paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Proč Jawa také neumí
8.8.2012 v 12:36
nějaký takový cenově přijatelný retro bike, jaký má v nabídce Yuki z továrny Qingqi? - hele na Yuki Kuky.
Vždyť dovozce dá na nádrž jen svou nálepku, tak proč by tam nemohlo být napsáno třeba Jawa? To by se muselo výborně prodávat a Jawě by to dost pomohlo! Nápady Jawy s "exkluzivními" motorkami ála Sportard jsou přece k smíchu

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 13:15 | Nahoru | #1
K původní otázce: toto už se tu několikrát omílalo a výsledek ? Stále stejná diskuse. Osobně jsem fandou Jawy a Čechem, takže na Jawu koukám možná trochu "pokřiveným", neobjektivním pohledem, ale pořád mi není jasné, proč někdo Jawu tak nesnáší a i kdyby vyrobila motorku ze zlata, bude špatná. Odkdy je vidět tento pohled? 10 až 15 let?
Plně chápu, že Jawa si uškodila výrobou typu 650. Ten má samé mouchy, u nás jich jezdí poměrně dost vzhledem k počtu asi 460 vyrobených kusů všech modelů. Kdo si Jawu 650 koupil, přičemž chtěl jezdit, byl těžce zklamán. Tady pověst opravdu utrpěla. Sportard 660 je úplně jiný technicky, je to spolehlivá a povedená motorka, vzhled nechme stranou, to je subjektivní věc. A cena? Podle mě přiměřená, berme v úvahu, že tato motorka nikdy nebude co do počtu vyrobených kusů na úrovni Horneta, Transalpa atd. a proto za jistou EXKLUSIVITU se platí!! Kdo toto nepochopí, nemá cenu s ním dál diskutovat. Pro porovnání: americký HD taky není vzorem spolehlivosti a vrcholem techniky a přesto za něj fandové dají podle mně dost velké peníze.
Neřekl bych tedy, že Jawa neumí.
S těmi malými kubaturami - tady je pravda, že taková 250 je moc povedená motorka a škoda, že továrna s ní letos už chce skončit. Toto rozhodnutí bych určitě přehodnotil a dál vyráběl. I ty malosériové či kusové "retra" californian, atˇuž s dvou či čtyřdobým motorem by se měly vyrábět, i když ani tady nikdy výroba asi nepřesáhne desítky kusů. Atˇuž 660, nebo 250, jsou to povedené motocykly a pokud veřejnost uvidí, že jsou spolehlivé, snad i pěkné (a zase subjektivní názor) , tak na nich může Jawa obnovovat svou pověst kvalitní , tradiční domácí značky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 13:23 | Nahoru | #2
milan1963> takže sportard se spoustě lidí nelíbí, vyrobí se jich málo, nemá takovou úroveň jako japonci. A tomu se říká exkluzivita kvůli který je vysoká cena opodstatněná. No uvidíme jak si ty raritky budou časem držet ceny jako ojetiny (příklad harley), moc bych na to nesázel.

(reakce na) Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 10:38 | Nahoru | #3

milan1963 píše: K původní otázce: toto už se tu několikrát omílalo a výsledek ? Stále stejná diskuse. Osobně jsem fandou Jawy a Čechem, takže na Jawu koukám možná trochu "pokřiveným", neobjektivním pohledem, ale pořád mi není jasné, proč někdo Jawu tak nesnáší a i kdyby vyrobila motorku ze zlata, bude špatná. Odkdy je vidět tento pohled? 10 až 15 let?



To je těžce mimo: před 15 lety půlka zájemců o moto kupovala radši ojetou MZ než ojetou Jawu, před 30 lety lidi sháněli ojeté japonce z venku. V žádném případě není pravda, že dříve byly Jawy OK a lidi je milovali. Sériové stroje nebyly dokonalé už před 50 lety a Jawu milovala menšína lidí, kteří je jezdili. Někteří museli, protože nic jiného nesehnali, jiní si (třeba lesáci a jezeďáči) kupovali (tedy zaměstnavatelem jim bylo koupeno) ČZ 175...

Nëvěřím, že bys to zrovna ty nevěděl - prostě ses rozhodl pást neobjektivně.

(reakce na) Proč Jawa také neumí

18.8.2012 v 23:43 | Nahoru | #4

milan1963 píše: K původní otázce: toto už se tu několikrát omílalo a výsledek ? Stále stejná diskuse. Osobně jsem fandou Jawy a Čechem, takže na Jawu koukám možná trochu "pokřiveným", neobjektivním pohledem, ale pořád mi není jasné, proč někdo Jawu tak nesnáší a i kdyby vyrobila motorku ze zlata, bude špatná. Odkdy je vidět tento pohled? 10 až 15 let?
Plně chápu, že Jawa si uškodila výrobou typu 650. Ten má samé mouchy, u nás jich jezdí poměrně dost vzhledem k počtu asi 460 vyrobených kusů všech modelů. Kdo si Jawu 650 koupil, přičemž chtěl jezdit, byl těžce zklamán. Tady pověst opravdu utrpěla. Sportard 660 je úplně jiný technicky, je to spolehlivá a povedená motorka, vzhled nechme stranou, to je subjektivní věc. A cena? Podle mě přiměřená, berme v úvahu, že tato motorka nikdy nebude co do počtu vyrobených kusů na úrovni Horneta, Transalpa atd. a proto za jistou EXKLUSIVITU se platí!! Kdo toto nepochopí, nemá cenu s ním dál diskutovat. Pro porovnání: americký HD taky není vzorem spolehlivosti a vrcholem techniky a přesto za něj fandové dají podle mně dost velké peníze.
Neřekl bych tedy, že Jawa neumí.
S těmi malými kubaturami - tady je pravda, že taková 250 je moc povedená motorka a škoda, že továrna s ní letos už chce skončit. Toto rozhodnutí bych určitě přehodnotil a dál vyráběl. I ty malosériové či kusové "retra" californian, atˇuž s dvou či čtyřdobým motorem by se měly vyrábět, i když ani tady nikdy výroba asi nepřesáhne desítky kusů. Atˇuž 660, nebo 250, jsou to povedené motocykly a pokud veřejnost uvidí, že jsou spolehlivé, snad i pěkné (a zase subjektivní názor) , tak na nich může Jawa obnovovat svou pověst kvalitní , tradiční domácí značky.



Cau. To s tim prirovnanim exklusivity k HD bych neprehanel. Podle mne na to ta znacka nema, protoze narozdil od HD nevyrabi plynule to samy ( pokud beres klasicky HD ), ona ani ta znacka plynule nevyrabi. Vsak to bylo: statem rizeny co, kam a podle jakyho planu, potom rozkradacka, utlum, slabý vykriky do tmy, potom uz skoro totalni rozkradacka a ted stavej puzzle od ruznejch dodavatelu. Nemuzes se ohanet nadprumernou cenou za exkluzivitu, kdyz mas "zkazeny zuby".
On Sportard sam o sobe nebude po technicky strance nejak spatnej, ale proste to nezmeni pohled na znacku a i kdyby, tak je to porad jeden model a ve finale, co je na tom jawackyho? Uz jsem to tady psal v nejakym podobnym tematu: Jawa by si mela vzit priklad z toho, kdyz se potacela MZ a nakonec to stejne nedala ( to mela x ruznejch modelu zaroven, lepsi sit, mnohem silnejsi kupni sila nemeckyho trhu a vlastne vsechno lip... ).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Převod rozměru pneumatik z placů na... Jawa 125 Sport, Jawa 125 Dakar Harmi 17 3.1.2022 v 19:08 Harmi
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Zkušenosti s Jawa 125 Sport Jawa 125 Sport Asim123 2 20.8.2019 v 22:12 maspe


TOPlist