bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro
29.7.2012 v 20:59
Ahojte, vyberam novu motorku. Aby som sa predstavil, mam 2 roky kawasaki z750, najazdenych cca 20 000km. Casom som dospel k presvedceniu, ze chcem nieco viac cestovnejsie, kedze jazdit len okolo komina ma uz prestavalo bavit a na cesty nad 300km su s tym co mam celkom utrpenie. Taktiez chcem jazdit vo dvojici s priatelkou a na to ten nahac nie je stavany uz vobec. Takze, vyberam nejaky dialkobus presiel som nejake fora aj recenzie motoriek. Kazdopadne mi vrta hlavou preco tak vela ludi jazdi cestne endura a pomerne malo sportovne cestaky velke? Aky je rozdiel v ochrane pred pocasim na tychto typoch motoriek? K presvedceniu, ze chcem mat ochranu pred pocasim som dospel pred mesiacom a pol, ked som presiel 4500km zo Slovenska cez Taliansko Francuzsko a Nemecko az do Svedska kde momentalne byvam a z toho mi 2000km prsalo, po pravde, neprajem to nikomu... Dalsia otazka je kde su limity velkych cestakov? Z recenzii viem, ze utiahnute zatacky pre ne nie su, na druhej strane na europskych cestach mi pridu velke zdvihy endur nevyuzite. Cestovat chcem po skandinavii, zapadnej europe, viacmenej nejake Mongolsko, alebo Albansko ma az tak nelakaju, mozno skor Polsko alebo Rumunsko, ale viacmenej po spevnenych cestach. Jednoducho chcem cestovat po europe, pride mi na to vhodny velky cestak, len ma zarazil pocet ludi majucich cestne endura, pri citani cestopisov tu na stranke, mi pride, ze aj na francuzsku rivieru jazdia ludia hlavne na endurach tak preto sa pytam v com je ich vyhoda okrem univerzalnosti ktoru som si neni isty ci vyuzijem. Co sa tyka okruhu motoriek, tak z cestnych sa mi pozdavaju kawasaki gtr1400, bmw k1300gt a z endur triumph explorer, ktm adventure. Nie je to o vybere konkretneho typu, aj ked sa nebranim ani postrehom k motorkam, skor o tom, ake vyuzitie maju dane motorky a kde su limity ich pouzitelnosti. Vdaka za postrehy.

1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

29.7.2012 v 21:15 | Nahoru | #1
Z těch dvou co píšeš za mně GTR-krasavice.
Jinak pro mně alternativa Yamaha FJR 1300. Mám na ní odjeto i v nepříznivém počasí a paráda. A rychle na ní jde jezdit i tak-gumy jdou sjet až na hranu a je opravdu pohodlná a vybavená.

Můj názor proč se tak rozšířila cestovní endura-kupujou si to hodně, jak chlapi velkého vzrůstu(nevypadají na nich jak vosa na bonónu), tak borci co mají rádi pohodlí-jsou to kočáry s vysokým zdvihem pérování a nelimituje tě to, že když dojedeš na nějakou zablácenou cestu, tak není důvod se odtáčet a prostě si to zkrátíš polnačkou. Můžu ti říct, že přesun s FJR jen po nějaké zatravněné zahradě, když je vlhko je samo o sobě o hubu-cestovní gumy a váha(ono to jede, ale nejde to zastavit)! Cestovní enduro by si z toho hlavu nědělalo vůbec.

Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

29.7.2012 v 21:28 | Nahoru | #2
ja bych sel jednoznacne cestou velkeho cestaku. jestli nemas ambice jezdit mimo nezpevneny trasy tak nema cenu kupovat enduro. Porad silnicni cestak bude na jizdu lepsi nez enduro

(reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

29.7.2012 v 21:45 | Nahoru | #3
No ja mam 196cm a 105kg, takze sa tiez necitim pohodlne na vsetkom. Ale sedel som na GS, na tej kawe aj bmw k1300gt a ano to GS bolo asi najpohodlnejsie a kawa najsportovejsia tj viac vahy na rukach, vsetko to ale bolo z mojho pohladu ok, nic co by bolo nejake rozhodujuce komfortne som sa citil vsade velkostou mi to tiez sedelo. FJR mi je z nejakeho dovodu osobne nesympaticka, ale neviem preco :) proste ma neoslovila.
Otazkou je kolkokrat sa objavi situacia, ze je clovek nuteny ist po nespevnenej ceste ked cestuje europou. Tiez ma zaujima obratnost tych velkych cestakov, lebo z nejakych recenzii mam pocit, ze s tym je problem.

Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

29.7.2012 v 21:55 | Nahoru | #4
Ahoj.
Obratnost velkých cesťáků záleží na "koulích" majitele
Vzhledem k tomu, že jsi kus chlapa a nemíříš v podstatě mimo asfalt, bych asi volil to BMW GT - i když tu značku moc nemusím => sám tvrdíš, že si radši v klidu (komfortně) pocestuješ než aby jsi se dřel (váha stroje v rukou/ono kde dnes na plno využiješ sportovní motorku než na okruhu )

1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

29.7.2012 v 22:01 | Nahoru | #5
a co Pan European ? ja som maly lahky krpec a mal som moznost sa nanom prejst. Pripadal mi celkom obratny nato ako je velky. Napriklad aj z lahšim endurom by som mal problem lebo kazde je pre mna vysoke.

dnesne endura su trosku ako auta SUV.
je to moda dnesnej doby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

29.7.2012 v 22:50 | Nahoru | #6

motomiro píše: a co Pan European ? ja som maly lahky krpec a mal som moznost sa nanom prejst. Pripadal mi celkom obratny nato ako je velky. Napriklad aj z lahšim endurom by som mal problem lebo kazde je pre mna vysoke.

dnesne endura su trosku ako auta SUV.
je to moda dnesnej doby.



Chce motorku a ne Hondu

(reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

29.7.2012 v 22:54 | Nahoru | #7
seikos> a co mas proti honde ? je jako Coka Cola. proveřena chuť...

1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

29.7.2012 v 23:15 | Nahoru | #8
Gretas , v prvom rade podľa typu cesťákov čo si si vybral naháňaš výkon pretože obidva cesťáky patria medzi top čo sa výkonu týka. No na dlhých cestách ti výkon bude nanič. Po európe ich výkon využiješ akurát tak na diaľnici ak sa chceš presúvať od 180 km/h vyššou rýchlosťou.
Mal som Hondu PanEuropean 1300, najazdil som s ňou skoro 90000 km po európe a výkon bohate postačoval, aj prevyšoval. Bol to kus poctivého železa s minimálnymi prevádzkovými a údržbovými nákladmi . Ochrana v zlom počasí excelentná, spotreba minimálna, bezporuchový stroj. Rozmlsala ma že som nevedel čo kúpiť po nej. Kúpil som BMW RT 1200 a cestovanie sa posunulo zasa o niečo ďalej. Vyšší podvozok, ESA, tempomat, dokonalá ochrana v zlom počasí , vyhrievané sedačky a rúčky, .... spotreba okolo 4,6 l , proste paráda.
Práve dnes ma zasa chytil "slejvák" a ja len z vrchným nepremokom v lejaku - topánky a gate na diaľnici suché, moja bývalá motorka ST v tesnom závese za mnou - výsledok taký istý. To je výhoda dobrých cesťákov.
Na cestovanie nehľadaj výkon ale funkčnosť. Nie vždy máš pumpy každých 150 km, nie vždy môžeš ísť viac ako 180 km/h (200km/h ide každý cesťák). Ty nemusíš ísť rýchlo, ty musíš ísť stále, ty sa musíš vedieť do motorky pobaliť a keďže bude s tebou jazdiť aj ľadvinka, ber ohľad aj na ňu.
BMW RT je pre mňa oplastovaná GS 1200 (skoro) s lepšou výbavou a ochranou pred zlým počasím. Výkon mi stačí, šotolinky zvládne, ľadvinka je vysmiata, hlavou jej vietor a turbolencie nelomcujú.
Prajem šťastnú ruku pri výbere cesťáku.

(reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

29.7.2012 v 23:42 | Nahoru | #9
Ahoj, vdaka za postreh. RT sa mi celkom paci, cital som o nom, ze je na tom vyborne s ochranou proti pocasiu, jedine som sa bal toho motora pri cestovani vo dvoch ked je clovek plne nalozeny, ci je to vykonovo ok.
A co sa tyka pan-u po pravde sa mi nepaci vizualne, aj ked funkcne bude asi vyborny.
Zaujima ma aj kazdodenna vyuzitelnost tychto motoriek, ci uz cestakov, alebo endur, kedze predsalen clovek cestuje po europe maximalne par tyzdnov a nasledne by som rad motorku pouzival aj pocas vikendov atd a neviem, ci sa mi chce zivit dve motorky sucastne.

1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

30.7.2012 v 09:57 | Nahoru | #10
Po pravdě nemůžu souhlasit s tím, že je výkon u cesťáků nadbytečný. Výkonu prostě není nikdy dost...Já jsem si ve finále koupil K1300R (pořád ještě toho tolik nenacestuji), ale K1300GT jsem vyzkoušel a je to neuvěřitelná motorka. Výkon není jenom o maximálce, výkon je i o bezproblémovém předjíždění atd...

(reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

30.7.2012 v 20:47 | Nahoru | #11
Mne tie cestaky pridu tiez trochu prekonovane, to zasa uznavam, ze 160 koni je strasne vela na cestovanie a uprimne moc sportu si s tym strojom clovek asi moc neuzije, ked je vaha okolo 300 kilo. Ale laka ma to pohodlie, ochrana pred dazdom a vyhrievane vsetko.

Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

30.7.2012 v 21:58 | Nahoru | #12
Tak je třeba to aspoň zkušebně osedlat, ať se výběr zúží

Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

30.7.2012 v 22:10 | Nahoru | #13
Sedel som na vsetkom, skor ma zaujima to co som napisal ochrana pred pocasim na endurach a nasledna pohodlnost cestovania na endure a velkych cestakoch. Je mi jasne, ze rozbite, alebo neasfaltove cesty budu pre velky cestak problem, otazka je aky? Myslim tym skor dojazd do kempu 2km po prasnej ceste atd, nie primarne jazdenie po takych cestach.Plus ovladatelnost, napriklad ci pocitim rozdiel ci idem na okresnej ceste ktora nie je rozbita na endure alebo velkom cestaku? Co sa tyka vyberu konkretneho modelu to by som teraz este neriesil nejak intenzivne.

1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

30.7.2012 v 22:22 | Nahoru | #14
Já za sebe mohu říci (asi nebudu jedinej ), ano dá se; jen o něco pomaleji (myslím ty opravdu hodně nepěkné pseudoasfaltky!) - jezdím se sousedem, který sedlá Varadero.
Máš pravdu, do konkrétního modelu mi nic není
Šťastnou ruku při výběru

(reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

30.7.2012 v 22:54 | Nahoru | #15
Guga> Nemyslel som, ze ta do toho nic nie je, myslel som to skor, ze si chcem vyjasnit aky tip motorky je pre mna vhodny a potom riesit konkretny model :) Moto budem kupovat buduci rok na jar ak sa zadari, tak preto to ma este cas. Zaujima ma napriklad aj ako by velky tourer zvladol cestu na nordkapp, keby som vyrazal z CR/SR? Su tie cesty ok pre tento typ moto?

Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

31.7.2012 v 08:30 | Nahoru | #16
Přečti si totok a budeš vědět o něco víc Roman toho projel docela dost, na to jaké má možnosti a krásně se to čte. Třeba ti to pomůže.
Vhodný typ? To poznáš časem sám, já mám výbornou motorku na cestování (PAN), ale začínám pokukovat po cenduru
Člověk se většinou vyvíjí
HOWGH!

Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

1.8.2012 v 09:57 | Nahoru | #17
to Gretas: pokud chceš pohodlí, max.výbavu, kardan (na cestování to nej)atd. Jedině BMW GTL, LT, RT, GT v tomto pořadí. Hodně štěstí při výběru, chce to vše vyskoušet a uvidíš a samozřejmě záleží co se ti(vám)líbí, kolik toho chceš vézt atd. A taky je to o spotřebě. Já mám LT jezdíme 2, nabalení a je to za 5,2-5,5l/100km. Jo a zpátečka na moto je výborná věc

Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

11.9.2012 v 20:55 | Nahoru | #18
Precital som tie cestopisy, zaujimave, v poslednej dobe ma to po pravde viac taha k cestnemu enduru, kedze byvam vo Svedsku a tu je hlavne na severe kopec ciest nespevnenych, pripadne v horsom stave tie bocne.

Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

11.9.2012 v 22:59 | Nahoru | #19
Jestli silničního cesťáka,tak BMW RT,nebo Moto Guzzi Norge a jestli chceš jezdit hodně i tu Skandinávii,tak GS,Stelvio,Granpasso,Amazonas a možná i Tiger 1050,nebo Multistrada.Týýývole vono jich je vlastně nakonec ještě spousta dalších ,ale to by chtělo taky si rozmyslet kterym směrem chci opravdu jít.Pak by si to chtělo uvědomit,že je sice ochrana před špatnym počasím fajn,ale když dojedeš za 1-2dny na tu dovču do tepla,tak ve finále budeš neskutečně závidět všem na naháčích,protože na ně fouká
Mmch touha po výkonový rezervě je občas scestná.Ve dvou normální cesťáci nejedou takovou kudlu a na předjetí naprostý většiny aut na státovkách stačí kolem 100-120 Ps

Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

19.9.2012 v 10:23 | Nahoru | #20
No k tej ochrane pred pocasim, tu celkom casto prsi, tym casto myslim cca kazdy den. A kedze budem jazdit vacsinu roku v skandinavii, tak je pre mna ochrana pred pocasim dost podstatna. Urobil som si vylet cez europu na nahaci v juni a chytil som pocasie, ze mi prsalo kazdy den a uz naozaj nikdy viac nahac a dlha cesta :)

Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

19.9.2012 v 13:26 | Nahoru | #21
 
Asi kacířská myšlenka na motorkářským foru, ale čím jsem starší, tím víc dávám při delších cestách přednost osobnímu autu.
I menší a slabší auto má oproti silničnímu korábu na dvou kolech milion výhod, a vyjmenovávat je asi netřeba.

Třeba ale pro študáky na dojíždění do školy případně do práce, a pro ostatní hlavně na relaxační poježdění okolo komína pro zábavu, v tom je samozřejmě motorka nedostižná, o tom žádná.
 

Naposledy editováno 19.09.2012 13:27:53

1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

21.9.2012 v 11:59 | Nahoru | #22
Auto ma ale zasadnu nevyhodu a tou je, ze to nie je motorka.

(reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

21.9.2012 v 12:54 | Nahoru | #23
 

Gretas píše: Auto ma ale zasadnu nevyhodu a tou je, ze to nie je motorka.


To je fakt.
Třeba po těch 2 tisících km v dešti je výhoda, že když z motorky slezeš, tak se před spaním ani nemusíš umývat. Stačí se už jenom ručníkem vydrbat...

Naposledy editováno 21.09.2012 12:57:21

Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

22.9.2012 v 16:24 | Nahoru | #24
Ale to sa potom mozme bavit o tom, ze 2 tisic kilometrov mi lietadlom trva o nieco kratsie ako autom... Hladam cestovnu motorku, nie auto :)

2 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

17.10.2012 v 22:18 | Nahoru | #25
GRETAS: Řeším uplně stejný problém. Cestovní endura jsou fajn, ale protože jezdím hlavně po silnici, tak mi to přijde jako jezdit s terénním autem po městě. Strašně dobře se mi jezdilo s F800GS a taky F650GS což je uplně stejnej motor, ale sníženej výkon. Nad 140, ale to už není tak příjemný ikdyž výkon mi na cestování uplně stačil. R 1200 GS je lepší, ale když jsem si letos v Inveltu v Praze půjčil K1300GT, tak jsem zjistil, že žádný silniční enduro není dost cestovní!

K1300GT: Než jsem na to vlezl, tak jsem si četl různý recenze až jsem měl strach jestli to zvládnu. Hodně se píše o tom, že je to těžký, šíleně silný a baťužek stratíš buď při použitím plnýho plynu nebo když nerozvážně zmáčkneš brzdy, protože jsou prý strašně předimenzovaný. Taky jsem četl, že ve městě je to uplně špatný, protože na jedničku a na křižovatkách nebo na výjezdech do prudký zatáčky, motorka furt padá na bok. TOHLE JSOU žVÁSTY A NENÍ TO VŮBEC PRAVDA.

Můj dojem: Stačí se rozjet 5 km/h a motorka je neskutečně stabilní. Dá se s tím jezdit mezi kužely. Projížděl jsem s tím snad stovky serpentin a všude jsem byl stejně nadšenej jako s F800GS. Tíhu motorky nikde necejtíš. Jediný problém jsem zaznamenal při manipulaci v kempu na louce s výmoly. Radši jsem požádal kámoše, aby mi s tím pomohl, abych ji nepoložil. Ale i jizda na trávě je v pohodě. Plyn a brzdy jsou citlivý, ale ty co to testovali museli předtím jezdit snad jen na starý ČZ, protože na veškerý ovládání jsem si zvyknul během 1 hodiny a do tý doby to taky nebyl žádný problém. Fantasticky to jezdí samozřejmě na dálnici. Jinak se dálnicím vyhýbám, ale právě na dlouhé přesuny je někdy dobrý použít dálnici tam, kde stejně vedlejší cesty nejsou zajímavý. Ochrana je přímo fantastická. Když mě chytil slejvák, tak jsem neměl sebou nepromok a měl jsem kapky jenom na helmě. Zmokl jsem až ve městě na semaforech. Nejdřív jsem využíval plnej potenciál motoru a to opravdu dlouho nejde. 250 na hradecký dálnici a zrychlení snad pod 10 sec 0 na 200 km/h. Možná se platu, ale to mě vyšlo při měření. Možná jsem byl jen v euforii, ale zrychlení mě vedlo až k závislosti. Když jsem moto fakt trápil, dostal jsem se na spotřebu 8 l/100km. Když jsem pak jezdil s kámošema a občas využil výkon při předjíždění a v hezkých úsecích, tak jsem měl spotřebu 5,4 l/100km. Fantastický je, že v 60 jedeš na 6-tku, přidáš plyn a velmi příjemně to zrychluje. Samozřejmě že s otáčkama roste výkon, který v plných otáčkách je až šílenej. Hlavně se mi líbilo, že plyn se dal velmi dobře dávkovat a není tak přecitlivělej jak se s tím všude straší. Hrozně jsem se rozhýčkal tempomatem. Všichni znáte jak bolí pravý zápěstí a téměř nikdy člověk nemá šanci si odpočinout. takhle s tempomatem si můžete odpočinou snad 50% jízdy.

Jediná nevýhoda, kterou to má je, že má o litr větší spotřebu než RT boxer a že K1300 GT se už nevyrábí. Design je opravdu kontroverzní. Někde jsem četl, že ty plasty vypadaj jak dveře od auta a musim uznat že je na tom kus pravdy. Ze všech stran mi přijde ten design v dnešní době už dost starej a třeba stará Kawasaki ZZR 1200 je snad hezčí.

Abych řekl pravdu, GT je prostě skvělej cesták a ty co s ním nejezdili, na něj budou nadávat, ale je to škoda. Nevím jak na tom budu finančně na jaře 2013, ale uvažuju o BMW K nebo RT. Rozhodně FJR nebo GTR od Kawa jsou skvělí moto a jen v pár věcech pokulhávají oproti BMW. Není toho, ale moc. U nastavení ESA na K-čku je výborný si nastavit "comfort" a jet po rozbitý nebo polní cestě. Motorka tak změkne, že je to skoro jako GS. Opatrně musí člověk pak jenom s pneu a nízkou světlostí.




Naposledy editováno 17.10.2012 22:22:33

(reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

7.11.2012 v 22:23 | Nahoru | #26
Tuji> Ahoj, dik za info, sedel som na tom BMW, po pravde ten design je mi strasne proti srsti, aj ked pravdepodobne to bude v tejto triede najlepsia motorka co sa tyka podvozku motoru a brzd a aj vybavy. Ale ja by som si ju asi nekupil kvoli tomu ako vypada, mozno je to hlupy argument, ale v tejto triede by som bral asi skor kawasaki GTR1400 lebo sa mi paci viac. Na druhej strane v poslednej dobe som zacal inklinovat k multistrade, pride mi ako fakt univerzalna motorka aj na kazdodenne vyuzitie co teda tieto cestne krizniky nie su kedze si neviem predstavit predierat sa na nich v zapche rano do prace narozdiel od multistrady ktora mi pride po zhodeni kufrov ako vacsi motard/nahac. Definitivne sa rozhodnem asi na jar, takze este casu dost a mozno nazor este zmenim.

(reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

23.5.2013 v 09:23 | Nahoru | #27
Tuji> Tak tohle jsem potřeboval. Jsem na tom tak jako Gretas. Mám druhým rokem R1200GS. Je to první model, rv2004 a jelikož to byla po letech první motorka na kterou jsem vlez, tak jsem ji hned koupil. Už jsem do ní narval nějaký peníze a stále nejsem úplně spokojen s motorem v nízkých otáčkách. Asi proto pošilhávám po něčem co má víc válců. Druhý důvod je ten, že kamarádi, s kterýma jezdím, mají naháče. Tedy nikdy se mnou na šotoliny nepojedou. Jezdíme rádi do Alp. Užívat si ty serpentýny. Milujeme ty rychý výjezdy ze zatáček. Hrozně rád za to vezmu co to dá. No ale ta jízda do Alp je holé utrpení. Nejdříve mě brní ruka, za chvíli pr.el, a nakonec i záda. Pošilhávám už několik měsíců po K1300GT a tento příspěvek mě nakopl, že si ji pojedu někam otestovat

Ještě jeden dotaz. Nikde jsem neviděl na K1300GT topcase. Nedělal se nějaký originál, který by tam ladil?

Naposledy editováno 23.05.2013 09:25:01

Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

24.5.2013 v 08:46 | Nahoru | #28
Ahoj pred rokem jsem resil podobny problem-cestovni motorku. 2roky jsem jezdil na chooprikovi a nemel jsem s cestovni motorkou zadne zkusenosti...nadchl jsem se pro GTR 1400 a pres vsechny negativni reakce kamaradu motorkaru jsem si ji koupil.
Kdybych se rozmyslel znovu nevaham ani chvilku a jdu do toho... je to velka tezka rychla motorka...velmi pohodlna. Zpocatku tezce ovladatelna pri manipulaci na miste prip.v malych rychlostech ale po roce intenzivniho jezdeni zadny problem nevnimam a jen si uzivam...motorka ma sportovni dusi ktera se projevuje ale pri vyssich otackach.v nizkych otackach je velmi slusna
V horkych dnech je neprijemne zastavit na krizovatce-horky vzduch z motoru je smerovan primo na nohy...nicmene v chladnejsich dnech to je naopak velmi prijemne.pri dokoupeni topcase mas opravdu dostatek ulozneho prostoru pro 2 osoby na dlouhe cestovani

1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

20.10.2013 v 18:34 | Nahoru | #29
Ahoj, jen par poznamek k diskusi.
Na BMW K1300GT je original topcase dostupny, je stejny jako na R1200RT, je to velky kufr (temer 50l). Pokud se da do barvy (original byva vetsinou stribrny vrsek), tak je i docela v pohode. Ale je mozno sehnat i mensi. Nicmene je to stale GT, takze to vypada obrovsky, naplacane a pomalu jako maxi skutr.
Co se tyce jizdy s ni. Mam uz druhe GT, predtim jsem mel 1200, ted 1300. Je to neuveritelne, jak muze byt velky rozdil mezi v podstate dvemi stejnymi motorkami. Kazdopadne oboji jsou skvely masiny, jak pr jezdeni ve dvou, tak ale i sam. Vykon je opravdu vice nez dostatecny, 1300 ho ma plynulejsi, ma taky o neco kratsi zprevodovani. 1200 je sportovnejsi, do zatecek je potreba trosku pritlacit, 1300 tam pada uplne sama, nikde neni tech 300kg citit, mozna jen s vyjimkou uplnych vracecek, ktere se fakt musi jezdit za 1.
K vlastni diskusi, zda cestovni enduro a nebo cestak. No opravdu zalezi, kde se jezdi. Ten cestak ma preci jen limity v perovani, kdyz je horsi silnice, tak sice pres elektronicke pomocniky se da pomoci, ale ten zdvih se nicim nahradit neda, preci je to jen uskakaknejsi a mene kofortni. Ale na druhou stranu, nejen dlouhe prejezdy, ale prave ty vyjezdy ze zatacek, predjizdeni a spousta dalsich okamziku, v mych ocich uprednostnuje cestaky.
Nase "banda" je jak motorkove, tak i vekove docela ruznorada, mame najezdeno hooodne spolecnych kilometru. Co se tyce motorek, tak myslim oprvavdu dnesni klasika - GS, Varan, Crostourer, ja na GT a taky obcas kluci se sportovnimi cestaky. Jaky je vysledek toho jezdeni? V zasade stale stejny ... obcas se pohonim se supersportama, ale na dalku bez problemu hltam kilometry s endurama. Kde supersporty konci, tam ja jeste v klidu pokracuju, a pokud je potreba, tak i si dam lehke endurko (tedy trpim jak zvire, tam ta hmotnost je fakt znat)- Ale na druhou stranu, kluci s endurama maji obcas problem se mnou drzet krok.
Co se tyce nakladu, tak je to taky nekde uprostred, benzin cca kolem 6l/100km, gumy lehce pod 10 tis km, na endurech daji i 12 tis, spotrebou se vejdou do 6ti.
Takze je to fakt jen o tom, co hledas a ajky je tvuj styl ... jestli jsi spis pohodar a nebo se rad obcas pohonis. Na tom velkym sportovnim cestaku (at je to FJR, GT ci neco nineho) se daji delat fakt rychly kilomentry a ta ky se obcas hezky svezt. Ficury a komfort jsou prijemnym bonusem.
P.
PS: Mesta se bat nemusis, tak velky a tezky to zase neni

(reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

21.10.2013 v 08:31 | Nahoru | #30
paveljbc> Vdaka za informacie. Po pravde som teraz nakloneny k cestnemu enduru zrejme ktm adventure 1190, a to kvoli motoru, kde si myslim, ze bude dost vykonny na hocico a uzkej stavbe oproti cestakom, pricom komfort na cestovanie bude dostatocny. Som si vedomy, ze tam ochrana proti pocasiu nebude taka ako na GT, ale zasa je to o nieco univerzalnejsia motorka. Hlavne ma laka ten motor, ktory zrejme nebude nudny :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hluk řazení GTR 1400 a typ oleje Kawasaki GTR 1400 Niki76 7 19.2.2024 v 20:49 1Václav1
BMW K1200S - "poskakující" spojka [1, 2, 3] BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, BMW K 1200 GT, BMW K 130... wimi 71 5.9.2023 v 16:48 Dýmovnice
Servis gtr1400 Kawasaki GTR 1400, Kawasaki GTR 1000 bubuolin 7 7.8.2023 v 10:54 bubuolin
Servis gtr1400 Kawasaki GTR 1400, Kawasaki GTR 1000 bubuolin 0 31.7.2023 v 15:15 bubuolin
Dominátor na GTR 1400 a boční kufr Kawasaki GTR 1400 Niki76 10 9.7.2023 v 18:00 Niki76


TOPlist