globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co dál po Stromkovi na silnici
Ahoj lidi.

Potřebuju trošku pomoct s výběrem, nebo spíš se zkušenostmi k těmhle strojům. Přečetl jsem, co se dalo, prolezl x diskuzí, nicméně konkrétní a vlastní zkušenosti jsou dycinky k nezaplacení.

Jezdím druhou sezónu po x letech malého Stroma. Super, pohodlný, spoustu věcí jsem si na něm zopakoval a naučil (a ještě učím), letos mám zatím přes 7 kkm, nicméně... Byl jsem s partou v Rakousku, kolem Dunaje, v kopcích, v podhůří Alp. Paráda, žiju tím doteď, neskutečný, ale na kolegy na litr+ strojích jsem prostě neměl. Jistě, jezdím na špuntech, oni ne a samozřejmě že jsou vyježdění víc než já a dělají méně chyb, ale ten výkonový rozdíl a zejména rozdíl v točivém momentu tam prostě znát byl. A je. V zatáčkách ještě jakžtakž s nimi držím krok (i za cenu občasného broušení policajtů), ale na výjezdech a zejména při předjíždění jim většinou stačilo vzít za heft, zatímco já si takovou akci musel sakra dobře rozmyslet a pak točit a točit.

No, a tak jsem začal koukat po něčem novým. Zjistil jsem, že terén nepotřebuju, resp. Stromek ho stejně nedává, a občasnou polňačku nebo rozbitou cestu (třeba za rybama k Lužnici) by měly s větším či menším skřípěním zubů, tlumičů a svodů asi dát všechny holky ve výběru. Jezdím sám, občas s kufrem či více kufry. Od motky bych očekával
- raději dost krouťáku než než stádo splašených kobyl,
- schopnost delších štrek (Alpy atd.) včetně rozumné ochrany před nečasem (malé "n"),
- rozumný servisní interval (těch 6 kkm u Sůzy fakt nic moc) a náklady,
- přiměřenou hmotnost,
- přátelskou výšku sedla i k nám 177 centimetrovým zakrslíkům (nechci prožívat chvíle hrůzy při balancu na špičkách apod.).

Blbý je, že ty motorky vybírám jen "na pocit". Dneska jsem si teda trošičku projel velkýho nahatýho Bandita - a kupodivu dobrý . Příznivec naháčů ze mně asi už nebude, ale ten motor mne oslovil. Jenže pořád ještě zbývá udělat si názor na zbývajících cca 6 nebo 7 favoritek - a to prostě nedám. Proto bych rád znal reálné názory a zkušenosti nasbírané z provozu a ze soužití s tou či onou.

Pomůžete?
Anketa: Která je podle Vás nejlepší na silniční cestování?
BMW F800 GS
10%
6
Honda CBF 1000
7%
4
Honda Crossrunner
7%
4
Suzuki GSF 1250S Bandit
7%
4
Triumph Tiger 800
14%
8
Triumph Tiger 1050
34%
20
Yamaha TDM 900
22%
13

1 reakcí na tento příspěvek Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 20:26 | Nahoru | #1
Dík za názory.

Abych to nějak "rozumně" shrnul.

Stromka si minimálně do konce sezóny nechám, myslím, že jsme jeden spokojenej s druhým.
To, že chci něco silnějšího, není, aspoň v mém věku doufám , způsobeno náhlou přemírou testosteronu či pocitem nesmrtelnosti, ale spíš přesvědčením, že už jsem připravenej to zvládnout. A znovu opakuju, že mi nejde rozhodně o maximálku, ale o pružnost, tudíž o krouťák.
S tím souvisí i kamarádi - samozřejmě počkají, když je zapotřebí po x km odbočit, abych nepřejel a drandíme dál - ale tady mám prostě pocit, že bych s nimi na něčem trochu pružnějším ten krok udržel líp.
Tolik ke Kukkanově psychologickému rozboru, teď bych možná uvítal něco praktických zkušeností k těm uvedeným motorkám. (Seikos i Blazin - díky)

Miro:> chci kupovat novou, bazarovku ne. Co se špuntů týče, nazul jsem je loni v přesvědčení, že ten terén budu dávat; ale ať se na mně nikdo nezlobí, holt jsem asi neschopnej, ale podle mne Stromek na tohle není. Už jenom kvůli té malé světlosti mám i na blbý polní cestě strach kvůli každýmu šutru. Na druhou stranu i ty špunty - Mitasky - celkem slušně držej na asfaltu, v Sosnové jsem před dvěma týdny párkrát celkem hezky zasršel.
No a tak nějak jsem zjistil, že stejně na tom asfaltu jezdim skoro furt...

Tiger 1050... Nechtěl jsem to psát hned na začátek, ale ten mne oslovuje asi nejvíc. Je tu někdo, kdo by byl schopný nějak - pokud možno nestranně - posoudit jeho kladné i ty horší stránky?

Edit: jo - abych nezapomněl - začíná se šuškat (a vítr tentokrát vane údajně přímo ze Suzuki), že se chystá na 2014 reinkarnace litrovýho Stroma... Možná, že tudy by ta cesta mohla vést nejlépe...

Naposledy editováno 22.06.2012 20:28:06

(reakce na) Co dál po Stromkovi na silnici

22.6.2012 v 21:04 | Nahoru | #2

Kukkan píše: Dík za názory.

Abych to nějak "rozumně" shrnul.

Stromka si minimálně do konce sezóny nechám, myslím, že jsme jeden spokojenej s druhým.
To, že chci něco silnějšího, není, aspoň v mém věku doufám , způsobeno náhlou přemírou testosteronu či pocitem nesmrtelnosti, ale spíš přesvědčením, že už jsem připravenej to zvládnout. A znovu opakuju, že mi nejde rozhodně o maximálku, ale o pružnost, tudíž o krouťák.
S tím souvisí i kamarádi - samozřejmě počkají, když je zapotřebí po x km odbočit, abych nepřejel a drandíme dál - ale tady mám prostě pocit, že bych s nimi na něčem trochu pružnějším ten krok udržel líp.
Tolik ke Kukkanově psychologickému rozboru, teď bych možná uvítal něco praktických zkušeností k těm uvedeným motorkám. (Seikos i Blazin - díky)

Miro:> chci kupovat novou, bazarovku ne. Co se špuntů týče, nazul jsem je loni v přesvědčení, že ten terén budu dávat; ale ať se na mně nikdo nezlobí, holt jsem asi neschopnej, ale podle mne Stromek na tohle není. Už jenom kvůli té malé světlosti mám i na blbý polní cestě strach kvůli každýmu šutru. Na druhou stranu i ty špunty - Mitasky - celkem slušně držej na asfaltu, v Sosnové jsem před dvěma týdny párkrát celkem hezky zasršel.
No a tak nějak jsem zjistil, že stejně na tom asfaltu jezdim skoro furt...

Tiger 1050... Nechtěl jsem to psát hned na začátek, ale ten mne oslovuje asi nejvíc. Je tu někdo, kdo by byl schopný nějak - pokud možno nestranně - posoudit jeho kladné i ty horší stránky?

Edit: jo - abych nezapomněl - začíná se šuškat (a vítr tentokrát vane údajně přímo ze Suzuki), že se chystá na 2014 reinkarnace litrovýho Stroma... Možná, že tudy by ta cesta mohla vést nejlépe...



No, spíš se šušká že Triumph dá 1250 motor do malýho Tigera. To by byl pěknej nářez. A jestli pokukuješ po silný, zábavný a cestovní motorce, určitě bych být tebou nevynechal z hledáčku KTM SMT990. Doladit ho vyšším plexi a je to hodně zábavná a mrštná mašina. A hlavně lehká, což je její obrovská deviza.
I když, jestli ti malý Stromek přijde těžký, přijde ti těžký asi leccos. Každopádně co se týče ochrany jezdce, po ochraně jakou ti dal V-strom se ti bude na všech uvedených motorkách hodně stýskat.

Jinak 177 cm není žádná tragédie. Já mám 172 a sedlám Stelvio, který má s plnou nádrží 285 kilo. TDM úplná pohoda, V-strom s prstem v nose a na Tigeru jsem nejzdil Je to jen o zkušenostech.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
dealer tool pre triumph Triumph Tiger 800 XR capo111 23 20.4.2024 v 15:56 Juraj22
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Cena servisu Triumph Triumph Tiger 800 XR michla 29 17.12.2023 v 18:42 tencotancismoto
Gumy na Triumph Tiger 800 Xrt Triumph Tiger 800 XR davidic 4 26.9.2023 v 19:08 Juraj22
Triumph Tiger 800XR - řidítka, plex... Triumph Tiger 800 XR Karaya1 11 27.8.2023 v 18:57 Karaya1


TOPlist