globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč Jawa také neumí
8.8.2012 v 12:36
nějaký takový cenově přijatelný retro bike, jaký má v nabídce Yuki z továrny Qingqi? - hele na Yuki Kuky.
Vždyť dovozce dá na nádrž jen svou nálepku, tak proč by tam nemohlo být napsáno třeba Jawa? To by se muselo výborně prodávat a Jawě by to dost pomohlo! Nápady Jawy s "exkluzivními" motorkami ála Sportard jsou přece k smíchu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 11:44 | Nahoru | #31
JardaDKZ> Pokud vím, tak Horten je ofiko prodejce BMW v Praze, takže jeho názor na krásu celkem chápu ...k tomu Sportardovi - no nenadchne, ale ani neuškodí. Kdybych tu moto viděl na inzerci za 20-30 000 tak bych si ji koupil, ale jinak ne .

(reakce na) Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 11:50 | Nahoru | #32
Horten> je to smutne,ale je to pravda.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 12:47 | Nahoru | #33

2stroke píše: JardaDKZ> Pokud vím, tak Horten je ofiko prodejce BMW v Praze, takže jeho názor na krásu celkem chápu ...k tomu Sportardovi - no nenadchne, ale ani neuškodí. Kdybych tu moto viděl na inzerci za 20-30 000 tak bych si ji koupil, ale jinak ne .



BMW mám rád, to je fakt. Ale motorky moc ne, spíš auta. Třeba GS nesnáším jenom o malinko míň, než Sportarda...

(reakce na) Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 12:59 | Nahoru | #34

Horten píše: BMW mám rád, to je fakt. Ale motorky moc ne, spíš auta. Třeba GS nesnáším jenom o malinko míň, než Sportarda...



to je za piškotek

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 13:15 | Nahoru | #35
K původní otázce: toto už se tu několikrát omílalo a výsledek ? Stále stejná diskuse. Osobně jsem fandou Jawy a Čechem, takže na Jawu koukám možná trochu "pokřiveným", neobjektivním pohledem, ale pořád mi není jasné, proč někdo Jawu tak nesnáší a i kdyby vyrobila motorku ze zlata, bude špatná. Odkdy je vidět tento pohled? 10 až 15 let?
Plně chápu, že Jawa si uškodila výrobou typu 650. Ten má samé mouchy, u nás jich jezdí poměrně dost vzhledem k počtu asi 460 vyrobených kusů všech modelů. Kdo si Jawu 650 koupil, přičemž chtěl jezdit, byl těžce zklamán. Tady pověst opravdu utrpěla. Sportard 660 je úplně jiný technicky, je to spolehlivá a povedená motorka, vzhled nechme stranou, to je subjektivní věc. A cena? Podle mě přiměřená, berme v úvahu, že tato motorka nikdy nebude co do počtu vyrobených kusů na úrovni Horneta, Transalpa atd. a proto za jistou EXKLUSIVITU se platí!! Kdo toto nepochopí, nemá cenu s ním dál diskutovat. Pro porovnání: americký HD taky není vzorem spolehlivosti a vrcholem techniky a přesto za něj fandové dají podle mně dost velké peníze.
Neřekl bych tedy, že Jawa neumí.
S těmi malými kubaturami - tady je pravda, že taková 250 je moc povedená motorka a škoda, že továrna s ní letos už chce skončit. Toto rozhodnutí bych určitě přehodnotil a dál vyráběl. I ty malosériové či kusové "retra" californian, atˇuž s dvou či čtyřdobým motorem by se měly vyrábět, i když ani tady nikdy výroba asi nepřesáhne desítky kusů. Atˇuž 660, nebo 250, jsou to povedené motocykly a pokud veřejnost uvidí, že jsou spolehlivé, snad i pěkné (a zase subjektivní názor) , tak na nich může Jawa obnovovat svou pověst kvalitní , tradiční domácí značky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 13:23 | Nahoru | #36
milan1963> takže sportard se spoustě lidí nelíbí, vyrobí se jich málo, nemá takovou úroveň jako japonci. A tomu se říká exkluzivita kvůli který je vysoká cena opodstatněná. No uvidíme jak si ty raritky budou časem držet ceny jako ojetiny (příklad harley), moc bych na to nesázel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 16:43 | Nahoru | #37
Stev> a vidíš,já si zrovna myslím,že tyhle novodobý Jawy budou jednou zatraceně ceněný sbírkový exponáty (bylo jich vyrobeno málo...).
Jawu 500 OHC taky v její době zas tolik lidí nechtělo. a dnes si motorkářská obec vpálila do hlav, že to byla nejlepší Jawa (100x opakovaná lež se stává pravdou...) a platí se za ní ranec...

Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 17:29 | Nahoru | #38
pravda je,ze travela delaji uz pres 3 roky a i kdyz se jich moc neprodalo,tak meli prijit s nejakym faceliftem!!!
neudelali ale nic! vubec nic!
a to stacilo malo..jine riditka s packama,jine zadni svetlo,jine predni vidle,35 zubu vzadu,kus plastu aby schovali kabely mezi budikama a sp. skrinku atd.
to se v jawe spolehali,ze se to bude prodavat dalsich 20 let?
A to je konec....bohuzel...konec,konec,konec!
PS:nehte ji v klidu umrit a nerejpejte do ni....

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 18:24 | Nahoru | #39
hoši tady ale nikdo neblije na jawu, ale na Sportard, i kdyby to byla honda,suza nebo kawa - bylo by to k blití.. a fakt bych chtěl vidět člověka kterýmu se tohle může líbit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 18:33 | Nahoru | #40
honza108> uz zase...to jsou kecy ..mne se taky libila a taky jsem si ji koupil a musim rict ze me prekvapila jak pekne jela...a pripadam si normalni

(reakce na) Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 19:33 | Nahoru | #41

nejtek píše: honza108> uz zase...to jsou kecy ..mne se taky libila a taky jsem si ji koupil a musim rict ze me prekvapila jak pekne jela...a pripadam si normalni



Holt kazdy zbozi ma sveho kupce...

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 19:51 | Nahoru | #42
Pokud je jawa měřítkem kvality, tak nechci vidět, jak spolehlivá bude tato Čína... která je podle jawáků šrot
a zajímalo by mě kolik z těchto srdcařů nové jawy sedlá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 22:06 | Nahoru | #43
sinistre> co konkrétně ti na sportárdu připadá tak extrémně nekvalitní jak tu píšeš?

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 22:15 | Nahoru | #44
Opravte mě pokud se mýlím, ale Jawa byla v historii značkou pro masy. Kde kdo si ji koupil na cestu do práce nebo jako služební přibližovadlo. Byla za dostupnou cenu, nabídla jednoduchost a odolnost. Co je Jawa dnes? Předraženou značkou s průměrnou kvalitou zpracováni a fabrikou neschopnou udělat cokoliv vlastního, ale hlavně že bere dotace od státu na podporu vývoje, zaměstnanosti atd. atd. Klidně ty Rotaxy z 660 dávejte do modifikovaných rámů kyvaček - panelek - californianů dejte tomu Jawackou červenou a já si mile rád našetřím klacky na to abych si to koupil. Nechte si v Číně nakreslit a dodat díly jako na tuhle Yuki, vychytejte mouchy doplně kvalitními díly z Evropy - Japonska a já dám klidně 80 - 100 klacků za malobjemovou Jawku, která vypadá pěkně - má kořeny vizáže jako stará Jawa a je doplněna výbornou myšlenkou, ale to co předvádí dnes je k pláči a blití, to za ty 3 pětky koupím tuhle čínu, vypiplám dětské nemoci sám, skříknu si ji do červené a na nádrž dám samolepku Jawa a myslím že udělám víc parády než s nynější produkcí hochů z Jawy

Proč Jawa také neumí

9.8.2012 v 22:44 | Nahoru | #45
R.I.P. jawo

2 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

10.8.2012 v 01:36 | Nahoru | #46


Se jednou budete divit až bude tato kráska v Yuki krámě, ale z číny + obsah 125ccm ... to potom najednou bude Jawa dobrá .

Naposledy editováno 10.08.2012 01:38:23

(reakce na) Proč Jawa také neumí

10.8.2012 v 06:24 | Nahoru | #47
Ymps>

Proč Jawa také neumí

10.8.2012 v 06:44 | Nahoru | #48
Dělají prodejci JAWY zkušební jízdy? Kdo jste na tom jel? Prosím střízlivé zhodnocení jak se na tom jezdí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

10.8.2012 v 08:01 | Nahoru | #49

JardaDKZ píše: ...a že to má někderé díly z číny?co dneska nemá? BMW si taky nechává vyrábět motory na thaiwanu a nikdo na něj kvůli tomu neplive ale jakmile to udělá jawa tak je oheň na střeše..



Tak to se pleteš, třeba já na ně plivu, měl jsem BMW, parádně si ho užil, ale pak jsem si koupil čínu za šestinu ceny a mám na ní čtvrou sezönu, i když podle škarohlídů ty motorky neujedou ani kilometr a pak se rozpadnou.

Výrobci kupující díly z číny musí přizpůsobit ceny těm čínským, nebo budou za 10 let brečet přesně jako brečeli amíci nad japonskými stroji (o 40 let dříve).

Zákazník není blbý. Čím víc peněz máš, tím víc si hlídáš poměr cena/výkon, protože máš větší rozhled. Nebo jinak - není problém prachy vydělat, ale neutratit je. Platí dnes jako před 100 lety.

(reakce na) Proč Jawa také neumí

10.8.2012 v 09:29 | Nahoru | #50

-LOTR- píše: Se jednou budete divit až bude tato kráska v Yuki krámě, ale z číny + obsah 125ccm ... to potom najednou bude Jawa dobrá .



Porovnáváním špatného s horším to ještě žádná renomovaná značka nikam nedotáhla (viz Jawa).

(reakce na) Proč Jawa také neumí

10.8.2012 v 09:31 | Nahoru | #51

callowsick píše: Stev> a vidíš,já si zrovna myslím,že tyhle novodobý Jawy budou jednou zatraceně ceněný sbírkový exponáty (bylo jich vyrobeno málo...).
Jawu 500 OHC taky v její době zas tolik lidí nechtělo. a dnes si motorkářská obec vpálila do hlav, že to byla nejlepší Jawa (100x opakovaná lež se stává pravdou...) a platí se za ní ranec...



Nějaká paralela tam je, to máš pravdu, ale taky je potřeba říct proč je ta jawa tak ceněná - pro svůj krásnej a originální motor. No a sportard ...

Proč Jawa také neumí

10.8.2012 v 10:04 | Nahoru | #52
Za zvyšování cen J500OHC mohou pouze překupníci. V 60. letech to lidi házeli na šrot vlivem pověstí (alespoň můj soused tvrdí, že ji měl a že řada lidí z okolí zadřela), že to zabíjí jezdce bloknutím zadního kola v rychlosti...

Takže se jich dochovalo málo a protože to byl jediný masově vyráběný český 4T, šly ceny za zachovalé kousky nad 100 tisíc. Překupníci si mnou ruce - jinak to žádný zázrak není a nikdy nebyl.

(reakce na) Proč Jawa také neumí

10.8.2012 v 11:01 | Nahoru | #53
-LOTR-> žádnou krásku nevidím, jen nějakej bastl

(reakce na) Proč Jawa také neumí

10.8.2012 v 12:46 | Nahoru | #54
rrss> no tak ty na to koukáš objektivně ale připadá mi že si jeden z mála, spoustu lidí na tuhle skutečnost u dnešní jawy naráží ale u jinejch motorek ať už japonců bo němců to v klidu přehlížej.. taky si myslím že historie se opakuje a kdoví jestli za 10-20 let nebude nějaká yuki populárnější než yamaha s bmw dohromady.. je mi jasný že už neni čína jako čína, já měl 4 kolku před asi 6 lety když to u nás tak nějak začínalo tenhle segment, byla made in thaiwan, měl sem jí nějaký 4 sezony a relativně dost dostávala a nebyly s ní žádný velký problémy za ty 4 roky..

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

10.8.2012 v 13:18 | Nahoru | #55
Záleží pouze na tom, zda v Číně bude 10% obyvatel středně bohatých nebo ne. Pokud ano, tak se Evropa může jít zahrabat i v tomto segmentu - stroje pro lidi, kteří mají na zbytné věci. Neříkám zbytečné, říkám zbytné.
To, co si o tom Evropani myslí nebo budou myslet, je naprosto irelevantní.
Zatím číňanovi nařízením strany a vlády musí stačit motorka do 250 ccm. Větší kubatury se jen vyvážejí, ale mohlo se to v posledních pár letech změnit, zas tak moc to nesleduju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

10.8.2012 v 15:57 | Nahoru | #56

kokoška. píše: Kdo má Yuky šuká kluky!!



a myslíš že jen kdo ma yuki

(reakce na) Proč Jawa také neumí

10.8.2012 v 16:27 | Nahoru | #57

JardaDKZ píše: sinistre> co konkrétně ti na sportárdu připadá tak extrémně nekvalitní jak tu píšeš?

sportard mi nestojí za ty prachy ani za pohled, porovnejme třeba ty 125... řekni jediný benefit. který by pro mě znamenalo připlatit si 15.000 za jawu

(reakce na) Proč Jawa také neumí

10.8.2012 v 16:53 | Nahoru | #58
fomachrom> pravdu díš, vezmi si nick "kokoška" a jím navrhované "kluky šuká".
Podobnost těch dvou věcí v závorkách je až zarážející

Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 08:09 | Nahoru | #59
Když by Jawa dělala něco ve stylu Honda CB 750,tak bych do toho klidně šel.
Jednoduchýho cesťáka by uvítalo určitě více lidí.

(reakce na) Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 08:52 | Nahoru | #60

rrss píše: Záleží pouze na tom, zda v Číně bude 10% obyvatel středně bohatých nebo ne. Pokud ano, tak se Evropa může jít zahrabat i v tomto segmentu - stroje pro lidi, kteří mají na zbytné věci. Neříkám zbytečné, říkám zbytné.
To, co si o tom Evropani myslí nebo budou myslet, je naprosto irelevantní.
Zatím číňanovi nařízením strany a vlády musí stačit motorka do 250 ccm. Větší kubatury se jen vyvážejí, ale mohlo se to v posledních pár letech změnit, zas tak moc to nesleduju.



Nemusí stačit 250, akorát mají tak drsný emisní limity, že hned tak něco neprojde. Třeba čtyřkilový endura od Xingyue (u nás Motorro Velas a Motorro Teide), který i u fašistů z EU dostaly v pohodě homologaci s karbecem, se pro čínskej trh musí dělat jako stříkačka a i tak to bylo s odřenejma ušima. (jinak dobrý srandastroje, povozil jsem se a dalo mi hodně přemáhání to nekoupit a jít radši do japonce).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Převod rozměru pneumatik z placů na... Jawa 125 Sport, Jawa 125 Dakar Harmi 17 3.1.2022 v 19:08 Harmi
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Zkušenosti s Jawa 125 Sport Jawa 125 Sport Asim123 2 20.8.2019 v 22:12 maspe


TOPlist