globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
20.7.2012 v 19:52
Čau kolegové Do budoucna řeším otázku zda koupit motocykl s a nebo bez ABS... Z mé strany jsou tu jisté pochybnosti, jelikož sem se setkal s mnoha fakty a míty. Napadá mě otázka, jak vlastně abs u motocyklu funguje ? Omlouvám se za amaterismus, ale doposud jsem byl vyznavačem a seděl jsem jen na klasických motocyklech, bez nějakých zvláštních bezpečnostních zařízení včetne ABS. Zajímalo by mě chování ABS při brždění v přímém směru a jeho porovnání s klasikou . A nyní se dostávám k otázce, které mě zajímá nejvíce, a díky které bych si pořídil moto s abs a to brždění v zatáčce. U automobylu jsou kola střídavě blokována a odblokovávána (nevím jak to funguje u moto). Tudíž když budu projíždět zatáčku v nějakém přiměřeném(ne extrémním náklonu, kde stačí malé přibrždění) a "zadupnu" naplno přední páčku, popere se s tím abs, a nebo motocykl položím i s protiblokovacím systémem ?

Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.

Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann

1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

25.7.2012 v 22:42 | Nahoru | #1
Dovolil bych si doporučit všem co tu zasvěceně píšou o tom jak je ABS k ničemu, aby se na motorce s ABS svezli a zkusili si s ní zabrzdit na různem povrchu, pak to zkusit na na svém bajku bez ABSka. Pak procitnou Ono je to opravdu stejne jako u plechovky, sice v některých případech máš delší brzdnou dráhu, ale pořád můžeš řídit. Když jedeš smykem tak, když nejsi trénovanej závodník, tak prostě neřídíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

25.7.2012 v 22:59 | Nahoru | #2

PepaHouzva píše: Dovolil bych si doporučit všem co tu zasvěceně píšou o tom jak je ABS k ničemu, aby se na motorce s ABS svezli a zkusili si s ní zabrzdit na různem povrchu, pak to zkusit na na svém bajku bez ABSka. Pak procitnou Ono je to opravdu stejne jako u plechovky, sice v některých případech máš delší brzdnou dráhu, ale pořád můžeš řídit. Když jedeš smykem tak, když nejsi trénovanej závodník, tak prostě neřídíš.



Každý dle svého gusta, ale někdo chce tu motorku taky řídít, to bychom potom mohli zavést povinně automatickou převodovku pro naší bezpečnost.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist