globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příprava na velké cestovní enduro
7.8.2012 v 01:05
Ahoj, chtěl bych se zeptat na vaše názory na to jak přejít ze silnice do lehčího terénu. Alpy jsou fajn, ale rád bych na motorce pojezdil i země s horší infrastrukturou (Rumunsko, Ukrajina, Maroko, a tak). Jednou bych si rád pořídil třeba R1200GS, ale vzhledem k tomu kolik ta mašina stojí bych se na ní v terénu nechtěl učit. Mají např. smysl lehká 250ccm endura jako KLX250, WR250 nebo CRF250L? Co se mě týká (186/105/39) tak jsem spíš turista než závodník a žádné crossové ambice nemám. Dík za názory.

Uzavřeno 18.08.2012 v 17:17 uživatelem PILS
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 06:19 | Nahoru | #1
To je moc lehký. Nauč se na něčem jako je třeba Pegaso 650. Pak je ještě otázka, zdali by nebylo lepší s GS absolvovat enduro školu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 06:26 | Nahoru | #2

seikos píše: Pak je ještě otázka, zdali by nebylo lepší s GS absolvovat enduro školu



Souhlas

PILS>Pak je ještě otázka, jestli ti nebude líto GS tahat do terénu i po absolvování EŠ...

Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 06:45 | Nahoru | #3
Ty dvěpade co uvádíš jsou spíš do terénu než na cestování. Rozhlídnul bych se pro začátek po nějaký 600-650 ccm, je toho na trhu hromada a nejsou drahý takže ti nebude líto když s tim flákneš jako s tim GS.

Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 06:52 | Nahoru | #4
Zkus Transalpa - klidně i 600. Je za hubičku, dáš na to 09ky, a můžeš řádit. Pokud se budeš cítit finančně na víc, jdi do 650. S tím uděláš klidně i to Rumunsko. Mrkni se k nám na web: www.africatwin.cz a tam možná najdeš co hledáš...

Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 08:34 | Nahoru | #5
JO jdi do TA a optimalne az se naucis jezdit na polnackach, tak jed s nekym kdo jezdi teren, budes prekvapenej co zvladne TA a sam sebou mozna taky.

Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 08:49 | Nahoru | #6
Zdravím, doporučuju taky Transalpa, jsou tam 2 válce a naučíš se pracovat v terénu s velkou váhou za pár korun, akorát časem zjistíš, že je to slabý a pak to chce něco většího (silnějšího)....

Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 09:27 | Nahoru | #7
Dík za příspěvky. Já jsem to tak trochu tušil, že ty 250 jsou moc lehký. Já jsem zatím v terénu jezdil jen na kole a je mi jasný, že až to zkusím na motorce tak se to bez pádů neobejde a tak přemýšlím jak to udělat aby to moc nestálo. O nějaké 600 jsem taky přemýšlel, ale nová stojí už taky dost a z ojetých motorek mám trochu obavy, notabene když je to do terénu. Jaký máte zkušenosti s endurem z druhé ruky?

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 09:34 | Nahoru | #8
Stewe> Já to plánuju jako "hlavní cestovní motorku" a myslím, že většinu najezdím stejně po asfaltu. Teď mám vfr1200 a myslím, že by se na tom třeba i to Rumunsko dalo dát, ale bylo by to hodně o kompromisech a pak taky to vfr má na výlet do podobných končin dost mizerný dojezd.

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 10:12 | Nahoru | #9
kolik do toho na nauceni chces investovat?
nabizi se tu fakt, ze enduro se nenaucis jezdit nikdy, protoze existuje nekonecne mnoho situaci, ktere se v terenu muzou vyskytnout. takze proc nejit rovnou do chtene motorky treba hned do R1200GS, dat na to padaky a trochu to ochranit, coz se ti bude porad hodit a ze zacatku jezdit s rozumem a predvidat. Ja bych v tom problem rozhodne nevidel. chce se to jen nebat!

Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 10:46 | Nahoru | #10
klidně vezmi jen staré DR 650, nebo XT 600 apd. bývají za pár peněz. Ale taky bych se nebál to trochu ověsit padákama a postupně vyrazit, každopádně to druhé endurko můžeš dost využít na lítačku v zimním období

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 10:49 | Nahoru | #11
KubaLC8> No právě, že moc bych do toho investovat nechtěl aby mi to pak nechybělo až si budu chtít koupit něco na dýl, třeba to GS. Zas na druhou stranu mi je jasný, že koupit motorku za 50 tis znamená, že do toho budu sypat víc za údržbu. Uvažoval jsem tak do 100 tis a právě proto jsem přemýšlel o těch "lesních skůtrech". Ale asi je to blbost, protože je to příliš lehké.

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 11:02 | Nahoru | #12
Kasli na to, nema to cenu, kup rovnou to GS ktery chces, na to padaky, ochranne plechy a jezdi kolem komina po polich, mezich, lesich, pak nejaky brody, vyjezdy a mas to

az to koupis dej vedet pojedem se projet

Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 11:04 | Nahoru | #13
Asi máte recht .... chce to něco dospělejšího, tak 600+. Teď ještě zjistit tu správnou hranici kdy už motorka přináší víc starostí než radostí. Myslel bych si tak do 20 kkm a do 5 let. Míň než 4-5kkm za rok moc mi připadá podezřelé, ale možná jsem příliš opatrný.

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 11:21 | Nahoru | #14
KubaLC8> O tom, koupit to rovnou a jezdit opatrně, jsem taky přemýšlel, ale řikám si, že kdybych s tím pak někde pořádně křápnul tak bych si řekl, že jsem kokot, že jsem to mohl předpokládat. Na začátek určitě chci obouchat něco levnějšího.

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 11:24 | Nahoru | #15
Já sem třeba staršího alpa koupil,je to rok 1990,už má najeto přes 77000 km,na silnici výkonově stačí i ve dvou,není to sice na to aby si s tím pořád lítal 170 km/h ale na to normální phodový cestování stačí No a v terénu je to spíš o tom co si dovolíš ty a co snesou pneumatiky. Když tam dáš padáky tak jen zvedneš a jedeš dál,doma pak jen oprášíš blato a nic se neděje. Pořizovací náklady skoro nic, a do oprav sem zatím taky nedal nic,když nepočítám základní věci jako řetězovku,olej atd. Ale jestli se cejtíš tak si klidně GS kup hned. Ale třeba já osobně bych radši šel do Varadera nebo KTM 990 Adventure

Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 11:34 | Nahoru | #16
Varan? ale on chce enduro, ne silnici

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 11:38 | Nahoru | #17

Druith píše: Já sem třeba staršího alpa koupil,je to rok 1990,už má najeto přes 77000 km,na silnici výkonově stačí i ve dvou,není to sice na to aby si s tím pořád lítal 170 km/h ale na to normální phodový cestování stačí No a v terénu je to spíš o tom co si dovolíš ty a co snesou pneumatiky. Když tam dáš padáky tak jen zvedneš a jedeš dál,doma pak jen oprášíš blato a nic se neděje. Pořizovací náklady skoro nic, a do oprav sem zatím taky nedal nic,když nepočítám základní věci jako řetězovku,olej atd. Ale jestli se cejtíš tak si klidně GS kup hned. Ale třeba já osobně bych radši šel do Varadera nebo KTM 990 Adventure


Velky varadero to terenu jo... ?
Jinak ALP pokud nenarazis na blbej kus, tak je drzak. Mam 98 a jediny co me ustavicne otravovalo byl problem s nahonem tachometru, coz neni vec kvuli ktery nejedes. Jo a vorezlej vejfuk.Jezdi jich tu hodne takze sehnat dily za rozumnou cenu neni problem. A navic tak motorka ma koncepcne hodne spolecnyho s afrikou a to je neznicitelna motorka.
Soused ma TA rv 90 pretocenej tachometr a porad puvodni rozvodaky.
Jedina nevyhoda TA je ze mi chybi tak 20 koni a 6tka, jinak ty motorce nemam co vytknout.
POkud nato das kvalitni padaky tak je po polozeni ta motorka netknuta (osobne vicekrat vyzkouseno).

2 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 11:44 | Nahoru | #18
Já vím,a proč by ne Varan? Spousta lidí na něm jezdí takovéhle cesty. Jde jen on jestli na to má jezdec. A pochybuju že celou cestu pojede polem. Takže se určitě hodí a malá spotřeba s nízkou poruchovostí určitě přijde taky vhod.

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 11:54 | Nahoru | #19
Druith> skoro žádná poruchovost a malá spotřeba je sice pravda, já byl s cestovníma gumama párkrát v terénu a to bylo sucho, a že jsem dřív enduro jezdil, ale Varan opravdu bez úprav a a drapáků je v terénu ztracen. Je moc těžký a neohrabaný. Na naše cesty to je jiná káva

Jo a já osobně byl volil tranďáka nebo Afriku.

Naposledy editováno 07.08.2012 11:55:51

2 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 12:02 | Nahoru | #20
Jezdec, tím myslím sebe, na nějaké divočiny určitě zatím nemá, ale nějak se začít musí. Asi se pro začátek podívám po nějakém TransAlpu, ta motorka se mi líbí i vzhledově, a třeba budu mít na dlouho vystaráno. Ještě jsem pokukoval po male tenere .... je to, že to je jednoválec problém nebo jde jen o zvyk?

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 12:09 | Nahoru | #21
jde o zvyk, ono v terenu nejde jen o motor, ale hlavne o podvozek. v tomhle nema konkurenci KTM, vim o cem mluvim. az pojedes 70 po polnacce a ver mi ze pojedes za kratko, tak treba podvozek na DR650 nestihal vubec. Obavam se, ze TA bude to same, hlavne to bude hur snaset.

Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 12:10 | Nahoru | #22
jednovalec ma limitujici vykon na silnici, v terenu vice mene ne, driv ubere jezdec nebo gumy ztrati trakci

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 12:10 | Nahoru | #23

Druith píše: Já vím,a proč by ne Varan? Spousta lidí na něm jezdí takovéhle cesty. Jde jen on jestli na to má jezdec. A pochybuju že celou cestu pojede polem. Takže se určitě hodí a malá spotřeba s nízkou poruchovostí určitě přijde taky vhod.



tohle bych chtel minimalne videt jak Varan jede v terenu

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 12:31 | Nahoru | #24

KubaLC8 píše: jde o zvyk, ono v terenu nejde jen o motor, ale hlavne o podvozek. v tomhle nema konkurenci KTM, vim o cem mluvim. az pojedes 70 po polnacce a ver mi ze pojedes za kratko, tak treba podvozek na DR650 nestihal vubec. Obavam se, ze TA bude to same, hlavne to bude hur snaset.


Na polnacce zrovna tacho nehlidam ale myslim ze tuhle rychlost bezne davam a nezda se me ze by podvozek extremne nestihal. Otazka je cemu kdo rika polnacka

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 12:31 | Nahoru | #25

KubaLC8 píše: tohle bych chtel minimalne videt jak Varan jede v terenu


No ja taky ! To uz radsi novyho TA , ikdyz to taky ne BRRRRRRRRRRRRRRR

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 12:34 | Nahoru | #26

PILS píše: Jezdec, tím myslím sebe, na nějaké divočiny určitě zatím nemá, ale nějak se začít musí. Asi se pro začátek podívám po nějakém TransAlpu, ta motorka se mi líbí i vzhledově, a třeba budu mít na dlouho vystaráno. Ještě jsem pokukoval po male tenere .... je to, že to je jednoválec problém nebo jde jen o zvyk?


Kamarad ji ma jezdi fakt desnou divocinu. V terenu mit problem nebudes, ale cestovat bych stim nechtel. POmerne dost malej rozsah otacek, ale hlavne ty vibrace.

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 13:07 | Nahoru | #27

PILS píše: Jezdec, tím myslím sebe, na nějaké divočiny určitě zatím nemá, ale nějak se začít musí. Asi se pro začátek podívám po nějakém TransAlpu, ta motorka se mi líbí i vzhledově, a třeba budu mít na dlouho vystaráno. Ještě jsem pokukoval po male tenere .... je to, že to je jednoválec problém nebo jde jen o zvyk?



PILS -ak sa na to finančne citiš,tak ti chalani radili dobre.Kup si rovno GS-ko,bud tu r 1200gs alebo si kup GS1150,pripadne GS1100 .Odporučam ti hned kupiť GS-ko až vieš,do čoho ideš.Ono niektory ludia,neboli zrovna nadšeny z chovania tej motorky.No nebolo ich vela.Niekomu vyhovuje viac Japonec,napriklad Varadero alebo V Strom,hlavne teda na ceste.Takže.Ak už kupiš staršieho Trandaka 650-tku,porozmyšlaj aj nad Afrikou!!!! ale ja osobne,ak do buducna chceš GS 1200,pripadne GSA-čko a maš na to financie,kup si rovno staršie alebo novšie GS-ko rovno a je to.Kup GS 1150-tku alebo GS 1100,povoziš sa,ošlahaš to,uvidiš čo je to za motorku a možno si to aj nejaky čas nehaš alebooo si povieš,už to nechcem ani vidieť .

Takže suma sumarum.Kup si hned GS-ko,bud staršie alebo rovno 1200-ku.


Držim palce

Naposledy editováno 07.08.2012 13:12:10

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 14:46 | Nahoru | #28
Strýcu, pokud už chceš zainvestovat, tak di rovnou do Tranďáka 700. Koupíš to kolem 130t a to není ani půlka 1200GS. GSko je mamut, na učení se v terénu ti to opravdu nedoporučuju, protože i když to ošpendlíš, co tě taky bude stát nemalé hrachy a někde s tím praštíš, pocítíš to na kešeni. 700kula TAčko už má oproti afře nějakého koníka navíc a afry si bohužel (nebo bohudík) i přes své roky drží docela ceny. Jako nechcu ti afru vymlouvat, sám ju mám taky a sedlal bych už jedině 1150GS (Advenčru). 1200GS ani 800GS hodně lidí nedoporučuje, už je to přervané elektrikou a tudíž náchylnější na to, aby tě to po brodu nechalo někde viset. Mezi náma, žádná z těchto výše jmenovaných mašin nejni crosska! Tzn, že je to kompromis na rádoby vyblbnutí, cesty i necesty a hlavně pohodlný posed. Na crossové dráze to díky měkčeji laděnému podvozku padá spíš na držku :)

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 14:54 | Nahoru | #29
I já se přikláním k tomu GSu.Sice se dokážeš naučit na jiný motce v terénu dost věcí,ale až by jsi přešel k tomu Bávu,tak aby jsi se začal skoro učit na novo.Jiná hmotnost,rozměry,převody,podvozek a tím i spojené chování při samotné jízdě.
Prostě to GSo kup a zkoušej opatrně a s rozumem.Za rok zjistíš,že jsi udělal velký pokrok.

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 15:14 | Nahoru | #30
dejavu> Koukal jsem na ty vaše stránky ... no do toho mám asi ještě hodně daleko Řekl bych, že dneska jsem si v tom udělal celkem jasno. Nejdřív zkusím něco lehčího / levnějšího a podle toho jak to využiju budu uvažovat dál.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Téma je zamknuto


TOPlist