.4.2016 v 16:15 | Nahoru | #1125
Ten kryt řetězovýho kolečka by šel celkem v pohodě vyrobit, takhle to nevypadá tolik složitý. Stačí mít flexu a svářečku, tu flexu bych měl, ale to by bylo všechno. Když jsem měl s kámošem stejnou motorku, tak jsme vyráběli chrániče chladičů, nebylo to kvalitní jako origo, ale účel to splnilo.

Zkoušel jsem trochu ojetou přední pneumatiku na motocross a musím říct, že v hlíně a měkčím podkladu držela luxusně a nikdy mě nezradila, ale jak jsem přijel na silnici, tak i normální zatáčení byl problém a po pár přejezdech se uplně otrhali boční špunty a navíc ty hroty při brždění se ohejbali a guma podjížděla i při běžným brždění. Opravdu bych se zaměřil na enduro pneumatiky, který jsou více univerzální.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.4.2016 v 16:28 | Nahoru | #1126
Když už se tady takhle rozjela diskuze o gumách... já chci hlavně, aby byly dobrý na asfaltu a terén mi stačí, když zvládnou za sucha.. na to jsou asi nejideálnější origo bridgestone, který tam jsou z výroby ne ?

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.4.2016 v 16:36 | Nahoru | #1127
StropakMartin> to bych asi volil ty origo bridgestone,...za sucha jsou dobrý i sliky co mám na motardech,...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.4.2016 v 21:09 | Nahoru | #1128
Rischwon>
díky za info, tak ono i enduro pneu třeba Mitas dělají pro jeden vzorek více druhů tvrdosti podle terénu ve kterým je chceš používat, takže když kupuješ musíš ohlídat i barvu proužků na pneu. Tu Metzeler six days Extreme, jsem měl na zadku rozměr 110-80/18, větší jsem se bál aby nedřela o podblatníček, ve skutečnosti jsem naměřil šířku ještě menší - 105mm, takže jsem mohl jít do širší, nebál bych se 130-90/18. Jelikož mi přišla D606 a chtěl jsem ji mít co nejrychleji na moto, zánovní Metzelerka musela dolů, ale jezdilo se s ní dobře, parádně držela ve vyšších rychlostech jak v přímém směru tak i v náklonu, pouze výjezdy se mi zdáli nic moc,
ale guma za to nejspíš nemohla
doufám že mi s těmi výjezdy pomůže větší rozeta, gum jsem vyzkoušel už dost
Ten kryt řetězového kolečka od Zety má i ochranu karterů ?

Rider23>
flexu mám taky, ale nedokážu si představit takový tvar vyřezávat, viděl bych to na vypálení laserem, nebo něco podobného a od soustružníka udělat ty trubičky a pak svařit, to se dá domluvit ve svářecí škole...
Necháme to uzrát, třeba na něco časem přijdeme...

StropakMartin>
na to co píšeš jsou Bridgestone TW302 přesně stavěný, taky jsem na nich nejdřív jezdil, ale přijde doba kdy tě to na asfaltu přestane bavit...
a budeš chtít zdolávat cesty necesty

Naposledy editováno 11.04.2016 21:12:53

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.4.2016 v 16:21 | Nahoru | #1129
Musel jsem opravit polepy, protože liberecká wapka je strašně silná . Cena polepů 0 kč. Stačí jen najít nějaký folie a jde vystříhnout všechno. Lepší než dávat 500 kč jen za nálepku nad přední světlo s logem yamahy.





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.4.2016 v 16:27 | Nahoru | #1130
WéeRKáč> myslím že ten kryt řetězového kolečka od Zeta ochranu karterů nemá. U té mitasky EF07 bych bral žlutý pruh. je to prej takový univerzál ale nemyslím tím silnice/terén. je to údajně na všechny druhy povrchu,...když už jsme u těch rozměrů tak já mám ve předu 90/90 a vzadu 120/90,..co jezdíš ve předu ty?

Rider23> pěkný design,..já to znám jak létají nálepky když člověk zvolí špatný úhel,..už párkrát se mi stalo že mi boční polep uplně odletěl a pak jsem dával tři kusy do hromady a lepil to tam zpět, zas to něco vydrželo

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.4.2016 v 20:06 | Nahoru | #1131
Rider23> četl sem tvůj příspěvek o tom rozbitým světle. Stalo se mi úplně to samý taky jízda v lese a kámen vletěl na sklo. Chci se jen zeptat jestli máš odkaz na to světlo z ebaye za 400 ?? Dík

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.4.2016 v 21:00 | Nahoru | #1132
Peppa21> Ahoj tady máš odkaz http://www.ebay.com...0R+2008&_sacat=0 snad ti to pomůže. Budeš muset akorát udělat jiný konektory na kabel co vede od parkovačky, jinak to je uplně stejný světlo, dokonce tam je i homologační nápis. Doporučil bych ti dát si stranou 1200.- až 1300 bokem, to poštovný je docela palba, víc jak za světlo ale pořád se to vyplatí než kupovat za 4500.- nový. Potom si kup nějakou ochranou folii něco jako je na telefony Gorilla Glass nebo folii na okna. Ještě přemejšlím o něčem podobným co jsem viděl na velkejch endurech, mají před světlem tabulku průhlednýho plastu.

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.4.2016 v 08:08 | Nahoru | #1133
Rider23>moc díky. Ten mryt svétla mě napadlo udělat z nějakýho tlustějšího plexi. Jinak sem zkoušel vyrábět i ten kryt řetězovýho kolečka a myslim že to dopadlo dobře, na to že sem se svářečjou totální amatér:D o víkendu můžu postnout fotky kdyžtak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.4.2016 v 09:08 | Nahoru | #1134
Rischwon> já jezdím jako ty, přední 90/90, zadní v rozměru co je TP 120/80 toho na výběr moc není, takže asi většina eRkařů sáhne po 120/90 kde je výběr lepší.
Ještě kdyby se dalo řídit rozměry, které výrobce uvádí na pneu, měl jsem Metzeler Unicross 120/90 a to je takový balón, že mi dřela o podblatníček.
Nedávno jsem se ptal dvou borců na oranžových motorkách co je nejlepší na zadek, prý Mitas C-12, ale při kontrole jsem zjistil, že tam má C-10, špunty vysoký - vypadala dost agresivní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.4.2016 v 12:18 | Nahoru | #1135
WéeRKáč> Aha, já měl za to že WRR má v TP 120/90,..tak to je pravda,..tam toho fakt moc není,..ale co jsem se tak díval, tak jako dobrá univerzálka se mi velice líbí Michelin T63 která se dělá v rozměru 120/80,...já tedka asi taky budu muset něco pořídit, pač mi zadek dost tancuje,..a jak je jen trošku bahno tak to moc nebere,..mám v hledáčku nějakou mitasku bud C18 nebo tu EF07 se žlutým pruhem,..ty C10 a C12 jsou taky dobrý, ale někde jsem četl že jsou vhodnější do měkčího terénu,..takže ty spíš až na rok na jaro nebo ještě je dobrá ta Maxxis M7314,...no uvidím co bude lépe dostupně jak skladově tak finančně,..

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.4.2016 v 09:46 | Nahoru | #1136
Rischwon> Michelin T63 nemůžu soudit, ale připadá mi typově jako Mitas E 09, dle mého názoru buď na větší endura nebo civilnější ježdění s velkým nájezdem i po asfaltu. Motorkáři z USA ji chválí...i v blátě...
Mitas C 18 máš taky hlavně do bláta až středně tvrdého terénu, ale teď s přicházejícím létem kdy začne všechno osychat bych přemýšlel o C 20, je to stejný vzorek, ale nejspíš tvrdší směs, má rozsah středně měkký - suchý kamenitý terén
Já jsem včera vrátil na moto lehce jetou Metzeler six days, chci ji vyzkoušet jak se bude chovat s větší rozetou, o víkendu bych rád testnul...
ta EF 07 má podobný vzorek jako ta Six days, takže s ní určitě vedle nešlápneš, ani jsem na nic špatného nečetl...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.4.2016 v 10:40 | Nahoru | #1137
Ta T63 je asi idealni kompromis, pokud jezdis teren i asfalt, proti bezny dualsport gume te predek vytahne i lehkych koleji a zadek na mekkym podkladu docela zabira.. Pokud se asfaltu vyhybas ,tak nema smysl ji nazouvat, kazda cross/enduro guma bude lepsi.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.4.2016 v 13:26 | Nahoru | #1138
Kome> já určitě tu T63 brat nebudu ale pro ty co jezdí 50/50 terén silnice nebo na letní ježdění a větší výlety to bude ideálka,..

WéeRKáč> to máš pravdu že na léto to chce spíš gumu na tvrdší povrch,..já se budu snažit dojezdit tu moji Michelinku Comp VI ale čím dál víc to tancuje,..takže je možný že se naseru a EF07 přijde brzy na scénu nebo když se naskytne nějaká akce na tu C18 či C20 tak se jí nebudu bránit,...

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.4.2016 v 21:27 | Nahoru | #1139
Jezdíte nebo jen píšete sem na forum





Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.4.2016 v 20:00 | Nahoru | #1140





ja to dneska vytahl po 3 tydnech nebo mozna i 4 rech..delam autoskolu tak to je priorita c 1.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 276, 277] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8285 Včera v 15:50 Slávek-TDM
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist