2 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro
K1300GT: Než jsem na to vlezl, tak jsem si četl různý recenze až jsem měl strach jestli to zvládnu. Hodně se píše o tom, že je to těžký, šíleně silný a baťužek stratíš buď při použitím plnýho plynu nebo když nerozvážně zmáčkneš brzdy, protože jsou prý strašně předimenzovaný. Taky jsem četl, že ve městě je to uplně špatný, protože na jedničku a na křižovatkách nebo na výjezdech do prudký zatáčky, motorka furt padá na bok. TOHLE JSOU žVÁSTY A NENÍ TO VŮBEC PRAVDA.
Můj dojem: Stačí se rozjet 5 km/h a motorka je neskutečně stabilní. Dá se s tím jezdit mezi kužely. Projížděl jsem s tím snad stovky serpentin a všude jsem byl stejně nadšenej jako s F800GS. Tíhu motorky nikde necejtíš. Jediný problém jsem zaznamenal při manipulaci v kempu na louce s výmoly. Radši jsem požádal kámoše, aby mi s tím pomohl, abych ji nepoložil. Ale i jizda na trávě je v pohodě. Plyn a brzdy jsou citlivý, ale ty co to testovali museli předtím jezdit snad jen na starý ČZ, protože na veškerý ovládání jsem si zvyknul během 1 hodiny a do tý doby to taky nebyl žádný problém. Fantasticky to jezdí samozřejmě na dálnici. Jinak se dálnicím vyhýbám, ale právě na dlouhé přesuny je někdy dobrý použít dálnici tam, kde stejně vedlejší cesty nejsou zajímavý. Ochrana je přímo fantastická. Když mě chytil slejvák, tak jsem neměl sebou nepromok a měl jsem kapky jenom na helmě. Zmokl jsem až ve městě na semaforech. Nejdřív jsem využíval plnej potenciál motoru a to opravdu dlouho nejde. 250 na hradecký dálnici a zrychlení snad pod 10 sec 0 na 200 km/h. Možná se platu, ale to mě vyšlo při měření. Možná jsem byl jen v euforii, ale zrychlení mě vedlo až k závislosti. Když jsem moto fakt trápil, dostal jsem se na spotřebu 8 l/100km. Když jsem pak jezdil s kámošema a občas využil výkon při předjíždění a v hezkých úsecích, tak jsem měl spotřebu 5,4 l/100km. Fantastický je, že v 60 jedeš na 6-tku, přidáš plyn a velmi příjemně to zrychluje. Samozřejmě že s otáčkama roste výkon, který v plných otáčkách je až šílenej. Hlavně se mi líbilo, že plyn se dal velmi dobře dávkovat a není tak přecitlivělej jak se s tím všude straší. Hrozně jsem se rozhýčkal tempomatem. Všichni znáte jak bolí pravý zápěstí a téměř nikdy člověk nemá šanci si odpočinout. takhle s tempomatem si můžete odpočinou snad 50% jízdy.
Jediná nevýhoda, kterou to má je, že má o litr větší spotřebu než RT boxer a že K1300 GT se už nevyrábí. Design je opravdu kontroverzní. Někde jsem četl, že ty plasty vypadaj jak dveře od auta a musim uznat že je na tom kus pravdy. Ze všech stran mi přijde ten design v dnešní době už dost starej a třeba stará Kawasaki ZZR 1200 je snad hezčí.
Abych řekl pravdu, GT je prostě skvělej cesták a ty co s ním nejezdili, na něj budou nadávat, ale je to škoda. Nevím jak na tom budu finančně na jaře 2013, ale uvažuju o BMW K nebo RT. Rozhodně FJR nebo GTR od Kawa jsou skvělí moto a jen v pár věcech pokulhávají oproti BMW. Není toho, ale moc. U nastavení ESA na K-čku je výborný si nastavit "comfort" a jet po rozbitý nebo polní cestě. Motorka tak změkne, že je to skoro jako GS. Opatrně musí člověk pak jenom s pneu a nízkou světlostí.
Naposledy editováno 17.10.2012 22:22:33
Ještě jeden dotaz. Nikde jsem neviděl na K1300GT topcase. Nedělal se nějaký originál, který by tam ladil?
Naposledy editováno 23.05.2013 09:25:01
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hluk řazení GTR 1400 a typ oleje Kawasaki GTR 1400 | Niki76 | 7 | 19.2.2024 v 20:49 1Václav1 |
BMW K1200S - "poskakující" spojka [1, 2, 3] BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, BMW K 1200 GT, BMW K 130... | wimi | 71 | 5.9.2023 v 16:48 Dýmovnice |
Servis gtr1400 Kawasaki GTR 1400, Kawasaki GTR 1000 | bubuolin | 7 | 7.8.2023 v 10:54 bubuolin |
Servis gtr1400 Kawasaki GTR 1400, Kawasaki GTR 1000 | bubuolin | 0 | 31.7.2023 v 15:15 bubuolin |
Dominátor na GTR 1400 a boční kufr Kawasaki GTR 1400 | Niki76 | 10 | 9.7.2023 v 18:00 Niki76 |