globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč Jawa také neumí
8.8.2012 v 12:36
nějaký takový cenově přijatelný retro bike, jaký má v nabídce Yuki z továrny Qingqi? - hele na Yuki Kuky.
Vždyť dovozce dá na nádrž jen svou nálepku, tak proč by tam nemohlo být napsáno třeba Jawa? To by se muselo výborně prodávat a Jawě by to dost pomohlo! Nápady Jawy s "exkluzivními" motorkami ála Sportard jsou přece k smíchu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 09:29 | Nahoru | #121
kawazx10r> a jel tys na sportardovi?

Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 11:11 | Nahoru | #122
Díky bohu, že tohle jawa nevyrábí. Rozsypanou rejži bych si nekoupil (čínu), to je pro ostudu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 12:31 | Nahoru | #123
Drátík> ...cece.. spis nez s XTckem bych Sportarda srovnaval s MT-01ckou. Na te jsem neco odjezdil a dost fajn zalezitost.... tady by to srovnani asi uplne nedopadlo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 13:09 | Nahoru | #124
Drátík> s tou cenou- už i BMW 650 rok 2012 je za 174 000,- , Aprilie SL 750 Shiver a Mana 850 jsou za podobné peníze...
a to jsme v Evropě...

Srovnávat jednoválec 660 s dvouválcem 500 asi 30 let starým může jen idiot nebo fanatik...

Naposledy editováno 13.08.2012 14:33:03

(reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 13:27 | Nahoru | #125

shock3z píše: Jawy už se nechytají, každej mlaďas by si hned chtěl koupit CBR, nejlíp 600 aby mu to utrhlo ruce už v 15, ale mít v mládí pařeza, nebo simsona, tak jak mi vypráví táta do dnes na to už nikdo není.. Hlavně strach rodičů od ty jejich dětičky? Skoro nikdo z okolí z mých vrstevníků nemá motorku.. :(



Za doby mého tatíka měl pincka, kyvku a podobně z jejich třídy každý kluk (dejme tomu 90% borců) za mě to bylo už jen slabě odvarové v poměru 4 motorkáři na 16 kluků. Dnes sem ve vsi neviděl nikoho jezdit "jen tak" bez not jako my v polích "po fajrontu",....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 13:28 | Nahoru | #126
Bubak z Nemecka> A srovnáváš to na základě čeho? Já srovnávám na základě toho, na čem jsem jezdil, , navíc ty motorky jsou použitím tak nějak podobné a mají stejný motor. O to víc je vidět různý konstrukční přístup, který v případě Sportardu je víc, než dobrý.

VeFeRák> Jo, vím, že BMW je tak levné, na druhou stranu a, vyrábí větší série b, motor má z číny. Ale ok, je to BMW. Stále je však i BMW dražší v porovnání se "srovnatelným" japonským strojem. (přitom je na tom zábava +- stejná). JAWA je teď v pozici kusového výrobce, nelze konkurovat velkovýrobcům. Vždyť jen ten motor na Sportarda stojí v nákupu přes 90 000Kč. Teď si k tomu připočtěte ceny dalších kvalitních dílů - přední vidle, zadní kyvka, ráfky, pneumatiky, atd. + něco málo za vývoj, homologace či další a zjistíte, že se cenově nelze dostat níže.
Co se týče jednoválců - je fakt, že za stejné peníze nabídnou nižší výkon, než srovnatelné víceválce, ale proto jsem začal porovnávat XT660 vs. JAWA 660.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 13:35 | Nahoru | #127

fichtlrider píše: Ale od tý doby co se v Lošánkách dělaj retro-modely Californian a Four to vypadá zas o něco líp.Někdo dostal dobrej nápad a zkusil ho realisovat a ono se to povedlo.Celý roky byly plný sklady Travelek 250ccm a najednou se to začíná kupovat protože se z nich dělaj nádherný retro jawy který podle měj maj dost dobrou budoucnost.



Myslíš ty Jawy, o které když konečně začal být zájem, tak Jawa jejich produkci utla?
Srovnejte vedle sebe chování "managementu" (LOL) Jawy, dále kdo je jejím vlastníkem, kolik tam proteklo grantových peněz (doslova proteklo bez jakéhokoli efektu), téměř nulovou komunikaci se zákazníky, tristní propagaci atd atd.
Obhájci Jawy nechť obhajují Jawu (tzn třicet let zpět a více), nikoli nabalzamovanou mrtvolu sloužící k úplně jiným účelům, než je prosazení se na trzích. Bít se za ten současný bordel na kolečkách může opravdu jen člověk s hlavou hluboce vraženou do písku.

(reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 13:40 | Nahoru | #128
Drátík> zrovna proporce bych viděl jako velkou výhodu sportarda, jednu z těch na kteréch by se dalo při prezentaci stavět.
jak určitě víš, velmi často můžeme slyšet nebo číst názory velkýho množství lidí, kteří nemají rádi trpasličí motorky. ať už je to všeobecný zmenšování v rámci tabulkové honby za nižší váhou nebo čehokoliv jinýho, existuje velká skupina lidí které se tohle nelíbí. ať už mají rádi pocit z toho že pod sebou mají pořádnou motorku a ne minibike, anebo prostě mají rádi pohodní a nechcou byt jak vosa na bonboně. a silničních motorek o dostatečné velikosti je jako šafránu, tak doufám že to bude aji u toho očekávanýho litra společným jmenovatelem
kolikrát mám spiš pocit že lidi vybírají motorku podle toho co je menší zlo. jedna je moc malá, druhá moc futuristická, třetí má vyloženě různý hnusný patvary jako když se podíváš na zadní kolo nebo véfuk současnýho horneta, případně nářky jestli už nikdo neumí udělat naháča s klasickým kulatým světlem. myslim že zrovna ohledně velikosti by to mohl pro jawu byt prostor, ne?
další připomínkou je prezentace. je mně jasný že jawa na nějakou reklamu nemá peníze protože nemá žádný velký prodeje a ty nemá protože zas nemá reklamu a je to začarovaným kruhem.
ale co je podle mě vyloženě neodpustitelný tak jsou přímo stránky jawy.
vzpomínám si že loni teprve měsíc nebo dva po jawadnu v rosicích se objevila v nabídce jawa 660 a zmizela z aktuálního prodeje jawa 650, aji když sportard se prodával už víc než půl roku
každopádně by to chtělo zvolit nějakou aji když ne tak nápadnou a ne finančně náročnou reklamu protože jak je rok dlouhé neni o jawě slyšet, maximálně když se objeví nějaký čecháčkovský zvracení v podobě že jawa je odepsaná, jak tady padlo na adresu jawy "rest in piss", případně zasvěcený hodnocení od jízdních vlastností po spolehlivost z deseticentimetrovýho obrázku.
bohužel je to to jediný co může potenciální zákazník slyšet a na ochotě koupit jawu mu to nepřidá.
vím že na tisícovku billboardů jawa nemá peníze ale to by stejně bylo k ničemu.
je potřeba to aby lidi mohli vidět ža fabrika jawa funguje a nechystá se příští měsíc zkrachovat a že motorky jawa jezdí, dělají majitelům radost a jsou plnohodnotným členem koláče na trhu.
vím že to co jsem napsal je dost obecný a využitelnost je mizivá ale jde o to že pokud jednou za čas uvidím jawu u benzinky a ten borec co na ní přijel tak ju nemá jako skalní fanatik postavenou v obyváku jako raritu které se radši nemá nic stat ale normálně na ní jezdí jako na jakékoliv jiné motorce tak je to víc než hodinová reklama v televizi.

jinak co by v rámci prezentace nemuselo byt špatný tak třeba udělat on-line rozhovor na tak navštěvované stránce jako tahle ve kterým by byl pan hruška protože jak jsem ho na pár jawaakcích potkal tak to je člověk co má hodně co říct a mluví na pohled velmi rozumně a schopně.myslim že by to bylo přínosnější než pořád stejný otázky dokola v časopisech a tihle hrdinové by měli možnost dozvědět se něco o těch nesmyslech který na adrusu jawy všeobecně plodí.
nehledě na to že aji já mám pocit že tahle informační pustina je pouze posledním dojezdem před posledním zavřením bran v týncu.
jak ukázaly 250-kový modely, je to pouze o tom vzbudit v lidech zájem a nemusí to byt ani zájem o motorky ale stačí zájem o pozitivní dění v týncu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 13:43 | Nahoru | #129
Drátík> dobře, BMW je větší, co ta Aprilie?

s tím srovnáváním 660 a 500 nebo výkonu to nebylo na tebe...

Naposledy editováno 13.08.2012 14:32:46

(reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 13:52 | Nahoru | #130
PetrXX> nevim jak to probíhá v současné době, ale opravdu netuším proč se opíráme jako o nepopiratelný fakta o něco co jedna paní povídala a dokonce k aji to co ta paní povídala vytrháváme ze souvislostí....

jawa vyráběla několik let model 250 které se neprodával, v tuhle chvílu je důvod proč se neprodával irelevantní (nakonec je to ta samá motorka akorát s ne tak slušivým kabátem ale komponenty jsou stejný).
a jelikož se jawa 250 neprodávala, fabrika naprosto logicky rozhodla že je vyrábět nebude. pak se z čista jasna objevil mimo fabriku nápad předělávat onu jawu 250 na retromodely a zájem začal. je to ta samá motorka, akorát kabát je jiné. pomineme to že se diametrálně změnil přístup zákazníků aji třeba k jejímu motoru které je furt ten samé a v době kdy měla produkce končit se najednou během měsíca všichni diví že jawa chce výrobu utnout jakoby se najednou lekla aby se teda nezačala prodávat, přičemž ale rozhodnutí bylo daleko starší.

co je ale nejpodstatnější, je nesmysl to že by jawa řekla "dost a už nikdy víc".
když jsem byl letos v brně na jawadnu, schválně jsem se na tuhle situaci ptal protože bublina ohledně ukončení tohohle modelu se nafoukla týden před oním jawadnem.
takže jsem se borca přímo z týnca ptal jak to vypadá a on mně řekl že díly který měli na výrobu na skladě prostě vyčerpali a teď když pár týdnů předtim se najednou objevil zájem o retromodely 250 se prostě a jednoduše v jawě rozhoduje jestli další komponenty na další výrobu nakoupit nebo nenakoupit, jelikož už bylo předtim rozhodnutý že ne.
takže výroba utnutá nebyla a nikde neni rozhodnutý že už další nebudou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 13:56 | Nahoru | #131
VeFeRák> to bylo na mě ale pokud vím tak to nebyl žádnej srovnávací test, šlo pouze o reakci na tvrzení že jawa pré dodneška nevyrobila motorku co by jela, brzdila a zatáčela.
tak jsem pouze v rámci tohohle napsal že je to nesmysl protože když to srovnáš s dalšíma motorama na trhu s výkonem 35kW tak je na tom sportard motoricky nebo projevem motoru daleko daleko líp.
odškrknuto
brzdy?
zase jsem k tomu něco napsal.
odškrknuto
zatáčení?
k tomu taky.
odškrknuto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 14:01 | Nahoru | #132
memphis.unv> motor- jednoválec 660 můžeš zase srovnávat s jednoválce 650-660...cokoliv jiného je blbost...

(reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 14:09 | Nahoru | #133
VeFeRák> opakuju, nedělám srovnávací test, reaguju pouze na připomínku že jawa neudělala dodneška motorku která by jela. když napíšu "jawa jede" tak mě kdokoliv pošle do prdele že to nemůžu říct jenom tak protože bez srovnání "jede" aji fichtl. tak jsem projev motoru vztáhl vůči motorce se stejným papírovým výkonem, kterou navíc zná každé.
navíc nešlo o to jede líp než xt nebo cokoliv se stejným motorem ale jestli vůbec v rámci obecenéch měřítek jede anebo je to v dnešní době další jawa 350 kterou budeš přemlouvat k předjetí při stále ještě povolené rychlosti

Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 14:21 | Nahoru | #134
Mně příjde zajímavé, že třeba takový Enfield je objektivně horší motorka než Sportard. A stejně se jich prodá víc... Prostě voko vidí, voko není píča...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 14:28 | Nahoru | #135

VeFeRák píše: Drátík> Cagiva SL 750 Shiver a Mana 850 jsou za podobné peníze...


Asi myslíš Aprilia ne?

Pánové, o Sportardu nebyla v úvodu řeč (mimochodem můj nový Hornet byl nakonec levnější a výkonově je úplně jinde než ten - s prominutím - nevzhledný bastl od Jawy). Mě zajímá, proč eseróčko coby dovozce do ČR s obchodním názvem Yuki může prodávat něco, co by mohla dost dobře i Jawa. Jestli se nemýlým, tak to Číňani prodají komukoliv, stačí se zeptat...

Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 14:31 | Nahoru | #136
Sorry, chtěl jsem psát o Cagivě, pak jsem koukal na jijich ofiko stránky, které neběžely, tak jsem mrknul na Aprilii...Dělá ještě něco Cagiva?

Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 14:32 | Nahoru | #137
Tak nedělá, jen Mito a Raptor 125

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 14:47 | Nahoru | #138
anebo doteď neni na stránkách jawy jediná zmínka o tom že by existovalo něco jako jawa 660 californian. natož nafotit nějaký pěkný fotky bez toho zkurvenýho kufru atd

(reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 14:55 | Nahoru | #139

dr.rath píše: Asi myslíš Aprilia ne?

Pánové, o Sportardu nebyla v úvodu řeč (mimochodem můj nový Hornet byl nakonec levnější a výkonově je úplně jinde než ten - s prominutím - nevzhledný bastl od Jawy). Mě zajímá, proč eseróčko coby dovozce do ČR s obchodním názvem Yuki může prodávat něco, co by mohla dost dobře i Jawa. Jestli se nemýlým, tak to Číňani prodají komukoliv, stačí se zeptat...



A k čemu by to bylo dobrý, mimo toho, že by se ještě víc devalvovala už tak dost pošramocená pověst značky Jawa ? No a proč by si potenciální zákazník kupoval ten čínskej sráč radši od Jawy, než třeba od Yuky nebo Kentoya, když mu Jawa nedokáže nabídnout žádný servis navíc ? Pokud by mělo jít jen o nálepku na nádrži, tak si přece můžeš koupit a nalepit jakou je libo.
Já osobně považuju zaprodání loga Jawa za největší prasárnu co se současnýmu vedení vzhledem ke značce podařila a Ing.Janeček se musí v hrobě obracet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 14:58 | Nahoru | #140
memphis.unv> Californian 660 je ještě prototip. Doufám, že dozná ještě hodně změn, než s tím vyjdou na trh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 15:09 | Nahoru | #141

memphis.unv píše: kawazx10r> a jel tys na sportardovi?



nevím jak ty, ale mě se např. motorka musí i líbit, což u konkrétně sportarda nikdy nepujde. co se týče srovnávání jawy a kladiva nebo podobně, to je mimo mísu. nejde o to, jestli jsem já jel na sportardovi, jde o to, aby jsi ty projel opravdové kladivo. po této zkušenosti už nikdy nic takovýho nenapíšeš v souvislosti s Jawou.

Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 15:10 | Nahoru | #142
Vyrábět 20 motorek za rok způsobem montáže komponentu je práce +- max. pro 4 lidi na rok. Tomu se dá těžko říkat továrna a tomu se dá těžko říkat výroba. Taky vzhledem k tomu, že za rok se naplní poptávka při tom stylu... Nepočítám problémy s homologacema a pod. Ani 200 motorek za rok není na uživení pro "fabriku", možná v případě 50.000 USD za kus. Ani evropští výrobci nedělají tisíce všech typů, ale už mají investováno do technologií a taksi to můžou dovolit, mít najakou řadu míň vyráběnou. Začínat s výrobou po kusech, na to není potřeba jawa, to si může výrobce vytvořit novou nezatíženou značku. Každopádně bez předpokladu výroby alespoň několik stovek či lépe tisíc kusů "něčeho" nejlépe s velkým N, co zaujme lidi, je to o ničem, jen debata. Taky nemá smysl říkat, že zájem o stroje nebyl a teď je. Jak ohromný? Když s tím pojede někdo na Ifmu a doveze objednávky an 1-5 tisíc kusů, tak se dá říkat zájem, otázka je, jestli je někdo ještě schopný výrábět dalši 350 2T motory třeba? Chybí důvod, PROč si to kupovat, když držím peníze v ruce - tradice a česká značka je důvod pro lidi, co už novodobý jawy mají. Musí z toho být spotřební zboží aspoň ve smyslu, že si to lidi koupí, i když to vlastně nepotřebují. A to dnes těžko. Na druhou stranu taky nutno přiznat, že my češi jsme možná překupníci, ale nejsme žádní obchodníci. Praga vypadala taky nadějně - a nic z toho, jenom ztracený prachy (otázka Čí? a Kolik? :) )
Blata nevypadá špatně, ael zdá se že nikdo neumírá touhou to kupovat a to je špatně, jak u 125, tak i u většího obsahu. Dokud tady někdo nezahraje zákazníkům pořádně na city, nebude žádnej byznys. Ne z nostalgie. Musí přijít někdo, kdo třeba pojede s Jawou dakar a uspěje a pak budou lidi dávat starý 638 do stodol a budou chtít nový stroje. tady jde o útok na pudy a city, protože value&money vyhraje auto z bazaru. Nebo motorka z druhé ruky. Existuje mnoho případů snah nových značek nebo oživení staré - základ je NASYPAT do toho Velký prachy. Takže to chce člověka, co ty prachy má, protože žádná banka do toho dnes nepůjde a státní dotace 20- 30 mega co by někdo vyběhal a dnes už ani ne (už takoví byli a rychlejší), by byl zlomek potřebné částky. Takže: Navštivme Míru Charouze a předložme mu požadavky a demisi, je to asi jediná cesta

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 15:16 | Nahoru | #143
Motoholik> nemluvili náhodou už před výstavou o tom že by se měl prodávat?
a pokud si vzpomínám, právě na výstavě na dotaz proč se na califa nesmí sedat mně řekli že tenhle konkrétní kus co tam mají už je prodané

(reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 15:23 | Nahoru | #144
kawazx10r> tak mně poraď které motorky se to teda přímo týká abych měl naprosto jasno co vyzkoušet
jinak sportard se tak opravdu projevuje, nejdřív nic nic a někde mezi čtyřma a pěti tisícama kopanec a motor byl velmi "svěží" s motorkou pak začne cvičit dobře.
samozřejmě že výkonově je to furt jenom 35kW ale fakt mě to bavilo a aji zvuková kulisa byla zajimavá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 18:31 | Nahoru | #145
memphis.unv> je to prototip a někdo si ho už koupil, nic divnýho. Nějaký sběratel to strčí do stodoly v očekávání, že to jednou prodá jako raritu, nebo to koupil někdo, kdo to překope a postaví z toho pěknou mašinu
Jo a jinak na výstavách toho namluvili lidi z Jawy už hodně. Dalo by se říct, že jim to jde líp, než výroba a prodej motorek...
Nemluvili náhodou taky o tom, že se bude prodávat nějaká Jawa s českým 1000 ccm. motorem ? Možná..jednou...snad......??
Každopádně, pokud ti neřekli kdy, byl to jen slib a jak známo, slibem nezarmoutíš.
Já jsem teda rád, že to nezačali prodávat v tomhle syrovém stavu a doufám, že to ještě esteticky doladí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 19:33 | Nahoru | #146
Motoholik> no pokud vím tak ten litr už jezdí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 20:30 | Nahoru | #147
memphis.unv> V USA, na místě s názvem AREA 51 mají prý havarované UFO. Taky není na prodej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 20:42 | Nahoru | #148
Motoholik> to že litrová jawa jezdí je fakt
nejen že o ní lidi z týnca mluví, ona už byla aji vyfocená
a pokud vím, první zmínku o ní si pamatuju když tady někdo psal že byl u kamoša co ve fabrice pracuje a měl tam zrovna nějaký materiály k motoru

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 20:53 | Nahoru | #149
a motor bude odlívanej nebo cnc? Já jenom jestli bude stát 150 litrů nebo půl mega . Vzhledem k tomu, že lakujou motorku tři měsíce a lidi několik let už to bude asi jedno... Memphis, na zázrak asi nikdo nečeká - koupíš triumfa, máš co chceš + moře doplňků + servis světové značky + motorku trvalé hodnoty. Akorát to není jawa... Ale až ho ojezdíš, pak můžeš jít do jawy. Možná to tak vyjde akorát.

Hele - uděláme pokus: Představ si, že ses právě teď rozhodl koutit na základě reklamy sportarda: zavolej na číslo na konci videa a pak řekni, cos vyřídil A kdo není měkej, ať tam taky zavolá



Naposledy editováno 13.08.2012 20:54:06

(reakce na) Proč Jawa také neumí

13.8.2012 v 20:54 | Nahoru | #150
memphis.unv> Ale já se přece nehádám, to UFO už bylo taky nafocený. I Lochneska byla ! Ale u řezníka se zatím sehnat nedá
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Převod rozměru pneumatik z placů na... Jawa 125 Sport, Jawa 125 Dakar Harmi 17 3.1.2022 v 19:08 Harmi
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Zkušenosti s Jawa 125 Sport Jawa 125 Sport Asim123 2 20.8.2019 v 22:12 maspe


TOPlist