globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč Jawa také neumí
8.8.2012 v 12:36
nějaký takový cenově přijatelný retro bike, jaký má v nabídce Yuki z továrny Qingqi? - hele na Yuki Kuky.
Vždyť dovozce dá na nádrž jen svou nálepku, tak proč by tam nemohlo být napsáno třeba Jawa? To by se muselo výborně prodávat a Jawě by to dost pomohlo! Nápady Jawy s "exkluzivními" motorkami ála Sportard jsou přece k smíchu

3 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 07:48 | Nahoru | #1
Ok, zkusím to bez emocí, ale zkusím :) Po dlouhé době mi to totiž zase nedá nereagovat.

Sportard se dá srovnávat s motorkama, které mají podobný motor a podobný střih. A v té konkurenci je zcela v pohodě - sám jsem na něm najel několik desítek tisíc kilometrů v rámci jízdních testů a musím zcela objektivně říct, že v porovnání třeba s Yamaha XT 660 je ta motorka dokonce lepší. Sportard je motorka dělaná pro evropské řidiče a jak spousta lidí ví, průměrná výška evropana je vyšší, než průměrná výška japonce. Takže v podobně střižených strojích se na sportardovi sedí pohodlněji, motorka je taková dospělejší a větší, než konkurence.
Navíc těží na kvalitních prvcích, to je něco, co bylo 650 vyčítáno. Defakto všechny základní prvky jsou od nás, z ČR - vyjma italského motoru. Další velká část pochází z evropy, pouze malé procento je dálný východ - čínské brzdiče - které jsou ale zcela v pohodě a budík z Taiwanu. Ano, není problém poskládat buď celou motorku českou - ale kdo za ní dá pak o dalších 100 000víc anebo celou motorku čísnkou - pak je z toho čínostroj a ten opravdu lze prodat o 100 000levněji.
Žádný evropský stroj NIKDY nebude LEVNĚJŠÍ, než japonec. Stejně jako tady již padlo - HD nebude nikdy levnější, než srovatelný stroj z Japonska - i když pozor, těch čistokrevných japonců už taky moc není. Zvláštní je, že u Yamahy nikomu nevadí, že má Italský motor a nikdo to nebere, jako devalvaci značky. Stejně jako nikomu nevadí, že má malé BMW motor z číny. - zvláštní je, že u JAWy je Italský motor zásadním prohřeškem, protože z nějakého záhadného důvodu MUSí mít JAWA motor český? - to ví každý "diskutující". To, že by pak byla motorka cenově téměř neprodatelná, už neřeší skoro nidko?
Co se týče jiných dílů - žijeme, bohužel v globálním světě. Podívejme se do automobilového průmyslu - kolik na světě existuje značek - mnoho. A kolik existuje koncernů, které tyto značky vlastní - mylsím, že bychom je spočítali na prstech. Typický příklad je VW group. Audi, Škoda, VW, Seat, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche. Valná většina z těchto značek dokonce používá stejné prvky - ba i stejné celky a vydává je jen pod jinými jmény. Viz Škoda Rapid a nový Seat Toledo. Proč málokdo řeší, že škoda vlastně není škoda, že Audi má ve svých nejvyšších řadách ovládací prvky z Fabie atp? Přitom každý bere Audi jako Audi a čech bere Škodovku jako stále českou značku, i když je to defakto montovna dílů odjinud.

Ale to jsem trochu odbočil. Sportarda si můžete přijít osedlat, minimálně můžete zavolat do Týnce a na zkušební jízdě se domluvit. A věřte, že spíš budete mile překvapeni (a to i tím často kritizovaným vzhledem), než znechuceni. Ta motorka za to nemůže....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 12:31 | Nahoru | #2
Drátík> ...cece.. spis nez s XTckem bych Sportarda srovnaval s MT-01ckou. Na te jsem neco odjezdil a dost fajn zalezitost.... tady by to srovnani asi uplne nedopadlo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 13:09 | Nahoru | #3
Drátík> s tou cenou- už i BMW 650 rok 2012 je za 174 000,- , Aprilie SL 750 Shiver a Mana 850 jsou za podobné peníze...
a to jsme v Evropě...

Srovnávat jednoválec 660 s dvouválcem 500 asi 30 let starým může jen idiot nebo fanatik...

Naposledy editováno 13.08.2012 14:33:03

(reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 13:40 | Nahoru | #4
Drátík> zrovna proporce bych viděl jako velkou výhodu sportarda, jednu z těch na kteréch by se dalo při prezentaci stavět.
jak určitě víš, velmi často můžeme slyšet nebo číst názory velkýho množství lidí, kteří nemají rádi trpasličí motorky. ať už je to všeobecný zmenšování v rámci tabulkové honby za nižší váhou nebo čehokoliv jinýho, existuje velká skupina lidí které se tohle nelíbí. ať už mají rádi pocit z toho že pod sebou mají pořádnou motorku a ne minibike, anebo prostě mají rádi pohodní a nechcou byt jak vosa na bonboně. a silničních motorek o dostatečné velikosti je jako šafránu, tak doufám že to bude aji u toho očekávanýho litra společným jmenovatelem
kolikrát mám spiš pocit že lidi vybírají motorku podle toho co je menší zlo. jedna je moc malá, druhá moc futuristická, třetí má vyloženě různý hnusný patvary jako když se podíváš na zadní kolo nebo véfuk současnýho horneta, případně nářky jestli už nikdo neumí udělat naháča s klasickým kulatým světlem. myslim že zrovna ohledně velikosti by to mohl pro jawu byt prostor, ne?
další připomínkou je prezentace. je mně jasný že jawa na nějakou reklamu nemá peníze protože nemá žádný velký prodeje a ty nemá protože zas nemá reklamu a je to začarovaným kruhem.
ale co je podle mě vyloženě neodpustitelný tak jsou přímo stránky jawy.
vzpomínám si že loni teprve měsíc nebo dva po jawadnu v rosicích se objevila v nabídce jawa 660 a zmizela z aktuálního prodeje jawa 650, aji když sportard se prodával už víc než půl roku
každopádně by to chtělo zvolit nějakou aji když ne tak nápadnou a ne finančně náročnou reklamu protože jak je rok dlouhé neni o jawě slyšet, maximálně když se objeví nějaký čecháčkovský zvracení v podobě že jawa je odepsaná, jak tady padlo na adresu jawy "rest in piss", případně zasvěcený hodnocení od jízdních vlastností po spolehlivost z deseticentimetrovýho obrázku.
bohužel je to to jediný co může potenciální zákazník slyšet a na ochotě koupit jawu mu to nepřidá.
vím že na tisícovku billboardů jawa nemá peníze ale to by stejně bylo k ničemu.
je potřeba to aby lidi mohli vidět ža fabrika jawa funguje a nechystá se příští měsíc zkrachovat a že motorky jawa jezdí, dělají majitelům radost a jsou plnohodnotným členem koláče na trhu.
vím že to co jsem napsal je dost obecný a využitelnost je mizivá ale jde o to že pokud jednou za čas uvidím jawu u benzinky a ten borec co na ní přijel tak ju nemá jako skalní fanatik postavenou v obyváku jako raritu které se radši nemá nic stat ale normálně na ní jezdí jako na jakékoliv jiné motorce tak je to víc než hodinová reklama v televizi.

jinak co by v rámci prezentace nemuselo byt špatný tak třeba udělat on-line rozhovor na tak navštěvované stránce jako tahle ve kterým by byl pan hruška protože jak jsem ho na pár jawaakcích potkal tak to je člověk co má hodně co říct a mluví na pohled velmi rozumně a schopně.myslim že by to bylo přínosnější než pořád stejný otázky dokola v časopisech a tihle hrdinové by měli možnost dozvědět se něco o těch nesmyslech který na adrusu jawy všeobecně plodí.
nehledě na to že aji já mám pocit že tahle informační pustina je pouze posledním dojezdem před posledním zavřením bran v týncu.
jak ukázaly 250-kový modely, je to pouze o tom vzbudit v lidech zájem a nemusí to byt ani zájem o motorky ale stačí zájem o pozitivní dění v týncu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Převod rozměru pneumatik z placů na... Jawa 125 Sport, Jawa 125 Dakar Harmi 17 3.1.2022 v 19:08 Harmi
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Zkušenosti s Jawa 125 Sport Jawa 125 Sport Asim123 2 20.8.2019 v 22:12 maspe


TOPlist