globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro
29.7.2012 v 20:59
Ahojte, vyberam novu motorku. Aby som sa predstavil, mam 2 roky kawasaki z750, najazdenych cca 20 000km. Casom som dospel k presvedceniu, ze chcem nieco viac cestovnejsie, kedze jazdit len okolo komina ma uz prestavalo bavit a na cesty nad 300km su s tym co mam celkom utrpenie. Taktiez chcem jazdit vo dvojici s priatelkou a na to ten nahac nie je stavany uz vobec. Takze, vyberam nejaky dialkobus presiel som nejake fora aj recenzie motoriek. Kazdopadne mi vrta hlavou preco tak vela ludi jazdi cestne endura a pomerne malo sportovne cestaky velke? Aky je rozdiel v ochrane pred pocasim na tychto typoch motoriek? K presvedceniu, ze chcem mat ochranu pred pocasim som dospel pred mesiacom a pol, ked som presiel 4500km zo Slovenska cez Taliansko Francuzsko a Nemecko az do Svedska kde momentalne byvam a z toho mi 2000km prsalo, po pravde, neprajem to nikomu... Dalsia otazka je kde su limity velkych cestakov? Z recenzii viem, ze utiahnute zatacky pre ne nie su, na druhej strane na europskych cestach mi pridu velke zdvihy endur nevyuzite. Cestovat chcem po skandinavii, zapadnej europe, viacmenej nejake Mongolsko, alebo Albansko ma az tak nelakaju, mozno skor Polsko alebo Rumunsko, ale viacmenej po spevnenych cestach. Jednoducho chcem cestovat po europe, pride mi na to vhodny velky cestak, len ma zarazil pocet ludi majucich cestne endura, pri citani cestopisov tu na stranke, mi pride, ze aj na francuzsku rivieru jazdia ludia hlavne na endurach tak preto sa pytam v com je ich vyhoda okrem univerzalnosti ktoru som si neni isty ci vyuzijem. Co sa tyka okruhu motoriek, tak z cestnych sa mi pozdavaju kawasaki gtr1400, bmw k1300gt a z endur triumph explorer, ktm adventure. Nie je to o vybere konkretneho typu, aj ked sa nebranim ani postrehom k motorkam, skor o tom, ake vyuzitie maju dane motorky a kde su limity ich pouzitelnosti. Vdaka za postrehy.

2 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

17.10.2012 v 22:18 | Nahoru | #1
GRETAS: Řeším uplně stejný problém. Cestovní endura jsou fajn, ale protože jezdím hlavně po silnici, tak mi to přijde jako jezdit s terénním autem po městě. Strašně dobře se mi jezdilo s F800GS a taky F650GS což je uplně stejnej motor, ale sníženej výkon. Nad 140, ale to už není tak příjemný ikdyž výkon mi na cestování uplně stačil. R 1200 GS je lepší, ale když jsem si letos v Inveltu v Praze půjčil K1300GT, tak jsem zjistil, že žádný silniční enduro není dost cestovní!

K1300GT: Než jsem na to vlezl, tak jsem si četl různý recenze až jsem měl strach jestli to zvládnu. Hodně se píše o tom, že je to těžký, šíleně silný a baťužek stratíš buď při použitím plnýho plynu nebo když nerozvážně zmáčkneš brzdy, protože jsou prý strašně předimenzovaný. Taky jsem četl, že ve městě je to uplně špatný, protože na jedničku a na křižovatkách nebo na výjezdech do prudký zatáčky, motorka furt padá na bok. TOHLE JSOU žVÁSTY A NENÍ TO VŮBEC PRAVDA.

Můj dojem: Stačí se rozjet 5 km/h a motorka je neskutečně stabilní. Dá se s tím jezdit mezi kužely. Projížděl jsem s tím snad stovky serpentin a všude jsem byl stejně nadšenej jako s F800GS. Tíhu motorky nikde necejtíš. Jediný problém jsem zaznamenal při manipulaci v kempu na louce s výmoly. Radši jsem požádal kámoše, aby mi s tím pomohl, abych ji nepoložil. Ale i jizda na trávě je v pohodě. Plyn a brzdy jsou citlivý, ale ty co to testovali museli předtím jezdit snad jen na starý ČZ, protože na veškerý ovládání jsem si zvyknul během 1 hodiny a do tý doby to taky nebyl žádný problém. Fantasticky to jezdí samozřejmě na dálnici. Jinak se dálnicím vyhýbám, ale právě na dlouhé přesuny je někdy dobrý použít dálnici tam, kde stejně vedlejší cesty nejsou zajímavý. Ochrana je přímo fantastická. Když mě chytil slejvák, tak jsem neměl sebou nepromok a měl jsem kapky jenom na helmě. Zmokl jsem až ve městě na semaforech. Nejdřív jsem využíval plnej potenciál motoru a to opravdu dlouho nejde. 250 na hradecký dálnici a zrychlení snad pod 10 sec 0 na 200 km/h. Možná se platu, ale to mě vyšlo při měření. Možná jsem byl jen v euforii, ale zrychlení mě vedlo až k závislosti. Když jsem moto fakt trápil, dostal jsem se na spotřebu 8 l/100km. Když jsem pak jezdil s kámošema a občas využil výkon při předjíždění a v hezkých úsecích, tak jsem měl spotřebu 5,4 l/100km. Fantastický je, že v 60 jedeš na 6-tku, přidáš plyn a velmi příjemně to zrychluje. Samozřejmě že s otáčkama roste výkon, který v plných otáčkách je až šílenej. Hlavně se mi líbilo, že plyn se dal velmi dobře dávkovat a není tak přecitlivělej jak se s tím všude straší. Hrozně jsem se rozhýčkal tempomatem. Všichni znáte jak bolí pravý zápěstí a téměř nikdy člověk nemá šanci si odpočinout. takhle s tempomatem si můžete odpočinou snad 50% jízdy.

Jediná nevýhoda, kterou to má je, že má o litr větší spotřebu než RT boxer a že K1300 GT se už nevyrábí. Design je opravdu kontroverzní. Někde jsem četl, že ty plasty vypadaj jak dveře od auta a musim uznat že je na tom kus pravdy. Ze všech stran mi přijde ten design v dnešní době už dost starej a třeba stará Kawasaki ZZR 1200 je snad hezčí.

Abych řekl pravdu, GT je prostě skvělej cesták a ty co s ním nejezdili, na něj budou nadávat, ale je to škoda. Nevím jak na tom budu finančně na jaře 2013, ale uvažuju o BMW K nebo RT. Rozhodně FJR nebo GTR od Kawa jsou skvělí moto a jen v pár věcech pokulhávají oproti BMW. Není toho, ale moc. U nastavení ESA na K-čku je výborný si nastavit "comfort" a jet po rozbitý nebo polní cestě. Motorka tak změkne, že je to skoro jako GS. Opatrně musí člověk pak jenom s pneu a nízkou světlostí.




Naposledy editováno 17.10.2012 22:22:33

(reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

7.11.2012 v 22:23 | Nahoru | #2
Tuji> Ahoj, dik za info, sedel som na tom BMW, po pravde ten design je mi strasne proti srsti, aj ked pravdepodobne to bude v tejto triede najlepsia motorka co sa tyka podvozku motoru a brzd a aj vybavy. Ale ja by som si ju asi nekupil kvoli tomu ako vypada, mozno je to hlupy argument, ale v tejto triede by som bral asi skor kawasaki GTR1400 lebo sa mi paci viac. Na druhej strane v poslednej dobe som zacal inklinovat k multistrade, pride mi ako fakt univerzalna motorka aj na kazdodenne vyuzitie co teda tieto cestne krizniky nie su kedze si neviem predstavit predierat sa na nich v zapche rano do prace narozdiel od multistrady ktora mi pride po zhodeni kufrov ako vacsi motard/nahac. Definitivne sa rozhodnem asi na jar, takze este casu dost a mozno nazor este zmenim.

(reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

23.5.2013 v 09:23 | Nahoru | #3
Tuji> Tak tohle jsem potřeboval. Jsem na tom tak jako Gretas. Mám druhým rokem R1200GS. Je to první model, rv2004 a jelikož to byla po letech první motorka na kterou jsem vlez, tak jsem ji hned koupil. Už jsem do ní narval nějaký peníze a stále nejsem úplně spokojen s motorem v nízkých otáčkách. Asi proto pošilhávám po něčem co má víc válců. Druhý důvod je ten, že kamarádi, s kterýma jezdím, mají naháče. Tedy nikdy se mnou na šotoliny nepojedou. Jezdíme rádi do Alp. Užívat si ty serpentýny. Milujeme ty rychý výjezdy ze zatáček. Hrozně rád za to vezmu co to dá. No ale ta jízda do Alp je holé utrpení. Nejdříve mě brní ruka, za chvíli pr.el, a nakonec i záda. Pošilhávám už několik měsíců po K1300GT a tento příspěvek mě nakopl, že si ji pojedu někam otestovat

Ještě jeden dotaz. Nikde jsem neviděl na K1300GT topcase. Nedělal se nějaký originál, který by tam ladil?

Naposledy editováno 23.05.2013 09:25:01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hluk řazení GTR 1400 a typ oleje Kawasaki GTR 1400 Niki76 7 19.2.2024 v 20:49 1Václav1
BMW K1200S - "poskakující" spojka [1, 2, 3] BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, BMW K 1200 GT, BMW K 130... wimi 71 5.9.2023 v 16:48 Dýmovnice
Servis gtr1400 Kawasaki GTR 1400, Kawasaki GTR 1000 bubuolin 7 7.8.2023 v 10:54 bubuolin
Servis gtr1400 Kawasaki GTR 1400, Kawasaki GTR 1000 bubuolin 0 31.7.2023 v 15:15 bubuolin
Dominátor na GTR 1400 a boční kufr Kawasaki GTR 1400 Niki76 10 9.7.2023 v 18:00 Niki76


TOPlist